1. #31
    BenKamal

    Reacties
    370
    29-11-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Er is geen dwang tot het accepteren van Islam, als iemand de waarschuwing wil verwerpen dan is het zijn of haar goedrecht en verantwoordelijkheid. Het is alleen onze taak om mensen te informeren over onze Deen zodat men de boodschap van Allah begrijpt en daarop kan reflecteren. Een mens kan immers niet duidelijk accepteren of verwerpen wat hij of zij niet helemaal kan begrijpen.
    Je kan van een ezel geen paard maken

    Al breek je nek

    Kennis&informatie dien je stapsgewijs te delen

    Islam vr iedereen

    Ma is een studie

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Cyborg Bekijk reactie
    Je kan van een ezel geen paard maken

    Al breek je nek

    Kennis&informatie dien je stapsgewijs te delen

    Islam vr iedereen

    Ma is een studie
    Helemaal gelijk onze deen is gebasseerd op kennis en dat kost tijd en energie. Allah heeft ons gezegend met een intellect om rationeel en logisch te kunnen nadenken. Maar wij worden ter verantwoording gehouden om actief op zoek te gaan naar kennis zoals de Christenen altijd zeggen 'zoek en gij zult vinden'.
    Heavy

  3. #33
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Als je als vrouw op een topic van een mannelijk lid (onnodig) reageert, dan denken de meeste dat je ze leuk vindt, 9 van de 10 stuurt dan een privébericht of een groenpuntje. Flirten bestaat niet alleen privé. Maar goed, mijn boodschap is in chaa Allah duidelijk zo.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    mee eens. Niet flirten mensen. Geen groene puntjes geven

  5. #35
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Ik ben trouwens van gedachte veranderd, rode puntjes geven is ook niet goed. Beste is elkaar gewoon negeren, niet uppen, niet reageren, helemaal niks, tenzij je iemands leugens echt even kort en bondig moet weerleggen, dus alleen bij noodzaak. \

    Dit is mijn mening, niemand hoeft boos op me te worden.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    613
    24-11-2003

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Ik kan me maar drie redenen bedenken waarom sommige jongemannen vrouwelijke topics uppen, en ze zijn alle drie negatief. Vrouwen kunnen elkaars topic ook met een slechte bedoeling uppeN
    De mannen doen het om te flirten. De vrouwen kunnen ook verkeerde intenties hebben.

    En dit zijn jouw woorden: Een persoon kan er hoogmoedig van worden, het komt over als een soort prijzing of zelfs geflirt, en zelfs erg irritant voor andere leden.

    Dus ik begrijp nog steeds niet waarom mannen niet en vrouwen wel

  7. #37
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door malihakda Bekijk reactie
    De mannen doen het om te flirten. De vrouwen kunnen ook verkeerde intenties hebben.

    En dit zijn jouw woorden: Een persoon kan er hoogmoedig van worden, het komt over als een soort prijzing of zelfs geflirt, en zelfs erg irritant voor andere leden.

    Dus ik begrijp nog steeds niet waarom mannen niet en vrouwen wel



    Ik begrijp je niet, ik up geen berichten van mannen, zou niet weten waarom ik dat zou moeten doen? Als ik een broeder heel erg leuk vind en veel naar hem verlang, dan zou ik hem op de toegestane wijze handvragen (via een mannelijke mahram), en flirten bewaar ik wel voor na het huwelijk.

    Voor mij is 'uppen' flirten, er is geen verschil wanneer vrouwen mannelijke berichten uppen en wanneer mannen dit bij vrouwen doen. Iedereen moet het zelf weten, maar voor mij is het wel zo en zo kijk ik er ook naar. En er zijn meer dingen die ik als flirten zie op dit forum, niet alleen uppen.

    Heb in het verleden ook berichten van sommige mannelijke leden omhoog gehaald, ik toon daar nu openlijk berouw voor, ik heb er spijt van, het was een verdorven daad en slechte manieren. Moge Allah ons vergeven.

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    1.347
    16-05-2005

    Ga wat nuttigs doen ipv druk maken over uppen. Whos cares... Ga werken. Hou je bezig met andere dingen.

  9. #39
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door islam-4_Everboy Bekijk reactie
    Ga wat nuttigs doen ipv druk maken over uppen. Whos cares... Ga werken. Hou je bezig met andere dingen.

    Blijf uit mijn topics als je niet fatsoenlijk kunt reageren, als jij wilt flirten en het nuttig vind om je dag te vullen door vrouwelijke topics te uppen moet je dat vooral doen, wie geen schaamte kent moet dat vooral doen. Val mij daar aub niet mee lastig en als je deze verdorven daden wilt goed goedpraten en naar uitnodgen open je eigen topics aub.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    613
    24-11-2003

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Ik begrijp je niet, ik up geen berichten van mannen, zou niet weten waarom ik dat zou moeten doen? Als ik een broeder heel erg leuk vind en veel naar hem verlang, dan zou ik hem op de toegestane wijze handvragen (via een mannelijke mahram), en flirten bewaar ik wel voor na het huwelijk.

    Voor mij is 'uppen' flirten, er is geen verschil wanneer vrouwen mannelijke berichten uppen en wanneer mannen dit bij vrouwen doen. Iedereen moet het zelf weten, maar voor mij is het wel zo en zo kijk ik er ook naar. En er zijn meer dingen die ik als flirten zie op dit forum, niet alleen uppen.

    Heb in het verleden ook berichten van sommige mannelijke leden omhoog gehaald, ik toon daar nu openlijk berouw voor, ik heb er spijt van, het was een verdorven daad en slechte manieren. Moge Allah ons vergeven.
    Je begrijpt het inderdaad niet. Je wilt niet ge-upt worden zeg je. Daarna zeg je alleen mannen niet, vrouwen mogen dat wel. Waarom jij wilt dat mannen je niet uppen is duidelijk. Maar nu mogen vrouwen ineens wel uppen, terwijl jij zegt dat daar ook nadelen aan zijn. Een beetje 2 maten.

    Als jij trouwens uppen ziet als flirten is het dan nodig om dan een topic ervoor te openen? Want ik zie niet echt dat het effect heeft. sterker nog, ik heb je al heel wat keren ge-upt.

    Ben ik nu trouwens dan ook aan het flirten?

  11. #41
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door malihakda Bekijk reactie
    Je begrijpt het inderdaad niet. Je wilt niet ge-upt worden zeg je. Daarna zeg je alleen mannen niet, vrouwen mogen dat wel. Waarom jij wilt dat mannen je niet uppen is duidelijk. Maar nu mogen vrouwen ineens wel uppen, terwijl jij zegt dat daar ook nadelen aan zijn. Een beetje 2 maten.

    Als jij trouwens uppen ziet als flirten is het dan nodig om dan een topic ervoor te openen? Want ik zie niet echt dat het effect heeft. sterker nog, ik heb je al heel wat keren ge-upt.

    Ben ik nu trouwens dan ook aan het flirten?
    Wat ik zie is dat jij heel onnodig een gesprek met mij wilt starten, terwijl mijn boodschap heel duidelijk is, ik heb duidelijk aangegeven en netjes gevraagd aan broeders om mijn berichten niet te uppen en daarnaast geef ik aan dat zusters dit bij mij wel mogen doen, mits zij hierin niet overdrijven want dit hoekje is namelijk van iedereen.
    Maar als jij graag wilt uppen, dan moet jij dat gewoon doen, je moet zeker niet voor mij stoppen, indien iemand zichzelf wilt verbeteren moet hij dat voor Allah doen, en verder niet belangrijk wat ik van jou vind, ik heb duidelijk gemaakt wat ik van uppen vind en praat niet over wat ik van mensen vind die dat doen, daar gaat het niet over. Want mijn punt is duidelijk, en het heeft zeker nut gehad alhamdulilah, want sommige zijn naar aanleiding van mijn bericht gestopt met het uppen van mijn post, je praat onnodig en zonder kennis van zaken.

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door malihakda Bekijk reactie
    Je begrijpt het inderdaad niet. Je wilt niet ge-upt worden zeg je. Daarna zeg je alleen mannen niet, vrouwen mogen dat wel. Waarom jij wilt dat mannen je niet uppen is duidelijk. Maar nu mogen vrouwen ineens wel uppen, terwijl jij zegt dat daar ook nadelen aan zijn. Een beetje 2 maten.

    Als jij trouwens uppen ziet als flirten is het dan nodig om dan een topic ervoor te openen? Want ik zie niet echt dat het effect heeft. sterker nog, ik heb je al heel wat keren ge-upt.

    Ben ik nu trouwens dan ook aan het flirten?
    Je kunt ook gewoon haar mening respecteren zelfs als je het er niet mee eens bent. Ze smeert je geen dingen aan of iets ze heeft gewoon bepaalde wensen en ik vind ze niet zo vreemd. Heb ik daar mijn eigen idee hoe en wat tuurlijk maar ze vraagt niets raars naar mijn mening, khayr insha Allah.
    Heavy

  13. #43
    Verbannen

    Reacties
    1.097
    25-06-2016

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Ik ben trouwens van gedachte veranderd, rode puntjes geven is ook niet goed. Beste is elkaar gewoon negeren, niet uppen, niet reageren, helemaal niks, tenzij je iemands leugens echt even kort en bondig moet weerleggen, dus alleen bij noodzaak. \

    Dit is mijn mening, niemand hoeft boos op me te worden.
    Is OOK niet goed? Lol
    Praatjes van een charlatan haha
    In hoekje prive punten is erger dan openbaar uppen geef dat maar toe shaikha suhayla!

    Je punte me in mijn hoekje 5 keer in 1 week
    Over flirten en aandacht vragen gesproken


    Up voor sheikha suhayla xxx mmmaaahhhh

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    1.598
    29-06-2017

    je kunt ook deze kennis delen in andere bestaande topics als je vreest dat je hoogmoedig word van de reacties op je topics

  15. #45
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Cataleya_ Bekijk reactie
    ik denk het, jij zegt het
    je hebt hierin gelijk en we kennen de intentie van de leden niet maar een man die al je topics gaat uppen bij wijze van vind ik ook overkomen als geflirt, Allahu alam
    wel goed dat je dit meld zodat meer leden zich hiervan bewust worden hoe dit overkomt, want niet iedereen bedoeld het verkeerd, echter kan het wel zo overkomen en kan het een weg zijn naar haram, moge Allah ons behoeden

    Amin. Ik lees je reactie nu pas.

    Baarak Allahu feeki voor je advies.