1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    120
    11-03-2018

    Wat doet jou denken aan Ramadan in je jeugdtijd (jaartal) ?

    Voor mij is het oa dit
    https://www.youtube.com/watch?v=EjsEsNCcKkY
    (1995-2000)
    Na buiten spelen of bij de bakker of een andere winkel in een lange rij wachten, gaan we naar huis, moeten we woedoe doen en wachten op maghrib, terwijl dat op de tv staat, luisteren en meelezen, omsingeld door de geur van harira en chbakia. Heerlijk. Ik mis dat.

  2. #2
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Sweet memories ❤ alhamdoulillah
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  3. #3
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    اَللّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِى رَجَبَ وَ شَعْبَانَ وَ بَلِّغْنَا رَمَضَان

    Allahumma barik lana fi Rajab wa Sha’ban wa ballighna Ramadan.

    “O Allah! Make the months of Rajab and Sha’ban blessed for us, and let us reach the month of Ramadan.”
    [Narrated by at-Tabarani and Ahmad]


    Allahumma Ballighna Ramadan
    Allahumma Ballighna Ramadan
    Allahumma Ballighna Ramadan

    Ameen.

    I cant wait for this blessed month ❤
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    318
    24-10-2017

    Citaat Geplaatst door Wagguten Bekijk reactie
    Voor mij is het oa dit
    https://www.youtube.com/watch?v=EjsEsNCcKkY
    (1995-2000)
    Na buiten spelen of bij de bakker of een andere winkel in een lange rij wachten, gaan we naar huis, moeten we woedoe doen en wachten op maghrib, terwijl dat op de tv staat, luisteren en meelezen, omsingeld door de geur van harira en chbakia. Heerlijk. Ik mis dat.
    was het nog maar zoals in verleden, vind de suikerfeesten en offerfeesten ook minder leuk vergeleken met jaren terug.
    Blinde liefde is het onbekende beminnen❤

  5. #5
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Goldenlocks Bekijk reactie
    was het nog maar zoals in verleden, vind de suikerfeesten en offerfeesten ook minder leuk vergeleken met jaren terug.
    Klopt dat zeiden mijn tantes ook altijd en ik begreep het nooit tot jaren later...

    Voor kinderen is het ALTIJD feest ze krijgen allerlei lekkers cadeautjes huis versieringen etcetera Alhamdulillaah voor de herinneringen. Nu geniet ik op een hele andere manier...de geur van koffie en sfanj fi sbah dyel eid ul fitr ❤
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  6. #6
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door goldstone Bekijk reactie
    Ja he owh ik denk dan aan mijn vader die nog leefde. Precies die Koran hadden wij ook op. En idd hele gezin in de huiskamer (groot gezin)
    En die geur idd.
    Ik vond de jaren 90 het mooist. Met name 95-96-97 die waren bommelijk! Deed net mee 11-12-13 jaar
    Allah yara7mo

    Precies hier ook
    ...'90 The golden year's ❤
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  7. #7
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Wie deelt deze memorie ook

    De ochtend van Eid ul fitr snellen naar de badkamer met je broers/zussen henna er af wassen en tijdens het afspoelen al die "vormpjes" ontdekken op je handen
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    318
    24-10-2017

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Wie deelt deze memorie ook

    De ochtend van Eid ul fitr snellen naar de badkamer met je broers/zussen henna er af wassen en tijdens het afspoelen al die "vormpjes" ontdekken op je handen
    ik ben was weer s de stoorzender binnen het gezin, heb een fobie voor henna echt erg. altijd moet ik het verpesten haha.mijn oma deed toen ik klein was altijd henna in mijn haar en heb er denk ik trauma aan overgehouden ofzo haha
    Blinde liefde is het onbekende beminnen❤

  9. #9
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Goldenlocks Bekijk reactie
    ik ben was weer s de stoorzender binnen het gezin, heb een fobie voor henna echt erg. altijd moet ik het verpesten haha.mijn oma deed toen ik klein was altijd henna in mijn haar en heb er denk ik trauma aan overgehouden ofzo haha
    Hihihi meskiena trauma deden ze het niet alsnog op je handjes wanneer je sliep?

    Had jij in ieder geval op school niet hoeven uitleggen wat je op je handjes had jaar in jaar uit
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    318
    24-10-2017

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Hihihi meskiena trauma deden ze het niet alsnog op je handjes wanneer je sliep?

    Had jij in ieder geval op school niet hoeven uitleggen wat je op je handjes had jaar in jaar uit
    hahaha jaaa maar toch brengt het leuke herinneringen terug haha❤
    Blinde liefde is het onbekende beminnen❤

  11. #11
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Goldenlocks Bekijk reactie
    hahaha jaaa maar toch brengt het leuke herinneringen terug haha❤
    Alhamdoulillah voor alle sweet memories ❤ je bent een toppertje! Gewoon lekker jezelf
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    318
    24-10-2017

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Alhamdoulillah voor alle sweet memories ❤ je bent een toppertje! Gewoon lekker jezelf
    dankjewel jij ook!!❤❤❤
    Blinde liefde is het onbekende beminnen❤

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.598
    29-06-2017

    zo mooi Allahuma barek, precies dit, dezelfde voice/beeld kwaliteit
    bij me is het ook als me moeder ons wakker maakte voor suhor en haar uitgebreid eten zag koken alsof het een avondmaal is hhhh vlees sla en alles, de suhoor-ochtenden waren druk en gezellig, vooral de vlees bakken in de ochtend dan weet je gewoon dat het ramadan is

    en de dag voor eid slapen met henna op je handen, gewikkeld in papier en een sok, mummy style hhhh

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door Cataleya_ Bekijk reactie
    zo mooi Allahuma barek, precies dit, dezelfde voice/beeld kwaliteit
    bij me is het ook als me moeder ons wakker maakte voor suhor en haar uitgebreid eten zag koken alsof het een avondmaal is hhhh vlees sla en alles, de suhoor-ochtenden waren druk en gezellig, vooral de vlees bakken in de ochtend dan weet je gewoon dat het ramadan is

    en de dag voor eid slapen met henna op je handen, gewikkeld in papier en een sok, mummy style hhhh
    Ja waren nog eens tijden

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    88
    19-05-2017

    Masha Allah dat youtube filmpje roept mooie herinneringen op!