1. #196
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Mystiical Bekijk reactie
    Niemand weet of hij veilig de hemel in gaat, praat een onzin!

    Maar iemand die als kafir dood gaat,
    Gaat de hel in voor altijd,
    Tenzij Allah swt het anders wil
    Allah swt zijn beste en mooiste engel was de Shetan!!

    De Mens heeft de engelen een naam gegeven,Michael,Gabriel enz..

    Onderschat de Mens niet..boven Demonen,Geesten enzo

    Maar er is niks wat Allah heeft teleurgesteld als de Shetan

    wie praat Onzin?

    Zie de waarheid!!

  2. #197
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Mystiical Bekijk reactie
    En nu in het nl graag
    Decodeer het dan

    Praat geen chinees

    gwn te snel

  3. #198
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Dat is een menselijke duivel zuster. We bevinden ons hier tussen de duivels
    Mens is de grootste Duivel

    Zelfs hij moest bukken

  4. #199

  5. #200
    MVC Lid

    Reacties
    552
    25-07-2009

    Hallo mensen,

    Ik ben durani,
    Ik open een topic over anal sex!
    Wat ik stellig afkeur en afraad,(zie reacties hier boven)

    Maar kom wel met uitspraken van geleerden als bewijs die het niet haram verklaren,


    Maar open weer een andere topic gisteren dat uitspraken van geleerden geen bewijs zijn.

    Waar ik mee bezig ben weet ik zelf ook niet, ben hier Aleen voor fitna en verwarring

    Gr durani

  6. #201
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Awhhhh zoo zielig dit, ze wilt zoo graag dat Durani de mening volgt dat anaal gemeenschap toegestaan is. Meskiena, je hebt nu haar hartje gebroken Durani.
    Umm Hurairah.

  7. #202
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Als ik een topic open: er is mening verschil over het eten van krokodil-vlees of hagedis-vlees onder fuqaha .

    Dan denkt alleen een dimwit: oh , hij eet hagedissen!!!

    Nee, dimwit. Ik lust het niet. Ik walg ervan.

    Ik kaart alleen de fiqhi ikhtilaaf aan.

  8. #203
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    De schijnheil dat over schaamte komt praten haha.
    Zo zie je maar hoe schijnheiligen zich verspreken en hun daden vroeg of laat tot uiting komen.. Ze zijn inconsequent in woord maar vooral daad. In deze hebben we naast een walgelijke topic ook nog eens een foto waar je tiet openstaat haha. Schaamte zegt ze dan, de ironie haha.
    Umm Hurairah.

  9. #204
    mag doodvallen.

    Reacties
    100
    27-02-2017

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    De schijnheil dat over schaamte komt praten haha.
    Zo zie je maar hoe schijnheiligen zich verspreken en hun daden vroeg of laat tot uiting komen.. Ze zijn inconsequent in woord maar vooral daad. In deze hebben we naast een walgelijke topic ook nog eens een foto waar je tiet openstaat haha. Schaamte zegt ze dan, de ironie haha.
    Ben jaren actief op islam&ik. Heb vaak je reacties gezien in discussies, je visie standpunten etc. Je bent van middenlinks meer naar links en links gegaan. Je bent nu zo soft geworden, dat ik bang ben dat je zal eindigen als een Yassine forkani type.

    Bedoel Allah heeft de hel niet voor niks geschapen? Bedoel fir3auwn ga je nu ook over hem zeggen; hij zal misschien in de hel zijn of de vader van Aboebakr siddiq?

    Je zegt ik laat aan Allah over. Hij bepaalt. Dat klopt en bepaalde oordeel staat al in de Quraan en Sunnah en heeft Hij zich al over uitgesproken. Dus als jij dan zegt van;

    ik weet het niet, dat weet alleen Allah of dat zien we daar wel. Spreek jij Allah de woorden hiermee gewoon tegen.

  10. #205
    Verbannen

    Reacties
    882
    01-06-2017

    Waarom al die discussies broeders en zusters? Dawah is niet discussieren met ongelovige maar aardig tegen ze doen. Discussieren is slecht.

  11. #206
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door GeertWiIders Bekijk reactie
    Ben jaren actief op islam&ik. Heb vaak je reacties gezien in discussies, je visie standpunten etc. Je bent van middenlinks meer naar links en links gegaan. Je bent nu zo soft geworden, dat ik bang ben dat je zal eindigen als een Yassine forkani type.

    Bedoel Allah heeft de hel niet voor niks geschapen? Bedoel fir3auwn ga je nu ook over hem zeggen; hij zal misschien in de hel zijn of de vader van Aboebakr siddiq?

    Je zegt ik laat aan Allah over. Hij bepaalt. Dat klopt en bepaalde oordeel staat al in de Quraan en Sunnah en heeft Hij zich al over uitgesproken. Dus als jij dan zegt van;

    ik weet het niet, dat weet alleen Allah of dat zien we daar wel. Spreek jij Allah de woorden hiermee gewoon tegen.
    Abu lahab, Fir3awn etc zijn specifieke gevallen waar bewijs voor is. Die gaan sowieso naar de hel.

    Ik begrijp niet wat jullie hier niet aan snappen.

    Algemeen: Moslims naar hemel, ongelovigen naar hel.

    Specifiek weten we niet tenzij er bewijs voor geleverd is. Zoals bijv de Profeet, metgezellen etc waar specifiek bewijs voor is, gaan naar de hemel.

    Over degene waar dit niet over bekend is, zoals jij en ik, kunnen we niet zeggen we gaan naar de hemel.

    Dit geldt ook voor de ongelovigen. We weten niet wie geëxcuseerd wordt en wie niet. Tenzij er specifiek bewijs tot ons is gekomen.
    Umm Hurairah.

  12. #207
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door GeertWiIders Bekijk reactie
    Ben jaren actief op islam&ik. Heb vaak je reacties gezien in discussies, je visie standpunten etc. Je bent van middenlinks meer naar links en links gegaan. Je bent nu zo soft geworden, dat ik bang ben dat je zal eindigen als een Yassine forkani type.
    Links? En waar is volgens jou de islam dan?
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  13. #208
    mag doodvallen.

    Reacties
    100
    27-02-2017

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Abu lahab, Fir3awn etc zijn specifieke gevallen waar bewijs voor is. Die gaan sowieso naar de hel.

    Ik begrijp niet wat jullie hier niet aan snappen.

    Algemeen: Moslims naar hemel, ongelovigen naar hel.

    Specifiek weten we niet tenzij er bewijs voor geleverd is. Zoals bijv de Profeet, metgezellen etc waar specifiek bewijs voor is, gaan naar de hemel.

    Over degene waar dit niet over bekend is, zoals jij en ik, kunnen we niet zeggen we gaan naar de hemel.

    Dit geldt ook voor de ongelovigen. We weten niet wie geëxcuseerd wordt en wie niet. Tenzij er specifiek bewijs tot ons is gekomen.
    Nu zeg je t goed. Maar je zei in andere reacties wel andere dingen hoor in deze topic.
    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Links? En waar is volgens jou de islam dan?
    middenweg. niet te soft niet te extreem

  14. #209
    ....................

    Reacties
    5.156
    01-04-2006

    De volgende hadith is correct bevonden volgens sommige geleerden. Indien het correct is, hebben degenen die zeggen dat je over een specifieke kaafir mag getuigen met het hellevuur een sterk bewijs:

    أنَّ أعرابيًا قال يا رسولَ اللهِ إنَّ أبِي كان يصلُ الرحمَ ويفعلُ ويفعلُ فأينَ هوَ قال في النارِ فكأنَّ الأعرابيَّ وجدَ مِنْ ذلكَ فقالَ يا رسولَ اللهِ فأينَ أبوكَ قال لهُ حيثُ ما مررتَ بقبرِ كافرٍ فبشِّرْهُ بالنارِ قال ثمَّ إنَّ الأعرابيَّ أسلمَ قال فقال لقدْ كلَّفَني رسولُ اللهِ صلَّى اللهُ عليهِ وسلَّمَ تعبًا ما مررتُ بقبرِ كافرٍ إلا بشرتُهُ بالنا
    Met pensioen........................................

  15. #210
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door GeertWiIders Bekijk reactie
    Nu zeg je t goed. Maar je zei in andere reacties wel andere dingen hoor in deze topic.

    middenweg. niet te soft niet te extreem
    Wat dan? Dit is gewoon mijn standpunt vanaf het begin. Mensen komen hier juist in discussie treden over specifieke ongelovigen zoals hobbit, mijn buurvrouw of mensen die ik persoonlijk ken en ongelovig zijn en zeggen dat ze zeker naar de hel gaan als ze nu sterven. Ik zeg gewoon dat weten we niet, Allaah bepaald of ze geëxcuseerd worden en misschien opnieuw getest worden of niet, wij hebben geen openbaring ontvangen over hen.
    Umm Hurairah.