MVC Lid

Reacties
    6.240
    18-06-2010

Omar weigerde vlees te eten - الكامل في التاريخ

Ibn al-Athir levert over in 'al-Kaamil fil-Tarikh':

وَأَقْسَمَ عُمَرُ أَنْ لَا يَذُوقَ سَمْنًا وَلَا لَبَنًا وَلَا لَحْمًا حَتَّى يَحْيَا النَّاسُ . فَقَدِمَتِ السُّوقَ عُكَّةُ سَمْنٍ وَوَطْبٌ مِنْ لَبَنٍ ، فَاشْتَرَاهَا غُلَامٌ لِعُمَرَ بِأَرْبَعِينَ دِرْهَمًا ثُمَّ أَتَى عُمَرَ فَقَالَ : يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ قَدْ أَبَرَّ اللَّهُ يَمِينَكَ وَعَظَّمَ أَجْرَكَ ، قَدِمَ السُّوقَ وَطْبٌ مِنْ لَبَنٍ وَعُكَّةٌ مِنْ سَمْنٍ ابْتَعْتُهُمَا بِأَرْبَعِينَ دِرْهَمًا . فَقَالَ عُمَرُ : أَغْلَيْتَ بِهِمَا فَتَصَدَّقْ بِهِمَا فَإِنِّي أَكْرَهُ أَنْ آكُلَ إِسْرَافًا . وَقَالَ : كَيْفَ يَعْنِينِي شَأْنُ الرَّعِيَّةِ إِذَا لَمْ يُصِبْنِي مَا أَصَابَهُمْ

In een periode, tijdens de Khilafah van Omar ibn al-Khattaab kwam armoede en hongersnood.

Omar weigerde toen vlees en zuivelproducten te eten , tot de mensen onder zijn regering het konden veroorloven.

Iemand bracht hem iets daarvan en hij zei: "neem het mee en geef het uit aan de armen."

En hij zei: "Hoe kan ik medelijden voelen met de mensen onder mij, als mij niet treft, wat hen wel treft???"

Arabiafelix

Reacties
    1.827
    29-05-2008

Citaat Geplaatst door Lekkerboy Bekijk reactie
    Wil jou natte kontje vingere mijn geile kahba. Bukke nu geilerd
    Heb een zeer sterk vermoeden wie achter dit account zit ga je schamen

abu_dhar offline...

Reacties
    329
    17-02-2016

Citaat Geplaatst door abu3uqba Bekijk reactie
    Heb een zeer sterk vermoeden wie achter dit account zit ga je schamen
    ik denk dat het wel duidelijk is wie dit is, aan van welke familie hij is....

Verbannen

Reacties
    380
    04-12-2016

Lekkerboy is umm kechie
    Zie alleen wie zij citeerde en wiens topics zij loopt te uppen
    Alhamdulillah hebben de moslims umm kechie aka lekkerboy door!!!

Spotgoedkope Umm kechie is wederom ontmaskerd