Poll resultaten: Tot welke categorie behoor jij?

Stemmers
49. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Een actieve lezer(es)?

    9 18,37%
  • Een stille lezer(es)?

    40 81,63%
  1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    773
    27-11-2012

    Schimmen uit het verleden

    Dit verhaal is af. (Er zit copyright op dus don't you dare om het over te nemen).
    Hoofdstuk 1

    De tranen die over Selena' wangen rolden mengden zich met het vuil op haar gezicht. Haar fluwelen witte jurkje met scheurtjes erin werd zwart van al het vuil die zich in het bos der duisternis bevond. Al de schrammen op haar lichaam zorgden ervoor dat ze zich steeds zwakker begon te voelen. Er was niks dat haar naar het licht zou kunnen leiden.

    Het enige wat er in het donker te zien was waren de schaduwen van de bomen. De modder onder haar voeten voelde met de stap zwaarder aan. Ze liep en liep. Niet wetend waar naartoe. Hopend dat ze niet alweer in de handen van Hicham zal raken. Ze haatte hem om alles wat hij haar heeft aangedaan. Hij strafde haar -hard- wanneer ze het vuile werk weigerde te doen. Het was zijn paleis, zijn wil was wet. Wanneer ze besloot dat het zo wel genoeg was hielpen alle bedienden haar op de vlucht. Selena was hun erg dankbaar. Hicham was naast de koning één van de machtigste mannen in Qatar. Hij kon haar dus vinden, haar doden!

    Ineengekrompen leunde Selena tegen een verborgen boom. Het was al laat in de avond wanneer ze met veel tegenzin in een onrustige slaap viel.

    De volgende ochtend hoorde Selena hoe de vogels ietwat vrolijk floten. Al bestond het bos alleen uit duisternis en een paar vogels die naar haar mening verdwaald waren. Ze stond rechtop en liep doelloos door. Ze hoopte op dat moment zo erg dat ze een vogel was. Zodat ze kon wegvliegen voor alle problemen. Zodat ze ver weg bij Hicham kon blijven zonder te moeten leven in angst.

    Selena hoorde wat geruis in de verte en sloeg meteen een hand voor haar mond. Ze mocht niet schreeuwen. Ze moest maken dat ze weg kwam. Het geluid dat steeds dichterbij kwam gaf aan dat het paarden waren. 'Vind haar!' brulde een zware stem kwaad. Selena zocht naar de dichtbijzijnde struiken en sprong erin. Ze maakte zich zo klein als ze kon. Het was Hicham. 'Ze kan niet ver weg zijn. Ik voel het gewoon.' Selena bleef roerloos zitten. Ze hield haar adem in en hoopte op het beste. De tranen sprongen haar in de ogen. Ze deed moeite niet in snikken uit te barsten. Wanneer ze de geluiden wat hoorde vervagen stond ze in een ruk rechtop en rende zo snel ze kon weg. Zonder op of om te kijken beende ze zich een weg naar het licht, hoopte ze. Een weg naar het licht in de duisternis. Ze dacht dat ze er eindelijk was als ze keihard tegen een gedaante aanbotste.

    Met een klap kwam ze op de grond terecht. 'We hebben haar meneer,' riep een jongeman die ze rond haar leeftijd schatte. Hij nam haar met samengeknepen ogen in zich op. 'Alstublieft Mijnheer, laat mij alstublieft gaan. Hij zal mij doden, ik zweer het je, hij zal mij vermoorden,' huilde ze wetend dat haar leven voorbij was. 'Zwijg!' brulde de man. Ze bekeek hem met betraande ogen. De man was onder de indruk van haar schoonheid. Van haar helder groene ogen. Onder al het vuil wist hij dat er een bloedmooie dame verschuilde. Het was zelfs zichtbaar met al die modder op haar gezicht. Wat is Hicham toch van plan met haar? Vroeg hij zichzelf hardop af. 'Hij wil mij vermoorden. Hij ziet mij niet graag. Alsjeblieft help mij,' prevelde ze paniekerig wanneer ze hoorde dat de paarden steeds dichterbij kwamen.

    De man stond duidelijk in tweestrijd. 'Duw mij van het paard af,’ besloot hij uiteindelijk. Ze stond snel op en bedankte hem gemeend. Zo hard ze kon duwde ze hem van het paard en ging er als een speer op zitten. Ze kon van geluk spreken dat ze heeft leren paardrijden van de stallenjongen. Het paard begon wat te steigeren en wilde maar niet meewerken. 'Kom op jongen!!' schreeuwde ze wanhopig. Na enkele keren lukte het haar hem vooruit te krijgen. Achter haar hoorde ze nog hoe er geschreeuwd werd. 'Je zal niet van mij afkomen Selena. Ik beloof het je!' riep Hicham vals.


    ͠͠͠
    'Uwe majesteit.' sprak de assistent van de koning met ingehouden adem. 'Waarmee kan ik u helpen?' 'Buiten staat er een meisje die weigert weg te gaan. Ze wilt u eerst spreken.' De sultan schoot in de lach. 'Waar denkt ze dat ze is? Een bakkerij,' lachte hij nog harder. Zijn assistent kon er niet echt mee lachen. 'Ze is gewond,' fluisterde hij. De koning vermande zich. 'Hoe gewond?' 'Ze heeft enkele schrammen en diepe sneeën. Door al het vuil kan ze nog een infectie oplopen majesteit.' verzuchte Nassim, zijn assistent. 'Waar is ze?' 'Ze staat voor het poort.' 'Hoe is ze binnen geraakt?' 'Prins Issam liet haar binnen in het domein. We konden hem niet tegenhouden.' De koning knikte kalm. 'Ze heeft vast verzorging nodig. Zorg ervoor dat ze die zal krijgen. Laat haar wat rusten en verwijs haar dan door naar mij. Ik zal graag onder vier ogen met haar willen spreken,' maakte de koning hem zo duidelijk dat hij kon vertrekken.

    De sultan ijsbeerde door de vergaderruimte. Het zat niet helemaal goed. Er klopte iets niet aan het verhaal oftewel het meisje. Ze weet toch wel dat het onmogelijk is om zomaar met de koning te kunnen spreken? Zonder een afspraak? En als een normale burger? Een deel van hem wilde zo graag naar buiten stappen waar hij het meisje hoogstwaarschijnlijk aan zou treffen om haar dan zonder blikken en blozen weg te sturen. Maar de andere deel hield hem tegen en was nieuwsgierig naar wat ze hem te zeggen had.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    773
    27-11-2012

    Laat me je meeslepen in het verhaal van de koninklijke familie en Selena.




    Ik heb er bewust voor gekozen om het beeld van Selena 20 jaar oud (hoofdpersoon), Na'il Al Halabi 25 jaar oud, Zain Al Badri 25 jaar oud, Chaima Al Badri 23 jaar oud en Jawhara Fahd 19 jaar oud aan jullie over te laten. Er zal ergens in het verhaal een duidelijk beschrijving over hen uiterlijk komen te staan.

    Net zo belangrijke personages als de andere:



    Issam Benamarie

    23 jaar oud




    Manar Benamarie

    12 jaar oud



    Hawien Benamarie

    16 jaar oud




    Zoals jullie zien heb ik dan eindelijk een nieuwe topic geopend om mijn verhaal Schimmen uit het verleden voort te zetten. Ik ga het verhaal aanpassen dus raad ik mijn trouwe lezers aan het verhaal vanaf begin af aan te volgen. Verder wens ik jullie allemaal veel leesplezier én vergeet niet om de poll in te vullen!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    304
    03-03-2012

    Huh ben je weer opnieuw begonnen?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    773
    27-11-2012

    Hoofdstuk 1.1

    Selena werd in het paleis erg verwend. Ze was God zo dankbaar dat ze hier terecht kon en dat er eindelijk een keer goed voor haar werd gezorgd. De burgers die ze onderweg tegenkwam vertelden haar –nadat ze wendden aan hoe ze eruit zag- dat er werk te vinden was in het paleis. De koning was volgens hen opzoek naar een assistente. Wat voor een assistente is haar nog niet helemaal duidelijk. Toch zag Selena deze kans als een toevlucht. Voor de koning werken leek haar een hele klus. Het enige dat ze wist over de koning was dat hij met respect behandelt moest worden. Het kon haar allemaal niet zoveel schelen. Ze werd verzorgt en dat was wat eraan toedeed. Nadat ze weigerde gewassen te worden door de verzorgsters sopte ze haarzelf helemaal in. Vervolgens ging ze onder de grote sproeier staan. Ze ontspande zich meteen. Het was zalig.

    Een uur of twee later werd er op de deur geklopt. Selena haastte zich naar de deur en opende die op een kier. 'Kan ik u ergens mee helpen,' vroeg er een bediende vriendelijk. 'Ik heb geen kleding,' fluisterde Selena beschaamd. Ze kleurde meteen rood. 'Oh maar natuurlijk. Het spijt me dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. Ik zal snel wat voor u halen.' 'Bedankt mevrouw,' meende Selena en moest even slikken. De bediende knikte beleefd en liep weg. Selena sloot rustig de deur achter haar. Een diepe zucht ontsnapte uit haar mond. Ze was zo blij voor even verlost te zijn van Hicham. De man die van haar leven een hel heeft gemaakt. 'Het is allemaal voorbij.' Ze leek het nog niet helemaal te beseffen. Toch bleef de vraag zich in haar hoofd herhalen. Zal hij haar vinden?

    De bediende kwam terug met een outfit die ze Selena overhandigde. Ze bleef er bewonderend naar staren. Het outfit bestond uit een lichte strakke spijkerbroek. De crèmekleurige tuniek met lichtblauwe diamantjes op de hals deed haar huiveren. Het was zo simpel maar ook zo mooi. Ze heeft haar hele leven lang ik vuile kleding rondgelopen. Alleen als ze aan het werk moest trok ze iets moderns dat bij de bediende hoorde aan. 'Vind u het niet goed?' vroeg de bediende haar met een bang hartje als ze haar bedrukte gezicht zag. 'Nee nee, het is echt prachtig. Bedankt,' fluisterde ze hees. De bediende knikte beleefd en verdween weer. Selena trok vlug het setje aan en verdween in de badkamer. Haar goudkleurige haar bracht ze in een schuine vlecht die tot aan boven haar kont kwam. Ze schudde pijnig haar hoofd. 'Hoe zie ik eruit.' mompelde ze. Haar gezicht zat vol met schrammen. De arts moest nog bij haar langs gaan. Haar ogen probeerde ze te laten stralen door wat mascara aan te brengen. Maar het lukte haar niet. Ze bleven dof en zielloos. Haar ogen hebben NOOIT gestraald. Iedereen in Hicham' paleis vond het maar mysterieus. Niemand die leek te weten dat ze daar niet hoorde. Niemand die haar innerlijke pijn begreep.

    Selena besloot haar dag te benutten door te zingen. Dat was iets wat ze graag deed, aangezien ze daar in Hicham’ paleis genoeg tijd voor had. Het enige wat ze echt kon was zingen. Ze kon harten doen smelten door haar zuivere stem. Wanneer ze zong, zong ze vanuit het hart. De teksten die ze vaak schreef hadden allemaal iets met haar te maken. Hoe ze zich voelde, hoe ze leefde. Inmiddels heeft ze een paar schriften vol met zelfgeschreven liedjes. Er werd haar ooit verteld dat wanneer ze uit het paleis geraakte ze er iets mee moest doen. Maar Selena liet het bij een hobby. Alle liedjes die ze schreef bestonden uit Engelse en Spaanse teksten. De bedienden in het paleis van Hicham stonden altijd versteld. Ze begrepen niet dat zo'n meisje die bijna nooit buiten is geweest zo goed Spaans kon spreken. Engels leerde ze van een leraar die haar graag wou helpen in het paleis. Hij vond haar zeer bijzonder. En ook Engels kreeg ze meteen onder de knie. Hij zwoor ooit dat hij haar op het nieuws zal zien verschijnen in een rode avondjurk. Omringd door de paparazzi. Zingend voor joelende publiek.

    Selena zette zich neer achter een zwarte klassieke piano die ze in het vertrek vond. Ze hoefde niet na te denken over het lied dat ze zal zingen. 'Fear,' zong ze met volle borst. Tijdens het zingen besefte Selena dat het gevoel van vrijheid voor heel even kan zijn. Dat ze vandaag nog op straat kon belanden waar ze door Hicham gevonden zal worden. Ze wist het bijna zeker. Die gedachten zorgde ervoor dat de tranen hun weg vonden naar beneden. Ze beëindigde het lied met een lange uithaal. Meteen daarna werd er op de deur geklopt.

    Prins Issam ging opzoek naar het vertrek waar het meisje zich bevond. Wanneer hij er arriveerde bleef hij nog even voor de deur staan. Er ging een rilling door zijn rug. 'Wat een stem.' bedacht hij zich bewonderend. Zo zuiver en puur. Zo echt en gevoelig. Zo uniek. Het zorgde ervoor dat zijn hart sneller klopte. Snel klopte hij op de deur. De deur werd geopend en Issam bleef haar enkele seconden aanstaren. Er stond werkelijk een prachtige dame voor hem. De littekens op haar gezicht deden hem haast niks. De schoonheid droop ervan af. Snel vermande hij zich en stelde zich beleefd voor. 'Goede dag juffrouw. Ik ben prins Issam.' Het meisje keek nieuwsgierig op en ging voor een stuk door haar knieën. Zo werd haar geleerd iemand van adel te begroeten. 'Hallo, mijn naam is Selena,' zei ze verlegen en probeerde zijn indringende ogen te vermijden. Het deed haar hart namelijk sneller kloppen. Issam nam haar gezicht met samengeknepen ogen in zich op, het zorgde ervoor dat ze zich er erg ongemakkelijk bij begon te voelen. 'Wat is er met u gebeurd?' vroeg hij haar nieuwsgierig. Selena zag de vraag al aankomen en maakte aanstalten om hem te vertellen wat er is gebeurd. Hij was de prins, ze kon zijn vraag niet onbeantwoord laten.

    Moest ze hem de waarheid vertellen? Nee, natuurlijk niet. 'Ik was in het bos.' Issam begreep meteen welke bos ze bedoelde. Men dacht dat het daar behekst was. Niemand durfde er te komen. Wie er kwam, kwam er ook niet uit. Hij geloofde niet in dat soort onzin. Tegenover hem staat het levende bewijs. Ze is niet dood. Ze leeft. 'Wat deed u in het bos?' 'Ik.. ik wist niet waar ik anders naartoe moest,’ fluisterde ze. Er vormde zich een brok in haar keel die ze meteen doorslikte. No way dat ze in zijn bijzijn zou huilen.

    Issam moest nog steeds bijkomen van het plaatje dat voor hem staat. Ze was net als haar stem, zo uniek en zo puur. Zo mooi en ook zo onschuldig. Althans zo leek ze. Hij riep zichzelf een halt toe. 'Ik snap niet wat zo'n jonge dame als u in het bos doet,' mompelde hij verward. Selena slaakte een diepe zucht. Ze aarzelde even maar haalde snel haar schouders op. 'Ik wist echt niet waar ik anders naartoe moest gaan. Het was er eerlijk gezegd wel eng.' Issam kon zijn lach met moeite inhouden. Selena' ogen stonden bang. Ze herpakte zichzelf en keek de prins in de ogen aan. 'Wat gaan jullie met mij doen?' 'Tja, als de arts je heeft verzorgd moet u het paleis weer verlaten. Heeft u familie waarnaar we kunnen bellen?' Selena schudde teleurgesteld haar hoofd. 'Ik heb geen familie meer,' fluisterde ze.

    Issam staarde haar vol medelijden aan. 'Ik had gehoopt dat ik hier een baan kon vinden. Ik heb van enkele mensen in de buurt vernomen dat jullie opzoek zijn naar een assistente.' Issam vernauwde zijn ogen. 'Dat klopt juffrouw. Maar begrijp mij niet verkeerd. We kennen u niet?' Selena staarde beschaamd naar de grond. Wat moest ze doen? Ze wou hem zo graag de waarheid vertellen maar ze kon het niet. Wat zou hij wel niet denken? Het is niet gemakkelijk om iemand te overtuigen van je kunnen en vooral als je net ontsnapt bent uit het paleis waar je je hele leven lang hebt moeten lijden. Niet weet wie je ouders zijn en alleen maar één simpele ketting hebt overgehouden. Nou, simpel was het niet echt voor Selena. Het was het enige dat ze van haar ouders heeft. Het was een gouden ketting met een diamanten hartje die je kon openen. Haar moeders foto stond erin. Ze had de foto aan niemand laten zien. Ze huilde zichzelf iedere nacht in slaap wanneer ze ernaar keek. Issam haalde haar abrupt uit haar gedachten. 'Het voornaamste is dat u nu geneest. En dan zullen we wel zien wat we met u zullen doen.' Selena kon alleen maar knikken. Ze was er niet goed van. 'Het was goed met u gesproken te hebben juffrouw. Ik ga zo even de arts voor u halen.' 'Noem me maar Selena.' De prins glimlachte breed en verdween. Selena, spookte er in zijn achterhoofd.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    773
    27-11-2012

    Citaat Geplaatst door maroccainqueen Bekijk reactie
    Huh ben je weer opnieuw begonnen?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ja, ik dacht misschien is een nieuwe titel te verwarrend of zo.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    773
    27-11-2012

    Ik hoor graag van jullie..

  7. #7
    Bijna Lid

    Reacties
    120
    24-01-2013

    Oepaaaa, ♡♡♡♡

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    304
    03-03-2012

    Citaat Geplaatst door Hidden.. Bekijk reactie
    Ja, ik dacht misschien is een nieuwe titel te verwarrend of zo.
    Ooh okee, upp!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    773
    27-11-2012

    Hoofdstuk 1.2

    'Vader, ze heeft geen familie. Geef het dan een kans. Misschien zullen de meisjes haar wel leuk vinden.' 'De vorige nanny' hielden het niet meer uit. Manar had een hekel aan ze. Denk je dat, dat bij iemand die ze helemaal niet kent anders zal zijn?' vroeg de sultan hem streng. 'Ja, als u haar ziet. Ze lijkt helemaal niet op die vorige nanny'. Ze is zo jong en ziet er erg verzorgd uit ondanks al die schrammen op haar gezicht.' 'Wil je nu zeggen dat die anderen er niet verzorgd uit zagen? Wat zit je, je zo over haar te bekommeren zoon? Je kent haar niet eens.' 'Ze heeft verdomme geen familie! Wilt u haar dan echt aan haar lot overlaten?' De sultan haalde zijn schouders op. ‘Het is niet aan ons om haar lot te bepalen, die hebben wij niet in onze handen. Ik was van plan het meisje uit te horen maar door de manier waarop jij je gedraagt door iemand die nog zó onbekend is, vertrekt het meisje na haar verzorging per direct. Einde discussie!’

    Issam slaakte een diepe zucht. 'Wacht maar als u haar ziet. U zal dan vast heel anders piekeren.' De sultan rolde verveeld met zijn ogen. 'Ik heb er geen behoefte aan haar te zien. Ze mag nog één nachtje overnachten en dan wil ik haar weg hebben.' beviel hij streng. Issam knikte verslagen. Net dat hij wou vertrekken vloog de deur open. 'Lieverd, zullen we?' vroeg Siham poeslief aan haar man. Issam kuchte geïrriteerd. Hij mocht zijn stiefmoeder echt niet. 'Kom op wegwezen,' fluisterde ze hem vals toe. Door de manier waarop ze tegen hem sprak kon hij haar wel wurgen. Hij maakte onmiddellijk dat hij weg kwam, voordat hij nog iets stoms zou doen. In de gangen kwam hij een lachende Na'il tegen die meteen een glimlach op Issam' gelaat toverde.

    Na'il klopte zijn neef op zijn schouders. 'Hoe gaat het man?' 'Het gaat zijn gangetjes. Sinds wanneer loop jij er zo happy bij?' Na'il haalde zijn schouders op. 'En wat doe je hier bij de gedeelde van de bedienden?' 'Ik weet het niet. Ik was opzoek naar Chaima,' lachte hij zijn witte tanden bloot. Hij was een prachtige man om aan te zien. Hij was veel anders dan de rest van de familie. Zijn haar was donkerbruin van kleur. Hij had een lichte tintje en zijn licht bruine ogen bedekt door een vreemde groene gloed deed elke meisje' hart smelten. Elke vrouw zou wel aan zijn strak gespierde lichaam willen komen. Hij was een stuk. Natuurlijk genoot hij van alle aandacht die hij kreeg van alle vrouwelijke schoon. Alleen deden de meisjes hem niet veel. Hij genoot van ze en kon zo weer een andere krijgen. Just that easy.

    'Waarom zoek je die kreng?' vroeg Issam hem kotsmisselijk. 'Ze wou uit eten en ik kon haar niet weigeren. Ze is super knap man.' Issam schudde lachend zijn hoofd. Hij vond zijn neef maar gek. Hij had volgens hem alle meiden in Qatar al gehad. Hij genoot gewoon van ze. Issam was ook niet een lieverdje. Met zijn helder blauwe ogen kon hij elke meisje om zijn vinger winden. Alleen hij profiteerde er niet zo van als dat Na'il deed. Issam had veel verantwoordelijkheden. Hij was dan ook de troonopvolger dus heeft ook hij verplichtingen. Hij moest zich er ook naar gedragen. Ondanks dat hij nog maar 23 jaar oud is. Het is zijn plicht zich als een echte man te gedragen.

    'Laten we paardrijden, nu ik haar toch niet kan vinden?' 'Ga maar alvast, ik moet nog wat regelen.' 'Wat dan?' vroeg Na'il nieuwsgierig. 'Er zit hier een meisje die erg gewond is. Mijn vader wilt haar morgen weer buiten zetten.' 'Oh, waar is dat meisje?' 'Ze zit hier in een vertrek.' 'Hier bij de bedienden?' 'Ja en het ergste is dat ze nergens anders naartoe kan.' vertelde Issam peinzend. Na'il werd overspoeld door een naar gevoel. 'Ze vroeg me of ze hier werk kon krijgen als assistente waarnaar we opzoek zijn voor Manar en Hawien. Maar vader liet dat niet toe. Zelfs toen ik hem vertelde dat ze geen familie en ouders heeft.' ‘De sultan heeft gelijk. Ik bedoel, we kennen haar niet Issam. De veiligheid van je zusjes komt op de eerste plaats nietwaar? En wat nou als zij duistere kanten heeft? Ik vind het maar niks, kom laten we haar vertellen dat ze morgen vroeg kan vertrekken.' Issam kon zijn oren niet geloven. 'Ben je gek geworden? Ik ga haar niet vertellen dat ze mag vertrekken.' 'Dan doe ik het. Is de arts al bij haar geweest?' 'Ja, al een tijdje geleden. Het is nu laat in de middag Na'il, morgen zien we wel verder.' Na'il schudde eigenwijs zijn hoofd. 'Ik ga naar haar toe.' Hij liep verder en vroeg aan één van de bedienden in welke kamer het meisje ligt. Issam draaide zich om en liep vloekend weg.

    Selena wierp een snelle blik op de spiegel. Ze kon zichzelf niet aanzien. Haar gezicht zat vol met schrammen die inmiddels al verzorgd waren. De diepe sneeën in haar lichaam had de dokter dicht genaaid. Selena smeekte zichzelf niet terug te denken aan de pijn die ze toen voelde. Ondanks al die verdoving. De dokter vertelde haar dat ze snel zal genezen. Gelukkig zal ze geen blijvende littekens overhouden. Het zal allemaal heel mooi genezen werd haar verteld. Ook had ze vernomen dat ze hier zit tot morgen. Morgen zouden ze haar vertellen wat het is geworden. Ze was benieuwd naar wat het is geworden. Maar voor nu had ze even rust nodig. Net wanneer ze besloot een warme bad te nemen om vervolgens onder de dekens te kruipen werd er op de deur geklopt. Paniekerig zocht ze naar haar tuniek en trok het snel aan. Haar benen waren zichtbaar aangezien ze haar jeans al had uitgedaan. Haar lokken hingen los over haar schouders. 'Verdomme.' mompelde ze als ze haar broek niet kon vinden.

    Ze besloot de deur op een kiertje te openen zodat degene die er voor de deur stond alleen haar hoofd kon zien. Haar mond viel bijna open van verbazing wanneer ze oog in oog kwam te staan met een knappe jongeman. Na'il bekeek haar met samengeknepen ogen. Hij wist niet wat hij van haar moest denken. Voor heel even was hij sprakeloos. Snel vermande hij zich en viel meteen met de deur in huis. 'U moet het meisje zijn.' Selena knikte en staarde naar de grond. Ze durfde hem niet in de ogen te kijken. Het schaamrood steeg naar haar hoofd bij de herinnering aan hoe ze reageerde op zijn verschijning. 'Oké, ik heb niet zoveel tijd dus laten we dit snel afhandelen. De sultan is niet akkoord gegaan met uw vraag naar werk in het paleis. Hierbij wil ik u vertellen dat u morgen vroeg kunt vertrekken.' zei hij koeltjes. Selena keek geschrokken op en slikte de opkomende brok in. Dat kleine stukje hoop die ze nog had werd haar ontnomen. Na'il moest even slikken bij het zien van haar verslagen blik. Hij kon het niet aanzien en vertrok zonder nog maar één woord met haar te verwisselen.

    Selena sloeg de deur achter zich dicht en leunde er nog met gesloten ogen tegen. 'Waarom?' Waarom moest haar dit overkomen? Is het dan echt haar lot om aan Hicham vast te blijven zitten? Was het dan echt gedaan met haar? Ze kon het allemaal niet geloven. Hoe kon ze de sultan overhalen? Ze mocht niet eens bij hem komen, niet meer. Eerst werd er afgesproken dat zij samen een gesprek zouden aangaan. En nu? Nu werd ze overgelaten aan het lot. Uitgeput van het vechten tegen de pijn en tranen liet ze zichzelf op het bed vallen. Enkele seconden later viel ze in slaap.

  10. #10
    Sayfeddine

    Reacties
    786
    09-11-2010

    Waarom begin je nou opnieuw? Je kan toch bij je oude topic gewoon verder gaan waar je bent gebleven? We hadden al zolang gewacht op vervolgjes om dan vervolgens te lezen dat je er mee kapt en dan val je in herhaling door opnieuw te beginnen Nou ja zeg..
    **Liever brood met god dan kaviaar met de duivel**

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    773
    27-11-2012

    Citaat Geplaatst door Ainzohraa010 Bekijk reactie
    Waarom begin je nou opnieuw? Je kan toch bij je oude topic gewoon verder gaan waar je bent gebleven? We hadden al zolang gewacht op vervolgjes om dan vervolgens te lezen dat je er mee kapt en dan val je in herhaling door opnieuw te beginnen Nou ja zeg..
    Ik ben opnieuw begonnen omdat (zoals ik ook al in de oude topic had gezegd) ik mijn vorige berichten niet kan wijzigen. Mijn inhoudsopgave en al het andere. Ik ga de vervolgen hier opnieuw plaatsen en dan beginnen met de nieuwe vervolgen.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    615
    19-01-2013

    Je bent er weer!
    Wel jammer dat je weer opnieuw begint maar je bent er weer! Haha
    Uup!!



  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    773
    27-11-2012

    Hoofdstuk 1.3

    Selena opende haar ogen en keek met samengeknepen ogen in een verlichte vertrek. De felle zon scheen door het grote raam. De vogels floten vrolijk. Het was een zeer zonnige dag. Alleen voor Selena leek het één en al duisternis te zijn. Voor haar was alles zwart. Kleurloos, dood. Ze wreef vermoeid de slaap uit haar ogen. Snel trok ze het jurkje dat ze voor haar vond over het hoofd. De zilveren diamanten riempje zorgde ervoor dat ze schijnt als de zon. Alhoewel haar binnenste helemaal niet schijnt. Ze vond het jurkje wat te kort, Het kwam tot net boven haar knieën. Want in feite wou ze een bezoekje brengen aan de sultan. Ze wist dat ze niet gemakkelijk bij de sultan zal raken maar ze moest met hem spreken. Het was het enige dat ze kon doen om hier nog te kunnen blijven. Om zoveel mogelijk contact met Hicham te vermijden.

    Er werd op de deur geklopt, waarna die meteen werd geopend.´Sorry dat ik zomaar binnenval juffrouw maar u word verwacht voor het ontbijt,' mompelde de bediende verlegen wanneer ze Selena' bedrukte gezicht zag. Selena herpakte zich en bedankte haar met een korte knikje. Zou ze met de sultan en zijn familie ontbijten? Nee toch.. Ze wilde die domme idioot die haar gisteren zo bot kwam vertellen dat ze moest vertrekken niet tegenkomen. De arrogantie droop van zijn gezicht af. En zijn woorden kwamen er zo kil, zo harteloos uit. Het liefst had ze hem gisteren een klap in zijn gezicht verkocht. Maar de woorden kwamen zo hard aan dat ze blokkeerde.

    Wandelend over de gangen bedacht Selena zich wat ze moest zeggen tegen de sultan mocht ze bij hun aan tafel schuiven. Alhoewel de kans heel klein was. De instructies voor het ontbijt waren niet echt duidelijk. Ze verdwaalde letterlijk in het paleis. Het was er malen groter dan in het paleis van Hicham. 'Hallo mevrouw, kunt u mij misschien vertellen waar ik moet zijn voor het ontbijt?' De bediende keek Selena scheef aan. Ze herpakte zich snel en excuseerde zich. 'U ontbijt in de keuken juffrouw.' Selena was teleurgesteld en dat liet ze ook blijken. 'Is de sultan aanwezig?' 'Ja, hij is aan het ontbijten met zijn familie. Ze ontbijten buiten op het terras.' 'Kunt u mij brengen? De sultan verwacht mij,' blufte Selena. De bediende aarzelde maar liep na het zien van Selena' blik toch met haar mee. Selena rilde van top tot teen. Ze was zo zenuwachtig. Waar was ze mee bezig? Ze had geen idee wat ze deed.

    Buiten op het terras keek Selena haar ogen uit. Ze was wel wat gewend maar dit sloeg echt alles. Het was er zo mooi groot. De witte fonteintjes afgewerkt met gouden rand stonden mooi in het rond. Het meertje iets verderop gaf haar een heerlijk gevoel. Een vreemde zomerse gevoel. Nooit van te voren overviel dit gevoel haar. Het was zo rustgevend. Maar het gevoel verdween als sneeuw voor de zon als de arrogante zak abrupt voor haar kwam staan. Hij bekeek haar boos en greep haar bij de arm. Ze wou het uitschreeuwen van de pijn. 'Laat me los klootzak!' floepte ze er onbewust uit. Hij liet haar meteen los en bekeek haar ongelovig. 'Wie noemde je zo?' siste hij woedend. 'Jou verdomme! Wie geeft je het recht om aan mij te zitten?' Hij maakte aanstalten om zijn mond te openen. 'Prins Na'il, ze wachten op u.' riep een bediende. Selena verschoot zo erg dat ze bijna achterover viel. Ze voelde zich lichtjes in haar hoofd worden. Het schaamrood steeg naar haar hoofd. Een prins? Ze kon wel door de grond zakken. 'Ik kom er zo aan,' riep Na'il koeltjes. 'Zorg ervoor dat je nu verdwijnt!' Hij draaide zich om en liep met grote passen naar de tafel waar de rest op hem wachtte.

    'Verdomme!' riep Selena in haar vertrek en greep naar haar schoenen. Hoe kon iemand zo wreed zijn? Hoe kon iemand haar zo vernederen? Een jongeman die ze niet eens kende. Hij die luisterde naar de naam Na'il. Na'il dacht ze. Wat een aparte en bijzondere naam. In gedachten schudde ze vloekend haar hoofd. Hij zette haar zonder blikken of blozen buiten. Ze vervloekte hem!

    Terwijl de tranen prikten in haar ogen liep ze nog even naar het grote raam in het vertrek. Ze had zicht op al het groen, het was er prachtig. De gigantische zwembad in het midden gaf het zo'n tropische tintje. Vooral met al die kleine boompjes erom heen. En al die fonteintjes. Ineens realiseerde ze zich dat de familie er ontbeet. Ze liep wat naar rechts om het terras beter te kunnen zien. En ineens zag ze prins Issam zitten tussen twee prachtige meisjes. Ze zagen er zo deftig uit. De ene droeg een donker blauw jurk tot aan haar knieën. Het was afgewerkt met zwarte kant. Haar haar had ze opgestoken. Het meisje dat ze rond de 12 jaar schatte droeg een witte jurkje afgewerkt met een dunne riempje. Haar zwarte lokken hingen verspreidt over haar schouders.

    Selena' mondhoeken krulden zich meteen tot een glimlach. Ze vond dat het meisje er zo schattig uitzag. Met pijn in haar hart sloot ze de deur achter haar. In de gangen hoorde ze de bedienden nieuwsgierig fluisteren. In de gigantische hal bleef ze even staan. Ze draaide haar hoofd om en keek zo in een prachtige huiskamer. Het was er zo groot. Ze verwachtte dat alles heel strak was ingericht maar het was er juist zo relax. De deuren werden voor haar geopend door twee wachters. Een traan biggelde over haar wangen. Net wanneer ze een stap naar buiten wou zetten hoorde ze iemand roepen. De kleine meisje van daarstraks wandelde naar haar toe. Nu pas kon Selena zien hoe prachtig ze was. De sprankeling in haar ogen deed haar werkelijk huiveren. Haar witte huidje en rode lippen. Haar grijze ogen bedekt met een blauwe gloed. Ze was zó mooi!

    'Hallo daar.' fluisterde Selena en bukte om zo beter in de ogen van het meisje te kunnen kijken. Het meisje staarde haar scheef aan. 'Wie bent u?' vroeg ze ietwat nieuwsgierig. 'Mijn naam is Selena, en wat is jou naam?' 'Ik ben prinses Manar.' Selena glimlachte breed. 'Wat is dat toch een prachtige naam.' Ze had helemaal niet in de gaten dat heel de Koninklijke familie achter hen stond. Ze keek opzij en excuseerde zich meteen bij Issam. Zelf wist ze niet waarom ze zich excuseerde maar ze had een gevoel dat ze iets verkeerds deed. Naast Issam stond een verbaasde Na'il. Eigenlijk stond iedereen er verbaasd bij. De man gekleed in een donkerblauwe pak bekeek haar zeer streng. Volgens haar was dat de koning. Een deftig geklede vrouw trok haar wenkbrauw op. Ze leek boos te zijn of erg geïrriteerd. 'Manar kom hier,' riep ze in paniek. Ze bekeek Selena van top tot teen. De vrouw bleef geconcentreerd staren naar Selena' bekraste gezicht. Selena voelde zich ongemakkelijk worden en draaide zich om, om vervolgens weg te lopen. 'WACHT!' hoorde ze een zware stem streng roepen. Ze stopte abrupt en bleef met haar rug naar hen toe staan.

  14. #14
    Sayfeddine

    Reacties
    786
    09-11-2010

    Ow oke, dan zou t fijn zijn als je alle oude vervolgjes in 1 keer plaats, kwestie van kopieer en plakwerk denk je niet. Weten we binnenkort nog hoe t verhaal verder gaat ipv nog weken te wachten op oude vervolgen! Ben gewoon sceptisch that's all
    **Liever brood met god dan kaviaar met de duivel**

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    773
    27-11-2012

    Hoofdstuk 1.4

    Iedereen was benieuwd naar wat de koning te zeggen had. Na'il stond er maar vreemd bij. Hij had eerlijk gezegd al zo'n vermoedde wat de sultan zou zeggen. Wie nou niet? Manar praatte voor het eerst met een onbekende. Ze leek voor het eerst erg nieuwsgierig te zijn in iemand. En dan hebben we het niet eens over familie. Het was gewoon een dame van de straat. Een dakloze. Hij vertrouwde het niet. Hij vertrouwde haar niet. De sultan riep naar zijn assistent en beviel Selena om zich naar hen om te draaien. Ze draaide zich met een bang hartje om en stond oog in oog met de koning. Hij verschoot bijna van haar ogen en deed een stap achteruit. Hij fluisterde verward iets in de oor van zijn assistent en liep met grote stappen weg. Zonder iemand maar een blik te gunnen.

    'Loopt u maar met mij mee juffrouw,' zei Nassim. 'Wat is hier de bedoeling van?' riep de sultana geïrriteerd omdat haar man haar negeerde op het moment dat hij het meisje zag. Ze vond het zeker vreemd maar ook super vernederend. Ze maakte zich teveel zorgen. wachtend op een antwoord draaide ze zich om naar Nassim. 'Nou?' 'De sultan wil met haar spreken.' 'Dat laat ik in geen geval toe,' sprak ze streng. Haar dochter Chaima kwam naast haar moeder staan. 'Deze zwerver moet het paleis uit worden gezet,' riep ze boos en kwam voor Selena staan. 'Ga weg,' beviel ze haar. Selena wist niet wat te doen. Een deel van haar wou gehoorzamen maar een andere deel zag het gesprek als een redding. 'Laat haar moeder. De sultan staat erop,' hoorde Selena een jongeman geërgerd roepen.

    De jongen bekeek haar beschaamd. Hij vormde met zijn lippen dat het hem spijt. Hij kon er niet tegen zijn moeder en zus zo bezig te zien. De sultana wierp haar zoon een dodelijke blik toe. 'Ze gaat niet!!' schreeuwde ze door de ruimte. Manar klemde zich vast aan haar broer. Ze keek op en haar ogen stonden bang. Issam ging met zijn hand over haar haar en fluisterde dat ze nergens bang voor hoeft te zijn. 'Hawien, neem je zus mee naar boven.' vroeg hij zijn zusje zachtjes. Ze pakte Manar bij de hand en samen wandelden ze weg. Selena stond er maar verward en vooral bang bij. Ineens gebeurde het onverwachte. De sultana liep naar Selena toe en pakte haar zonder pardon bij haar arm. Ze duwde haar letterlijk het huis uit. Selena kwam met een klap op de grond terecht. Ze voelde al meteen dat ze haar arm bezeerd had. Woedend stond ze op. Ze was haar meer dan zat! 'Wat doe je trut!!' riep ze onbewust. Snel sloeg ze een hand voor haar mond. ‘Het spijt me.. ik..’ stotterde ze geschrokken van haar eigen woorden. De vrouw deed haar denken aan Hichams vrouw en daarom verloor ze haar geduld heel even. Zulke vrouwen waren krengen! Maar ze had totaal geen recht om de vrouw zo aan te spreken.

    Iedereen sloeg van verbazing een hand voor de mond. Na'il deed zijn best om niet in lachen uit te barsten. De sultana staarde haar gechoqueerd aan. De tranen sprongen letterlijk in haar ogen. Nog nooit had iemand zo tegen haar gesproken. De beveiliging grepen Selena bij de armen. Ze verging van de pijn. 'Laat haar los!' beviel Na'il kalm. De mannen aarzelden en besloten hem maar te gehoorzamen. 'Gooi haar in de cel!' huilde de sultana. 'Wat? Met alle respect sultana maar bent u gek geworden? U kunt haar niet zomaar in de cel gooien,' riep Issam. Hij vond het belachelijk dat ze zo overdreef. De glimlach op Chaima' gezicht ontging hem niet. Hij had zo'n hekel aan haar. Het was werkelijk een kreng. Op wat viel Na'il eigenlijk? Op haar bruine kijkers? Op haar bruine krullen of op haar prachtige rondingen die mooi op hen plek zaten? Issam moest toegeven dat ze een plaatje was. Maar haar persoonlijkheid in de bijzijn van haar moeder maakte haar zó lelijk. Op zulke momenten kon hij haar wel wurgen.

    Zain liep naar zijn moeder en pakte haar hand vast. Hij begeleidde haar rustig naar de huiskamer en duwde haar zachtjes in de zetel. 'Moeder kalmeer even.' Hij riep de wachters toe dat ze moesten vertrekken en Selena binnen moesten brengen. Tot zijn opluchting ging zijn moeder er niet tegenin. Hij zag nog hoe Selena werd weggebracht door Na'il. Hij had geen idee waar naartoe. Maar nu moest hij zich bezig houden met zijn moeder die gestoord leek te worden. Hij moest toegeven dat ze zwaar is veranderd. Eerst was ze nog zo spontaan en gezellig met haar kinderen. Er was iets mis gegaan. Wat precies was hem nog niet duidelijk.

    Na'il bracht Selena stilzwijgend weg. De assistent van de sultan liet hem weten dat hij haar mocht brengen naar het vertrek waar ze de nacht doorbracht. Ook vertelde hij hem dat ze de vacature mochten verwijderen. De assistent is door de koning zelf gekozen. Het was Selena.