1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    4
    04-04-2018

    Morrocan Blood

    Mijn verhaal gaat over het leven van een marokkaanse jonge meid genaamd Inaya. Ze leeft een gelukkige leven en komt niks te kort, maar zelf de gelukkigste en stilste meiden kunnen veel meemaken ..

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    4
    04-04-2018

    Oke aangezien er weinig geplaatst wordt hier, wou ik het weer even tot leven brengen, hoop dat jullie het leuk gaan vinden en tips zijn natuurlijk altijd welkom!

    Vandaag is het zo ver. Mijn broer gaat trouwen! Iedereen is druk bezig met opmaken en aankleden. Ik moet nog opgemaakt worden, ik had een visagist geregeld voor mijn zus en ik, maar blijkbaar waren er andere die ook een make over wouden. Mijn vader kwam naar boven en lachte uit het niets. ‘’ Jullie lijken net bruidjes die vandaag trouwen’’ Ik keek naar mijn zus Wafae en samen kregen wij de slappe lach. Wafae is zelf 21 en ik ben 18. ‘’ Ewa baba we moeten er wel goed uit zien he’’ Zei ik zo sarcastisch mogelijk. ‘’ Jullie lijken net personages uit een tekenfilm’’ En weer liep hij lachend weg. We hebben allemaal een goede band met mijn vader. Hij is niet zo’n strenge vader die onze vrijheid afpakt, maar ook wij kennen onze grenzen. Na een tijdje was ik ook eindelijk klaar. Ik bedankte de visagiste. Ik vond het best raar om mezelf met zoveel make up te zien. Niet dat ik geen make up draag, maar niet zo veel. Ik hoorde de stoet beneden. We liepen met z’n alle naar onze tuin toe en daar begon mijn broer met mijn neven te dansen. Er kwamen veel buren kijken en mee dansen. Mijn broer trouwt met mijn beste vriendin die ik van jongs af aan ken. Ze hebben veel meegemaakt samen maar het uiteindelijk goed gekomen. Ik zag aan mijn moeder dat ze haar best deed om haar tranen in bedwang te houden. Meskina, she is our queen en heeft te veel voor ons gedaan wat elke moeder zou doen. Mijn broer trok me naar voren en we begonnen samen te dansen. Ik voelde alle ogen op ons prikken, maar gelukkig kwam wafae en yousra( mijn nicht) mee dansen. Na een klein halfuurtje reden we richting onze bruid Samia. Ik reed mee met ilias , maar straks stap ik in bij wafae., zodat de tortelduifjes foto’s kunnen maken. Tijdens het rijden was Ilias erg stil. ‘’ Is er wat’’ Vroeg ik na een tijdje aangezien het heel stil was. ‘’ Denk je dat ik aar gelukkig kan maken’’ vroeg hij na een tijdje. Awhh hij maakte zich zorgen. ‘’’Geloof me, jij bent de enige die haar gelukkig maakt’’ hij gaf me een kus op m’n hand en keek me dankend aan.
    Aangekomen bij Samia’s straat zag ik dat er veel mensen aanwezig waren. Bekenden en onbekenden. Ik liep gelijk naar boven zodat ik haar even kort kan spreken. Aangekomen in de woonkamer zag ik mijn beste vriendin. Helemaal in het wit. En voor ik het wist vonden mijn tranen hun wegen naar beneden. ‘’ Niet doen heks ander verpest je je make up nog en die van mij’’ fluisterde ze in mijn oor. Ik keek haar lachend aan en knuffelde haar stevig. ‘’ je ziet er prachtig uit schat’’ Samia is even oud als mij en had de moed om op haar achttiende te trouwen. Ik ben blij dat ze met mijn broer eindigt, puur omdat ik heb vertrouw en omdat ik weet dat hij goed voor haar zal zorgen. Ilias was ook boven aangekomen en stond 2 min stil. Hahaha zijn blik zei al genoeg. Hij liep naar haar toe en deed haar sluier omhoog. Hij kuste haar op haar voorhoofd en iedereen joelde erbij. De fotograaf kwam er bij en filmde alles. We liepen met z’n alle naar beneden achter de bruid en bruidegom. Buiten zag ik Zakaria. De vriend van Ilias en ook de vriend van Wafae. Niemand weet het alleen Samia en ik. Ik zag hoe ze stiekem naar elkaar keken. En dan heb je mij, die alleen van eten en feesten houdt.
    Na een halfuurtje als paar gekken buiten gedanste te hebben reden we richting de zaal. Ilias en Samia zouden ergens foto’s maken en komen later aan. In de zaal kleedde ik mezelf snel om. Ik had een goud strakke blingbling jurk gehuurd en wafae heeft het in het zilver. Mijn moeder had natuurlijk ook een jurk waar je u tegen zegt. Na een tijdje hadden we honger en sloten we richting de mac te rijden. ‘’ jeetje mijn buik loopt al heel de dag te zingen’’ Zei ik bijna huilend. Wafae keek me aan en begon opeens heel hard te lachen. ‘’ Jouw buik heeft bijna altijd wat te zeggen, weet echt niet waar jou eten naar toe gaat want your body blijft prachtig’’ Ik keek haar met opgetrokken wenkbrauwen aan. Niet wetend dat alles na vandaag anders gaat zijn dan alle andere dagen.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    4
    04-04-2018

    Zeg het maar wanneer ik verder moet gaan xx

  4. #4
    Ga 's weg!

    Reacties
    3.087
    30-10-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Mooi, ga snel verder!
    --

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    4
    04-04-2018

    Aangekomen bij de Mac zag ik dat het best druk was. Jeetje ze zullen vast denken dat het carnaval is als ze ons zien.’’ Wafae ik ga echt niet naar binnen, die mensen zullen vast gek gaan denken’’ Zei ik half stotterend. Er waren paar jongens die naast ons stonden en je kon zien dat ze ons gesprek hoorden. Ze waren allemaal in pak. Ik scande ze goed, om te kunnen zien of ze bij het zelfde bruiloft aanwezig zullen zijn, maar ze kwamen me niet bekend voor. Wafae maakte me wakker uit dromenland en zei dat ik hier moest wachten. Ik keek naast me en zag dat het groepje jongens ook naar binnen liepen. Net voordat ik de auto in wou stappen hield een stem mij tegen. ‘’ Jij vond het zeker ook te genant om naar binnen te gaan yak’’ Zei een zware stem. Ik draaide me om en zag een van de jongens die naast ons stonden. Ik keek hem lachend aan, hij heeft het dus gehoord. ‘’ Yes een beetje te genant, wil niet dat ze denken dat het al carnaval is’’ antwoordde ik zacht terug. Hij moest lachen. Voor ik het wist trok ik mijn mond open. ‘’ En waarom ben jij niet naar binnen gegaan, je bent vast niet de enige die met pak naar binnen loopt’’. Hij keek me recht in mijn ogen aan. Pff Inaya kan je ook nooit je mond dicht houden. ‘’ Ik zag dat je alleen bleef en dacht het is beter als ik jou niet alleen laat’’ Probeerde hij serieus over te komen. Ik kon zo’n persoon niet snel geloven en zei maar niks terug. ‘’ Heb ik wat verkeerd gezegd’’ Vroeg hij naar een lange stilte. Ik was zo bang dat een van mijn neven me nu zouden zien dan was ik echt dood. ‘’ nee dat is het niet, maar dit ziet er niet echt goed uit’’ Zei ik maar vriendelijk terug. Ik zag dat hij wat wou zeggen, maar stapte snel de auto in. Hij keek me lang aan en liep toen weer weg. That’s it.. Geen nummers gewisseld nothing. Ik wist zijn naam niet eens. Het is niet dat ik nooit eerder tegen een jongen heb gepraat, maar de meeste spraken me nooit zo vriendelijk aan. Stiekem had ik spijt dat ik niet verder had gepraat, hij zag erg goed uit en is ver van lelijk. Ik schudde de gedachte weg. Mannen van tegenwoordig zijn alleen uit op spelletjes en ik wil daar geen slachtoffer van zijn. Na een tijdje zag ik wafae de mac uit lopen met drie grote tassen. Hahaha bhal we hadden een week lang niet gegeten. Van uit mijn ooghoeken kon ik die gozer van net zien. Hij gunde me een glimlach en lachte maar vriendelijk terug.
    Toen we de zaal inliepen was het aardig druk geworden. De bruid was zelf al aangekomen. Met het eten liepen we richting de kamer waar Samia zat. ‘’Pff net alsof jullie mijn gedachtes konden lezen’’ Zei ze heel hard met haar ogen gefocust op het eten. We moesten beide lachen om haar blik en gaven de menu die ze wou. Tijdens het eten voelde ik me weer wakker. Ik bewerkte min make up even bij, ik hoorde de negaffa half schreeuwen dat et tijd was voor Samia om naar binnen te lopen. Je kon aan Samia zien dat ze het best spannend voor meskina. We liepen achter haar aan en joelde. Heel de zaal keek haar aan. Ik zag blikken die het haar gunde en blikken die alleen boze oog willen veroorzaken. Zo gaat het eenmaal bij ons Marokkanen. Er zitten mensen tussen die het jou helemaal niet gunnen. In de verte zag ik mijn nicht Ilham. Haar blik zei al genoeg. We praten nu al een jaar niet met elkaar, omdat ze slecht begon te praten over Wafae en mij. Zij is niet echt een lieveling binnen de famillie. Haar moeder (mijn tante) keek me ook niet bepaald blij aan. Jeetje dat ze zich zo laag verlagen op een bruiloft snap ik al helemaal niet. Ilias en Samia begonnen samen te dansen en de rest van de zaal maakte een kring om hun heen. Hahah mijn broer is echt een feestbeest denk niet dat we hem op zijn kont krijgen vandaag. Na veel gedanst te hebben was het eindelijk tijd om te gaan eten. Ik had niet zo’n honger en at alleen een beetje van de bestilla, want daar kan ik geen nee op zeggen hahah. Wafae had last van haar voeten en vroeg me of ik haar sandalen wil pakken uit de auto. Ik gaf het aan mijn moeder door en liep toen direct naar de auto toe. Buiten stonden veel kinderen te spreken. Haha ik moet gelijk aan vroeger denken, mijn ma kilde me als ik buiten stond te spelen op een bruiloft. Pff Wafae ik zie helemaal niks. En ja hoor voor ik het wist stootte ik mijn hoofd tegen het raam. Ik hoorde gelach op het achtergrond en draaide me snel om. Weer stond ik face to face met tegenover hem. Hij kon aan mijn blik zien dat ik schrok. ‘’Hahaha neenee ik stalk je niet mijn zus heeft haar bruiloft in de zaal hiernaast’’. Mijn hartslag ging steeds sneller. Stel dat mijn neven mij nu zien met hem. ‘’ uhm ding het is niet handig om nu te praten er kan elk moment iemand komen’’ Zei ik heel snel. ‘’Aangenaam ik ben Reda, maar isgoed Inaya wil geen problemen veroorzaken voor jou’’. Zei hij lief terug en liep toen weg. Ik wou hem tegen houden maar een stem in mijn hoofd zei dat het beter is zo. Ik vond de sandalen en liep terug de zaal in. De zin om te gaan dansen was weg. Ik had spijt dat ik niet langer had gepraat…

  6. #6
    De AllerLiefste__

    Reacties
    9.604
    28-12-2007

    MVC Premium MVC Premium
    noti