1. #1
    Verbannen

    Reacties
    628
    25-03-2017

    Turkije arresteert Griekse soldaten die beschuldigt wordt met spionage.



    Detention of soldiers by Turkey fuels Greek concerns

    The trial on Monday of the two Greek servicemen who were arrested in Turkey on Thursday after accidentally crossing the border has placed a further strain on the already tense relations between the two countries.

    Athens is concerned that the issue which would under other circumstances take a few hours to resolve could drag on for weeks.

    Despite the fact that the warrant the two soldiers were arrested on does not provide any premise for the court in the Turkish city of Edirne to charge them with espionage, the Greek government fears that Ankara may resort to all the legal tools at its disposal to delay a final ruling in order to prolong their detention in the neighboring country.

    Nonetheless, Athens says it remains optimistic that the issue will be resolved swiftly. Moreover, there has been no indication that Turkey will attempt to make the release of Angelos Mitretodis and Dimitris Kouklatzis contingent on the fate of the eight Turkish servicemen who fled to Greece in the aftermath of the coup attempt in 2016.

    Greece’s Supreme Court has refused the extradition request lodged by the Turkish government on the grounds that they would not get a fair trial in Turkey.

    In the meantime, calls in Greece are increasing for a firmer stance to be taken on what is seen as Turkish bully tactics in the Aegean and the Eastern Mediterranean, which include the ramming of a Hellenic Coast Guard vessel off the eastern Aegean islets of Imia by a Turkish patrol boat, and the firing of shots from another in a nearby area around the island of Farmakonisi on February 17.

    Furthermore, Turkey has upped the ante with Nicosia with its continuing naval blockade off Cyprus’s coast to prevent drillships from conducting exploration for natural gas in the island’s exclusive economic zone (EEZ).

    Analysts view Turkey’s stance as a decision by Ankara to escalate tensions with Greece and to ignore appeals from the West for constraint, whether in the Eastern Mediterranean or the Middle East.

    In addition, Turkish government-controlled media is describing Greece as the “long arm” of the “aggressive West.”

    http://www.ekathimerini.com/226389/a...greek-concerns

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Tegen de muur

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door URUS Bekijk reactie
    en als het al Mahi is
    Dan gebruiken we jouw hijskraan

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    628
    25-03-2017

    deze westerse christenhonden hoor je zonder pardon af te knallen. wat hebben ze te zoeken met hun legers in islamitische landen? knal ze af tot ze oprotten met hun legers uit islamitische landen.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Dus deze twee agenten zijn the long arm of the agressive west maar dit is ok: which include the ramming of a Hellenic Coast Guard vessel off the eastern Aegean islets of Imia by a Turkish patrol boat, and the firing of shots from another in a nearby area around the island of Farmakonisi on February 17.?

    Altijd gezeik tussen die twee landen wat dit betreft en het heeft geen enkele zin.
    De huidige situatie gaat echt niet veranderen.
    Dat zullen de mensen die het in de wereld voor het zeggen hebben niet toelaten

  6. #6
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Dus deze twee agenten zijn the long arm of the agressive west maar dit is ok: which include the ramming of a Hellenic Coast Guard vessel off the eastern Aegean islets of Imia by a Turkish patrol boat, and the firing of shots from another in a nearby area around the island of Farmakonisi on February 17.?

    Altijd gezeik tussen die twee landen wat dit betreft en het heeft geen enkele zin.
    De huidige situatie gaat echt niet veranderen.
    Dat zullen de mensen die het in de wereld voor het zeggen hebben niet toelaten
    Dat zeiden ze ook over cyprus een paar decennia terug toen de christenen de moslims daar wilden uitroeien.
    Erdogan moet ze een westerse behandeling geven aka guantanamo bay of abughraib.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Dat zeiden ze ook over cyprus een paar decennia terug toen de christenen de moslims daar wilden uitroeien.
    Erdogan moet ze een westerse behandeling geven aka guantanamo bay of abughraib.
    De christenen lol.
    Dat was op het hoogtepunt van de koude oorlog en had men niet zo'n zin zich te bemoeien met dit kleine probleem.

    Het zou best kunnen dat er weer een tijd gaat komen waar dit niet belangrijk genoeg gaat zijn en Turkije wat kan proberen, maar die tijd zie ik voorlopig niet.

    Overigens zijn guantanamo bay en abughraib amerikaanse dingen of moet ik alle gruwelen gepleegd door een land in het midden oosten ook zien als iets representatief voor de hele 'islamitische' wereld?

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    De christenen lol.
    Dat was op het hoogtepunt van de koude oorlog en had men niet zo'n zin zich te bemoeien met dit kleine probleem.

    Het zou best kunnen dat er weer een tijd gaat komen waar dit niet belangrijk genoeg gaat zijn en Turkije wat kan proberen, maar die tijd zie ik voorlopig niet.

    Overigens zijn guantanamo bay en abughraib amerikaanse dingen of moet ik alle gruwelen gepleegd door een land in het midden oosten ook zien als iets representatief voor de hele 'islamitische' wereld?
    Guantanamo bay en abughraib worden getolereerd door heel de westerse wereld.
    En Amerika is de leider van de westerse wereld dus westers is een juiste benaming.
    En Erdogan is een van de weinige die zich verzet tegen deze westerse onrecht zoals de 1000den oorlogen in moslimlanden en de eindeloze martelingen in westerse gevangenissen.
    Een leuk feitje, wist je dat de ''meester brein'' achter 9/11 meer dan 150 keer is gemarteld voordat hij ''toegaf'' dat laat je wel nadenken.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Guantanamo bay en abughraib worden getolereerd door heel de westerse wereld.
    En Amerika is de leider van de westerse wereld dus westers is een juiste benaming.
    En Erdogan is een van de weinige die zich verzet tegen deze westerse onrecht zoals de 1000den oorlogen in moslimlanden en de eindeloze martelingen in westerse gevangenissen.
    Een leuk feitje, wist je dat de ''meester brein'' achter 9/11 meer dan 150 keer is gemarteld voordat hij ''toegaf'' dat laat je wel nadenken.
    Ik ga niet zeggen dat anderen er niet meer tegen hadden moeten doen, maar ik heb menig uiting van onvrede vanuit het westen er over gezien.
    De organisatie er achter hebben andere niets mee te maken.
    Rohiingya slachtingen wordt door geen enkel land iets aan gedaan dus volgens jouw logica wordt dat gedoogd (ook door islamitische landen) en zijn ze dus mede verantwoordelijk.

    Dat feitje zegt me helemaal niets.
    Het is niet raar voor een ideoloog om niet te bekennen.
    Overigens, hoe weten we dat die kerel 150 keer is gemarteld?

  10. #10
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ik ga niet zeggen dat anderen er niet meer tegen hadden moeten doen, maar ik heb menig uiting van onvrede vanuit het westen er over gezien.
    De organisatie er achter hebben andere niets mee te maken.
    Rohiingya slachtingen wordt door geen enkel land iets aan gedaan dus volgens jouw logica wordt dat gedoogd (ook door islamitische landen) en zijn ze dus mede verantwoordelijk.

    Dat feitje zegt me helemaal niets.
    Het is niet raar voor een ideoloog om niet te bekennen.
    Overigens, hoe weten we dat die kerel 150 keer is gemarteld?
    Ja de islamitische landen zijn mede verantwoordelijk voor de rohinya's.

    Soon after his capture in Rawalpindi, on March 1, 2003, Mohammed was spirited to secret C.I.A. prisons in Afghanistan and Poland, where his interrogators went straight to brutality: slamming him against a wall (a practice known as “walling”), depriving him of sleep (at one point for more than a week), forcing him to stand or crouch in painful positions, stripping him during questioning, and engaging in a bizarre practice called “rectal rehydration.” (According to a C.I.A. document, it was supposed to help “clear a person’s head.”) In Poland, the interrogators subjected Mohammed to waterboarding, a form of torture that makes a person believe he is drowning, at least a hundred and eighty-three times.
    https://www.newyorker.com/news/news-...h-mohammed-cia

    Misschien moet Erdogan ook de opdracht geven om deze spionnen te martelen en ze toe te laten geven dat ze kwaad in de zin hadden? Want volgens jou werkt martelen.

  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    On March 12, 2003, during a waterboarding session, so much water was forced into Mohammed that his “abdomen was somewhat distended and he expressed water when the abdomen was pressed,” the Senate report says, quoting from a C.I.A. cable. One of the medical officers present said that, even though Mohammed was vomiting during the sessions, his “gastric contents” had become so diluted that he was “not concerned about regurgitated gastric acid damaging KSM’s esophagus.” Instead, the medical officer said, he was worried that Mohammed had been filled with so much water that there was a danger that the electrolytes in his blood had become dangerously diluted; the officer requested that C.I.A. interrogators use salted water during the waterboarding sessions.

    The Senate report, which drew almost entirely on the C.I.A.’s internal communications, makes a convincing case that while the interrogation of Mohammed produced some valuable information, the interrogators never got what they wanted. No information provided by Mohammed led directly to the capture of a terrorist or the disruption of a terrorist plot.

    Zoals we lezen werd hij erg mishandeld door westerse geheimendiensten en na het toegeven dat hij ''verantwoordelijk'' was voor 9/11 gaf hij ook andere dingen toe.
    Blijkbaar klopten de andere dingen niet maar dat hij toegaf de dader te zijn van 9/11 werd wel geloofd.
    Raar vind je niet?

  12. #12
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Of hadden de Amerikanen een zondebok nodig om de publiek te misleiden?
    Ook wel raar vind je niet?

    Feit blijft wel dat 50% van de Amerikanen niet geloofd in de oorspronkelijke verklaring en denkt dat de regering een hand in de false flag had.
    Zou ook niet de eerste keer zijn, kijk maar naar de aanslagen in Iraq en de oorlog met Vietnam.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Of hadden de Amerikanen een zondebok nodig om de publiek te misleiden?
    Ook wel raar vind je niet?

    Feit blijft wel dat 50% van de Amerikanen niet geloofd in de oorspronkelijke verklaring en denkt dat de regering een hand in de false flag had.
    Zou ook niet de eerste keer zijn, kijk maar naar de aanslagen in Iraq en de oorlog met Vietnam.
    Ook voor die 50% wil ik wel een bron als je het als feit brengt, hoewel het me niet zou verbazen,
    Amerikanen ken ik als notoire complotdenkers.
    Ik ga verder niet in op de validiteit van die claims want dat duurt me te lang, maar ik kan niet met zekerheid zeggen dat Amerika een scapegoat nodig had, hoewel ik het onwaarschijnlijk vind, maar ik ben geen fan van marteling.
    Ik weet ook niet zo goed waar je uit haalt dat ik denk dat marteling (altijd/vaak/meestal werkt)
    Ik denk wel dat het in bepaalde gevallen zou kunnen werken.

    En als je het qua Royingas zo ziet dan zijn andere westerse medeverantwoordelijk ja.
    Alle andere landen overigens dan ook want niemand heeft er wat aan gedaan.
    Ook Erdogan niet

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Guantanamo bay en abughraib worden getolereerd door heel de westerse wereld.
    En Amerika is de leider van de westerse wereld dus westers is een juiste benaming.
    En Erdogan is een van de weinige die zich verzet tegen deze westerse onrecht zoals de 1000den oorlogen in moslimlanden en de eindeloze martelingen in westerse gevangenissen.
    Een leuk feitje, wist je dat de ''meester brein'' achter 9/11 meer dan 150 keer is gemarteld voordat hij ''toegaf'' dat laat je wel nadenken.
    En hoe weet jij dat hij dat pas toe gaf na 150 martelingen? Een arbitrair getal zonder mening.

    Ik voel een inkomende 'allah uh hackbar'. Omdat ik het zelf eigenlijk ook niet meer snap.