1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Mijn verhalen, blogs, quotes en poëzie.




    Lieve lezers,


    De meesten onder jullie kennen mij vooral onder het pseudoniem Vlindertje86 waarmee ik jarenlang verhalen schreef op Marokko.nl. Waaronder And then there was you, Hard tegen hart, en Verleid door de illusie. Ik ben hier al een poosje niet meer actief, maar ik ben nooit gestopt met schrijven.

    Tegenwoordig word ik graag gewoon Elena genoemd en ben ik in het bezit van mijn eigen website, genaamd Allround writings. Daar kunnen jullie al mijn afgeronde verhalen als E-book downloaden en ook mijn nieuwe verhalen op de voet volgen.

    Jullie vinden er naast fictieverhalen ook blogs, poëzie en quotes. Kortom: Fictie en realiteit door mijn ogen.

    Registeren neemt maar een paar seconden van je tijd in beslag en is volledig gratis. Daarna kan je gelijk beginnen lezen. Het enige wat ik van mijn lezers verwacht is dat ze het copyright respecteren en mij af en toe van feedback voorzien.

    In deze topic zal ik regelmatig voorproefjes van nieuwe schrijfsels plaatsen. In het bericht hieronder vinden jullie alvast een overzicht van al mijn verhalen met hun korte inhoud.

    Klik hier om naar mijn website te gaan

    Opmerking: Als de links niet openen via de Marokko.nl browser, open dan een nieuwe browser en zoek via Google op 'Allround writings'. Klik vervolgens op de eerste website in de zoekresultaten.

    Volg mij ook op Facebook en/of Instagram!


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Afgeronde fictieverhalen

    Onderstaande verhalen zijn mits een korte registratie allemaal als E-book te downloaden op mijn website




    Als enig kind van een succesvolle projectontwikkelaar staat de goedgebekte Sakina El Fekri voor een loodzware opdracht: het levenswerk van haar vader verderzetten. Na een jarenlange opleiding in Londen wordt van haar verwacht dat ze haar mannetje staat in een gehaaide mannenwereld waar de concurrentie voortdurend op de loer ligt. Wanneer de overheid haar en haar vaders grootste concurrent tot een samenwerking dwingt gaan de poppen aan het dansen. Sakina ontdekt tot groot ongenoegen van haar vader dat de lijn tussen haat en liefde flinterdun is en dat haar hart vaak een ander signaal uitzendt dan haar verstand. Tot er op een dag lijken uit de kast vallen en de jarenlange professionele vete in de eerste plaats persoonlijke vete blijkt te zijn. Op dat punt beseft Sakina dat niet haar concurrent, maar haar ziel haar eigen grootste vijand is.


    Genre:
    Roman
    Ingrediënten: Liefde, drama, misdaad en humor
    Releasejaar: 2010, herschreven in 2013



    De beredeneerde en welbespraakte Naïla Benzida staat aanvankelijk goed in het leven. Ze komt uit een warm nest, is getrouwd met een liefhebbende man en voert als pas afgestudeerde twintiger haar baan als psychologe met veel gedrevenheid uit. Haar eerste echte case gooit echter meteen haar leven overhoop. Al haar zekerheden worden onzekerheden wanneer zij en haar eerste patiënt uiteindelijk lotgenoten blijken te zijn in een verhaal dat noch haar veronderstelde mensenkennis, noch haar vrouwelijke intuïtie hadden kunnen voorspellen.

    Genre: Psychologische misdaadroman
    Ingrediënten: Liefde, drama, misdaad en humor
    Releasejaar: 2011



    Wanneer de 23-jarige Sahar Lakrimi haar enige zus verliest in een terroristische aanslag blijft ze achter met een gigantisch groot schuldgevoel en duizend en één onbeantwoorde vragen. De dader hult zich gedurende het proces in stilzwijgen, maar de bewijzen en de publieke opinie veroordelen hem uiteindelijk tot een levenslange gevangenisstraf. Hoewel gerechtigheid geschied lijkt wil de eigenzinnige Sahar nog steeds weten waarom en voor wie hij het gedaan heeft. Tijdens haar zoektocht ontdekt ze al gauw dat niets is wat het lijkt waardoor zij en haar familie ongewild terechtkomen in een levensbedreigend web van relationele en politieke intriges.

    In dit verhaal zullen personages uit de verhalen 'Hard tegen hart' en 'Verleid door de illusie' opnieuw hun opwachting maken. Het is eerder een pré dan een must om die verhalen te hebben gelezen om dit te verhaal te kunnen volgen. Dit verhaal bouwt niet rechtstreeks verder op verhaallijnen uit het verleden. Wel vertellen ze uiteraard meer over de achtergrond van de personages.


    Genre: Psychologische thriller
    Ingrediënten: Misdaad, politiek, drama, liefde en intrige
    Releasejaar: 2015




    'Vrijgesproken onschuld' is het vervolg op 'Terechtgestelde onschuld'.

    Sahar en haar geliefden zijn eindelijk vrij en het land is ontsnapt aan een politieke en humanitaire ramp. Gerechtigheid lijkt geschied, ware het niet dat de ooit zo strijdvaardige en impulsieve Sahar vanbinnen bevangen wordt door het trauma dat ze heeft opgelopen, het verlies van haar ongeboren kindje en het spaaklopen van haar huwelijk. Wanneer er op relationeel en op politiek vlak nog meer lijken uit de kast komen vallen heeft ze echter geen andere keuze dan zichzelf bij elkaar te rapen en opnieuw de strijd aan te gaan. Een strijd met haar eigen demonen en de man die ze liefheeft, maar ook politieke demonen die niet enkel haar maar haar hele geloofsgemeenschap willen treffen. Een onbegonnen strijd lijkt het wel, tot ze samen met een klein mirakel de krachten bundelt om haar dromen en doelen echt te verwezenlijken in plaats van ze achterna te hollen.

    Genre: Psychologisch drama
    Ingrediënten: Psychologie, liefde, drama, misdaad en politiek
    Releasejaar: 2016


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    In de maak


    Mila, een hoogbegaafde maar timide jongedame kent al jaren een rusteloos bestaan. Met een moeder die haar op jonge leeftijd in de steek liet en een aan alcohol verslaafde vader draagt ze meer emotionele bagage mee dan de doorsnee 25-jarige. Wanneer ze een baan aangeboden krijgt in de stad ziet ze haar kans schoon om afstand te nemen van haar labiele vader die al jaren beslag op haar legt. Ze ruilt het platteland in voor een bruisende metropool en komt zo met al haar emotionele bagage terecht in een nieuwe wereld. Op zoek naar een lichtpunt probeert ze haar weg te vinden in een duister doolhof. Een eindeloos labyrint waar ze het spoor vaak bijster is.
    In dit verhaal beleef je samen met Mila de zoektocht naar naar zichzelf, de liefde en het Islamitische geloof, maar ontdek je ook op hoeveel verschillende manieren moslims hun geloof interpreteren, beleven, terugvinden en zelfs verlaten. In de vijftien jaar dat ik moslim ben heb ik veel gevoeld en meegemaakt, maar vooral erg veel gezien en gehoord. Mooie, maar ook erg lelijke dingen. Mooie dingen die rechtstreeks toe te schrijven zijn aan Allah's perfectie. Lelijke dingen die toe te kennen zijn aan de mens en zijn gebreken. Ik broed al jaren op het plan om een verhaal te schrijven in dit thema. Een thema dat me erg nauw aan het hart ligt. Toch heb ik pas nu het gevoel dat ik er klaar voor ben om een stuk van mijn eigen ziel bloot te leggen en sommige gebeurtenissen te herbeleven. Hoewel dit een fictief verhaal is met verzonnen personages is het meer dan mijn andere verhalen gebaseerd op eigen gevoelens, ervaringen, observaties en reële gebeurtenissen.

    Genre: Psychologisch drama
    Ingrediënten: drama, liefde, religie, humor
    Releasejaar: 2017


    Het is mijn bedoeling om dit verhaal in te sturen als manuscript naar een aantal uitgeverijen zodra ik het heb afgerond. Kortom, het is mijn streven om Labyrint ooit uit te geven als boek. Om die reden is Labyrint slechts beschikbaar voor een beperkt publiek dat de kans krijgt het verhaal gratis te lezen. Die bescheiden groep is als het ware mijn testpubliek dat mij zal helpen mijn verhaal te perfectioneren met hun voortdurende feedback.

    De lezersgroep is volzet. Je kunt dus geen deel meer uitmaken van het testpubliek. Wel kun je op mijn websites fragmenten uit het verhaal lezen en vragen om op te hoogte te worden gehouden van de release van het boek. Klik hier

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009



    Allereerst wil ik alle lezers die de afgelopen maanden hebben deelgenomen bedanken om zo eerlijk mijn poll in te vullen met betrekking tot het uitgeven van een boek. Het heeft me een zeer verhelderend en vooral realistisch beeld gegeven van jullie verwachtingen en in hoeverre jullie effectief zouden overgaan tot de aankoop van een boek. In deze blog lezen jullie welke beslissing ik op basis van de resultaten én mijn eigen ambities genomen heb.

    Klik hier
    om verder te lezen


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Blogs

    De meesten onder jullie kennen mij enkel door middel van mijn verhalen. In mijn blogs leren jullie de persoon achter de schrijfster kennen. In mijn blogs deel ik op ludieke, soms cynische wijze mijn visie op actuele gebeurtenissen, deel ik tips en tricks en neem ik jullie mee in mijn belevingswereld.



    "Ik ben een kind van het internet. Ik denk dat wij destijds één van de eerste gezinnen waren in België die internet in huis hadden. Mijn generatiegenoten herinneren zich vast nog wel de befaamde inbelverbinding en de vreugdesprong die je maakte toen je eindelijk verbonden was met het wereldwijde web. Terwijl we vroeger vaak maar een beperkte tijd op het internet konden - omdat één: het enkel beschikbaar was op een pc. En twee: omdat het destijds een stuk duurder was - zijn we nu heel de dag door verbonden. Actief verbonden. Het internet kost zo goed als niets meer, en het is makkelijk toegankelijk op je computer, telefoon of tablet. In de winkel, op school, op het werk, op de trein, in de auto. Gewoon overal eigenlijk. Tegenwoordig is het normaal dat een achtjarige een eigen smartphone heeft waarmee hij of zij toegang heeft tot het internet, met name sociale media..."

    Klik hier om de volledige blog te lezen





    "Bekeerling, Belgische moslima, wannabe Marokkaanse, voddenkop en landverrader. Het is slechts een greep uit de titels die me werden toegekend na mijn bekering tot de Islam, een vijftiental jaar geleden. Als je me vraagt welke titel ik mezelf geef, dan geef ik me het liefst gewoon de titel moslima. Simpelweg moslima. Tenslotte maakt Allah geen onderscheid in ras, afkomst of huidskleur, net zoals Hij dat ook van elke moslim verwacht. Het was ook één van de vele redenen waarom ik ervoor koos moslim te worden. En toch - wonder boven wonder - heb ik zo nu en dan te kampen met een identiteitscrisis."

    Klik hier om de volledige blog te lezen





    First of all: ik ben zelf geen professional. Sterker nog: ik lees zelden boeken en ik heb zelfs geen hogere studies genoten waardoor ik niet eens ervaring heb met het schrijven van scripties, essays of whatever. Mijn literaire voorkennis is dus nul komma nul. Schrijven is eigenlijk gewoon een uit de hand gelopen hobby die weliswaar een echte passie is geworden. Aangezien ik ondertussen al negen jaar online verhalen schrijf, zelf ontzettend veel tips heb gekregen en af en toe het verhalenlandschap verken heb ik ondanks het gebrek aan een opleiding wel een vrij goed beeld van de voornaamste do’s en don'ts bij het schrijven van een online fictieverhaal.

    Klik hier om de volledige blog te lezen



    Nog niet uitgelezen?

    Klik hier voor een overzicht van al mijn blogs


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Kinderpraatjes

    Jullie weten het of jullie weten het niet, maar ik ben ondertussen alweer negen jaar mama van een erg bijdehante tweeling. Een jongen en een meisje. Vier jaar geleden kwam daar een derde musketier bij die tegenwoordig al even praatgraag is als zijn broer en zus. Hun uitspraken zorgen vaak voor heel wat ontroering en hilariteit ten huize Elena. Op mijn website laat ik jullie meegenieten van die heerlijke kinderlijke onschuld en ondeugendheid.








    Klik hier
    en ontdek meer dan 30 kidsquotes!






  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Poëzie en citaten

    Geïnspireerd het leven, geloof en liefde schrijf ik vaak mijn gedachten en hersenspinsels neer. In het Engels en in het Nederlands. Met de intentie ook jullie te inspireren of troost te bieden hebben deze quotes en (micro) gedichten een plek gekregen op mijn website.









    Klik hier om nog meer quotes en micro gedichten te lezen




  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Nieuwe blog online!



    Het was een behoorlijke klus om mijn vijf daagse citytrip naar het veelzijdige Istanbul zo efficiënt mogelijk in te vullen. Het is me tegen alle verwachting in gelukt om in die beperkte tijd te zien en doen wat ik vooraf gepland had, maar om de stad echt comfortabel te bezoeken raad ik toch eerder zeven volle dagen ter plaatse aan. In een nieuwe blog deel ik graag tien tips om het maximum uit deze prachtige stad te halen.

    Klik hier
    om de blog te lezen



  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Nieuwe blog online!



    Een kleine twee maanden geleden, te midden van de maand Ramadan besloot ik mijn eetgewoonten drastisch om te gooien en bijna volledig koolhydraatarm te gaan eten. In een nieuwe blog lezen jullie hoe een pokkezwaar dieet uiteindelijk een nieuwe manier van leven werd.

    Klik hier om de blog te lezen


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Nieuwe kinderpraatjes online!



    Meer grappige en ontroerende kinderpraatjes lezen?
    Klik hier!


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Nieuwe blog online!



    Voor mij was het deze zomervakantie alweer drie jaar geleden sinds ik in Marokko was geweest. De laatste keer had ik een peuterpuber die werkelijk al onze uitstapjes, ontspannings, slaap- en eetmomenten in de war stuurde. En toen ik eindelijk naar huis kon miste ik - niet door mijn eigen toedoen! - mijn vlucht. Ondertussen is die peuterpuber alweer vijf en niet langer ongeleid projectiel waardoor ik het - weliswaar onder voorbehoud - zag zitten om weer naar Marokko te gaan.

    In een nieuwe blog lezen jullie hoe Nador en Fes me bevallen zijn, met vijf must do's voor elke stad. Zoals altijd met eigen beeldmateriaal.

    Klik hier om de blog te lezen


  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Nieuwe blog online!



    Er staat een nieuwe blog online over hoe ik jarenlang met depressieve gevoelens kampte en hoe ik er eerder dit jaar achter kwam dat ik niet per sé depressief was, maar vooral hoogsensitief. In mijn meest persoonlijke blog ooit lezen jullie wat dat precies inhoudt, en hoe ik die karaktertrek niet langer als een afwijking, maar als een verrijking ben gaan zien.

    Klik hier om de blog te lezen

    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Nieuwe blog online!



    Moeders met meer dan twee kinderen zullen ongetwijfeld weten dat op reis gaan plotseling een stuk duurder wordt. Je bent bijna altijd verplicht om te kiezen voor twee hotelkamers of een veel duurdere familiekamer/suite.


    Om die reden stond Disneyland Parijs ergers onderaan onze bucketlist. Het staat erom bekend dat het erg duur is voor wat het is. Mijn tweeling van tien was er daarbovenop al eens geweest en mijn jongste van vijf kent de klassieke Disney figuren niet eens. Eigenlijk roept het park vooral jeugdsentiment op bij mij, en dat zorgde ervoor dat ik af en toe toch eens de website ging checken, op zoek naar een promo.

    Dat was meteen de eerste stap om het maximale uit een minimale prijs te halen. In deze blog lees je vijf tips die je helpen om Disneyland Parijs goedkoop, maar comfortabel te bezoeken met een groot gezin.


    Klik hier om de blog te lezen

    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Nieuwe poëzie online!

    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Nieuwe kinderpraatjes online!



    Meer grappige en ontroerende kinderpraatjes lezen?
    Klik hier!

    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.