1. #1
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Maandag nieuwe zoenpostercampagne in Amsterdam

    Amsterdam krijgt toch een postercampagne van zoenende stelletjes, zoals Rotterdam die vorig jaar had. Het gaat om een campagne voor vrije partnerkeuze. Onder het motto ‘Celebrate Love’ worden beelden getoond van in totaal acht liefkozende stellen, onder wie een Turks-Nederlandse man die een witte man zoent, twee mannen van Arabische komaf, een Joodse vrouw met een niet-Joodse man. Maandag worden de eerste posters opgehangen in de stad.

    De Amsterdamse aarzeling valt moeilijk los te zien van de discussies die ontstonden nadat de posters in Rotterdam werden opgehangen onder het motto ‘In Nederland kies je je partner zelf’. Ze werden door politieke partij Nida en moslimorganisatie SPIOR voorgesteld als specifiek gericht tegen moslims.

    „Het was een hele bevalling”, zegt initiatiefnemer Shirin Musa, directeur van de vrouwenrechtenorganisatie Femmes for Freedom. "Maar uiteindelijk is het resultaat nog beter dan in Rotterdam. Daar heeft het college zich als opdrachtgever met de inhoud van de campagne bemoeid. De Turkse vrouw die een Joodse jongen kuste moest traditionelere kleren dragen, en de Marokkaanse lesbiënne moest een djellaba aan.”

    https://www.nrc.nl/nieuws/2018/03/16...ewege-a1596034

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Bewondering voor hoe Shirin Musa zich ..ondanks alle verdachtmakingen..blijft inzetten voor vrije partnerkeuze.
    Jammer dat een gemeentebestuur zich laat bespelen door marginale groepjes die de campagne.. om persoonlijke redenen.. als haatcampagnes van rechts bestempelen .

    Trouwens de posters die ik tot nu toe gezien heb zijn

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    En maar provoceren ze worden wel weer gesloopt zoals die sodomie promotie van laatst.
    Heavy

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Lancering a.s maandag in De Balie..

    https://www.debalie.nl/agenda/podium...57/p_11771203/

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    © Joost Hoving

    'Alsnog de postercampagne Celebrate Love'

    COLUMNVorige maand kreeg Shirin Musa van Femmes for Freedom te horen dat de Amsterdamse postercampagne voor een vrije partnerkeuze toch niet kon doorgaan. 'Te duur', besloot verantwoordelijk D66-wethouder Simone Kukenheim.*

    Fidan Ekiz*19-03-18, 12:36

    8

    Ik wist niet wat ik hoorde. Na allerlei verdachtmakingen aan het adres van Shirin, (politieke) discussies - zoals die over overheidsinmenging op het gebied van moraal - deuren die werden dichtgegooid, en nog meer tegenwerkingen, was dit dan het resultaat: 'Te duur'. Serieus?

    Na Rotterdam krijgt nu ook Amsterdam zijn postercampagne

    Eerst werd Shirin door Anja Meulenbelt (BIJ1-lid) verweten te heulen met 'islamofoob rechts' door donaties te accepteren van GeenStijl (wat niet eens klopt) en samen te werken met Leefbaar Rotterdam. Terwijl de campagne helemaal niet gericht is op specifieke gemeenschappen.

    In Amsterdam ging Shirin in gesprek met de gemeente van wie ze uiteindelijk te horen kreeg dat posters met bijvoorbeeld zoenende moslima's te heftig zouden zijn voor de gemeenschap. Uitgerekend de partij van de tolerantie, D66, sloot de luiken. Toen daarop een mediarel ontstond, werd Shirin door Kukenheim in een veeg weggezet als leugenaar. Kukenheim ontkende met klem dat Amsterdam de campagne uit de weg wil gaan: 'Onzin'.

    Dan hebben we nog gedragswetenschappers zoals Reint Jan Renes die oreren dat de aanpak van Shirin 'simplistisch en eenzijdig' is.

    Schaam jullie.
    Femmes for Freedom gooit een steen in de vijver. Er ontstaan kringen, een rimpeling, er gebeurt iets. Als jullie zouden begrijpen hoe zwaar het is om deze taboes te doorbreken; hoe mensen die roepen 'ik ook!' hun nek uitsteken. Maar dat begrijpen jullie niet. Daarom ben ik blij dat Shirin op Facebook een hartenkreet plaatste. Er moest een plan b komen met veel liefde uit de samenleving, schreef ze.*

    Daarna ging het snel. CS Digital Media reikte een helpende hand; ik en anderen boden onze hulp aan. We vonden verliefde koppels die op de posters wilden. Het was ontroerende samenwerking met mooie mensen. Na Rotterdam krijgt nu ook Amsterdam alsnog zijn postercampagne 'Celebrate Love'. Ik ben zo onder de indruk van de liefdevolle toewijding, moed en doorzettingsvermogen van deze vrouw: Shirin, het is je gelukt!

  6. #6
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Moedige dames!
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  7. #7
    RUSSIA2018!!!!!!!!!!

    Reacties
    1.905
    25-02-2018

    Deze campagne slaat niet echt aan. Zie cijfers CBS over mix-partners.

    Turken en Marokkanen trouwen minder vaak met een autochtoon.

    Volgens cijfers van het CBS zijn het aantal ´mix--huwelijken´ aan het dalen en huwen Marokkanen en Turken steeds meer een partner van eigen afkomst.


    Zonde van het geld. Ze kunnen dat geld beter spenderen aan iets anders wat wel effect sorteert.
    'De grootste roem in het leven ligt niet in nooit vallen, maar in telkens weer opstaan.'

    Nelson Mandela

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Femmes for Freedom: een baken van emancipatie
    Beschamende rol D66 bij Amsterdamse postercampagne


    De fraaie en ook zo ontroerende postercampagne van Femmes for Freedom is in Amsterdam gearriveerd ondanks de tegenwerking van het hoofdstedelijke stadhuis. Wat een goed nieuws! En ook zo terecht!

    Dat het dan toch gelukt is, dat mag de voorvrouw Shirin Musa met haar redelijkheid en standvastigheid op haar conto schrijven. Hoe anders acteerde D66! Plaatsvervangende schaamte en verontwaardiging vochten om de eerste plaats.

    Vrije partnerkeuze
    Het idee van de campagne is van een eenvoudige schoonheid én eerlijkheid: vrije partnerkeuze voor mannen en vooral voor vrouwen. Het is niet aan families, niet aan tradities en al helemaal niet aan religies om te bepalen óf en met wie je vrijt. Het hokje waar je wiegje heeft gestaan is volstrekt futiel. Het maakt ook niet uit met welke geslachtsorganen je geboren bent of wat je seksuele oriëntatie is.

    Je eigen hart volgen, ja, je hoogst individuele hormonen gehoorzamen, de waarschuwingen van je eigen verstand in de wind slaan om vervolgens op de blaren te zitten, dát is het individuele zelfbeschikkingsrecht waar de liefde zo goed bij gedijt. Daarmee staat Musa’s campagne met de zoenende stelletjes, die uit hun hokjes breken, in de grote, fiere emancipatietraditie van Nederland.

    Blamage D66
    Maar wat een blamage toch van D66 met haar gedraai en uiteindelijke weigering deze postercampagne te ondersteunen. Van de partij van ’n Hans van Mierlo en ’n Jan Glastra Van Loon had je toch anders verwacht: een hartstochtelijke omhelzing van Musa’s initiatief, con amore. Maar nee, het was te heftig, te duur, te paternalistisch. Het zou alleen maar tot onrust leiden in islamitische en andere migrantenkringen. De politiek-correcte calculus draaide overuren.

    Maak de vrijheid niet zichtbaar, houd die verborgen, dat is wat D66 eigenlijk zegt.

    Kast
    Nee D66, wat je niet zichtbaar maakt blijft in de kast. En wat in de kast blijft verpietert en wat verpietert wordt ongelukkig, doodongelukkig. Dat is de ervaring van mijn generatie. Dachten jullie echt dat onze LHBTI-verworvenheden tot stand waren gekomen als we hadden gezwegen en onzichtbaar waren gebleven? Denken jullie serieus dat de vrije partnerkeuze voor vrouwen uit traditionalistische culturen en religies geholpen zou zijn met een groot stilzwijgen, met onzichtbaarheid? Hierop zeg ik maar één ding: Out of the closet and into the streets.

    Illiberale regenten
    En dan die rotsmoesjes van D66: het is geen overheidstaak om vrije relatierechten te promoten en het is te duur. Dit zijn nu typische ondermijningstactieken van illiberale regenten. Via de bureaucratie en het spreadsheet tegenspraak smoren en onwelgevallige initiatieven laten verzanden. We kunnen vaststellen dat de ‘democraten’ van Pechtold daar inmiddels wél heel goed in zijn geworden. Die D66-wethouder in Haarlem, Jut Botter, dat was me ook een geval. Die ging naar de moskee om te vragen of de postercampagne wel mocht. Mijn God, die man gedroeg zich als een angstige onderwijzer van een eeuw terug die naar meneer pastoor ging om te polsen of het de pater behaagde de jongens en de meisjes samen te laten spelen.

    Spruitjes
    De prelaten van toen zijn de imams van nu, de onderdanige schoolfrikken van weleer de dociele wethouders van een middelgrote gemeente. De spruitjeswalm van de ‘Democraten’ is penetranter dan Schiphols kerosinelucht van een geheel jaar. Nee, D66 kan bijgezet worden op het kerkhof van vergane glorie en verloederde politiek.

    Fakkel
    In augustus is er weer de Canal Parade. Er zal veel aandacht zijn voor mensenrechten en het thema is Heroes. Wat mij betreft voert Femmes for Freedom de parade aan. Deze organisatie dient de parel van de parade te zijn. En als er een held genoemd moet worden is dat Shirin Musa. Zij draagt nu mede de fakkel van de emancipatiestrijd in Nederland en bevindt zich in de voorhoede.

    De postercampagne van Femmes for Freedom is er dan toch gekomen in dat ooit zo mooie, vrijgevochten Amsterdam, in die lieve stad. Niet dankzij D66, het stadhuis, maar ondanks.


    https://opiniez.com/2018/03/19/femme...n-emancipatie/
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  9. #9
    RUSSIA2018!!!!!!!!!!

    Reacties
    1.905
    25-02-2018

    D66 heeft ook een punt. Dit is ook geen overheidstaak. Dit is gewoon zinloos geld over de balk smijten.

    Mensen kijken er naar en de ene denkt;; ´Bah´. De andere denkt weer ´leuk´. En weer een ander haalt zijn schouders erover op.


    Maar feit blijft dat deze zoenposter-campagne totaal geen nut heeft en aan dovemansoren is bestemd.
    'De grootste roem in het leven ligt niet in nooit vallen, maar in telkens weer opstaan.'

    Nelson Mandela

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Slogan anno 2018



    De reine en vrome vrouwen voor de reine en vrome mannen, en de reine en vrome mannen voor de reine en vrome vrouwen,
    het fundament voor een gelukkig gezond gezin met gezonde nakomelingen.

    Slechte vrouwen voor slechte mannen en slechte mannen voor slechte vrouwen


    En walgelijke onreine mannen voor walgelijke onreine mannen en onreine vrouwen voor onreine vrouwen.

  11. #11
    Ik weet het.

    Reacties
    495
    04-09-2016

    Moet ik weer die potten verf en koevoeten tevoorschijn halen?
    Om iemand te kennen, moet men eerst een schepel zout met hem gegeten hebben.

  12. #12
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Unreachable- Bekijk reactie
    Deze campagne slaat niet echt aan. Zie cijfers CBS over mix-partners.

    Turken en Marokkanen trouwen minder vaak met een autochtoon.

    Volgens cijfers van het CBS zijn het aantal ´mix--huwelijken´ aan het dalen en huwen Marokkanen en Turken steeds meer een partner van eigen afkomst.


    Zonde van het geld. Ze kunnen dat geld beter spenderen aan iets anders wat wel effect sorteert.
    Ik begrijp dat mixed marriages niet het enige beoogde communicatiedoel is.

    Sommige mensen staan achter de campagneboodschap, anderen zijn het oneens. Feit is dat er nu meer over wordt gepraat dan wanneer er geen campagne wordt gelanceerd.

    Of de overheid daar geld moet insteken is een legitieme bedenking. Maar die kan je dan ook stellen bij don't-drink-drive campagnes, anti-roken en klikvast-achterin adds, ...
    Misschien is het bepalende punt of en wanneer de maatschappij schade ondervindt van een bepaald onwenselijk gedrag?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    En maar provoceren ze worden wel weer gesloopt zoals die sodomie promotie van laatst.
    Citaat Geplaatst door Zoutkorrel Bekijk reactie
    Moet ik weer die potten verf en koevoeten tevoorschijn halen?

    Lekker...

    De intolerante en bekrompen opvattingen van jullie versie van de religie van de vrede, liefde en tolerantie door de strot geduwd te krijgen...
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  14. #14
    RUSSIA2018!!!!!!!!!!

    Reacties
    1.905
    25-02-2018

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Ik begrijp dat mix marriages niet het enige beoogde communicatiedoel is.

    Sommige mensen staan achter de campagneboodschap, anderen zijn het oneens. Feit is dat er nu meer over wordt gepraat dan wanneer er geen campagne wordt gelanceerd.

    Of de overheid daar geld moet insteken is een legitieme bedenking. Maar die kan je dan ook stellen bij don't-drink-drive campagnes, anti-roken en klikvast-achterin adds, ...
    Misschien is het bepalende punt of en wanneer de maatschappij schade ondervindt van een bepaald onwenselijk gedrag?
    Nou,vergis je niet hoor beste Hobbit. Die campagne in Rotterdam was wel met die intentie opgezet. Nu in Amsterdam is het wat netter,om eerlijk te zijn.

    Voor de rest heb je een dikke vette punt. Hoewel ik een anti-rook campagne of een dontdrinkandrive campagne,met het oog op de volksgezondheid, maatschappelijk gezien veel belangrijker vind. Daar mag best extra geld in gestoken worden.

    Turken doen bijvoorbeeld veel aan eerwraak en zijn zeer nationalistisch ingesteld wat zelfs terug te zien is in het dagelijkse leven. Marokkanen praten over het algemeen Nederlands en dragen bij een wedstrijd naast de Marokkaanse vlag ook een Nederlandse vlag. Turken praten alleen Turks onder elkaar en elke kritiek wordt met dreiging en geweld gepareerd.

    De Turkse forum hababam.nl is een mooi voorbeeld van hoe Turken subsidiegeld misbruiken om een racitische forum te onderhouden. ( ik daag je uit daar hetzelfde te schrijven als hier en je hebt binnen 15 minuten een ip-ban te pakken).

    Ga daar een campagne over beginnen. Ik vind dit toch een beetje zinloos hoor. Het is positief maar zinloos. net als die anti-racisme campagne´s.
    'De grootste roem in het leven ligt niet in nooit vallen, maar in telkens weer opstaan.'

    Nelson Mandela

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Ik begrijp dat mixed marriages niet het enige beoogde communicatiedoel is.

    Sommige mensen staan achter de campagneboodschap, anderen zijn het oneens. Feit is dat er nu meer over wordt gepraat dan wanneer er geen campagne wordt gelanceerd.

    Of de overheid daar geld moet insteken is een legitieme bedenking. Maar die kan je dan ook stellen bij don't-drink-drive campagnes, anti-roken en klikvast-achterin adds, ...
    Misschien is het bepalende punt of en wanneer de maatschappij schade ondervindt van een bepaald onwenselijk gedrag?
    Citaat Geplaatst door Unreachable- Bekijk reactie
    Nou,vergis je niet hoor beste Hobbit. Die campagne in Rotterdam was wel met die intentie opgezet. Nu in Amsterdam is het wat netter,om eerlijk te zijn.

    Voor de rest heb je een dikke vette punt. Hoewel ik een anti-rook campagne of een dontdrinkandrive campagne,met het oog op de volksgezondheid, maatschappelijk gezien veel belangrijker vind. Daar mag best extra geld in gestoken worden.

    Turken doen bijvoorbeeld veel aan eerwraak en zijn zeer nationalistisch ingesteld wat zelfs terug te zien is in het dagelijkse leven. Marokkanen praten over het algemeen Nederlands en dragen bij een wedstrijd naast de Marokkaanse vlag ook een Nederlandse vlag. Turken praten alleen Turks onder elkaar en elke kritiek wordt met dreiging en geweld gepareerd.

    De Turkse forum hababam.nl is een mooi voorbeeld van hoe Turken subsidiegeld misbruiken om een racitische forum te onderhouden. ( ik daag je uit daar hetzelfde te schrijven als hier en je hebt binnen 15 minuten een ip-ban te pakken).

    Ga daar een campagne over beginnen. Ik vind dit toch een beetje zinloos hoor. Het is positief maar zinloos. net als die anti-racisme campagne´s.

    Maar sorry jongens... het gaat er bij deze campagnes toch niet om om "mixed marriages" te promoten?

    Het gaat volgens mij om het recht van vrije partnerkeuze! Gemengd of niet, homo- of heteroseksueel, maakt niet uit!
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!