1. #31
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Vlindertje86 Bekijk reactie
    Dankjewel!
    Ja, van schrijven mijn beroep maken is toch wel mijn droom. Tot hiertoe heb ik er nooit wat aan verdiend, ook al spendeer ik er dagelijks toch wel ettelijke uurtjes aan.

    Het verhaal waar ik op dit moment aan schrijf, zou ik heel graag uitgeven. Het thema is erg actueel en naar mijn weten is er nog niet iets vergelijkbaars op de Nederlandstalige markt. Ik hoop dus dat ik een degelijke uitgeverij vind, maar dat is natuurlijk niet vanzelfsprekend. Worst case scenario geef ik het in eigen beheer uit als e-book.
    Misschien optie eens contact opnemen met de kleinere uitgeverijen, zij zullen niet, in tegenstelling van de grotere, hoge voorwaarden stellen die ze aan beroeps schrijvers wel stellen?
    Je moet ergens beginnen, maar ik zie er wel potentieel in hoor.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Citaat Geplaatst door siPure Bekijk reactie
    Misschien optie eens contact opnemen met de kleinere uitgeverijen, zij zullen niet, in tegenstelling van de grotere, hoge voorwaarden stellen die ze aan beroeps schrijvers wel stellen?
    Je moet ergens beginnen, maar ik zie er wel potentieel in hoor.
    Ja, ik weet dat ik bijvoorbeeld bij POD uitgeverijen veel meer kans zou maken, maar die geven quasi 80 % van de manuscripten uit. Je kunt je dus vragen stellen over de kwaliteit ervan. En er staat ook tegenover dat je zelf minder goed begeleid wordt, niet kunt rekenen op degelijke publicatie en er ook veel minder aan verdient. Je wint er ook niet echt naamsbekendheid mee want je moet vooral beroep doen op je bestaand publiek.

    Ik leg de lat voor mezelf vrij hoog. Ik wil niet uitgeven om te kunnen zeggen dat ik heb uitgegeven. Ik wil wel ergens de bevestiging krijgen dat het daadwerkelijk boekmateriaal is. Als ik die bevestiging niet krijg, dan is het gewoon nog niet goed genoeg en dan probeer ik het later opnieuw. Ik zou Labyrint dan wel in eigen beheer uitgeven as E-book aan een zacht prijsje, puur omdat ik er zoveel werk heb ingestoken. Ik heb wel het voordeel dat ik ondertussen ruim 2000 geregistreerde website leden heb en er op die manier dus wel wat aan kan verdienen.
    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Nieuwe poëzie




    Meer nieuwe Nederlandstalige én Engelstalige poëzie op mijn website!

    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  4. #34
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Vlindertje86 Bekijk reactie

    Nieuwe poëzie




    Meer nieuwe Nederlandstalige én Engelstalige poëzie op mijn website!


    Prachtig geschreven met veel gevoel en een up voor je.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Citaat Geplaatst door siPure Bekijk reactie
    Prachtig geschreven met veel gevoel en een up voor je.
    Dankjewel voor je support!
    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Nieuwe blog!



    Met twee nieuwbakken pubers in huis word ik als moslimmoeder blootgesteld aan een heleboel nieuwe vraagstukken. Vraagstukken die mentaal minstens even uitputtend zijn als gebroken nachten, doorkomende tandjes en de peuterpuberteit. Hoe zeggen ze dat ook alweer? Kleine kinderen, kleine zorgen. Grote kinderen, grote zorgen?
    Hoe omgaan met sociale media is één van die vraagstukken. Ik weet nog dat ik enkele jaren geleden schreeuwde dat mijn kinderen ten vroegste in het middelbaar een smartphone zouden krijgen en dat social media minstens even lang uit den boze was. Ik kan jullie vertellen dat het erg moeilijk is om voet bij stuk te houden als je kind op een dag thuiskomt en zegt dat de hele klas een gsm heeft, behalve hij of zij. Omdat je niet wilt dat je kind buitengesloten wordt, ga je al snel overstag. Het gevolg was dat mijn kinderen sinds vorig jaar - op hun tiende verjaardag - in het bezit zijn van een eigen smartphone.

    Met een smartphone stel je je kinderen al heel snel bloot aan sociale media. In een nieuwe blog belicht ik enkele gevaren daarvan en hoe ik mijn dochter daarvoor probeer te behoeden.

    Ik wil het in dit stuk specifiek over moslimmeisjes hebben omdat er ook vanuit Islamitisch oogpunt heel veel verandert vanaf de puberteit maar toch vooral omdat meisjes veel kwetsbaarder zijn dan jongens op deze leeftijd. Met een jongen/meisje tweeling in huis zie ik elke dag de verschillen. Mijn zoon en zijn vrienden kijken quasi alleen maar naar onschuldige Youtube filmpjes over gamen, terwijl mijn dochter en haar vriendinnen zich focussen op muziek, uiterlijk, kledij en zich eigenlijk al veel ouder willen gedragen dan ze zijn. Ze zijn ook veel gevoeliger voor wat iemand over hen zegt of denkt.

    Klik hier om de blog te lezen




    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Nieuwe blog




    Mijn man gaat – als Allah het wil - aanstaande zomer de hadj verrichten. Omdat niemand onze drie kinderen zo’n lange tijd kan bijhouden en de jongste ook nog gewoon te klein is, kan ik helaas niet meegaan. Hartpijn, omdat we het (nog) niet samen kunnen beleven, maar het blijft wel één van de vijf verplichte zuilen en zodra je de mogelijkheid hebt om te gaan, moet je gewoon gaan, punt. Ik gun het hem dus volledig.


    Omdat mijn man iemand is die graag voorbereid is, besloot ik hem een handje te helpen met het organiseren van de reis van zijn leven. Ik stelde zodoende een cadeaupakket samen met daarin een aantal must haves. Omdat we allemaal wel iemand die op hadj of umrah gaat, willen verrassen met een leuk cadeaupakket, zet ik in een nieuwe DIY blog heel graag de stappen naar het eindresultaat uiteen.


    Klik hier om de blog te lezen

    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Nieuwe poëzie





    Onze ouders bezitten een hoge status in de islam. Logisch, ze hebben ons grootgebracht. We geven ze graag iets terug. We hebben soms zelfs de neiging om ze in alles te gehoorzamen. Sommige jongens en meisjes verliezen zichzelf omdat ze zo druk bezig zijn met het voldoen aan de onredelijke eisen en verwachtingen van hun ouders. Eisen die vaak in strijd zijn met de islam. Bovendien ontvangen ze nooit erkenning of een woord van waardering.

    Toen een zuster me een dichtverzoek over deze kwestie stuurde, voelde ik precies wat ze meemaakte. Ik heb zelf ook geen geweldige band met mijn ouders en ik heb veel geslikt om het contact toch maar te behouden. Ook voor hun kleinkinderen. Tot op de dag van vandaag vind ik het heel moeilijk om daar eerlijk over te zijn in moslimkringen. "Accepteer het, het blijven je ouders.” Dat is een zin die ik vaak te horen krijg.

    Veel mensen vergeten dat niet elk kind het geluk heeft om met liefde en warmte grootgebracht te worden. Er is ook zoiets als emotionele verwaarlozing of emotionele chantage. Je kunt het accepteren of zelfs proberen in perspectief te plaatsen, maar je gevoelens schakel je niet zomaar uit. Het blijven inderdaad je ouders. Misschien maakt dat het zo moeilijk om te accepteren. Het zijn geen vervelende klasgenoten die je kunt negeren. Je mag geen banden met je ouders verbreken, maar het is zo moeilijk om jezelf niet te verliezen in het volgen van hun onredelijke eisen en verwachtingen. In mijn ogen is het één van de moeilijkste evenwichtsoefeningen ooit.

    Dit is dus niet zomaar een dichtverzoek voor mij. Het heeft niet alleen de zuster in kwestie geholpen, maar het heeft ook mij geholpen het een plekje te geven en mezelf eraan te herinneren dat het streven naar Allah's tevredenheid en zegeningen belangrijker is.


    [Op mijn website zet ik eigenlijk nooit een "caption" bij mijn gedichten, omdat het technisch een beetje moeilijk en onoverzichtelijk wordt. Ik doe het wel op Facebook en Instagram. Ik weet niet in hoeverre mijn gedichten hier op Marokko.nl gelezen worden. Zouden jullie het fijn vinden mocht ik hier vaker mijn poëzie met het achterliggend verhaal posten?]

    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  9. #39
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Bijgelezen, tijd ontbreekt me op dit moment even door andere prioriteiten, maar ik blijf je volgen.
    In een woord prachtig en zeker het lezen waard.
    Kunst met een grote K.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Citaat Geplaatst door siPure Bekijk reactie
    Bijgelezen, tijd ontbreekt me op dit moment even door andere prioriteiten, maar ik blijf je volgen.
    In een woord prachtig en zeker het lezen waard.
    Kunst met een grote K.
    Wat een opsteker! Dankjewel voor het mooie compliment!
    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  11. #41
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Gelezen.


    Wat goed van je een gezonde levensstijl aannemen. Volhouden !
    Kunnen veel food en afhaaljunks een voorbeeld aan nemen, zelfs buiten ramadan. Weet wat je eet.
    Hier ook geen snelle hapjes, iftar is voor ons gewoon simpele keuken, dadels, beperkt smoothies, want teveel aan fructose is ook niet zo gezond, lichte soepjes en gewoon gezonde maaltijd en veel water om het lichaam te ontgiften.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Citaat Geplaatst door siPure Bekijk reactie
    Gelezen.


    Wat goed van je een gezonde levensstijl aannemen. Volhouden !
    Kunnen veel food en afhaaljunks een voorbeeld aan nemen, zelfs buiten ramadan. Weet wat je eet.
    Hier ook geen snelle hapjes, iftar is voor ons gewoon simpele keuken, dadels, beperkt smoothies, want teveel aan fructose is ook niet zo gezond, lichte soepjes en gewoon gezonde maaltijd en veel water om het lichaam te ontgiften.

    Jij bent ook goed bezig, Masha Allah! Uiteindelijk is ons lichaam in bruikleen gegeven door Allah dus moeten we er goed zorg voor dragen.
    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Nieuwe poëzie



    1 augustus overleed mijn lieve oma. Alhamdoulillah, ze bereikte de gezegende leeftijd van 95 jaar en heeft niet geleden. Ik ben zo dankbaar dat ik de week voor haar dood nog dagelijks bij haar ben geweest. Haar heb kunnen zeggen dat ik haar graag zie. Haar heb kunnen bedanken voor alles wat ze voor me heeft gedaan. Ze kon niet heel veel meer terugzeggen, maar haar tranen zeiden zoveel meer dan woorden. Op de één of andere manier was dit zo intens, zo mooi waardoor ik sneller vrede kon nemen met haar dood.

    Dit afscheid stond in schril contrast met het overlijden van mijn opa. Hij overleed plots waardoor ik nooit afscheid heb kunnen nemen of nog heb kunnen zeggen wat ik graag wilde zeggen.

    Neem nooit iemand voor vanzelfsprekend. Ga nooit uit elkaar met ruzie. En wacht zeker niet tot iemand ziek of oud wordt om hem of haar op te zoeken. Elke dag, elke minuut kan de laatste zijn.

    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    64
    26-04-2019

    Citaat Geplaatst door Vlindertje86 Bekijk reactie

    Nieuwe poëzie



    1 augustus overleed mijn lieve oma. Alhamdoulillah, ze bereikte de gezegende leeftijd van 95 jaar en heeft niet geleden. Ik ben zo dankbaar dat ik de week voor haar dood nog dagelijks bij haar ben geweest. Haar heb kunnen zeggen dat ik haar graag zie. Haar heb kunnen bedanken voor alles wat ze voor me heeft gedaan. Ze kon niet heel veel meer terugzeggen, maar haar tranen zeiden zoveel meer dan woorden. Op de één of andere manier was dit zo intens, zo mooi waardoor ik sneller vrede kon nemen met haar dood.

    Dit afscheid stond in schril contrast met het overlijden van mijn opa. Hij overleed plots waardoor ik nooit afscheid heb kunnen nemen of nog heb kunnen zeggen wat ik graag wilde zeggen.

    Neem nooit iemand voor vanzelfsprekend. Ga nooit uit elkaar met ruzie. En wacht zeker niet tot iemand ziek of oud wordt om hem of haar op te zoeken. Elke dag, elke minuut kan de laatste zijn.

    Masha'allah. Echt mooi om zo'n afscheid te kunnen nemen. Moge Allah haar het paradijs schenken. Allah y rahma!

  15. #45
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Toppertje!
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.