1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    959
    15-04-2016

    Ik ga jullie nog een breekpunt geven: geen geloof. En dit uit zich in: geen respect voor jou, woorden maar geen daden en een slecht voorkomen (een zwart hart wat resulteert in een zwart gezicht).

    Voor de rest mag je in handjes knijpen als je een man of vrouw treft die je oprecht blij maakt als je aan hem of haar denkt en die jouw hart echt wil. Dat is zeldzaam en hoor je juist daarom te koesteren.

  2. #32
    niet18♥

    Reacties
    2.924
    09-04-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door goldstone Bekijk reactie
    Er is geen breekpunt.
    Behalve vreemdgaan. Al ghiyana!
    De rest mag overal wiebelen kraken afkorrelen haha.

    Kijk ik lees dit vaak. Wanneer zou jij scheiden? Of help ik wil scheiden! En dan gaat het echt om niets als j hoort waarom.

    Jammer wallah als ik hoor scheidingen dan vind ik dat zo erg. Omdat het een mentaliteit is geworden in deze tijd (he overal in de wereld) zovan doei ik kan beter dan jou krijgen.

    Weetje waardoor dat komt?

    Ik zal jullie een verhaal vertellen:


    Er was eens een oude man en vrouw. Zij waren 70 jaar getrouwd en al inmiddels dus in de negentig.
    Iemand vroeg de oude vrouw wowww vertel eens jullie geheim hoe kan dat zo lang getrouwd.
    De vrouw zei wij zijn opgegroeid in een tijd dat als onze schoen of kleding scheurde, dat wij geen geld hadden om die weg te gooien en nieuwe te kopen. Wij gingen naar de kleermaker of schoenmaker die het ging repareren of naaien.
    Wij zijn gewend aan dat. Dus altijd als er iets kapot ging dan gingen wij dat maken. Ook als wij ruzie hadden en ons huwelijk onder vuur zat kozen wij altijd voor het herstellen.
    In deze tijd zie je dat als een telefoon of schoen of jas of wat dan ook een scheur of barst of iets heeft dat men het meteen weggooit en een nieuwe koopt want alles is vervangbaar. Zo is de mentaliteit van de mens ook geworden. Doeeei voor jou 10 anderen.

    De oude man zei ons succes was als mijn vrouw boos was, was ik geduldig. En als ik boos was, was zij geduldig. Zo simpel is het.
    +1

    One day your life will flash before your eyes.
    Make sure it's worth watching...


  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    959
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door mocrogirl_18 Bekijk reactie
    Geen controle hebben over zijn agressie/woede. Hiermee bedoel ik niet het slaan en schoppen. Dit kan hij 10x erger terug verwachten.

    Echt hele uitbarsting zonder enige vorm van begrip. Je kan het een paar keer door de vingers zien, maar moet niet structureel gebeuren.
    Ja heftig idd. Dat zeg veel over iemand. Slaan is sowieso not done.
    Citaat Geplaatst door Abu-Milka Bekijk reactie
    Niet de correcte hijaab dragen, tenzij ze eraan wil werken.
    wat versta je onder correcte hijab. Voor sommige vrouwen is het echt moeilijk. I plead guilty.
    Citaat Geplaatst door Hidayah. Bekijk reactie
    Het niet verrichten van het gebed en het niet voldoen aan de Islamtische uiterlijke/kledingsvoorschiften van de man.
    kan je die kledingvoorschriften toelichten? Geen gewaden over de grond slingeren, bedoel je dat en kleding onder de knieën?

  4. #34
    Verbannen

    Reacties
    278
    20-07-2011

    Ja maar we gaan ervan uit dat wij onze partners kiezen uit de islamitische ummah. Bestaat uit meer dan een miljard mensen.

    Das normaal je hebt gelijk.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    959
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door mocrogirl_18 Bekijk reactie
    Geen controle hebben over zijn agressie/woede. Hiermee bedoel ik niet het slaan en schoppen. Dit kan hij 10x erger terug verwachten.

    Echt hele uitbarsting zonder enige vorm van begrip. Je kan het een paar keer door de vingers zien, maar moet niet structureel gebeuren.
    Citaat Geplaatst door Abu-Milka Bekijk reactie
    Niet de correcte hijaab dragen, tenzij ze eraan wil werken.
    Citaat Geplaatst door Hidayah. Bekijk reactie
    Het niet verrichten van het gebed en het niet voldoen aan de Islamtische uiterlijke/kledingsvoorschiften van de man.
    Citaat Geplaatst door goldstone Bekijk reactie
    Ja maar we gaan ervan uit dat wij onze partners kiezen uit de islamitische ummah. Bestaat uit meer dan een miljard mensen.

    Das normaal je hebt gelijk.
    Ja mooi is dat he, dat Allah uiteindelijk 1 persoon voor jou bestemd heeft van die 500 miljoen van dat andere geslacht. Ik vind het subhanallah.

  6. #36
    niet18♥

    Reacties
    2.924
    09-04-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Lola. Bekijk reactie
    Ja mooi is dat he, dat Allah uiteindelijk 1 persoon voor jou bestemd heeft van die 500 miljoen van dat andere geslacht. Ik vind het subhanallah.
    Het is Allah die weet wie de juiste persoon op de beste tijd voor jou bestemd is.

    Al zijn wij soms ontzettend eigenwijs en denken het beter te weten

    One day your life will flash before your eyes.
    Make sure it's worth watching...


  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    959
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door mocrogirl_18 Bekijk reactie
    Geen controle hebben over zijn agressie/woede. Hiermee bedoel ik niet het slaan en schoppen. Dit kan hij 10x erger terug verwachten.

    Echt hele uitbarsting zonder enige vorm van begrip. Je kan het een paar keer door de vingers zien, maar moet niet structureel gebeuren.
    Citaat Geplaatst door Abu-Milka Bekijk reactie
    Niet de correcte hijaab dragen, tenzij ze eraan wil werken.
    Citaat Geplaatst door Hidayah. Bekijk reactie
    Het niet verrichten van het gebed en het niet voldoen aan de Islamtische uiterlijke/kledingsvoorschiften van de man.
    Citaat Geplaatst door mocrogirl_18 Bekijk reactie
    Het is Allah die weet wie de juiste persoon op de beste tijd voor jou bestemd is.

    Al zijn wij soms ontzettend eigenwijs en denken het beter te weten
    haha yes. We moeten geduld hebben en volharden in waarvoor we staan en adiya doen en uiteindelijk brengt Allah hem of haar tot in je handen. En dan is het aan ons om het vast te pakken haha

  8. #38
    Twee niffos

    Reacties
    67
    31-03-2018

    Citaat Geplaatst door Lola. Bekijk reactie
    wat versta je onder correcte hijab. Voor sommige vrouwen is het echt moeilijk. I plead guilty.
    kan je die kledingvoorschriften toelichten? Geen gewaden over de grond slingeren, bedoel je dat en kleding onder de knieën?
    blijkbaar weet jij het even goed, wat is er moeilijk aan, ik bedoel waar zouden sommige vrouwen mee kunnen zitten. Explain,
    Baard , niet te strakke kleding broek boven de enkels, gewoon de kledingvoorschriften die de profeet heeft aanbevolen.
    Met de juiste intentie natuurlijk!

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    959
    15-04-2016

    Zoofy, ik ben mijn hoofddoek op mijn 25ste gaan dragen en ik had het er moeilijk mee. Uiteindelijk moest ik hem afdoen voor mijn werk. Mijn eerste ervaring buiten was Eem baliemedewekster die extra langzaam en met handgebaren tegen me sprak en ik was dit niet gewend. Ik werd als anders gezien en behandeld en niet zoals voorheen als 1 van hen gezien. Je kan wel zeggen shajtan etc maar ik leed er mentaal onder.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    2.217
    13-02-2011

    Citaat Geplaatst door Lola. Bekijk reactie
    Ja heftig idd. Dat zeg veel over iemand. Slaan is sowieso not done.
    wat versta je onder correcte hijab. Voor sommige vrouwen is het echt moeilijk. I plead guilty.
    kan je die kledingvoorschriften toelichten? Geen gewaden over de grond slingeren, bedoel je dat en kleding onder de knieën?
    De kleding mag niet op de kleding van de vrouw lijken. De broek mag niet onder de enkels komen en geen kleding gekleurd met safraan. Geen goude sieraden en de ‘awrah moet bedekt zijn. Dus niet de strakke broeken die we tegenwoordig zien. Ook mag hij geen zijde dragen en als laatst het laten staan van de baard.

    Ik denk dat ik ze zo allemaal wel heb gehad, hh.

    Schoonheid zonder schaamte, is als een geurloze roos.


  11. #41
    Twee niffos

    Reacties
    67
    31-03-2018

    Citaat Geplaatst door Lola. Bekijk reactie
    Zoofy, ik ben mijn hoofddoek op mijn 25ste gaan dragen en ik had het er moeilijk mee. Uiteindelijk moest ik hem afdoen voor mijn werk. Mijn eerste ervaring buiten was Eem baliemedewekster die extra langzaam en met handgebaren tegen me sprak en ik was dit niet gewend. Ik werd als anders gezien en behandeld en niet zoals voorheen als 1 van hen gezien. Je kan wel zeggen shajtan etc maar ik leed er mentaal onder.
    jammer dat je m af hebt gedaan maar ghair in sha Allah, vraagje wat voor werk doe je dat je het niet kan dragen.

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    959
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Hidayah. Bekijk reactie
    De kleding mag niet op de kleding van de vrouw lijken. De broek mag niet onder de enkels komen en geen kleding gekleurd met safraan. Geen goude sieraden en de ‘awrah moet bedekt zijn. Dus niet de strakke broeken die we tegenwoordig zien. Ook mag hij geen zijde dragen en als laatst het laten staan van de baard.

    Ik denk dat ik ze zo allemaal wel heb gehad, hh.
    Tnx meid

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    959
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Zoofy070 Bekijk reactie
    jammer dat je m af hebt gedaan maar ghair in sha.Allah, vraagje wat voor werk doe je dat je het niet kan dragen.
    Ik deed asielgehoren. Geloof ligt dan extra gevoelig. Christenen gevlucht uit Iran, burgeroorlogen in Afrika. Geloof mocht niet zichtbaar zijn.

    Ja ergens vind ik het ook wel jammer maar ik ben weer lekkerder in mijn vel gaan zitten.

  14. #44
    Twee niffos

    Reacties
    67
    31-03-2018

    Citaat Geplaatst door Lola. Bekijk reactie
    Ik deed asielgehoren. Geloof ligt dan extra gevoelig. Christenen gevlucht uit Iran, burgeroorlogen in Afrika. Geloof mocht niet zichtbaar zijn.

    Ja ergens vind ik het ook wel jammer maar ik ben weer lekkerder in mijn vel gaan zitten.
    je deed dus je doet het niet meer neem ik aan, en ja nogmaals echt jammer, maar ik heb makkelijk praten maar onthoud deze zin goed.
    Je kan niet iedereen tevreden houden.
    En Wallahi de tevredenheid van Allah is mij geliefder dan de tevredenheid van de mens(en)!

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    959
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Zoofy070 Bekijk reactie
    je deed dus je doet het niet meer neem ik aan, en ja nogmaals echt jammer, maar ik heb makkelijk praten maar onthoud deze zin goed.
    Je kan niet iedereen tevreden houden.
    En Wallahi de tevredenheid van Allah is mij geliefder dan de tevredenheid van de mens(en)!
    Ghair inshallah. Ik sluit niks uit, wie weet word ik sterker.