1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    13-06-2013

    mijn oude leven

    Hey iedereen ik ga hier verhalen schrijven over mijn leven
    reageer als jullie willen dat ik hier mee doorga
    de verhalen zijn btw waargebeurd maar ik houd het anoniem

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    13-06-2013

    Toen ik 3 jaar was, ging ik vaak met mijn moeder mee naar mijn zus de school om mijn zus te brengen,
    ik kon niet alleen thuis blijven en ik had een babybroertje thuis liggen.
    mijn moeder zei me dat ik binnenkort ook op die school ga, ik zei dat ik dat leuk vind
    mijn moeder zei me: 'Maar niet huilen als ik weg ga!', ik zei natuurlijk dat ik niet ging huilen

    toen ik 4 werd was de dag aangebroken, mijn allereerste schooldag!
    mijn zus ging naar groep 2, net als mijn neef die bijna een jaar ouder dan mij was
    mijn zus is trouwen zo'n anderhalve jaar ouder dan mij
    ik herinner nog dat er plassen op de grond was en ik laarzen droeg, in de nacht heeft het dus geregend
    ik en mijn moeder en mijn zus liepen naar school, terwijl ik op elke plas water ging stampen
    toen we bij school aankwamen, ging mijn zus naar haar klas, en mij moeder bracht me naar de mijne

    daar stond ik dan, als een kleine jongen van 4 jaar voor een hele klas die allemaal op een stoel in een grote kring zaten
    mijn juf stond op om me te groeten, ik was bang
    de juf praatte met mijn moeder, ik weet niet meer over wat
    alle kinderen in de klas staarden me aan, ik ben nooit in de crèche geweest, dus dit was overweldigend
    mijn moeder zei:' doei, ik ga je straks ophalen!', ik zag haar weglopen en realiseerde wat er gebeurde

    ik huilde en hield mijn moeder vast, smekend om me terug naar huis te nemen
    mijn moeder wilde me gerust stellen, maar ik wilde maar één ding, geen seconde meer langer daar blijven
    ik weet nog dat het zover ging dat mijn juf me wegtrok van mijn moeder, maar ik hield haar zo goed vast, ik liet niet los
    uiteindelijk wisten ze me toch van mijn moeder te scheiden, en mijn moeder haastte weer terug naar huis
    ik voelde me verdrietig, bang en boos omdat mijn moeder me achterliet.
    mijn juf wees me een stoel aan die vrij was in de grote kring, mijn naam stond erop met een tekening van een clown ernaast
    ik stond voor de stoel, de stoel zat tussen een stoel van een meisje en de stoel van de juf zelf.
    De juf pakte een leesboek om wat voor te lezen aan de klas en me rustiger te maken

    ze vroeg me om te gaan zitten, maar ik weigerde zonder te praten en bleef voor de stoel staan, met mijn gezicht richting de klas
    de juf zei: 'Oke, ik ga wat voorlezen, als je wil blijven staan, dan kan je dat gewoon doen'.
    Ze begon voor te lezen, en te lezen, en te lezen, een uur leek voorbij te gaan
    mijn benen begonnen moe te voelen, en ik besefte dat mijn moeder niet snel terug zal komen
    ik voelde me verslagen, accepteerde waar ik was en ging zitten

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    13-06-2013

    In groep 1 kwam mijn neefje in mijn klas, hij is een paar maanden jonger dan mij
    hij heeft niet dezelfde achternaam als ik, dus de school wist het denk ik niet
    maar we zeiden wel openlijk dat we neven waren, hierdoor wilde de juffrouw niet dat we naast elkaar zaten

    in de schoolplein speelde we vaak met elkaar, vooral bij de kleine driewielers, we raceten met elkaar
    ook stoeiden we vaak met elkaar, en renden achter elkaar aan, dat waren leuke tijden
    ik weet nog de mijn neefje zei dat zijn handen koud waren, we gingen dan naar de meester
    de meester vroeg aan mij of mijn handen warm waren, ik voelde mijn handen en zei ja, ze zijn erg warm,
    toen zei de meester dat ik met mijn handen over zijn handen moest wrijven om het warm te houden
    dat deed ik ook, klonk logisch, totdat mijn neefje zei dat zijn handen weer warm waren en dan gingen we verder spelen

    later in het jaar zei de juffrouw van mijn klas dat we in een rij moesten gaan staan
    ze zei dat de langste van ons klas over mochten gaan naar groep 2, en de rest moest blijven zitten
    ik weet nog dat ik erg kort was, maar ik zal al langer dan een jaar in groep 1, dus ik moest iets bedenken, als 5 jarige
    ik ging op mijn tenen staan en me zo lang mogelijk oprekken, hopend dat mijn juf het niet merkte

    mijn juf tikte iedereen op het hoofd en vertelde wie overging, ze tikte op mijn hoofd en zei dat ik over mocht.
    ik was superblij, maar mijn neefje die naast me stond werd getikt, en hij moest blijven zitten.
    mijn neefje was toen maar 4 jaar en zat korter dan een jaar op groep 1, ik vond het echt jammer
    ik dacht dat ik mijn neefje bedrogen had door op mijn tenen te gaan staan en zo naar groep 2 mocht
    dat terwijl hij moest blijven zitten, ik durfde 'mijn geheim' niet te zeggen, omdat ik toch graag over wou

    in de pauze erna zag ik mijn neef die in groep 2 zat, hij zei dat hij moest blijven zitten, ik dacht leuk
    want dit betekent dat ik dan bij mijn neef in de klas zit, en ik voelde me wat beter
    echter toen ik naar groep 2 ging, zat ik in groep 2b, en hij in groep 2a, we waren gescheiden
    de school wist nu wel dat we neven waren, dus hebben ze ons in aparte groepen gezet tot en met groep 8
    dit bleek niet mijn grootste probleem te zijn, mijn basisschoolproblemen bleken slechts te beginnen

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    13-06-2013

    ik schrijf niet door zolang niemand reageert

  5. #5
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Ga door up voor jou
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    13-06-2013

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Ga door up voor jou
    sorry kwas een tijdje ziek, maar kga door voor je

  7. #7
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Allah chafik, leuk childhood memories
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    13-06-2013

    in groep 2 zat ik in een totaal andere klas, de meeste van de klas kenden elkaar al van groep 1
    ik viel wat buiten de boot, en speelde vaak alleen. Vooral bij lego speelde ik vaak in mijn eentje, andere jongens speelde vooral samen
    ik vond het niet erg, ik was een simpele ziel met niet veel neiging naar sociale contacten
    toch maakte ik een vriend, letterlijk één vriend, hij bleef mijn beste vriend tot groep 4

    hij was iets korter dan ik en dus de kortste en zwakste van de klas. iedereen pestte hem want hij had een heel hoge stem
    ik zie hem vandaag de dag nog steeds, hij is ongeveer 1.85 m en heeft een zware stem haha
    omdat hij vaak gepest werd veranderde hij van school, ik vond het erg zielig voor hem
    maar nu hij weg is, heeft iedereen het op mij gemunt, ik snapte niet waarom, het was gewoon een feit

    ik klaagde vaak aan mijn meester en juffrouw dat ik geperst werd, maar ze konden weinig doen,
    maar wat konden ze doen, de hele klas pestten me, mijn ouders waren hiervoor vaak boos
    ze zeiden tegen me: 'sla terug! niet bang zijn!' maar wat kon ik doen, ik was kort en dun, niet gespierd dus
    de school zat trouwens vol met moslimkinderen, er zat maar één nietmoslim in mijn klas, hij kwam in groep 4
    en zijn naam was Erik

    de enige nietmoslim in de klas, werd midden groep 4 mijn beste vriend
    hij was de enige die mij niet pestte, maar we vonden ook de zelfde dingen leuk
    ook hadden we dezelfde gevoel voor humor, hij bleef mijn beste vriend tot ik naar de middelbare ging

    ik weet nog dat ik in groep 5 in de pauze achterna werd gezeten door een jongen die me wilde slaan
    gelukkig was ik snel en kon ik op tijd naar een meester rennen, meester Abdel
    de reputatie dat ik gepest werd was bekend over mijn hele school, zowel kinderen als juffrouws en meesters
    en de leraren vonden mijn geklaag dus erg irritant, maar meester Abdel ging te ver

    ik Zei: die jongen wilde me slaan
    hij zei: heeft hij je geslagen
    ik zei: nee, hij zat me achterna en ik ben hierheen gerend
    hij zei: dus hij heeft je niet geslagen toch?
    ik zei: nee, nog niet
    hij zei: dan heeft hij niks gedaan en kan ik niks doen
    ik zei: moet ik dus wachten tot hij me slaat voordat ik hier kan komen
    hij zei: ja
    Ik zei: ik wil niet geslagen worden
    Hij zei: ga gwn spelen
    dan begon hij me te negeren
    rest van de pauze bleef ik dichtbij hem om te voorkomen dat ik werd geslagen

    mijn dieptepunt in mijn basisschool was in groep 6, de meester vroeg wie pest (mijn naam) door de hele klas
    en iedereen (behalve Erik) stook zijn en haar vinger op, ja ook alle meisjes
    zelfs meisjes die me nooit spraken stoken hun vinger op, blijkbaar was mij pesten leuk om te zeggen
    meester lachte en zei dat dit niet mag blabla
    ik kreeg hier wrok van en stopte mensen en vooral volwassenen te vertrouwen
    vele ervaringen hierna kwamen dit bevestigen, maar ook dat er goede mensen rondlopen

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    13-06-2013

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Allah chafik, leuk childhood memories
    thanks, ik wil ze ook chronologisch maken en kga er steeds dieper op in, hoe minder lang geleden, hoe duidelijker ze zijn

  10. #10
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Heftig hoor! Ik kwam altijd op voor de gepestte kinderen. "In mijn klas" was pesten verboden anders kregen ze ervan langs!

    Assertiviteit heb ik pas geleerd na groep 4. In groep vier werd ik gepest (ik zat met nog een ander Marokkaanse jongen) tussen de "witte" Nederlanders in de klas. Hij nam het voor mij op meskine dat vergeet ik NOOIT! Hij heeft mij geleerd op te komen voor mezelf. Stiekem was ik (na dat incident) dat hele school jaar "verliefd" op hem
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    13-06-2013

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Heftig hoor! Ik kwam altijd op voor de gepestte kinderen. "In mijn klas" was pesten verboden anders kregen ze ervan langs!

    Assertiviteit heb ik pas geleerd na groep 4. In groep vier werd ik gepest (ik zat met nog een ander Marokkaanse jongen) tussen de "witte" Nederlanders in de klas. Hij nam het voor mij op meskine dat vergeet ik NOOIT! Hij heeft mij geleerd op te komen voor mezelf. Stiekem was ik (na dat incident) dat hele school jaar "verliefd" op hem
    dat klinkt zo lief! volgende verhaal wordt wat korter maar is geïnspireerd door jou en ook waargebeurd, wordt wel een kort verhaaltje denk ik

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    13-06-2013

    ik werd voornamelijk gepest door jongens, maar ook door wat meisjes, vooral de stoere en grotere meisjes
    en de klas bestond allemaal uit marokkanen en turken

    in groep 6, ik weet niet meer waarom maar dit gebeurde er, stond iedereen in de klas op en praatte iedereen met elkaar.
    een meisje die wat groter dan me was, daagde me uit samen met wat andere meisjes
    ze zei tegen me: 'als je niet achteruit loopt ga ik je vloeren', ik was zwak maar had mijn trots
    ik zei 'nee, ga zelf weg' ze duwde me dan hard en ik viel tegen de tafel aan en zo op de grond

    iedereen keek dan mijn kant op, iedereen zelfs de meester lachtte me uit
    ik zei: 'meester, zij duwde me', hij zei: 'je bent een man, duw terug'
    die meisje keek me dan uitdagend aan, oo ik haat haar zo erg
    ik probeerde haar te duwn, maar ze was groter en sterker en duwde me weer met gemak weg
    weer werd ik uitgelachen maar ik accepteerde dat ik niks kon doen, en mijn meester me niet ging helpen
    rest van de dag bleef ik beschaamd stil, en alleen

    ik durfde het niet tegen mijn ouders te zeggen, want ik geloofde wat mijn meester op doelde
    als ik zo zwak ben dat een meisje me zo makkelijk aankan, ben ik geen man, ben een mislukkeling
    volgende dag een andere meisje werd gepest, blijkbaar werd ze ook vaak gepest in de basisschool zonder dat ik het wist
    iedereen lachtte haar uit, ik weet niet voor wat, en zei dat ze een oogje op me had

    ze zei: 'nee, helemaal niet' maar iedereen bleef lachen
    dit gebeurde in de pauze buiten en toen begonnen jongens me naar haar toe te trekken
    ik was aan de andere kant van de plein en ik wist niet wat er gebeurde
    dan hoorde ik dat iedereen zei dat ze me leuk vond en dat ze steeds ontkende, tuurlijk geloofde ik haar
    ik was erg zwak, een meisje kan me niet leuk vinden, iedereen maakte haar gewoon belachelijk, want het is belachelijk om mij leuk te vinden

    daarna zeiden ze haar dat als ze me niet leuk vindt, ze met me moest vechten, ik snapte de logica ook niet
    ze zei: 'nee, dat ga ik niet doen' maar we werden naar elkaar geduwd totdat ze soort van tegen me aan we
    en omdat ze dus aan het tegenstribbelen was trapte ze me toen perongeluk
    uiteindelijk wist ze te ontsnappen en rende ze weg, ik vond iedereen kinderachtig en vervelend
    ik vond het zielig voor het meisje, ik wist dat ik niet hier maar zij de slachtoffer was

    volgende dag zei ze dit tegen mijn zus, die een jaar ouder dan me was, en liep met mij en mijn zus naar huis
    ze zei sorry tegen me en dat ze het erg vond dat ik gepest werd, ik geloofde niets,
    ik vertrouwde mensen niet op hun woord en geloofde haar niet
    jaren later zei mijn zus me dat ze me wel leuk vond, maar toen was ze al verhuisd
    en toen ik eraan terug dacht, had ik eigenlijk ook een oog op haar, maar heb me zelf nooit aan laten denken met haar te zijn

    in de basisschooltijd zijn er momenten geweest dat meisjes het voor me opnamen tegen de pesters
    was ik daar blij mee, nee, verre van, ik vond mezelf zwak dat ik dit dus nodig had
    ook zeiden meisjes vaak: laat hem, hij is zielig' zielig genoemd worden door meisjes brak heel erg mijn ego en zelfrespect die tijd

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    13-06-2013

    werd toch lang haha

  14. #14
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door dienaarwaarheid Bekijk reactie
    dat klinkt zo lief! volgende verhaal wordt wat korter maar is geïnspireerd door jou en ook waargebeurd, wordt wel een kort verhaaltje denk ik
    hij was ook écht lief voor mij héél zorgzaam alhamdoulillah

    Oke ben benieuwd ga nu lezen
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  15. #15
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door dienaarwaarheid Bekijk reactie
    ik werd voornamelijk gepest door jongen, maar ook door wat meisjes, vooral de stoere en grotere meisjes
    en de klas bestond allemaal uit marokkanen en turken

    in groep 6, ik weet niet meer waarom maar dit gebeurde er, stond iedereen in de klas op en praatte iedereen met elkaar.
    een meisje die wat groter dan me was, daagde me uit samen met wat andere meisjes
    ze zei tegen me: 'als je niet achteruit loopt ga ik je vloeren', ik was zwak maar had mijn trots
    ik zei 'nee, ga zelf weg' ze duwde me dan hard en ik viel tegen de tafel aan en zo op de grond

    iedereen keek dan mijn kant op, iedereen zelfs de meester lachtte me uit
    ik zei: 'meester, zij duwde me', hij zei: 'je bent een man, duw terug'
    die meisje keek me dan uitdagend aan, oo ik haat haar zo erg
    ik probeerde haar te duwn, maar ze was groter en sterker en duwde me weer met gemak weg
    weer werd ik uitgelachen maar ik accepteerde dat ik niks kon doen, en mijn meester me niet ging helpen
    rest van de dag bleef ik beschaamd stil, en alleen

    ik durfde het niet tegen mijn ouders te zeggen, want ik geloofde wat mijn meester op doelde
    als ik zo zwak ben dat een meisje me zo makkelijk aankan, ben ik geen man, ben een mislukkeling
    volgende dag een andere meisje werd gepest, blijkbaar werd ze ook vaak gepest in de basisschool zonder dat ik het wist
    iedereen lachtte haar uit, ik weet niet voor wat, en zei dat ze een oogje op me had

    ze zei: 'nee, helemaal niet' maar iedereen bleef lachen
    dit gebeurde in de pauze buiten en toen begonnen jongens me naar haar toe te trekken
    ik was aan de andere kant van de plein en ik wist niet wat er gebeurde
    dan hoorde ik dat iedereen zei dat ze me leuk vond en dat ze steeds ontkende, tuurlijk geloofde ik haar
    ik was erg zwak, een meisje kan me niet leuk vinden, iedereen maakte haar gewoon belachelijk, want het is belachelijk om mij leuk te vinden

    daarna zeiden ze haar dat als ze me niet leuk vindt, ze met me moest vechten, ik snapte de logica ook niet
    ze zei: 'nee, dat ga ik niet doen' maar we werden naar elkaar geduwd totdat ze soort van tegen me aan we
    en omdat ze dus aan het tegenstribbelen was trapte ze me toen perongeluk
    uiteindelijk wist ze te ontsnappen en rende ze weg, ik vond iedereen kinderachtig en vervelend
    ik vond het zielig voor het meisje, ik wist dat ik niet hier maar zij de slachtoffer was

    volgende dag zei ze dit tegen mijn zus, die een jaar ouder dan me was, en liep met mij en mijn zus naar huis
    ze zei sorry tegen me en dat ze het erg vond dat ik gepest werd, ik geloofde niets,
    ik vertrouwde mensen niet op hun woord en geloofde haar niet
    jaren later zei mijn zus me dat ze me wel leuk vond, maar toen was ze al verhuisd
    en toen ik eraan terug dacht, had ik eigenlijk ook een oog op haar, maar heb me zelf nooit aan laten denken met haar te zijn

    in de basisschooltijd zijn er momenten geweest dat meisjes het voor me opnamen tegen de pesters
    was ik daar blij mee, nee, verre van, ik vond mezelf zwak dat ik dit dus nodig had
    ook zeiden meisjes vaak: laat hem, hij is zielig' zielig genoemd worden door meisjes brak heel erg mijn ego en zelfrespect die tijd
    Weet je wat ik erg vind dat jou Meester niet ingreep destijds. En dat van het niet vertellen thuis uit schaamte is normaal niemand gaat aan de grote klok hangen "ik word gepest" ben benieuwd naar je verdere verloop
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna