1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    26+ en ongetrouwd

    Inmiddels ben ik al 26 jaar en kom ik tot besef dat al mijn leeftijdsgenoten/vriendinnen iemand aan het leren kennen zijn/verloofd/getrouwd en of al moeder zijn.
    Vroeger had ik niets met trouwen, het hoefde niet en ik vond dat ik geen haast heb. Maar nu besef ik dat dit toch wel een belangrijk onderdeel van je leven is.
    Ik heb me nog nooit zo eenzaam gevoeld als nu en dat maakt me ook zo depressief en heb ook alleen maar broers.
    We zijn sinds 2 jaar naar een boerengat verhuisd, waar je geen enkele Marokkaan tegenkomt dus dat wordt lastiger.
    Soms betrap ik mezelf door te staren naar dames die met kinderwagen rondlopen, nou dan denk ik bij mezelf 'had ik dit maar ook' 'Zal ik wel ooit trouwen en kinderen krijgen?
    Al mijn vriendinnen zijn met hun eigen leven of gezin bezig waardoor ik me nog eenzamer voel. Het gevoel om te settelen begint door te wegen.
    Vroeger waren er zoveel aanzoeken en had ik keuze genoeg. Tot op heden is dat enorm verminderd door veel factoren zoals werk, minder sociale contacten, vaak thuis en ik kom minder mannen tegen.
    En als ik ze tegenkom dan is er geen klik of interesse vanuit mijn kant. Ik ga nou niet trouwen om getrouwd te zijn.

    Ik word binnenkort 27 jaar en ik begin het zowat op te geven want ik denk nou niet dat ik nog zal trouwen. Heb er me zowat bij neergelegd
    Die gedachten dat ik mogelijk alleenstaande word maakt me echt zo depressief.
    En alsof het niet erg genoeg is moet ik bij iedere bijeenkomst het volgende aanhoren: Je wordt 27! Je moest al getrouwd zijn en een kind hebben, hoe komt dat je nog ongehuwd bent? Je bent zo'n mooie dame waardoor mensen zullen denken dat dit eerder aan je mogelijke slecht verleden ligt.
    Ik moet dit iedere keer aanhoren. En dan beginnen ze over kinderen en beweren ze dat het na je 30ste moeilijk wordt om zwanger te geraken, je meer kwaaltjes krijgt, de zwangerschap moeilijk ervaart,...
    Kan er toch ook niet aan doen dat Allah het zo gewild heeft en dat alles mektab is?
    Vind het al zo erg dat ik me nog steeds eenzaam voel en dan komen zij het nog erger maken dan het al is.

    Zijn er ook nog leden die deze sociale druk ervaren?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2
    26-09-2017

    hallo

    Niet opgeven alles is lmaktab pm me maar dan kletsen we verder als je dat wilt.

    Gr

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door aegon40 Bekijk reactie
    Niet opgeven alles is lmaktab pm me maar dan kletsen we verder als je dat wilt.

    Gr
    lol
    If you 'don't know', Allah knows.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Maarja k neem aan dat je wel wat kandidaten hebt gehad door de jaren heen?
    If you 'don't know', Allah knows.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    255
    19-04-2012

    Ik ben bijna 24 en heb een jonger zusje dat getrouwd is. Ik ben oprecht blij voor haar en wens haar het allerbeste, maar damn, wat zijn mensen gemeen soms.. Ik heb zo vaak uitspraken gehoord als: "Geeft niet, met jou komt het ook wel goed." Als je je al niet onzeker voelt, zorgt de omgeving daar wel voor. Sociale druk is gewoon heel vervelend soms.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.405
    14-10-2015

    SubhanAllah, je praat alsof de helft van jouw leven er al op zit. Je bijna in de menopauze terecht bent gekomen. En je op een onbewoond eiland leeft.

    Wat heeft jou doen wanhopen aan de genade, kracht en macht van jouw Heer Azza wa djal?

    Dat mensen om jou heen trouwen of kinderen krijgen is hun qadr. Jij hebt je eigen qadr. Jij weet niet wanneer je trouwt, wanneer je overlijdt of wanneer je moeder wordt.
    Het enige wat jij kunt doen is je leven goed leven, dikhr doen, werk, investeer in je familie in je vriendinnen. Investeer in jezelf.
    Wat zijn jouw doelen, wat wil je bereiken.

    Die mannen uit het verleden waren niet jouw elmektab, dus laat dat los. Wanhoop niet aan de rahma van Allah subhanahoe wa ta3alah.
    Maak de beste versie van jezelf, jij bent jouw eigen prioriteit. De rest vult jouw leven aan. Maar uiteindelijk leef je met jezelf.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    927
    17-08-2010

    Ach, trek je er niets van aan Je gaat alles al meemaken, maar dan wanneer het jouw tijd is. Dus nu je tijd verdoen met verheugen op iets wat toch gaat komen is onzin. De meeste getrouwde zeggen juist ''was ik maar later getrouwd, ik had nog best kunnen wachten en andere dingen kunnen doen.''

    Duuuuuss...

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    312
    27-01-2014

    Citaat Geplaatst door Imane001 Bekijk reactie
    Inmiddels ben ik al 26 jaar en kom ik tot besef dat al mijn leeftijdsgenoten/vriendinnen iemand aan het leren kennen zijn/verloofd/getrouwd en of al moeder zijn.
    Vroeger had ik niets met trouwen, het hoefde niet en ik vond dat ik geen haast heb. Maar nu besef ik dat dit toch wel een belangrijk onderdeel van je leven is.
    Ik heb me nog nooit zo eenzaam gevoeld als nu en dat maakt me ook zo depressief en heb ook alleen maar broers.
    We zijn sinds 2 jaar naar een boerengat verhuisd, waar je geen enkele Marokkaan tegenkomt dus dat wordt lastiger.
    Soms betrap ik mezelf door te staren naar dames die met kinderwagen rondlopen, nou dan denk ik bij mezelf 'had ik dit maar ook' 'Zal ik wel ooit trouwen en kinderen krijgen?
    Al mijn vriendinnen zijn met hun eigen leven of gezin bezig waardoor ik me nog eenzamer voel. Het gevoel om te settelen begint door te wegen.
    Vroeger waren er zoveel aanzoeken en had ik keuze genoeg. Tot op heden is dat enorm verminderd door veel factoren zoals werk, minder sociale contacten, vaak thuis en ik kom minder mannen tegen.
    En als ik ze tegenkom dan is er geen klik of interesse vanuit mijn kant. Ik ga nou niet trouwen om getrouwd te zijn.

    Ik word binnenkort 27 jaar en ik begin het zowat op te geven want ik denk nou niet dat ik nog zal trouwen. Heb er me zowat bij neergelegd
    Die gedachten dat ik mogelijk alleenstaande word maakt me echt zo depressief.
    En alsof het niet erg genoeg is moet ik bij iedere bijeenkomst het volgende aanhoren: Je wordt 27! Je moest al getrouwd zijn en een kind hebben, hoe komt dat je nog ongehuwd bent? Je bent zo'n mooie dame waardoor mensen zullen denken dat dit eerder aan je mogelijke slecht verleden ligt.
    Ik moet dit iedere keer aanhoren. En dan beginnen ze over kinderen en beweren ze dat het na je 30ste moeilijk wordt om zwanger te geraken, je meer kwaaltjes krijgt, de zwangerschap moeilijk ervaart,...
    Kan er toch ook niet aan doen dat Allah het zo gewild heeft en dat alles mektab is?
    Vind het al zo erg dat ik me nog steeds eenzaam voel en dan komen zij het nog erger maken dan het al is.

    Zijn er ook nog leden die deze sociale druk ervaren?
    Zoals ik in mijn reacties eerder heb aangegeven is dat vrouwen begin 20, vaak erg met zichzelf bezig zijn en weinig behoefte hebben of interesse in mannen. Dat is opzich goed maar het probleem is, dat we allen ouder worden.

    Vaak zijn het vrouwen die hoogopgeleid zijn en alleen met carrière bezig zijn. Prima natuurlijk, maar klaag dan niet als de tijd komt dat je er wel voor openstaat en dat er dan geen mannen zijn.

    Vrouwen zijn vaak op die leeftijd te kieskeurig of weigeren elke aanzoek omdat ze nog bezig zijn met hun carrière en studie. Denken niet praktisch van, trouwen is helft van je geloof en ja ik zou ook kunnen studeren en werken en getrouwd zijn. Er zijn genoeg mannen die dit geen punt vinden. Maar vrouwen trekken een eigen oordeel en denken beste te weten door te doen wat zij denken dat goed is. En met de jaren die komen, blijkt toch dat ze foute beslissingen hebben gemaakt en dat dan verschuilen onder mom, ja het was mektab.

    En als ze op een leeftijd komen, dan begint het geklaag en dan kennen ze ineens Allah swt wel en dan is het ja mektab.

    Die vriendinnen van je of omgeving die met hun zelf bezig zijn en verloofd zijn, getrouwd of moeder. Waren denk ik niet bezig met carriere maar met hun gezin!
    Begrijp me niet verkeerd gun jij het beste toe. Spijt komt helaas achteraf.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    312
    27-01-2014

    Citaat Geplaatst door classsssse Bekijk reactie
    Zuster, wees niet droevig alles komt met de tijd. Je bent nog jong en staat in de bloei van je leven. Verricht smeekbedes en probeer sebab te doen. Vergelijk jezelf ook niet met anderen, een status zegt helemaal niks.
    26 jaar bijna 27 JONG???????????????

    Weet je wat jong is. 19-20 jaar is jong. Dan kom je net kijken.
    Maar volgens de wet ben je vanaf 18 jaar volwassen, laatstaan 27 jaar.
    De meeste zijn dan moeders met jaren huwelijk!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door classsssse Bekijk reactie
    zuster, wees niet droevig alles komt met de tijd. Je bent nog jong en staat in de bloei van je leven. Verricht smeekbedes en probeer sebab te doen. Vergelijk jezelf ook niet met anderen, een status zegt helemaal niks.
    JONG?? BEN je HELEMAAL van DE pot GERUKT!!!?
    If you 'don't know', Allah knows.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    255
    19-04-2012

    Citaat Geplaatst door Juisteintentie Bekijk reactie
    Zoals ik in mijn reacties eerder heb aangegeven is dat vrouwen begin 20, vaak erg met zichzelf bezig zijn en weinig behoefte hebben of interesse in mannen. Dat is opzich goed maar het probleem is, dat we allen ouder worden.

    Vaak zijn het vrouwen die hoogopgeleid zijn en alleen met carrière bezig zijn. Prima natuurlijk, maar klaag dan niet als de tijd komt dat je er wel voor openstaat en dat er dan geen mannen zijn.

    Vrouwen zijn vaak op die leeftijd te kieskeurig of weigeren elke aanzoek omdat ze nog bezig zijn met hun carrière en studie. Denken niet praktisch van, trouwen is helft van je geloof en ja ik zou ook kunnen studeren en werken en getrouwd zijn. Er zijn genoeg mannen die dit geen punt vinden. Maar vrouwen trekken een eigen oordeel en denken beste te weten door te doen wat zij denken dat goed is. En met de jaren die komen, blijkt toch dat ze foute beslissingen hebben gemaakt en dat dan verschuilen onder mom, ja het was mektab.

    En als ze op een leeftijd komen, dan begint het geklaag en dan kennen ze ineens Allah swt wel en dan is het ja mektab.

    Die vriendinnen van je of omgeving die met hun zelf bezig zijn en verloofd zijn, getrouwd of moeder. Waren denk ik niet bezig met carriere maar met hun gezin!
    Begrijp me niet verkeerd gun jij het beste toe. Spijt komt helaas achteraf.
    Hier ben ik het dus niet mee eens, dit hoeft echt niet altijd zo te zijn. Ik ben ook 'hoogopgeleid' maar heb nooit een moment gehad dat ik dacht: Nee, eerst carrière maken/studie afronden, en dan pas iemand leren kennen/trouwen. Ik heb me verdiept in het huwelijk, in wat ik wel en niet te bieden heb en wat ik graag zie in een partner. Het is alleen heel lastig om iemand te ontmoeten, laat staan dat je iemand ontmoet die bij je past.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    286
    21-01-2018

    Citaat Geplaatst door classsssse Bekijk reactie
    Wie zegt dat alle mannen vrouwen toestaan om als getrouwde vrouw te studeren/werken?
    Ik weet niet welke mannen jij tegen komt of opzoekt, maar er zijn genoeg stellen die getrouwd zijn en waarvan de vrouw werkt en of gestudeerd.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    286
    21-01-2018

    Citaat Geplaatst door RazaDeSoare. Bekijk reactie
    Hier ben ik het dus niet mee eens, dit hoeft echt niet altijd zo te zijn. Ik ben ook 'hoogopgeleid' maar heb nooit een moment gehad dat ik dacht: Nee, eerst carrière maken/studie afronden, en dan pas iemand leren kennen/trouwen. Ik heb me verdiept in het huwelijk, in wat ik wel en niet te bieden heb en wat ik graag zie in een partner. Het is alleen heel lastig om iemand te ontmoeten, laat staan dat je iemand ontmoet die bij je past.
    Ben jij kieskeurig? En zo ja, hoe kieskeurig ben je? Want vaak is dat de doodsteek van vrouwen die rond de 27 zijn en nog niet getrouwd zijn.
    Of hebben een verleden of zijn lelijk.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    30
    05-02-2018

    Citaat Geplaatst door Sabirnador Bekijk reactie
    Ben jij kieskeurig? En zo ja, hoe kieskeurig ben je? Want vaak is dat de doodsteek van vrouwen die rond de 27 zijn en nog niet getrouwd zijn.
    Of hebben een verleden of zijn lelijk.
    Het gaat hier om een huwelijk dan mag je best kieskeurig zijn, alsof de mannen met de 1ste de beste trouwen.

    En ook mensen met een verleden trouwen. Niemand is lelijk ieder zijn smaak.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    286
    21-01-2018

    Citaat Geplaatst door Aya Bekijk reactie
    Het gaat hier om een huwelijk dan mag je best kieskeurig zijn, alsof de mannen met de 1ste de beste trouwen.

    En ook mensen met een verleden trouwen. Niemand is lelijk ieder zijn smaak.
    Er is niets met kieskeurig. Heb jij mij dat horen zeggen?

    Alleen je hebt kieskeurig en TE kieskeurig en vaak is het laatste het grote probleem bij Marokkaanse vrouwen.
    Vandaar dat ze op verkeerde mannen vallen en uiteindelijk gescheiden eindigen of tegen de 30 jr zijn en niet getrouwd zijn.
    Vaak kan tegen de 30 jr natuurlijk ook dat ze op carrière berust zijn of lelijk zijn maar dat is een andere discussie, waar ik het niet over wil hebben.

    Kijk ieder heeft zijn smaak wat betreft uiterlijk. Geen probleem.
    Maar er zijn er die mannen afkeuren op het stomste of onzinnige dingen.

    Ik heb bijv. een vriend van mij hij werkt, hoog gestudeerd, bidt, verzorgd. Maar hij was afgekeurd omdat ze hem niet leuk genoeg vond.
    Dan heb je weer een goede kennis, werkt, eigen huisje, bidt en ziet er netjes goed uit, maar is gescheiden. Die vrouw die hij via via hand wou vragen heeft hem geweigerd enkel omdat hij eerder is getrouwd geweest.

    Dan heb je mijn neef. Goede jongen, werkt, lief, spontaan, eigen huisje, werkt, bidt. Hij is 33 jr nooit getrouwd geweest. Via via gekoppeld. Het meisje vond hem te oud. En hoe oud was zij? 24!!!!!

    Zo kan ik uren doorgaan. VROUWEN ZIJN VAAK TE KIESKEURIG.