1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2
    02-04-2018

    Unhappy Vader gaat vreemd

    Dit is een heel lang en ingewikkeld verhaal maar ik probeer het kort te houden.

    Sinds een lange tijd was ik erachter gekomen dat mijn vader heel veel met vrouwen praat via Badoo enz en ook graag steeds wil afspreken
    maar het bleef een keer niet alleen bij chatten en hij heeft dus nou ook met een vrouw afgesproken. Toen dat is gebeurd
    kon ik niks anders dan het aan mijn moeder vertellen, wat haar nu elke dag kapot maakt.

    Omdat zij het ook niet kon laten heeft ze mijn vader erop aangesproken en natuurlijk had hij eerst alles ontkent maar later
    nadat ze steeds meer bewijs had begon hij steeds met zinnen te komen van: ''Ja wat wil je eraan doen dan,
    dat ik wegga en nooit meer terugkom.'' en ''het boeit mij geen flikker wat familie vindt, al zeg je het tegen iedereen.''

    Het lastige is, dat mijn moeder niet wil dat dit naar buiten komt omdat de familie eer dan wordt geschaad, dat is voor haar het
    aller belangrijkst. Scheiden is voor haar dus totaal geen optie, aangezien we arabieren zijn.
    En ze is ook maar een huisvrouw, dus omgaan met de huur en facturen enz. kan ze niet. Daarom houdt ze hem nog
    wel in huis.

    Het liefst wil ze dat hij gewoon stopt met die nasty zaken van hem, maar dat doet hij niet. En ze heeft er altijd weer hoop
    op dat hij deze keer dan wel stopt, maar ik ken hem nu wel langer dan vandaag. Heeft iemand ervaring met zo'n situatie
    of kan me vertellen wat we kunnen doen?

    (Mijn vader weet trouwens niet dat ik het weet.)

  2. #2
    Twee niffos

    Reacties
    67
    31-03-2018

    Dua blijven doen ,
    Moge Allah jou vader en ons allen leiden op het rechte Pad.

  3. #3
    Ik weet het.

    Reacties
    495
    04-09-2016

    Is jouw vader bezig met de religie? Bidt hij bijvoorbeeld de 5 gebeden dagelijks?
    Om iemand te kennen, moet men eerst een schepel zout met hem gegeten hebben.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2
    02-04-2018

    Hij zegt dat hij gelovig is, maar hij bid nooit. Mijn moeder en ik houden ons wel heel veel bezig met religie. Het zou wel een fijn idee zijn als hij eens het heilige boek ging lezen. Misschien dat hij zich dan dingen gaat realiseren.

  5. #5
    Ik weet het.

    Reacties
    495
    04-09-2016

    Citaat Geplaatst door anoIdk Bekijk reactie
    Hij zegt dat hij gelovig is, maar hij bid nooit. Mijn moeder en ik houden ons wel heel veel bezig met religie. Het zou wel een fijn idee zijn als hij eens het heilige boek ging lezen. Misschien dat hij zich dan dingen gaat realiseren.
    Oké. De reden dat ik dat vroeg is omdat iemand soms in een zonde valt en dat wij deze dan verafschuwen en wij ons hierop focussen. Maar dat het probleem dieper ligt en dat er ergere zaken zijn. Net zoals nu bij jou vader, het verlaten van het gebed is een veel ergere zonde dan overspel, het is zelfs ongeloof volgens een groep geleerden.

    Ik zou mij dus algemeen focussen op het adviseren en vermanen van je vader, dat hij dient te beseffen dat Islaam niet enkel het geloven met het hart is, maar tevens woorden en daden. En dat hij een goed voorbeeld voor jullie moet zijn. En dat hij niet meer de jongste is en de dood enkel dichterbij komt. Als hij dan bidt en actief is in het verrichten van goede daden, dan is de kans groter dat hij ook in staat is overspel te verlaten.

    Moge Allaah ons en hem leiden en jullie bijstaan in het goede.
    Om iemand te kennen, moet men eerst een schepel zout met hem gegeten hebben.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Volg een paar maanden Islamitische Marokkaanse zender AssadissA.

  7. #7
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door anoIdk Bekijk reactie
    Scheiden is voor haar dus totaal geen optie, aangezien we arabieren zijn.
    Binnen het huwelijk heb je rechten & plichten.

    Scheiden is ook een recht in bepaalde gevallen.

    Dat jou moeder ervoor kiest bij haar vreemdgaande man te blijven is haar eigen keuze.

    Spreek voortaan namens jezelf
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Salaam alaykum

    Je kan er voor je moeder zijn en haar steunen door deze moeilijke situatie.

    Waarom zoeken jullie geen hulp via een betrouwbare imam?

    Moge Allah SWT jullie bijstaan en helpen ,je vader leiden naar het rechte pad en vergeven en ons allemaal Allahumma Ameen.

    Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    1.188
    13-10-2017

    Hij heeft schijt aan je ma en dan nog plakken? Dat is pas eerloos.

    Scheiden en je ma helpen met papierzaken.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    45
    01-02-2018

    Citaat Geplaatst door Stekkerdoos Bekijk reactie
    Hij heeft schijt aan je ma en dan nog plakken? Dat is pas eerloos.

    Scheiden en je ma helpen met papierzaken.
    Zeggen dat een ander moet scheiden is sowieso geen optie.

    Maar hij flikt dit omdat hij weet dat je moeder toch bij hem zal blijven. Kun jij je moeder niet helpen met papierwaren? En kan je geen oom of wat dan ook verwittigen? Iemand voor wie hij respect heeft. Je hoeft niet te zeggen wat hij doet alleen globaal uitleggen dat hij niet goed voor jullie is.

    Veel sbar toegewenst..

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    1.188
    13-10-2017

    Citaat Geplaatst door _Chamaliya Bekijk reactie
    Zeggen dat een ander moet scheiden is sowieso geen optie.

    Maar hij flikt dit omdat hij weet dat je moeder toch bij hem zal blijven. Kun jij je moeder niet helpen met papierwaren? En kan je geen oom of wat dan ook verwittigen? Iemand voor wie hij respect heeft. Je hoeft niet te zeggen wat hij doet alleen globaal uitleggen dat hij niet goed voor jullie is.

    Veel sbar toegewenst..
    Waarom zou dat geen optie zijn? Het toelaten en maar vernederd worden moet geen optie zijn in je leven. Weg ermee.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    547
    15-04-2016

    "Scheiden is voor haar totaal geen optie aangezien we arabieren zijn"

    En iets met heilige boek of zo.

    Dit is zo nep.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    528
    14-12-2008

    afgaande op de tekst en manier van schrijven denk ik dat de auteur echt een jong persoon is... hou hier aub rekening mee in jullie adviezen..

  14. #14
    word

    Reacties
    3.558
    16-07-2009

    Tfoe op die eer!!!!!!!!!!! Wanneer kiezen vrouwen nou eens een keer voor zichzelf??? Wanneer?? Als dit mijn moeder was jonge zou ik er echt alles aan doen dat ze inziet dat dit niet te sussen valt vanwege fckn eer, fuck eer!!!!! Hiermee keurt men het goed wat je vader doet/heeft gedaan, wtf is dit



  15. #15
    word

    Reacties
    3.558
    16-07-2009

    Ik zou er alles aan doen om je ma te helpen wat betreft financiële zaken.



Tags voor deze discussie