1. #271
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Aldus misandrie
    Je hebt het echt mis. Dit heeft niets te maken met "mannenhaat" of wie of wat dan ook. Dit heeft te maken met mijzelf en het feit dat ik als mens geschapen ben door Allaah met een vrije-wil, vrij-verstand. Ik ben niet op de wereld gezet voor een man of wat dan ook. Ben een vrij mens en hetgeen Allaah mij voor heeft geschapen is om hem alléén te aanbidden en te gehoorzamen in Zij wetgeving alléén. Dus niemand anders Zijn opinie of wil, slechts die van Allaah alléén. En al jullie flauwekul mbt jullie persoonlijke visies en meningen doen mij echt helemaal niets. Ik zal nooit buigen voor een man. Waarom zou ik? Hij is ook maar een mens zoals ik ook ben? Hij kan fouten maken en er is niets Godelijks aan hem.

    Er zijn vrouwen die de man aanbidden, zoals er ook mannen zijn die de vrouw aanbidden. Maar ik zal in sha Allaah nooit zo zijn. Mijn aanbidding gaat slechts naar Allaah alléén. En degene die na Allaah & de Profeet saw de meest respect verdient ben ik zelf en daarna mijn ouders. Een man komt bij mij nu echt mischien op de 30ste plaats gezien ik uit een gezin kom met zoveel kinderen en kleinkinderen.
    Umm Hurairah.

  2. #272
    ....................

    Reacties
    5.156
    01-04-2006

    Met alle respect maar shaykh Ad-daddoe zegt niet veel anders dan wat ik heb gezegd. Hij zegt dat zij de man moet gehoorzamen in 3 zaken: 1. Verplichtingen. 2. Aanbevolen zaken. 3. Zaken die hem aangaan wat betreft het samen leven (precies dit stukje benoem je niet)

    Hij zondert 1 ding uit, dat zijn dingen die niets te maken hebben met het bovenstaande en slechts haar zaak zijn. Zoals haar persoonlijke smaak van eten. Hij mag haar niet verplichten om eten te eten die ze niet lekker vind of niet wil eten enz.

    Hij heeft het zo geformuleerd en ik zei: Zolang die haar geen schade berokkend daarin. Dus wat ik zei is veel dichterbij wat deze shaykh zegt dan wat jij probeert te verkondigen en daarvoor zijn verhaal maar half verteld.

    Hier is de video waarin hii dat bespreekt:

    https://youtu.be/I806EGUCpb8
    Met pensioen........................................

  3. #273
    ....................

    Reacties
    5.156
    01-04-2006

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Je hebt het echt mis. Dit heeft niets te maken met "mannenhaat" of wie of wat dan ook. Dit heeft te maken met mijzelf en het feit dat ik als mens geschapen ben door Allaah met een vrije-wil, vrij-verstand. Ik ben niet op de wereld gezet voor een man of wat dan ook. Ben een vrij mens en hetgeen Allaah mij voor heeft geschapen is om hem alléén te aanbidden en te gehoorzamen in Zij wetgeving alléén. Dus niemand anders Zijn opinie of wil, slechts die van Allaah alléén. En al jullie flauwekul mbt jullie persoonlijke visies en meningen doen mij echt helemaal niets. Ik zal nooit buigen voor een man. Waarom zou ik? Hij is ook maar een mens zoals ik ook ben? Hij kan fouten maken en er is niets Godelijks aan hem.

    Er zijn vrouwen die de man aanbidden, zoals er ook mannen zijn die de vrouw aanbidden. Maar ik zal in sha Allaah nooit zo zijn. Mijn aanbidding gaat slechts naar Allaah alléén. En degene die na Allaah & de Profeet saw de meest respect verdient ben ik zelf en daarna mijn ouders. Een man komt bij mij nu echt mischien op de 30ste plaats gezien ik uit een gezin kom met zoveel kinderen en kleinkinderen.
    Ad-Daddoe zegt dat je man meer rechten over je heeft dan je ouders. Is hij nu opeens ook een onwetende die niet weet wat hij zegt?

    https://youtu.be/Epnkb-gh9qE
    Met pensioen........................................

  4. #274
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Je hebt het echt mis. Dit heeft niets te maken met "mannenhaat" of wie of wat dan ook. Dit heeft te maken met mijzelf en het feit dat ik als mens geschapen ben door Allaah met een vrije-wil, vrij-verstand. Ik ben niet op de wereld gezet voor een man of wat dan ook. Ben een vrij mens en hetgeen Allaah mij voor heeft geschapen is om hem alléén te aanbidden en te gehoorzamen in Zij wetgeving alléén. Dus niemand anders Zijn opinie of wil, slechts die van Allaah alléén. En al jullie flauwekul mbt jullie persoonlijke visies en meningen doen mij echt helemaal niets. Ik zal nooit buigen voor een man. Waarom zou ik? Hij is ook maar een mens zoals ik ook ben? Hij kan fouten maken en er is niets Godelijks aan hem.

    Er zijn vrouwen die de man aanbidden, zoals er ook mannen zijn die de vrouw aanbidden. Maar ik zal in sha Allaah nooit zo zijn. Mijn aanbidding gaat slechts naar Allaah alléén. En degene die na Allaah & de Profeet saw de meest respect verdient ben ik zelf en daarna mijn ouders. Een man komt bij mij nu echt mischien op de 30ste plaats gezien ik uit een gezin kom met zoveel kinderen en kleinkinderen.
    Jij hebt jouw mening, succes daarmee zuster en met het vinden van een man die zich laat plaatsen op de 30ste plaats. Ik heb een andere mening en ben er tevreden mee walhamdoelilah en ik accepteer het nooit dat mijn echtgenotes mij ongehoorzaam zijn in zaken die geen ongehoorzaamheid zijn aan Allaah. Nu niet, nooit niet. Als jij Allaah aanbidt en Hem gehoorzaamt dan zou jij respectvol zijn tegenover jouw man en zijn rechten over jou erkennen en je inzetten hem altijd tevreden te houden en hem niet ongehoorzaam zijn in alles wat geen zonde bevat.

    Moge Allaah jou geven wat jij verdient zuster, het zou verschrikkelijk zijn als jouw man jou op de 30ste plaats zal plaatsen. Kijken of dat jou zal bevallen. Hayakumulah

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  5. #275
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door sheikhalalbani Bekijk reactie
    Ad-Daddoe zegt dat je man meer rechten over je heeft dan je ouders. Is hij nu opeens ook een onwetende die niet weet wat hij zegt?

    https://youtu.be/Epnkb-gh9qE
    Mijn familie staat op nummer 1 gezien ze dichter tot me staan dan wie dan ook. Zij zijn mijn vlees en bloed, respecteren mij en houden van mij. Geen vent die daar tussen zal kunnen komen. Sterker nog een man komt geeneens voor mijn katten laat staan familie. Verder heb ik niets over "onwetendheid" mbt geleerden gezegd, maar doelde meer op de samenleving vandaag de dag en de meeste mannen & vrouwen op deze onzin forum.
    Umm Hurairah.

  6. #276
    ....................

    Reacties
    5.156
    01-04-2006

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Mijn familie staat op nummer 1 gezien ze dichter tot me staan dan wie dan ook. Zij zijn mijn vlees en bloed, respecteren mij en houden van mij. Geen vent die daar tussen zal kunnen komen. Sterker nog een man komt geeneens voor mijn katten laat staan familie. Verder heb ik niets over "onwetendheid" mbt geleerden gezegd, maar doelde meer op de samenleving vandaag de dag en de meeste mannen & vrouwen op deze onzin forum.
    En dat wat jij nu zegt is van de islam? Dat een man lagere positie bij je heeft dan zelfs je katten.

    Ik ga het hierbij laten man.
    Met pensioen........................................

  7. #277
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Mijn familie staat op nummer 1 gezien ze dichter tot me staan dan wie dan ook. Zij zijn mijn vlees en bloed, respecteren mij en houden van mij. Geen vent die daar tussen zal kunnen komen. Sterker nog een man komt geeneens voor mijn katten laat staan familie. Verder heb ik niets over "onwetendheid" mbt geleerden gezegd, maar doelde meer op de samenleving vandaag de dag en de meeste mannen & vrouwen op deze onzin forum.
    Moge Allaah jou genezen zuster. Blijf vrijgezel dat bespaart jou echtscheidingen en veel onrecht jegens je man.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  8. #278
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    The Obligation to Obey One's Husband | Abul-‘Abbās Mūsā Richardson

    https://m.youtube.com/watch?v=VLB1Nut4KiE

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  9. #279
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    It Is Compulsory Upon The Wife To Do The Household Chores & Serve Her Husband - ar-Ruhaylee الرحيلي

    https://m.youtube.com/watch?v=QJqIC_zsTQo

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  10. #280
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Abdars, ga stickers uitdelen met : "salafia hier houdt het verstand op" ofzo. Je bent echt de laatste die met mij moet komen discussiëren over zaken binnen de islam. Jouw geleerden zijn met pak em beet 10 jaar geheel uitgestorven gezien saud aan het veranderen is en we allemaal weten hoe zwak ze zijn en geen intellectuele basis hebben.
    Umm Hurairah.

  11. #281
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door Adela. Bekijk reactie
    Laat je niet gek maken door deze maffe mensen... een stel dat elkaar respecteert heeft dit soort onzinnigheden niet en is de relatie gewoon heel erg gezond en gebalanceerd. Die bewijsdrang en dominantie van sommige “praktiserende” broeders begrijp ik echt totaal niet.... alsof ze daarmee hun mannelijkheid willen bewijzen ofzo.

    Respect is de basis en daarmee verdien je elkaars tevredenheid. Een man moet mij echt niet komen gaan vertellen wat ik wel of niet moet doen.... dat is echt een belediging voor mijn eigen intellect en vrije wil die een ieder mens heeft.

    Niet alleen een belediging tegenover jou. Maar een belediging tegenover jouw ouders mesakken. Hoe on respectvol wil je het hebben. Je bent een vrouw van goede huizen een vrouw met goede eer en dan komt een of on ander mongool jou beweren dat jouw ouders gefaald hebben omdat je hem perse moet dienen als hij vraagt om een glas water te halen

    Dat een vrouw al zou kiezen voor zo'n on-man die indirect haar lieve ouders loopt te beledigen gaat mijn pet echt te boven.

    Maar serieus dit zie je steeds vaker, vrouwen die zelfs hun ouders en familie dumpen om een man die ze net een maandje kennen en zelfs hun ouders niet gaan bezoeken omdat "man-smetta" dat vraagt.

    Wat een wereld....
    Umm Hurairah.

  12. #282
    MVC Lid

    Reacties
    20
    02-04-2018

    Citaat Geplaatst door sheikhalalbani Bekijk reactie
    En dat wat jij nu zegt is van de islam? Dat een man lagere positie bij je heeft dan zelfs je katten.

    Ik ga het hierbij laten man.
    Heel kinderachtig broer. Ze kon niet meer inhoudelijk reageren, omdat de bewijzen die jij aanhaalt gesproken heeft en voor de waarachtige is dit duidelijk bro.

    Thanks voor je moeite en pogingen, maar met iemand discussieren omdat ze discussieert om te discussieren heeft geen nut. Het is een feminist.

  13. #283
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Abdars, ga stickers uitdelen met : "salafia hier houdt het verstand op" ofzo. Je bent echt de laatste die met mij moet komen discussiëren over zaken binnen de islam. Jouw geleerden zijn met pak em beet 10 jaar geheel uitgestorven gezien saud aan het veranderen is en we allemaal weten hoe zwak ze zijn en geen intellectuele basis hebben.
    Het is wel duidelijk dat jij geestelijk ziek bent geworden want het gaat helemaal fout in jouw bovenkamer. Veel succes met jouw mannen-haat leventje die jij een islamitische tintje probeert te geven, kom je “ver” mee. Islam is volledig vrij van jou geklets en verwerpelijkheden die jij uit en promoot.

    Moge Allaah jou genezen. Amien

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  14. #284
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Adela. Bekijk reactie
    Laat je niet gek maken door deze maffe mensen... een stel dat elkaar respecteert heeft dit soort onzinnigheden niet en is de relatie gewoon heel erg gezond en gebalanceerd. Die bewijsdrang en dominantie van sommige “praktiserende” broeders begrijp ik echt totaal niet.... alsof ze daarmee hun mannelijkheid willen bewijzen ofzo.

    Respect is de basis en daarmee verdien je elkaars tevredenheid. Een man moet mij echt niet komen gaan vertellen wat ik wel of niet moet doen.... dat is echt een belediging voor mijn eigen intellect en vrije wil die een ieder mens heeft.
    Ongezonde basis, maar dit moet je zelf weten. Veel succes allebei, alhamdoelilah zijn er genoeg zusters die het gezond vinden om hun mannende gehoorzamen en te dienen in halal en daarnaast respecteren ze hun man en hebben ze hun man lief en andersom. Dit is een gezonde succesvolle basis voor een huwelijk: man onderhoudt zijn vrouw en behandeld haar goed en de vrouw zorgt voor het huis en gehoorzaamt haar man en dient haar man omwille van Allaah. Dit is een mooie basis en alhamdoelilah hebben niet alle vrouwen een instelling zoals jullie.

    Salaamoe alaikoem.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #285
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Eind jaren 50 heerste er leefwijze waarbij de vrouw de man gehoorzaamde en de scheidngspercatjgahe heel laag was...... daarna kwamen de dolle Mina’s met hun feministische gedachten goed van zogenaamd gelijkwaardigheid ..... Ewa resultaat 70% aan gebroken gezinnen ............een vrouw is geschapen om een man te gehoorzamen .... dat zie je al van kleins af aan ....bij kleine kinderen zie je al dat jongetjes hij wil opleggen aan meisjes wanneer ze aan het spelen zijn