1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.217
    13-02-2011

    Zusters met die warme weertje..

    Natuurlijk zijn we trots op onze hijaab! En die trots neemt niemand van ons af. Maar soms... Wanneer je het ontzettend benauwd hebt en snakt naar een lekker briesje, komt de shaytaan met zijn influisteringen: ''Maak je hijaab wat korter! Doe een zomers jurkje aan in plaats van die lange abaya/khimār en ach, waarom ook die sokken! Je hoeft je voeten toch niet te bedekken!'' ... O mijn zuster, weet dat dit de influisteringen zijn van de shaytaan. Hij zal je nooit direct toespreken met: ''Doe je hijaab uit! Doe die abaya/khimār uit!'' Nee, want hij weet dat dat averechts zal werken. En alhamdoelillaah, het is heet, je strijdt tegen de influisteringen van de shaytaan, je denkt het dan wel gehad te hebben.. Maar helaas lopen er nog een aantal harteloze mensen rond die het volgende naar je toe schreeuwen: ''Belachelijk! Doe die doeken nou toch eens uit! Sjonge jonge, blijf toch lekker thuis als je er zo ridicuul bij wilt lopen vieze non.'' Op zo een moment, gaan er twee verschillende emoties door me heen. Ten eerste maakt het mij juist sterker in mijn geloof. Want ze weten niet dat het hellevuur hun eeuwige verblijfplaats zal zijn en dat ik dan mag genieten van de briezen in het Paradijs - in shā Allaah -. Maar aan de andere kant maakt het je situatie nog zuurder dan het al lijkt. Ze wrijven het er namelijk nog eens in. En dat doet je soms weleens wat.

    Maar ik wil mijn zusters (inclusief mijzelf) eraan herinneren dat dit een beproeving is van Allaah. Allaah heeft ons juist begunstigd met de hijaab! Moge Allaah ons belonen voor elke zweetdruppel die langs onze gezichten glijdt omwille van Hem.

    Soebhaana Allaah, het valt mij ieder jaar weer op dat ik me in de zomer meer een vreemdeling voel dan in de winter. In de zomer ben ik me er ECHT van bewust dat ik een vreemdeling ben (vanwege het verschil in dit land, bedekking versus naaktheid). En dat doet me veel goeds, want onze geliefde Profeet -vrede zij met hem- heeft gezegd:

    ''De islam is vreemd begonnen en zal (in de toekomst) vreemd worden, net zoals het begonnen is. Toba (vrede en blijde tijdingen) zijn dan met de vreemdelingen (de volgers van de islam).'' [Muslim]

    Dus oh mijn zuster, vrede en blijde tijdingen voor jou en mij in shā Allaah.
    ..

    Schoonheid zonder schaamte, is als een geurloze roos.


  2. #2
    Test: 1-2-3

    Reacties
    5.038
    05-10-2008

    Citaat Geplaatst door Hidayah. Bekijk reactie
    Soebhaana Allaah, het valt mij ieder jaar weer op dat ik me in de zomer meer een vreemdeling voel dan in de winter. In de zomer ben ik me er ECHT van bewust dat ik een vreemdeling ben (vanwege het verschil in dit land, bedekking versus naaktheid)..
    Dit idd. Allahumma thaabitna 3ala deenak.
    De Profeet zei: "Als je geen schaamte kent, doe dan wat je wilt.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.217
    13-02-2011

    Ameen!

    Schoonheid zonder schaamte, is als een geurloze roos.


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.598
    29-06-2017

    khimar is juist lekker luchtig en verfrissend, hmdl hier nooit last van weswes of warmte en krijg juist vaak lieve reacties van de nsara, hhhh moet ik nou vraagtekens zetten bij me imaan?
    persoonlijk denk ik dat iedereen beproefd word met verschillende zaken, en elk naargelang zijn/haar niveau

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    40
    12-06-2009

    HEt is 24 graden en geen 40 graden

  6. #6
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Gisteren was het 31 graden

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Degene die met zomerse jurkjes en rokjes rondlopen hebben ook warm. Dan vraag ik me altijd af waarom die commentaar? Jij loopt er halfnaakt bij en hebt het ook warm, waarom moet ik me dan "uitkleden" het blijft warm het feit dat je jouw hijaab uitdoet zal niet heel veel verschil maken.