1. #226
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Pestkop. Jij hebt zeker lang geen pakkies gehad.
    nog nooit,ik deel ze alleen maar uit

  2. #227
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    nog nooit,ik deel ze alleen maar uit
    Yeah right!!
    Puntje bij paaltje,jammeren! Bij je famely..

    Islamitische voetballers,die gescheiden hoofddoek Moslima's met kinderen strippen en in schulden steken..
    Jups: jij en je entourage!!

    Ik brand nog liever 1000 maal in hel

    Speel mr de held!

  3. #228
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    Yeah right!!
    Puntje bij paaltje,jammeren! Bij je famely..

    Islamitische voetballers,die gescheiden hoofddoek Moslima's met kinderen strippen en in schulden steken..
    Jups: jij en je entourage!!

    Ik brand nog liever 1000 maal in hel

    Speel mr de held!
    Strippende moslima' s met hun kids en hoofddoek? 3la next level fantasie dit. En je wenst jezelf de hel?

    Oké sorry FC kip , hij is idd rijp voor het gesticht.
    Umm Hurairah.

  4. #229
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Strippende moslima' s met hun kids en hoofddoek? 3la next level fantasie dit. En je wenst jezelf de hel?

    Oké sorry FC kip , hij is idd rijp voor het gesticht.
    Was te snel..het is rippen! Afrippen en niet strippen!!

    Fantasie? Ga verder met je kip hokje bouwen en eieren verkopen!

    Ik gesticht? Je moest eens weten?
    Hel?? Ik begin er juist aan

    Laat me met rust plz

  5. #230
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    Was te snel..het is rippen! Afrippen en niet strippen!!

    Fantasie? Ga verder met je kip hokje bouwen en eieren verkopen!

    Ik gesticht? Je moest eens weten?
    Hel?? Ik begin er juist aan

    Laat me met rust plz
    koekoek

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  6. #231
    MVC Lid

    Reacties
    552
    25-07-2009

    Jahannam is voorbereid voor de ongelovige!
    Of het nou iemands vader, buurvrouw of collega is!

    Algemene regel ze gaan naar de hel,
    Mocht er iemand een excuses dan weet Allah dat!
    En dan is dat een uitzondering, geen algemene regel!

    de hel is voorbereid voor de kuffar

    En de jannah voor de moslims,
    Moge Allah alle moslims jannah doen binnen treden

  7. #232
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Mystiical Bekijk reactie
    Jahannam is voorbereid voor de ongelovige!
    Of het nou iemands vader, buurvrouw of collega is!

    Algemene regel ze gaan naar de hel,
    Mocht er iemand een excuses dan weet Allah dat!
    En dan is dat een uitzondering, geen algemene regel!

    de hel is voorbereid voor de kuffar

    En de jannah voor de moslims,
    Moge Allah alle moslims jannah doen binnen treden
    Dat klopt. Alle kuffaar gaan naar de Hel en degenen die overlijden als kuffaar behandelen wij als kuffaar en degenen onder hen die een excuus hebben bij Allaah, dat is aan Allaah wat Hij doet met hen.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  8. #233
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Mensen die de Islam niet kennen, zijn Jahil, en kan men denk ik niet direct tot de 'ongelovigen' rekenen waar Allaah over spreekt in de Qur'an. Want iemand die oprecht op zoek is naar de waarheid maar die misleid of verkeerd geïnformeerd werd, en vanuit islamitisch standpunt een verkeerd beeld heeft van God of van de islam kan je niets kwalijk nemen. Lijkt mij.

    Want volgens Allaah in volgende ayah zijn de ongelovigen degene tot wie de 'Tekenen' zijn gekomen. Deze mensen zijn dus 'overtuigd'.

    "Dat zijn zij die geen geloof hechten aan de tekenen van hun Heer en aan de ontmoeting met Hem. Hun daden zullen dus vruchteloos zijn. Wij zullen hun op de opstandingsdag dan ook geen gewicht toekennen."(Koran 18:105)

    De moslims zijn vandaag de dag zelf zwak en onwetend als het op geloof aankomt. Zowel in het praktiseren ervan en nog erger de meeste kennen hun eigen Geloofsboek geeneens. Als ze zelf al onwetend zijn, hoe dan met deze kuffaar?
    Umm Hurairah.

  9. #234
    MVC Lid

    Reacties
    552
    25-07-2009

    Citaat Geplaatst door Geefgroen. Bekijk reactie
    De ‘Asharis’ beweren dat wie niet de naam van Allah heeft gehoord en niet de gelegenheid heeft gehad om Hem te leren kennen, ongeacht de plaats waar men leeft en de manier waarop men leeft, niet gestraft, maar veeleer “vrijgesteld” zal worden. Als Allah wil, beloont Hij zulke mensen naar de mate van goedheid die ze verricht hebben. En ze zullen dan van de zegeningen van de hemel genieten.

    Hebben daar bewijs van dat ze aan de hand van hun goedheid worden beloond al zijn ze geen moslim?

    Of worden die groep opnieuw getest?

    Deze tijd heeft iedereen van Allah swt gehoord en profeet sws,

    Wie Allah wil leiden die zal meer onderzoeken doen,
    Wie Allah wil doen dwalen die blijft ze ongelovige leven leiden

  10. #235
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    O Heer, vergeef mij en mijn ouders en de gelovigen op de Dag dat de afrekening plaatsvindt" (14:41)

    Waarom vroeg Ibrahim voor vergiffenis als zijn ouders toch naar de Hel gaan? Vervolgens nadat hem specifiek duidelijk werd gemaakt dat zijn vader een vijand van Allaah is verbrak hij de band? Waarom het band verbreken van je niet-moslim ouders?
    Umm Hurairah.

  11. #236
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    .

    Het past een man totaal niet dat hij zich bemoeit met gesprekken tussen zusters.

  12. #237
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door Geefgroen. Bekijk reactie
    De 'sahaba vochten oorlogen uit' tegen hun ouders,- die zich vijandig opstelden - tegenover de Profeet vzmh.
    Goh meen je dat nou...

    Dat ik deze ayah aanhaal is omdat Profeet Ibrahim een dua maakte voor zijn ongelovigen ouders....

    Waarom zou hij vergeving voor zijn ongelovigen ouders maken terwijl zij naar de Hel gaan? Hij zegt expliciet 'op de dag der opstanding'.

    Je hebt verschillende soorten 'niet-moslims' De vader van Ibrahim was een vijand van Allaah tot wie de 'Tekenen' zijn gekomen. Hij kon zijn andere Goden die hij aanbad niet loslaten en vocht tegen de moslims.

    Dit is anders dan een ongelovige tot wie de 'tekenen' niet zijn gekomen en die niet vecht jegens de moslims en hen uit hun huizen verdrijft.

    Maar toen hij nog niet wist dat zijn vader een vijand was toen maakte hij dua voor hem. Een dua voor een ongelovige ouder en vragen of Allaah hem in het hiernamaals vergeeft?
    Umm Hurairah.

  13. #238
    MVC Lid

    Reacties
    552
    25-07-2009

    Mensen lezen Aleen 1 stukje van de Koran,
    Waarom lees je niet verder?

    مَا كَانَ لِلنَّبِيِّ وَالَّذِينَ آمَنُوا أَنْ يَسْتَغْفِرُوا لِلْمُشْرِكِينَ وَلَوْ كَانُوا أُولِي قُرْبَىٰ مِنْ بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُمْ أَصْحَابُ الْجَحِيمِ**﴿١١٣﴾؅
    113. Het past de Profect en degenen die geloven niet dat zij de veelgodenaanbidders om vergeving vragen, ook al zijn zij verwanten, nadat het hen duidelijk is geworden dat zij de bewoners van de Hel zijn.

    مَا كَانَ لِلنَّبِيِّ وَالَّذِينَ آمَنُوا أَنْ يَسْتَغْفِرُوا لِلْمُشْرِكِينَ وَلَوْ كَانُوا أُولِي قُرْبَىٰ مِنْ بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُمْ أَصْحَابُ الْجَحِيمِ**﴿١١٣﴾؅
    114. En Ibrâhîm's verzoek om vergeving voor zijn vader was slechts vanwege een belofte die hij aan hem had gedaan. Toen het hem dan duidelijk was geworden dat hij een vijand van Allah was, verbrak hij (de band) met hem. Voorwaar, Ibrâhîm was zeker nederig, zachtaardig

  14. #239
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Waarom lees jij niet wat ik zeg mens. Wil je nu soms beweren dat de Profeten niet wisten dat ongelovigen naar de hel gaan? Ibrahim maakt het specifiek en richt de dua enkel naar zijn ouders, hemzelf en andere moslims en niet naar andere ongelovigen in het algemeen. Daarna werd hem duidelijk gemaakt door openbaring dat zijn vader een vijand was en naar de hel zou gaan en toen verbrak hij de band.
    Umm Hurairah.

  15. #240
    MVC Lid

    Reacties
    552
    25-07-2009

    Tekenen die mensen krijgen Nu is de Koran en leven van profeet sws (Hadith )


    En in de Koran vers staat duidelijk,
    Dat toen het duidelijk werd gemaakt dat hij een vijand van Allah swt was verbrak hij de band, dus Allah swt heeft hem gecorrigeerd