1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.472
    19-07-2012

    Trouwen zonder bruiloft/circus nog mogelijk tegenwoordig?

    Nee, een dure auto huren en ermee showen alsof het je eigen bezit is, terwijl je een godsvermogen kwijt bent aan de huursom is natuurlijk een geweldig idee.

    Ik vind die hele heisa met Marokkaanse bruiloften sowieso niks.
    Citaat Geplaatst door na3im Bekijk reactie
    Wanneer vrouwen de leiding nemen, dan is dat een garantie voor afbraak, chaos en ellende.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    245
    16-04-2006

    Tuurlijk is het mogelijk! Heb ik vorig jaar gedaan..geen moment spijt van. Huisje mooi ingericht en lekker op vakantie gegaan, en een autootje gekocht. Heb ik liever dan een dag of 2 feest. Mijn moeder en schoonmoeder hadden er wel moeite mee dat er geen groot feest kwam maar goed... die komen er wel overheen.
    Meerdere gebruikers

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    13-06-2013

    trouwen is een zege omdat je je wederhelft hebt gevonden,
    de feest is vaak traditioneel en vast aan familie
    je moet doen wat je gelukkig maakt en niet wat je familie zegt dat je moet doen

  4. #4
    pareltje

    Reacties
    2.247
    12-12-2004

    het is maar wat je zelf wilt. mensen moeten tegenwoordig 400 man uitnodigen belachelijk hou het gewoon bij je fam en vrienden veel gezelliger dan zoveel onbekenden

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    162
    28-05-2009

    helemaal mee eens!! deze dagen alleen maar circus feesten etc!!! ipv aan onzin te besteden kan je lekker vakantie huis auto kopen etc waar je iets aan hebt. Een trouw circus is onzin om alleen de rest van de familie tevreden te stellen. Je moet het ook treffen met een vrouw bv die ook zo helder denkt over dingen.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door amr145 Bekijk reactie
    helemaal mee eens!! deze dagen alleen maar circus feesten etc!!! ipv aan onzin te besteden kan je lekker vakantie huis auto kopen etc waar je iets aan hebt. Een trouw circus is onzin om alleen de rest van de familie tevreden te stellen. Je moet het ook treffen met een vrouw bv die ook zo helder denkt over dingen.
    Ja precies haha. Een vriendin van mij gaat trouwen met een Marokkaan en zij is zelf Turks em de bedragen die ze noemde. Mijn mond viel ervan open. Haha en die jongen is zo lief meskien.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  7. #7
    Leef en Laat Leven

    Reacties
    168
    28-08-2006

    Mogelijk!
    Mijn lieve ouders, voor altijd in mijn hartje. Dat ik nog vele gelukkige jaren met jullie mag doorbrengen AMIEN

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    216
    16-04-2016

    Iedereen wilt zehma nu geen dure feest om zogenaamd zich zelf uit te verkopen bij de mannen omdat het tegenwoordig moeilijk is om te trouwen voor de vrouwen.

    Nu gaan zehma de eisen naar beneden omdat de mannen tog geen bruiloft meer betalen.

    Hoeveel rijken mannen die ik ken hebben niet eens een feest gegeven en die wijven plakken nog altijd bij hun mannen

    Tegenwoordig willen de vrouwen alleen trouwen die feest is verleden tijd en als ze wel een feest willen dan betalen ze die zelf

    Mijn nicht werkt als ziana en ze zegt dat de vrouwen zelf de bruiloft betalen tegenwoordig ze sparen heel hard en betalen de bruiloft zelf ze heeft altijd persoonlijke gesprekken met de bruids meiden

    De meeste vrouwen durven dit niet openlijk toe te geven omdat ze dit schande vinden maar 90 % word gewoon betaald door de vrouwen omdat de vrouw en haar familie dit zo graag willen.

    Mijn eigen zus is ook getrouwd en wou ook een dikke bruiloft 60.000 euro en heeft dit zelf ook betaald.

  9. #9
    Leef en Laat Leven

    Reacties
    168
    28-08-2006

    Als je als vrouw zijnde een dure bruiloft wilt hebben die de grenzen overschrijd, dan ben ik van mening dat je die ook zelf moet betalen. Doodzonde, maar dat even terzijde.

    De man moet zich even goed laten informeren naar zijn plichten naar de vrouw toe, dus de sdak (bruidsschat) etc.

    Het is misschien makkelijk om een man aan de haak te slaan, maar je man behouden, dat is net even een ander verhaal.
    Mijn lieve ouders, voor altijd in mijn hartje. Dat ik nog vele gelukkige jaren met jullie mag doorbrengen AMIEN

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    216
    16-04-2016

    Bruidsschat mag de man zelf bepalen het betekend een gift het kan 10 euro zijn.

    En tegenwoordig wilt geen enkel vrouw geld ze willen alleen trouwen het is maar dat mensen de islamitishe verplichting willen uitvoeren door een kleinigheid te geven

    Zelfs een kleine feest hoeft niet islamitishe gezien is een feest een maaltijd waar familie bij elkaar komen en eten en blij voor elkaar kunnen zijn.

    Thats it

  11. #11
    Leef en Laat Leven

    Reacties
    168
    28-08-2006

    De sdak mag een man inderdaad zelf bepalen. Je hebt mij dan ook nergens een bedrag zien typen. Islamitisch gezien is het een verplichting die de man gewoon moet nakomen, punt.

    Wat betreft het feest, dat is ieder voor zich. Islamitsch gezien volstaat een etentje inderdaad.

    Met weinig uitgaven kun je ook gewoon een leuk feestje houden en gezellig met tantes en nichten er een leuke avond van maken. Het is maar net hoe creatief je bent en hoe je het zelf inricht.
    Mijn lieve ouders, voor altijd in mijn hartje. Dat ik nog vele gelukkige jaren met jullie mag doorbrengen AMIEN

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    113
    28-05-2018

    Citaat Geplaatst door CedricGervais Bekijk reactie
    Nee, een dure auto huren en ermee showen alsof het je eigen bezit is, terwijl je een godsvermogen kwijt bent aan de huursom is natuurlijk een geweldig idee.

    Ik vind die hele heisa met Marokkaanse bruiloften sowieso niks.
    zeurpiet, ga wat nuttigs doen. Dat jij geen geld hebt voor een feeste om te tonen dat je je vrouw waardeert, moet je zelf weten. Er is niks mis met een bruiloft.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    113
    28-05-2018

    Citaat Geplaatst door amr145 Bekijk reactie
    helemaal mee eens!! deze dagen alleen maar circus feesten etc!!! ipv aan onzin te besteden kan je lekker vakantie huis auto kopen etc waar je iets aan hebt. Een trouw circus is onzin om alleen de rest van de familie tevreden te stellen. Je moet het ook treffen met een vrouw bv die ook zo helder denkt over dingen.
    vakantie is ook circus, even het leven proeven van de rijken en dan weer skere in je huisje zitten