1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.313
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    PvdA R'dam: oude tweet Nida onbegrijpelijk

    Een oude tweet van de partij Nida in Rotterdam leidt tot onbegrip bij de PvdA in de stad.



    De partij twitterde op 14 augustus 2014: Wij zeggen #Zionisme = #ISIS#vrijheidvanmeningsuiting.

    De lijsttrekker van de Rotterdamse PvdA Barbara Kathmann reageerde via Twitter. "Laat 1 ding duidelijk zijn! Volgens @pvdarotterdam kan wat Nida hier stelt verre van door de beugel. Dit is onbegrijpelijk!"

    Onlangs tekenden de linkse partijen in de stad (SP, GroenLinks en de PvdA) met Nida een verbond in de aanloop naar de komende gemeenteraadsverkiezingen. Als Links Verbond willen ze een alternatief voor het rechtse beleid van de afgelopen jaren bieden, dat zo werd toen gezegd ,,vooral heeft geleid tot ongelijkheid en verdeeldheid.

    Of dit verbond nu onder druk komt te staan weet Kathmann niet: "Ik kende de tweet niet. Ben benieuwd naar reactie van Nida", twitterde zij. "Samenwerking met Nida is gevolg van gedeelde Links Progressieve waarden die van groot belang zijn voor Rotterdam. Die waarden ken ik wel heel goed van Nida. Ik herken ze hier niet in", schreef ze verder op Twitter.

    De andere linkse partijen hebben nog niet gereageerd. Voor Leefbaar Rotterdam komt de botsing tussen PvdA en Nida niet als verrassing. Fractievoorzitter Ronald Buijt stelt op Twitter: "Het is als een verbond sluiten met de SGP en jezelf verbazen wanneer er pro-Israël en anti-abortus tweets 'opduiken." Hij voorziet een breuk in het verbond. "Linkse partijen hebben de impact van de samenwerking onderschat."

    In Nieuwsuur zei SP-fractievoorzitter Lilian Marijnissen ook de samenwerking van de Rotterdamse SP met Nida geen goed idee te vinden. Nida reageerde wel tegen Nieuwsuur: "De provocatieve tweet moet gelezen en begrepen worden in de context van de maatschappelijke discussie op dat moment (2014, tevens vlak na de Gaza-oorlog). We zien geen reden om die tweet te verwijderen.''

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    De PvdA heeft ook nog niet door dat alles wat er mis is in Islamitische landen, de schuld is van het Westen. Komen ze nog wel achter, waarschijnlijk als het al te laat is.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Linkse partijen achten rechtse partijen gevaarlijker dan islamitische partijen....

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    en terecht
    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Linkse partijen achten rechtse partijen gevaarlijker dan islamitische partijen....

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    en terecht
    Interessant. Jij denkt dat islam staat voor gelijkheid en tolerantie, en rechtse partijen voor het tegendeel?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Jij noemt NIDA een islam-partij, ik noem het een links-progressieve partij, emancipatie gericht, met islamitische signatuur. Waar de islam voor staat ligt aan de beoefenaars ervan.
    Rechtse partijen variëren qua gelijkheid en tolerantie van " mwah, als je het maar eens bent met de kapitalistische orde, corruptie, uitbuiting en ongelijke verdeling" -VVD dus, tot "ik ben een grote gore racist, dat vindt je niet erg toch? -FvD en PVV.

    Dus liever wat sympa islam dan rabiate rechts-haat van autochtone bodem, bvd.

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Interessant. Jij denkt dat islam staat voor gelijkheid en tolerantie, en rechtse partijen voor het tegendeel?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    en terecht
    Want?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Jij noemt NIDA een islam-partij, ik noem het een links-progressieve partij, emancipatie gericht, met islamitische signatuur. Waar de islam voor staat ligt aan de beoefenaars ervan.
    Rechtse partijen variëren qua gelijkheid en tolerantie van " mwah, als je het maar eens bent met de kapitalistische orde, corruptie, uitbuiting en ongelijke verdeling" -VVD dus, tot "ik ben een grote gore racist, dat vindt je niet erg toch? -FvD en PVV.

    Dus liever wat sympa islam dan rabiate rechts-haat van autochtone bodem, bvd.
    Er is dus meer dan 1 islam volgens jou?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Er is gewoonweg niets gevaarlijker op de wereld dan rechts: uitbuiting en milieu zijn rechtse middelen en effecten.
    En wat is een moslim-partij? Kun je NIDA en DENK wel vergelijken dan?

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Want?

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Ik zou het niet weten Baxemax. (ga ik daar over volgens jou? vreemde vraag aan mij gesteld)

    Er zijn wel duidelijk verschillende partijen.

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Er is dus meer dan 1 islam volgens jou?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Jij noemt NIDA een islam-partij, ik noem het een links-progressieve partij, emancipatie gericht, met islamitische signatuur. Waar de islam voor staat ligt aan de beoefenaars ervan.
    Rechtse partijen variëren qua gelijkheid en tolerantie van " mwah, als je het maar eens bent met de kapitalistische orde, corruptie, uitbuiting en ongelijke verdeling" -VVD dus, tot "ik ben een grote gore racist, dat vindt je niet erg toch? -FvD en PVV.

    Dus liever wat sympa islam dan rabiate rechts-haat van autochtone bodem, bvd.
    Een islamitische partij omschrijven als links progressief! Die enorme naïviteit van links zou gigantische grappig zijn als het niet zo erg zou zijn deze selectieve blindheid.
    Islam, regels van duizenden jaren geleden, vanuit nomaden in de woestijn voortgekomen als links, progressief noemen.
    Dogma deze regels zijn eeuwig geldend, enorme progressiviteit dus!

    Erdogan die er alles aan doet om de islam steeds meer macht te geven in westerse landen, liggen dubbel over onnozelaars als jij!
    Zo ongelovelijk naief, in hun drang politie correct te zijn.!
    Het is duidelijk dat jij totaal niets van de bronnen van de islam weet.
    Mee gaat met de propagandaverhaaltjes.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Ik zou het niet weten Baxemax. (ga ik daar over volgens jou? vreemde vraag aan mij gesteld)

    Er zijn wel duidelijk verschillende partijen.
    Jep. Nida, een islamitische partij, en de andere partijen, die het seculiere stelsel wel een goed idee vinden.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    En jij hebt net zoveel moeite met de SGP en het CDA?


    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Een islamitische partij omschrijven als links progressief! Die enorme naïviteit van links zou gigantische grappig zijn als het niet zo erg zou zijn deze selectieve blindheid.
    Islam, regels van duizenden jaren geleden, vanuit nomaden in de woestijn voortgekomen als links, progressief noemen.
    Dogma deze regels zijn eeuwig geldend, enorme progressiviteit dus!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Ik weet zeker dat jij een link hebt waarin NIDA verklaart af te willen van het seculiere stelsel?


    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Jep. Nida, een islamitische partij, en de andere partijen, die het seculiere stelsel wel een goed idee vinden.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Er is gewoonweg niets gevaarlijker op de wereld dan rechts: uitbuiting en milieu zijn rechtse middelen en effecten.
    En wat is een moslim-partij? Kun je NIDA en DENK wel vergelijken dan?
    De bekende hypocrisie van links. Hebben een wensenlijst in de twee kamer voor van hier tot Tokyo.
    Eisen miljarden, die overal aan mensen moeten worden besteed, maar, dat al die miljarden eerst verdiend moeten worden daar willen ze niets van weten!
    Wet met de industrie, ondernemers!
    Hoe die miljarden dan moeten worden verdiend, daar heb ik ze nooit over gehoord!