1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Vandalen uiten frustratie op gay-posters Suitsupply

    De reclameposters van Suitsupply maken behoorlijk wat emoties los. Op de afbeelding zijn twee mannen in de kleding van het modemerk innig aan het zoenen. Deze uiting van homoseksuele intitmiteit schiet sommige mensen blijkbaar in het verkeerde keelgat. Er zijn door het hele land incidenten gemeld naar aanleiding van deze posters.

    In Vlaardingen vond iemand het aanzicht van de innige heren zo stuitend dat hij met een rol zwarte tape op pad ging om een kruis over de monden te plakken. Ook in Groningen was er iemand niet blij met de posters. Hier werd de volledige beeltenis die in sommige religies als blasfemie wordt beschouwd afgeplakt met gele tape.



    VANDALISME
    Niet alleen in Groningen en Vlaardingen moesten de posters het ontgelden. Overal in het land hebben mensen hun ongenoegen geuit tegen de posters, weet Suitsupply. Dit is niet alleen bij afplakken gebleven maar er zijn ook daadwerkelijk posters vernield en weggehaald. Hier zouden ook enkele bushokjes en reclamezuilen bij zijn beschadigd.

    Bij Goedemorgen Nederland reageert hoofdredactrice Hila Mulder op het eigen rechter spelen van de vandalen. „Blijkbaar hebben ze een gevoelige zenuw getroffen." Ze vertelde tijdens de uitzending verder dat er dus mensen bestaan die de aanblik van twee zoenende mannen niet aankunnen. Daarbij wees zij op het feit dat dit niet de manier was om hierover een discussie aan te gaan.


    REL
    De reclamecampagne van Suitsupply werd een paar weken geleden gelanceerd op sociale media en kreeg veel reacties. Deze reacties waren aan de ene kant lyrisch omdat het bedrijf taboedoorbrekend bezig zou zijn, maar tegelijkertijd hebben duizenden mensen op Facebook en Instagram hun like aan het kledingconcern ingetrokken vanwege de afbeelding met het door Suitsupply geklede duo. Critici van de campagne stellen dat zij niet geconfronteerd wensen te worden met 'homopropaganda'. Het COC concludeerde dat deze rel laat zien dat er nog een hoop werk aan de winkel is voordat homoseksualiteit volledig geaccepteerd is in de maatschappij.

    Suitsupply heeft een roemruchte geschiedenis van spraakmakende reclamecampagnes. De vorige reclame-uiting schoot bij veel feministen in het verkeerde keelgat. Hierbij waren beelden van miniatuurmannen te zien op de lichamen van vrouwen in suggestieve posities.


    Bron: Metro

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.317
    24-01-2018

    Hej gast, waar is je andere topic?

    heb jij die verwijderd of de redactie?
    Solidair met Tarik Ibn Ali!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Monddoodbario Bekijk reactie
    Hej gast, waar is je andere topic?

    heb jij die verwijderd of de redactie?
    niet door mij.. was ineens weg

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door MNL-CSI Bekijk reactie
    De waarheid deed de homofiele m.nl beheerders wankelen en hebben het daarom verwijdert.
    En zelfs zonder een spoor of mededeling achter te laten. Wat een lafhartige actie. Volgens mij verliepen de discussies gewoon normaal en iedereen hield zich aan de forumregels. Lafaards zijn het. Maar ja, de waarheid is de waarheid, die kan je niet verwijderen.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door MNL-CSI Bekijk reactie
    Dit was wel te verwachten.
    Het zou me niets verbazen als die walgelijke beelden ook in andere plekken door Nederland zijn vernield.
    En terecht overigens.
    Twitter zit vol van zulke acties. Lijkt mij een mooi signaal vanuit de gemeenschap. Het vernielen vond ik wel een probleem maar het bedekken van die afbeeldingen met stickers en pleisters lijkt me wel afdoende. Ik heb hier een paar bushaltes met bijna alleen deze afbeeldingen. Tijd om dan maar ook eens in actie te komen.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    181
    27-12-2017

    fag propaganda

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.317
    24-01-2018

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    En zelfs zonder een spoor of mededeling achter te laten. Wat een lafhartige actie. Volgens mij verliepen de discussies gewoon normaal en iedereen hield zich aan de forumregels. Lafaards zijn het. Maar ja, de waarheid is de waarheid, die kan je niet verwijderen.
    Inderdaad, meestal zie je dat een forum is verwijderd met een reden. Ik vond het al vreemd. Spoorloos verdwenen.
    Solidair met Tarik Ibn Ali!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door MNL-CSI Bekijk reactie
    Doen zij wel vaker. Net als die topic over vrouwenmishandeling en dat 58% van de mannen daar achter zouden staan. Dat hebben zij zo uit hun duim gezogen.

    Rare idioten werken hier.
    Belachelijk. Wanneer je ze vraagt een topic te verwijderen werken zij niet mee en geven ze aan dat er gaten ontstaan in de database maar wanneer een topic hen niet aanstaat dan verwijderen ze die zonder enige reden. Hypocrieten.

    Heeft het zin om ze te vragen waarom hij verwijderd is en of ze hem terug willen zetten? Dan ga ik de beheerder een mail of bericht sturen.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    En zelfs zonder een spoor of mededeling achter te laten. Wat een lafhartige actie. Volgens mij verliepen de discussies gewoon normaal en iedereen hield zich aan de forumregels. Lafaards zijn het. Maar ja, de waarheid is de waarheid, die kan je niet verwijderen.
    Ga huilen

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.317
    24-01-2018

    Citaat Geplaatst door MNL-CSI Bekijk reactie
    Broeder, wie betaalt die bepaalt.
    In het geval van m.nl betalen de ongelovigen trollen meer dan ons moslims door 24/7 online te zijn.
    Dat is meer dan jij en ik online zijn hier.
    Bovendien is m.nl gesubsidieerd. Wie betaalt die bepaald.
    Solidair met Tarik Ibn Ali!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door gekke-meid Bekijk reactie
    Ga huilen
    huilen?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door MNL-CSI Bekijk reactie
    Trollen moet je op negeer zetten.
    Wallahila... totaal geen toegevoegde waarde heeft zij

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Belachelijk. Wanneer je ze vraagt een topic te verwijderen werken zij niet mee en geven ze aan dat er gaten ontstaan in de database maar wanneer een topic hen niet aanstaat dan verwijderen ze die zonder enige reden. Hypocrieten.

    Heeft het zin om ze te vragen waarom hij verwijderd is en of ze hem terug willen zetten? Dan ga ik de beheerder een mail of bericht sturen.
    Volgens mij worden zulke topic weg gehaald omdat men schrikt van de anti homo sentimenten die gedeeld worden.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    De reclameposters van Suitsupply maken behoorlijk wat emoties los. Op de afbeelding zijn twee mannen in de kleding van het modemerk innig aan het zoenen. Deze uiting van homoseksuele intitmiteit schiet sommige mensen blijkbaar in het verkeerde keelgat. Er zijn door het hele land incidenten gemeld naar aanleiding van deze posters.

    In Vlaardingen vond iemand het aanzicht van de innige heren zo stuitend dat hij met een rol zwarte tape op pad ging om een kruis over de monden te plakken. Ook in Groningen was er iemand niet blij met de posters. Hier werd de volledige beeltenis die in sommige religies als blasfemie wordt beschouwd afgeplakt met gele tape.



    VANDALISME
    Niet alleen in Groningen en Vlaardingen moesten de posters het ontgelden. Overal in het land hebben mensen hun ongenoegen geuit tegen de posters, weet Suitsupply. Dit is niet alleen bij afplakken gebleven maar er zijn ook daadwerkelijk posters vernield en weggehaald. Hier zouden ook enkele bushokjes en reclamezuilen bij zijn beschadigd.

    Bij Goedemorgen Nederland reageert hoofdredactrice Hila Mulder op het eigen rechter spelen van de vandalen. „Blijkbaar hebben ze een gevoelige zenuw getroffen." Ze vertelde tijdens de uitzending verder dat er dus mensen bestaan die de aanblik van twee zoenende mannen niet aankunnen. Daarbij wees zij op het feit dat dit niet de manier was om hierover een discussie aan te gaan.


    REL
    De reclamecampagne van Suitsupply werd een paar weken geleden gelanceerd op sociale media en kreeg veel reacties. Deze reacties waren aan de ene kant lyrisch omdat het bedrijf taboedoorbrekend bezig zou zijn, maar tegelijkertijd hebben duizenden mensen op Facebook en Instagram hun like aan het kledingconcern ingetrokken vanwege de afbeelding met het door Suitsupply geklede duo. Critici van de campagne stellen dat zij niet geconfronteerd wensen te worden met 'homopropaganda'. Het COC concludeerde dat deze rel laat zien dat er nog een hoop werk aan de winkel is voordat homoseksualiteit volledig geaccepteerd is in de maatschappij.

    Suitsupply heeft een roemruchte geschiedenis van spraakmakende reclamecampagnes. De vorige reclame-uiting schoot bij veel feministen in het verkeerde keelgat. Hierbij waren beelden van miniatuurmannen te zien op de lichamen van vrouwen in suggestieve posities.


    Bron: Metro
    Mooi om te zien.

    De tolerantie in Nederland!

    Petje af hoor.

    En degene die zoiets afplakken zijn meestal ook de groepen die het meeste klagen dat men
    zelf gediscrimineerd worden, of intolerant benaderd worden...

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Men had er beter aan gedaan om een klacht in te dienen bij de Reclame Code Commissie!
    Daar kan men een klaagschrift indienen.
    Of die klacht serieus genomen wordt betwijfel ik.
    Ik vind dat die vandalen niet serieus genomen moeten worden.
    Die hebben homoseksualiteit onderhuids denk ik.
    Een 'echte' man stoort zich daar niet aan, omdat hun 'man' zijn, evenwichtig is.
    We zijn nog mijlen ver weg van de acceptatie van homoseksualiteit en homo's.
    Ik wens het niemand toe om homo te zijn.
    Ik denk dat homo's een akelig leven hebben, afgezien dan nog van de oerdomme uiting van die vernielzuchtige apen!