1. #1
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Look At Them When You Talk to Them!


  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Sigaretten kopen voor je vader

    Vraag:

    Is het voor mij toegestaan om tabak (sigaretten) voor mijn vader te kopen als hij mij hiertoe opdraagt?

    Antwoord:

    Het is niet toegestaan voor jou om maar ook iets te kopen voor jouw vader waarvan het gebruik Haraam is. Of het nu gaat om sigaretten, opium, drugs (verdovende middelen), alcohol of iets anders dan dit. Dit vanwege de uitspraak van de Profeet (vrede zij met hem) die dit bevestigt: “Er is geen gehoorzaamheid aan enig schepsel als dit ongehoorzaamheid aan de Schepper behelst.”

    En hij (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Voorzeker gehoorzaamheid is in al datgene wat goed is.”

    Het is dus aan jou om jouw vader met goede manieren te adviseren en je te excuseren tegen het kopen hiervan.

    En bij Allah ligt al het succes. Moge Allah vrede en zegeningen uitspreiden over onze Profeet Mohammed (vrede zij met hem), zijn familie en metgezellen.

    Permanente Commissie voor het geven van Fataawa
    (Fataawa Ladjnat ud-Daa’imah lil-Boehoeth il-cIlmiyyati wal-Iftaa’, Boekdeel 13, blz. 64)

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Weetje waar ik die 2 overleveringen kan vinden?

    Kun je die overleveringen bijvoorbeeld ook projecten op het feit dat een werkgever zegt ik wil dat jij de handen van een man schudt of ik de handen van een vrouw tijdens werk? Of dat bijvoorbeeld een overheid zegt wij willen dat vrouwen geen hijab dragen op school?

    Djazaka Allah ghairan.
    Heavy

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Assalamu alaikum broeder,

    Wa iyaak. Welke overleveringen bedoel jij precies?

    Het is niet toegestaan een baan te accepteren waarbij je met vrouwen moet samenwerken en genoodzaakt bent naar hen te kijken, met hen te zitten, praten en zelfs hun handen schudden.

    Samenwerken met (godsvrezende islamitische vrouwen) is in de islam wel toegestaan, als zij toestemming hebben van hun mahram, zij houdt zich aan de islamitische richtlijnen en voorschriften, en spreekt alleen wanneer noodzakelijk en dit alles achter de schermen, het gesprek heeft hier alleen met werk te maken. In de moskee, ziekenhuizen en op scholen werken mannen en vrouwen ook samen achter de schermen.

    Op het werkvloer hier in Nederland waar mannen en vrouwen samenwerken gaan de meeste gesprekken over elkaar leren kennen, vragen naar elkaars privéverhalen en misschien zelfs afspreken na het werk, een persoon hecht zich ook snel aan iemand met wie hij/zij samenwerkt of een lange tijd spreekt, je kunt zelfs verliefd worden op een ongelovige man of vrouw. Wij dienen toevlucht te zoeken bij Allah tegen kennis die ons niet van profijt is (waar we niet naar handelen) en van zonden (werk) die ons afhouden van het gedenken van Allah.

    Zina van het oog, kijken naar verboden 'awraat.

    Allah ta'ala zegt:

    'Zeg de gelovigen mannen hun blikken neer te slaan en hun geslachtsdelen te beschermen. Dat is zuiverder voor hen. Waarlijk Allah is zich welbewust van wat zij doen. (An-Noer, aya 30)

    Staren is ook verboden, zelfs als het op een toegestaan deel van het lichaam gericht is, zoals het gezicht.

    De Profeet (salalahu alaihi wa salam) zei:

    'O 'Ali! Laat geen tweede blik op de eerste volgen. De eerste blik is toegestaan, maar de tweede niet.' ( Ahmad e.a.)

    Choelwah, afgezonderd zijn met een vrouw op een kantoor, huis, park.

    De profeet (salalahu alaihi wa salam) zei:

    'Geen enkele man mag in choelwah met een vrouw zijn, en geen enkele vrouw mag reizen mits zij vergezeld is van een mahram.' (Buchari en Muslim)

    Aanraken is erger dan kijken naar een vreemde vrouw

    De profeet (Salalahu alaihi wa salam) zei:

    'Als 1 van jullie zou worden getroffen door een ijzeren naald, zou het beter zijn voor hem dan dat hij een vrouw aanraakt die hij niet mag aanraken.' (At-Tabarâni in Al-Kabeer 486, geclassificeerd als Sahih door Al-Albâni in Sahih Al-Jâmi’ 5045)

    1. De leerschool van Imam aboe Haniefah:

    Ibn Nadjiem
    zegt:"het is niet toegestaan voor een man om het gezicht of de hand van een
    niet-mahram vrouw aan te raken, zelfs niet als het ontbreekt aan lustgevoelens."

    (Al-Bahroe Ar-Raa’iq boekdeel 8 blz. 219.)

    2. De leerschool van Imam Malik:

    Mohammed ibnoe Ahmad (cOelaich) zegt: "het is niet toegestaan voor een
    vreemde man om het gezicht of de hand van een vreemde vrouw aan te raken."

    (Minahoe Al-Djaliel sharhoe mokhtasar khaliel boekdeel 1 blz. 223.)

    3. De leerschool van Imam Shaaficie:

    Waliyyoe Ad-Dien Al-cIraaqi zegt: "onze geleerde vrienden hebben gezegd
    dat het niet toegestaan is om een vreemde vrouw aan te raken, zelfs niet op
    plaatsen die niet als cauwrah (intieme lichaamsdelen) worden
    beschouwd. Zoals het gezicht. Wel verschilden zij van mening over het kijken
    naar een vrouw zonder lustgevoelens en vrees voor het vervallen in fitnah.
    En het verbod op het aanraken van een vreemde vrouw is sterker dan het
    verbod op het kijken naar een vreemde vrouw. Er wordt alleen van dit oordeel
    afgeweken in geval van nood." (Tarh At-Tathrieb boekdeel 7 blz. 45-46)

    4. De leerschool van Imam Ahmad:

    Ibnoe Moeflieh zegt:"Imam Ahmad werd gevraagd over een man die een vreemde vrouw
    een hand geeft, waarna hij afwijzend antwoordde: ,,Niet doen." Toen vroeg ik
    :,,Mag hij haar dan een hand geven met tussenkomst van een stuk stof?" Toen
    zei hij:,, Nee." (Al-Adaab Ash-Sharciah boekdeel 2 blz. 257.)


  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Hadith van de profeet (salalahu alaihi wa salam) : https://sunnah.com/

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Alaikum salam,
    Deze 2

    Dit vanwege de uitspraak van de Profeet (vrede zij met hem) die dit bevestigt: “Er is geen gehoorzaamheid aan enig schepsel als dit ongehoorzaamheid aan de Schepper behelst.”

    En hij (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Voorzeker gehoorzaamheid is in al datgene wat goed is.”


    Helder uitgelegd moge Allah je belonen ervoor, dus kortom het komt erop neer dat wij verantwoordelijk blijven voor de acties die we ondergaan. Dat als ik bijvoorbeeld ergens werk en dit soort kwesties worden van mij verwacht dat ik gewoon ontslag moet nemen.
    Want ik zit dan steeds in de dilemma oke ik kan nu vertrekken en nieuw werk zoeken dat wel conform Islam is. Maar wat als ik geen werk kan vinden en dan in de problemen kom financieel uiteindelijk ben ik toch ook als man zijnde verplicht om een inkomen te verdienen.

    Ik vind het alleen wel lastig in dit land om werk te vinden waar vrouwen en mannen niet samen komen. Ik heb veel werkervaring in de economie bijvoorbeeld en daar gebeurt dit veel vaker dan bijvoorbeeld in de techniek als auto monteur ofzo.
    Heavy

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Ik zal vanavond de bron voor je plaatsen In chaa Allah.

    Je bent inderdaad zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je in je leven maakt. Steeds wanneer een moslim zondes pleegt verdwijnt een beetje imaan uit zijn hart, totdat er niets meer over is, dit wanneer hij geen berouw toont en alle zondes accepteert. Wanneer een moslim accepteert om naar vrouwen te kijken en met hen te lachen, dan zal Zina plegen ook gemakkelijker voor hem zijn dan voor iemand die dit niet doet.

    Vermijden dus.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    1.097
    25-06-2016

    Up voor sheikha suhayla xxx

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Alaikum salam,
    Deze 2

    Dit vanwege de uitspraak van de Profeet (vrede zij met hem) die dit bevestigt: “Er is geen gehoorzaamheid aan enig schepsel als dit ongehoorzaamheid aan de Schepper behelst.”

    .

    قال رسول الله ﷺ

    لا طاعة في معصية الله، إنما الطاعة في المعروف

    رواه البخاري 7257
    رواه مسلم 1840

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie

    قال رسول الله ﷺ

    لا طاعة في معصية الله، إنما الطاعة في المعروف

    رواه البخاري 7257
    رواه مسلم 1840
    Barakah Allahoe fiek.
    Heavy

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Barakah Allahoe fiek.

    Wa feek baarak Allah broeder.




    رواه البخاري 7257 (Al-Buchari)
    رواه مسلم 1840 (Muslim)