1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    20
    02-04-2018

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Deze walgelijke gasten gaan dit ook toepassen op zina, Shir, alcohol enz toepassen.
    En anaal seks niet te vergeten! LOL.
    Deze man is ontspoord.

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Flauwe reactie. Hun uitspraak is tegenstrijdig aan de realiteit van varkensvlees en daarnaast heeft hun claim geen bewijs uit de Kitab en Sunnah.

    Verder hoe weten zij dat varkensvlees zo geweldig lekker smaakt tot zo’n niveau dat het wegblijven ervan als zuhd gezien wordt en het verboden is gemaakt vanwege de te lekkere smaak als beproeving? Op basis van wat zijn zij op deze mening gekomen?
    Nogmaals , de "kitaab en sunnah" zijn stil over de reden (علة) en wijsheid (حكمة) achter het verbod.

    De geleerden zoeken die wijsheden erachter met ijtihad .

    Hun ijtihad is een mening , het is geen openbaring . Het is ook niet bindend op de mensheid . Het is ook niet zeker , maar een mogelijke reden/wijsheid .

    Wat betreft die Ayah , dat is zoals de Ayah :

    " إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ - de afgodendienaren zijn onrein." (9:28).
    ... dat verwijst naar de onreinheid van Shirk/i'tiqaad , en niet dat ze persoonlijk zelf onrein zijn. We mogen hun aanraken etc. Ze zijn dus niet lichamelijk onrein. (Behalve janabah, maar dat is ook bij Moslims).

    Zo is ook varken eten, gokken, etc, onrein - niet opzich - maar het daad , volgens Imaam Maalik en anderen.

    De meerderheid zegt dat varkens onrein zijn , ook al is er geen duidelijke bewijs daarvoor zoals Nawawi zegt.

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Deze walgelijke gasten gaan dit ook toepassen op zina, Shir, alcohol enz toepassen.
    Ik snap niet eens wat je bedoelt , maar 1 advies : Hou jij je bezig met koken ofzo , niet met discussies .

  4. #64
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door AhmedIbnFadlan Bekijk reactie


    Abu Layth gaat ook voor klassiek, vertoont zich vaak met een bibliotheek aan klassieke boeken achter hem. Naar wat ik weet maken sommige "modernisten" juist gebruik (misbruik) van de meningsverschillen die er tussen de wetsscholen bestaan of meningen tussen (klassieke) geleerden om zaken in overeenstemming te brengen met de moderne tijd. Ze zoeken daarmee de grenzen op, vervolgens laten ze hun volgelingen daar grazen, met alle gevolgen van dien.
    Niet deze Johny-Bravo met klassieke fuqaha vergelijken .

    Hij wilt de Shariah weghalen , zoals de Hudoed straffen , steniging , handen afsnijden van dief etc.

    Hij gelooft dat de Shariah overdatum is.

    Allaah zegt : "leven voor een leven" , hij is tegen doodstraf.

    De authentieke mutawaatir sunnah bevestigt dat Jezus terugkomt, hij zegt nee.

    Allaah zegt niemand kan een Ayah zoals de Qur'an brengen , hij zegt : ze hebben dat gedaan.

    Hij ontkent dat de stok van Mozes in een slang veranderde.

    Hij twijfelt dat Jezus zonder vader was geboren.

    Hij is geen Sunni .

    Geen enkele klassieke Sunni heeft die meningen gehad.

    Onze Fuqaha verschillen niet van mening over deze zaken. De meningverschillen die ik aankaart zijn Ijtihadi. Over zaken waarin geen Nass aanwezig is. Daarin is Ikhtilaaf geldig.

    Abu Layth verwerpt de Ayaat uit de Qur'an , mutawaatir Ahaadith en Ijmaa van de hele Ummah.

  5. #65
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Ik snap niet eens wat je bedoelt , maar 1 advies : Hou jij je bezig met koken ofzo , niet met discussies .
    Praat zo tegen jouw vrouw vieze hond. Is zina ook lekker en deugd allemaal ja gezwel van de Oemma? Shir is een genot en heerlijk? Wie ben jij vieze hond om varkensvlees te promoten als lekker en smullend? Welke Akzien promoot dit in onze zieke oemma?

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Praat zo tegen jouw vrouw vieze hond. Is zina ook lekker en deugd allemaal ja gezwel van de Oemma? Shir is een genot en heerlijk? Wie ben jij vieze hond om varkensvlees te promoten als lekker en smullend? Welke Akzien promoot dit in onze zieke oemma?
    Waarom denken al deze straat kinderen, met hun straat-tongen en Jahl, dat zij de beschermers van de Islam zijn ??

    Als Allaah enig goed in jou had gezien , dan had Hij eerst jou tong recht gezet en dan begrip van de religie geschonken .

    Islam heeft geen hulp nodig van jou , met je vieze taal en verrotte manieren .... wegwezen nu .

    Ik heb nergens gezegd dat Zina goed is , of dat varkensvlees eten toegestaan is!!! Stop met valse beschuldigingen maken en gebruik je hoofd , als daar iets in zit.

    Wat is Shir nou weer? Of bedoel je Sihr???

    Wanneer heb ik gezegd dat Sihr goed is??

  7. #67
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Nogmaals , de "kitaab en sunnah" zijn stil over de reden (علة) en wijsheid (حكمة) achter het verbod.

    De geleerden zoeken die wijsheden erachter met ijtihad .

    Hun ijtihad is een mening , het is geen openbaring . Het is ook niet bindend op de mensheid . Het is ook niet zeker , maar een mogelijke reden/wijsheid .

    Wat betreft die Ayah , dat is zoals de Ayah :

    " إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ - de afgodendienaren zijn onrein." (9:28).
    ... dat verwijst naar de onreinheid van Shirk/i'tiqaad , en niet dat ze persoonlijk zelf onrein zijn. We mogen hun aanraken etc. Ze zijn dus niet lichamelijk onrein. (Behalve janabah, maar dat is ook bij Moslims).

    Zo is ook varken eten, gokken, etc, onrein - niet opzich - maar het daad , volgens Imaam Maalik en anderen.

    De meerderheid zegt dat varkens onrein zijn , ook al is er geen duidelijke bewijs daarvoor zoals Nawawi zegt.
    Ik doel op de mening dat varken verboden is vanwege de heerlijke smaak.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Zulke vieze tongen , weerspiegelen de duisternissen en zonden in de harten .

    Allaah en de Rasoel hebben geen behoefte om verdedigd te worden met dit soort vuile taal .

    Dat soort taalgebruik is een bewijs voor de viesheid van de mens zelf :

    Ibn al-Qayyim schrijft in zijn 'jawaab al-kaafi - الجواب الكافي لمن سأل عن الدواء الشافي" het volgende:



    قَالَ يَحْيَى بْنُ مُعَاذٍ : الْقُلُوبُ كَالْقُدُورِ تَغْلِي بِمَا فِيهَا ، وَأَلْسِنَتُهَا مَغَارِفُهَا ، فَانْظُرْ إِلَى الرَّجُلِ حِينَ يَتَكَلَّمُ فَإِنَّ لِسَانَهُ يَغْتَرِفُ لَكَ بِمَا فِي قَلْبِهِ ، حُلْوٌ وَحَامِضٌ ، وَعَذْبٌ وَأُجَاجٌ ، وَغَيْرُ ذَلِكَ ، وَيُبَيِّنُ لَكَ طَعْمَ قَلْبِهِ اغْتِرَافُ لِسَانِهِ

    “De harten zijn net als ketels, het kookt met wat zich erin bevindt.

    En de tongen zijn de opscheplepels.

    Kijk daarom naar de persoon wanneer hij spreekt, want zijn tong schept voor jou op wat zich in zijn hard bevindt.

    Hetzij: zoet, bitter, aangenaam, zuur enzovoort. Hetgeen zijn tong opschept laat jou de smaak van zijn hart zien”.

  9. #69
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Waarom denken al deze straat kinderen, met hun straat-tongen en Jahl, dat zij de beschermers van de Islam zijn ??

    Als Allaah enig goed in jou had gezien , dan had Hij eerst jou tong recht gezet en dan begrip van de religie geschonken .

    Islam heeft geen hulp nodig van jou , met je vieze taal en verrotte manieren .... wegwezen nu .

    Ik heb nergens gezegd dat Zina goed is , of dat varkensvlees eten toegestaan is!!! Stop met valse beschuldigingen maken en gebruik je hoofd , als daar iets in zit.

    Wat is Shir nou weer? Of bedoel je Sihr???

    Wanneer heb ik gezegd dat Sihr goed is??
    Domme reactie. Alsof er nooit geleerden zijn geweest die dergelijke taal hebben geuit? Bovendien beledig jij haar ook. Iets met pot, ketel en zwart. Maar om vervolgens hier en daar wat citaten vanuit de Qur'an te citeren mbt Adaab maakt het wel hypocriet.. Verder zegt ze nergens dat je zina, sihr etc, halal hebt gemaakt, ze vraagt of dat ook "lekker" is gezien deze verboden zaak kennelijk geïnterpreteerd wordt als iets "lekkers"..
    Umm Hurairah.

  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Domme reactie. Alsof er nooit geleerden zijn geweest die dergelijke taal hebben geuit? Bovendien beledig jij haar ook. Iets met pot, ketel en zwart. Maar om vervolgens hier en daar wat citaten vanuit de Qur'an te citeren mbt Adaab maakt het wel hypocriet.. Verder zegt ze nergens dat je zina, sihr etc, halal hebt gemaakt, ze vraagt of dat ook "lekker" is gezien deze verboden zaak kennelijk geïnterpreteerd wordt als iets "lekkers"..
    Ik heb haar altijd genegeerd , zoals je weet .

    Zij blijft plakken en slecht praten over mij en schelden en in elke topic valse beschuldigingen maken naar mijn address bij naam. Ik heb haar nooit uitgescholden , ook hier niet , dat was en joke. Schelden is niet my style .

    Als ze niet tegen een grap of een stootje kan , moet ze niet in mijn weg komen : )))

    #StayInYourLane

  11. #71
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Ik heb haar altijd genegeerd , zoals je weet .

    Zij blijft plakken en slecht praten over mij en schelden en in elke topic valse beschuldigingen maken naar mijn address bij naam. Ik heb haar nooit uitgescholden , ook hier niet , dat was en joke. Schelden is niet my style .

    Als ze niet tegen een grap of een stootje kan , moet ze niet in mijn weg komen : )))

    #StayInYourLane
    Als je wilt gaan provoceren zorg dan dat je kaarten goed speelt en ga dan niet janken omdat sommige mensen temperamentvol reageren. Jij speelt het gwn dom en komt met domme opmerkingen en gaat vervolgens janken omdat er mensen zijn die je blokkeren. Beetje zwak als je het mij vraagt.

    Als je iets van de islam wilt gebruiken, zorg dan dat je deze op de juiste wijze en context gebruikt. Namelijk omwille van Allaah en niet omdat je gekrenkt voelt en hartpijn hebt.

    Jankerds... wordt daar zo moe van.
    Umm Hurairah.

  12. #72
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    goeden tijden slechte tijden hoekje ,, flikker es op met die wijven

  13. #73
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Echte varken ben jij gewoon. Opent een topic dat de moslims de hel betreden omdat ze de brandhout van de hel kwetsen. Maar omdat niemand met deze varken het mee eens is, gooit die erbij dat varkensvlees overheerlijk en gezond is. Maar ondertussen zegt deze varken dat de hedendaagse geleerden monniken zijn en de moslims geen Adaab hebben en scheld erop los, en zegt wie wel een goede moslims is en wie slechte moslim is, en gaat op de troon zitten van Allah.

  14. #74
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Mensen die hier claimen dat Allah iets verbiedt omdat het lekker is en totaal niet schadelijk verspreiden dwaling en dienen aangepakt te worden. Moge Allah jullie leiden met deze mentaliteit van een jahil je loopt alleen maar onzin te verkondigen en liegen over onze Deen betekent je plek is gereserveerd in Jahannam. Dus verricht tauwba voordat het telaat is in plaats van broeders en zusters lopen vertellen dat varken en alcohol lekker is.
    Lees mijn topic: https://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5630992

    En laat me daarna weten of je iets kunt herkennen?

  15. #75
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Loool, stelletjes jankerds

    Niet plakken als je niet tegen een stootje kan

    Je plakt en beledigd , als iemand iets terug zegt ga je janken ?

    Uit je frustraties ergens anders , niet bij mij

    Ik heb geen tijd voor jullie dramas , dus niet in mijn weg komen lol

    Tenzij je gejank wilt , blijf komen lol