1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Ongelovigen kwetsen - صحيح ابن حبان

    Het is bekend dat de eer van een gelovige beschermd is.

    Maar het is ook niet toegestaan om Joden en Christenen te kwetsen, beledigen, roddelen, bespotten en lastig vallen - als ze vredig zijn met de Moslims zoals de ahl al-Dhimmah .

    Tenzij ze strijders zijn natuurlijk , dan zijn hun eer en levens niet beschermd .

    Het is overgeleverd in 'Sahih Ibn Hiban' (4989):


    أَخْبَرَنَا أَبُو خَلِيفَةَ ، قَالَ : حَدَّثَنَا أَبُو الْوَلِيدِ ، قَالَ : حَدَّثَنَا شُعْبَةُ ، عَنْ أَبِي بِشْرٍ ، قَالَ : سَمِعْتُ سَعِيدَ بْنَ جُبَيْرٍ ، عَنْ أَبِي مُوسَى ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، قَالَ : " مَنْ سَمَّعَ يَهُودِيًّا أَوْ نَصْرَانِيًّا دَخَلَ النَّارَ

    Abu Musa hoorde de Profeet zeggen: "Wie een Jood of Christen beledigt verdient de Hel."

    Ibn Hibbaan plaatste dat onder de hoofdstuk:

    ذِكْرُ إِيجَابِ دُخُولِ النَّارِ لِمَنْ أَسْمَعَ أَهْلَ الْكِتَابِ مَا يَكْرَهُونَهُ

    Ibn Hajar al-Haythami zegt in 'Zawaajir' (2/27):


    وَمَعْنَى سَمَّعَهُ أَسْمَعَهُ بِمَا يُؤْذِيهِ , وَلا كَلامَ بَعْدَ هَذَا أَيْ لِظُهُورِ دَلالَتِهِ عَلَى الْحُرْمَةِ

    "Dat betekent : het noemen van hem met iets wat hem pijn doet (kwetst). Er is geen andere uitspraak hierna dat duidelijker is over het verbod van dit."
    Zakariyah al-Ansaari zegt 'Asna Al Matalib' (3/116):


    وَغِيبَةُ الْكَافِرِ مُحَرَّمَةٌ إنْ كَانَ ذِمِّيًّا
    "Het is verboden om over de ongelovige te lasteren achter zijn rug (gheebah), als het een Dhimmi is."


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Vertel dat maar aan die haat predikers op manaabir , die de zaden van vijandschap in de harten van mensen plaatsen.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Geefgroen. Bekijk reactie
    Je houdt 'erg' veel van de ongelovigen.
    Dat is een Hadith van de Profeet , o hypocriet.

    Zeg dat tegen de Profeet, Ibn Hiban en de Fuqaha! Niet tegen mij.

    Of mogen we Ahadith ook niet meer verspreiden?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    En als je de kuffaar zoveel haat , wat doe je tussen hen?

    Je neemt hun geld, voorzieningen, alles - en je haat hen?

    Ga naar je eigen land dan?

    haha

    'Haten' van kuffaar is restricted tot Muharibeen, niet alle kuffar:

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    468
    09-07-2013

    Je mag niemand kwetsen
    The Prophet said: ''Whoever hears a Muslim calling upon the Islamic Ummah for help and does not respond, he/she is not a Muslim!''

    Free Palestine

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    468
    09-07-2013

    Citaat Geplaatst door Geefgroen. Bekijk reactie
    Degenen die de dag vandaag 'uitgemoord worden en gekwetst worden' zijn de moslims.
    True
    The Prophet said: ''Whoever hears a Muslim calling upon the Islamic Ummah for help and does not respond, he/she is not a Muslim!''

    Free Palestine

  7. #7
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Het zeggen dat Jezus slechts een mens is is al erg beledigend voor sommige Christenen. Het zeggen dat Jezus volgens Paulus vervloekt is omdat hij is gehangen aan een paal doet hen ook pijn. Het zeggen dat de Bijbel vervalst is is erg beledigend voor hen. Het zeggen dat zij in de Hel zullen zijn als zij niet geloven in la ilaha ilallah, muhammedan rasoelolah is ook erg beledigend voor hen. Hen vertellen dat zij afgodsaanbidders zijn is erg beledigend.Of bedoel je met beledigen schelden, roddelen en lasteren, onrechtvaardig behandelen, dan ja, dit is niet goed.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Geefgroen. Bekijk reactie
    Jouw islam wordt niet geaccepteerd als je hun niet haat omwille van Allah ('al wala wal bara') heet zoiets. 'ALLAH HAAT DE ONGELOVIGEN VOOR HUN ONGELOOF' en jij Durani.... (hebt niks begrepen van de basis tawheed helaas.

    Want we houden en haten omwille van Allah, dat is tawheed.

    Pas op! Dat jouw islam straks niet geaccepteerd wordt door jouw Jahil uitspraken.
    Jahl-alarm gaat af hier lol

    O miskeen, we mogen trouwen met Joodse en Christelijke vrouwen.

    Mag je met hen trouwen maar niet van hen houden?!

    O miskeen, de Profeet hield van zijn oom Abu Talib.

    Kende de Profeet 'walaa wal baraa' niet ?!

    Had de Profeet ook geen Tawhid begrepen?!!!

    O miskeen , doe ons en jezelf een eer en ga je ABC's leren.

  9. #9
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Houden van je vader of moeder die kafir is, is anders dan het houden van de kufaar. Daarom hebben sommige geleerden dir verdeeld in natuurlijke liefde die in de mens zit.

    De ongelovigen hun bestemming is de hel. Als Allah van ze zou houden dan had hij hun het paradijs gegeven.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Houden van je vader of moeder die kafir is, is anders dan het houden van de kufaar.

  11. #11
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Maar geldt dit voor alle ongelovige? Ik dacht dat er een onderscheid wordt gemaakt tussen een ongelovige in een islamitische staat die netjes zijn belasting betaald en een ongelovige die dat niet doet. Gezien er een hadith zou zijn dat de Profeet zegt dat ongelovige pas rechten zoals moslims hebben als zij zich ook houden aan de voorwaarden die gesteld worden om onder een islamitische staat te kunnen leven. Dan wordt hun bloed zelfs beschermt voor aanvallen van buiten af op hen.
    Umm Hurairah.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Voor zover ik weet moeten wij gewoon een goed karakter hebben aangezien wij vertegenwoordigers zijn van onze deen.Mensen zullen nooit interesse hebben om onze deen te willen begrijpen als wij ons gedragen als een stel superieure honden die denken zomaar kuffar te kunnen beledigen, lastig vallen, haten enzovoort. Ja we haten de zondes omwille van Allah maar een echte gelovige heeft aan het eind van de dag een goed karakter tegenover de mensen


    لَّا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ لَمْ يُقَاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَلَمْ يُخْرِجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ أَن تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ - 60:8
    Allah does not forbid you from those who do not fight you because of religion and do not expel you from your homes - from being righteous toward them and acting justly toward them. Indeed, Allah loves those who act justly.

    https://quran.com/60/8?translations=20
    Heavy

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Maar geldt dit voor alle ongelovige? Ik dacht dat er een onderscheid wordt gemaakt tussen een ongelovige in een islamitische staat die netjes zijn belasting betaald en een ongelovige die dat niet doet. Gezien er een hadith zou zijn dat de Profeet zegt dat ongelovige pas rechten zoals moslims hebben als zij zich ook houden aan de voorwaarden die gesteld worden om onder een islamitische staat te kunnen leven. Dan wordt hun bloed zelfs beschermt voor aanvallen van buiten af op hen.
    Klopt , wanneer zij onder ons leven of wij onder hen.

    De enige mensen die geen respect en vriendschap krijgen zijn vijandige kuffaar zoals soldaten of Wilders types of Munafiqin. Zij die Islam tegenwerken krijgen geen liefde.

    Allah verbiedt ons niet om ander dan hen, zoals onze buurman Jan, te bevrienden of lief te hebben.

    Daarom mogen we familie banden houden, trouwen , samen eten, groeten, buren rechten etc.

    Dat hele haat gedoe is niet van de originele Islam, daarom botst het met basis principes zoals dat we met hun vrouwen mogen trouwen.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Voor zover ik weet moeten wij gewoon een goed karakter hebben aangezien wij vertegenwoordigers zijn van onze deen.
    Mensen zullen nooit interesse hebben om onze deen te willen begrijpen als wij ons gedragen als een stel superieure honden die denken zomaar kuffar te kunnen beledigen, lastig vallen, haten enzovoort. Ja we haten de acties van kuffar omwille van Allah maar een echte gelovige heeft aan het eind van de dag een goed karakter.
    Quality post bro.

  15. #15
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Het is eigenlijk best een complex onderwerp. Van een ongelovige 'houden' is best een groot iets... Ik kan geeneens van sommige gelovige 'houden' laat staan een ongelovige. Mischien ligt dat aan mijn imaan o.i.d. maar ik ga echt niet liegen en zeggen dat ik van ALLE gelovigen hou. Sommige gelovigen verafschuw ik zelf. Betekent dit dat ik islamitisch op glad ijs bevindt? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik onderscheid maak tussen 'geloof' en de 'persoon'. Ik hou van de religie van Allaah maar dat betekent niet dat ik ook hou van de persoon die deze religie praktiseert. Want als een moslim mij onrecht aan doet dan kan ik daar echt niet van houden hoor. Weet niet hoe het met jullie zit?!

    En wat betreft ongelovige. Ik haat hun 'ongeloof' en als ze mijn religie beledigden en de spot mee drijven dan haat ik ze ook. Maar als ze dat niet doen en mij respecteren dan ben ik gewoon neutraal en voel ik geen haat jegens hen. Wel het ongeloof dat ze praktiseren maar dat staat los van de persoon in kwestie.
    Umm Hurairah.