1. #526
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door Adela. Bekijk reactie
    taktubu is typisch een gevalletje die sub-mannen - als ik jouw term mag gebruiken - als trofee gebruiken wanneer ze inhoudelijk zwak zijn.
    Toontje lager hè. Taktubu is mijn geliefde zuster. Ik verschil vaak met mening met haar maar dat is geen aanleiding voor mij om dom te doen tegen haar. Respecteer haar mening zoals zij die van mij ook respecteert.

    Wat betreft 'ilm kan je zeker veel van haar opsteken. Laat dat duidelijk zijn.
    Umm Hurairah.

  2. #527
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Hymne-Cherifien Bekijk reactie
    Maar dat zijn 2 verschillende zaken. Dast wil nog niet zeggen dat een vrouw niet kan regeren alleen omdat haar recvhten niet altijd hetzelfde zijn als die van een man. Let op niet hetzelfde ..betekent niet dat ze niet gelijk zijn.
    Ik snap niet dat hier moslims zijn die denken wat de man mag, dat de vrouw dat ook mag. Als ik zou regeren en ik wil een andere land bezoeken dan ben ik verplicht om te gaan met mijn wali. Maar de man staan waar die wil. Laat staan dat de vrouw trouwt en denk te gaan staan waar ze wil. Is dit nu ineens een nieuwe islam ofwa?

  3. #528
    MVC Lid

    Reacties
    1.636
    14-05-2012

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Ik snap niet dat hier moslims zijn die denken wat de man mag, dat de vrouw dat ook mag. Als ik zou regeren en ik wil een andere land bezoeken dan ben ik verplicht om te gaan met mijn wali. Maar de man staan waar die wil. Laat staan dat de vrouw trouwt en denk te gaan staan waar ze wil. Is dit nu ineens een nieuwe islam ofwa?
    Nou ja het is eerder andersom. Men denkt dat een vrouw helemaal niets mag.
    Dan gaat de wali mee.
    Hindoestanen die op de PVV stemmen beroepen zich op hindoenationalistische ideeën over moslims: hindoes die de moslims zien als bezetters en onderdrukkers van hindoes, India en mogelijk straks de rest van de wereld als ze niet worden gestopt. Zij kregen dat mee in hun opvoeding met eeuwenoude verhalen over de islamitische overheersing van Azië, zoals de mogols in India die hindoeschatten vernietigden.
    TJAH HITLER HEEFT ZIJN HAKENKRUIS TE DANKEN AAN HINDUS

  4. #529
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Een vrouw mag niet trouwen zonder wali. Jij hebt geen poot om op te staan, snap je dat? Als jou hoeders jou niet willen vergezellen " als je wilt regeren" dan heb je grote pech. Dus waar hebben we het over?
    Ik weet niet hoe dat exact zit. Maar een vrouw kan wel de functie van rechter op haar nemen. Bedoel stel een vroue wil trouwen, haar wali is er en de getuigen, wat is het probleem als een vrouwelijke rechter deze huwelijk sluit?

    Bovendien mbt regeren, een vrouw zou naar een rechter kunnen toestappen om dat aan te vechten en als het niet lukt en haar man koppig blijft dan kan zij scheiden van haar man als hij haar deze recht ontneemt.
    Umm Hurairah.

  5. #530
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Adela. Bekijk reactie
    ik trouw wie ik wil en geef leiding wanneer ik dit wil.

    Ik zou best graag je beschermingsbewindvoerder van jou willen zijn bvb om jou te beschermen.
    Alleen met de toestemming van je wali

  6. #531
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Hahahaha maar echt!. Deze mannen hier zijn ook echt niet goed voor onze geest man. Tasten zwaar het beeld van de moslim man aan.
    Alle 5?

  7. #532
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door Adela. Bekijk reactie
    Ik snap dat je het als kwetsend ervaar wanneer ik een geliefde van jou wellicht label als trofee voor een bepaalde doelgroep, maar helaas is dat mijn mening die niets af doet aan jullie vriendschap.
    Nee gewoon inhoudelijk zijn en niet op de man spelen. I don't like that. Althans niet bij Taktubu.
    Umm Hurairah.

  8. #533
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Ik snap niet dat hier moslims zijn die denken wat de man mag, dat de vrouw dat ook mag. Als ik zou regeren en ik wil een andere land bezoeken dan ben ik verplicht om te gaan met mijn wali. Maar de man staan waar die wil. Laat staan dat de vrouw trouwt en denk te gaan staan waar ze wil. Is dit nu ineens een nieuwe islam ofwa?
    Ik snap het ook niet. Wat jij zegt hoort basic islam te zijn voor een ieder. Ik snap ook niet waarom zusters moeilijk doen dat ze in veel gevallen geen leidende functie mogen bekleden. Allah heeft man en de vrouw een aparte rol bedeelt. De rol die past bij hoe ze zijn geschapen.
    Bovendien zijn niet alle mannen geschikt om leiders te zijn, dit is ook maar voor weinigen weggelegd. Het is allemaal geen ramp, de islam is simpel alleen de mensen maken het moeilijk.

  9. #534
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Alleen met de toestemming van je wali
    Moehiem je bent weer aan het trollen. Ga het haar van je barbie kammen ofiets.
    Umm Hurairah.

  10. #535
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Ik weet niet hoe dat exact zit. Maar een vrouw kan wel de functie van rechter op haar nemen. Bedoel stel een vroue wil trouwen, haar wali is er en de getuigen, wat is het probleem als een vrouwelijke rechter deze huwelijk sluit?

    Bovendien mbt regeren, een vrouw zou naar een rechter kunnen toestappen om dat aan te vechten en als het niet lukt en haar man koppig blijft dan kan zij scheiden van haar man als hij haar deze recht ontneemt.
    Het gaat mij erom dat de wali van belang is in alles. Dat is een bescherming voor mij. Al zou ze scheiden dan is ze terug bij haar vader die de rol weer opzich neemt. En als hij er niet eens, iemand anders totdat ze doodgaat.

    Hoe kan een vrouwelijk rechter, 2 mensen laten trouwen?

  11. #536
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Hymne-Cherifien Bekijk reactie
    Beatrix , de vrouw , heeft er jarenlang voor gezorgd dat extreemrechts niet aan de macht kwam met alle politieke middelen die voor haar als monarch voor de hand lagen zodat jij als abu-baard gewoon kon leven hier.....Angela merkel heeft duitsland jarenlang goed geregeerd.....dit zijn geen moslimvrouwen...maar wel vrouwen die jij om die genoemde zaken afkeurt,
    Beatrix zat daar voor spek en bonen en zo ook Willlem.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  12. #537
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door Hymne-Cherifien Bekijk reactie
    En daarnaast..achter een gordijn..is dat letterlijk? was dat gebruikelijk in die tijd...zijn er nog gevallen waarin dat werd gedaan ..of is er sprake van religieuze symboliek?.
    Is niet letterlijk, grootste bewijs daarvoor is dat wij gemengd de hajj mogen doen.

    ik denk persoonlijk mischien omdat de vrouwen dan wat privacy hadden zodat ze hun hijaab mischien konden afdoen en dat soort dingen Allahu A'lam.
    Umm Hurairah.

  13. #538
    MVC Lid

    Reacties
    1.636
    14-05-2012

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Alle 5?
    mag je vandaag extra lang buiten je kooi spelen?
    Hindoestanen die op de PVV stemmen beroepen zich op hindoenationalistische ideeën over moslims: hindoes die de moslims zien als bezetters en onderdrukkers van hindoes, India en mogelijk straks de rest van de wereld als ze niet worden gestopt. Zij kregen dat mee in hun opvoeding met eeuwenoude verhalen over de islamitische overheersing van Azië, zoals de mogols in India die hindoeschatten vernietigden.
    TJAH HITLER HEEFT ZIJN HAKENKRUIS TE DANKEN AAN HINDUS

  14. #539
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Ik snap het ook niet. Wat jij zegt hoort basic islam te zijn voor een ieder. Ik snap ook niet waarom zusters moeilijk doen dat ze in veel gevallen geen leidende functie mogen bekleden. Allah heeft man en de vrouw een aparte rol bedeelt. De rol die past bij hoe ze zijn geschapen.
    Bovendien zijn niet alle mannen geschikt om leiders te zijn, dit is ook maar voor weinigen weggelegd. Het is allemaal geen ramp, de islam is simpel alleen de mensen maken het moeilijk.
    Ik heb ook begrepen dat de leider van het land door de geleerden moet aangesteld moet worden. Dat komt denk ik door het westen. Zulke vragen werden vaak gestelx door de kufaar waar ik vroeger werkte. De verhoudingen tussen man als vrouw binnen de islam.

  15. #540
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Yasirc: gekke feminsten, helemaal loco

    https://m.youtube.com/watch?v=WykDrFHt0No

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”