1. #46
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door Hanane_ Bekijk reactie
    Absoluut. Eigenlijk was die meer voor de mensen die dat tegen haar zeggen, indeed al ga je solo je hele leven. Love it.
    Met niemand rekening houden, heerlijk.
    HAGENEESJE

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    2.998
    09-09-2008

    Citaat Geplaatst door Marocaine001 Bekijk reactie
    Lieveschat ten eerste laat je niet leiden door de sociale druk. Als je gaat kijken naar wat andere hebben en jij niet dan zul je geen geluk of rust ervaren in je leven, ook niet als je trouwt en kinderen krijgt. En geloof me er zijn genoeg vrouwen die de wens hebben om in jouw schoenen te staan. Geen verantwoordelijkheden, huwelijksproblemen, opvoeding/ drukte van kinderen en schoonfamilie problemen etc.

    Trouwen is niet altijd wat het lijkt. Het ziet er van buitenaf allemaal heel leuk uit en lijkt heel aantrekkelijk maar neem alsjeblieft een diepere kijk hierin. Laat je niet verleiden door het leuke en mooie ervan. Een huwelijk is niet alleen rozegeur en zonneschijn. En al helemaal als je eindigt met iemand die niet bij je past. Dan zul je bijna geen zonneschijn meer zien. Weet je hoeveel getrouwde vrouwen en mannen zich eenzaam voelen en een grote leegt kennen van binnen. Zie de realiteit en niet alleen de versiering van de buitenkant.

    Het is niet het trouwen die de leegte opvult en een mens gelukkig maakt. Het is de persoon met wie je je leven zult delen die of een lichtpunt zal zijn in je leven of een zwarte wolk boven je hoofd. En niet het huwelijk zelf. Zeg Alhamdoulilaah en wees dankbaar dat je nog de kans hebt om de juiste keuzes te maken. Al ben je 40 jaar oud en nog niet gehuwd het is veel en veel beter dan een huwelijk vol pijn en ellende.

    Als je wilt trouwen om een fijne en liefdevolle leven te leiden met je man en ook getrouwd wilt blijven wees dan geduldig en vraag Allaah veelvuldig. Al krijg je deze op 35ste, een huwelijk van 20 a 30 jaar met een goede persoon is 1000 maal beter dan trouwen op je 18de en kinderen krijgen maar leven in stress en hoofdpijn.
    Wees niet haastig in dit soort zaken want het leidt vaak naar het maken van verkeerde keuzes.

    Leg je vertrouwen in Allaah en weet dat Hij ons voorziet van alles. We kunnen hoog of laag springen we krijgen pas iets als Allaah het wilt. Voor alles is een tijd vastgelegd.
    `

    +10

  3. #48
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Wat een nare reacties soms. Vrouwen van 26+ ongetrouwd zijn, zijn per definitie ook lelijk? Wauw, wat een conclusie!
    Ik ken en zie ook wel vrouwen van 26+ en de meeste ervan zijn juist bloedmooi waardoor ze kieskeurig zijn & teveel keuze aan kandidaten en daarom nog even ongetrouwd blijven.
    Ook hooggeschoolde dames hebben vaak een ander niveau van denken, trouwen is niet alles voor hen en zie ze ook op een latere leeftijd trouwen.
    Ik zie juist dat minder knappe dames helemaal niet kieskeurig zijn en daarom met de eerste beste trouwen.

  4. #49
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Ik denk dat ik gewoon een moeilijk karakter heb. Onlangs was er een leerkracht geïnteresseerd in mij. Het feit dat ie ook aan meisjes les geeft, stoort me toch wel dus dit werd niets.
    Kan nou ook niet op afstand wonen, ik weiger daardoor ook wel.
    Op het moment dat ik de topic opende was ik nogal emotioneel en nou heb ik zoiets van boeien... Ik ben gezond en heb mijn ouders nog al hamdoulilaah.
    Heb dit met momenten of ik heb de energie er niet meer voor om me druk te maken.

  5. #50
    Verbannen

    Reacties
    286
    21-01-2018

    Citaat Geplaatst door Imane001 Bekijk reactie
    Wat een nare reacties soms. Vrouwen van 26+ ongetrouwd zijn, zijn per definitie ook lelijk? Wauw, wat een conclusie!
    Ik ken en zie ook wel vrouwen van 26+ en de meeste ervan zijn juist bloedmooi waardoor ze kieskeurig zijn & teveel keuze aan kandidaten en daarom nog even ongetrouwd blijven.
    Ook hooggeschoolde dames hebben vaak een ander niveau van denken, trouwen is niet alles voor hen en zie ze ook op een latere leeftijd trouwen.
    Ik zie juist dat minder knappe dames helemaal niet kieskeurig zijn en daarom met de eerste beste trouwen.
    +++++++++++++++++++

    Die kieskeurigheid verpest het vaak en uiteindelijk eindigen ze met een slechte man door die kieskeurigheid.

  6. #51
    Millaatu Ibrahim.

    Reacties
    1.280
    05-01-2008

    Alles is mekteb. Allah is de beste Planner. Alles zal op z'n plek vallen bi idni Allaah.
    وَٱصْبِرْ لِحُكْمِ رَبِّكَ فَإِنَّكَ بِأَعْيُنِنَا

  7. #52

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Je hersenen hebben een soort van applicatie waar je alle crap van mensen in kunt dumpen. Een soort van ''prullenbak'' zeg maar. Die moet je aanzetten wanneer ze het hierover hebben. 26 jaar is nog jong en je hebt nog alle tijd om kinderen te krijgen. Moge Allaah je voorzien van hetgeen je hart begeert, ameen.

  8. #53
    Utopist

    Reacties
    7.907
    28-05-2010

    Jeetje zeg wat een mindset! Misschien moet je iets gaan doen met je leven.. behalve werken? Vrijwillig iets doen in jouw buurt? Ben bijna 29, tijd vliegt en misschien ligt het aan hoe ik in het leven sta, maar ik vergelijk mezelf eigenlijk niet met mijn vriendinnen, zou jij ook niet moeten doen. Haar komt toe wat voor haar geschreven staat, dat geldt ook voor jou! Jouw leven hoort niet stil te staan nu jij geen partner hebt. Ik heb er weleens over nagedacht ahahah en mezelf er een beetje in verdiept, waarom moet je minder gelukkig zijn of je minder gelukkig voelen zonder een partner? We zijn in paren geschapen, klopt! Maar misschien is degene die voor mij geschreven stond ergens tegen een boom aan gereden en overleden. Ik denk dat je gelukkig moet zijn met jezelf, je moet werken aan jezelf, de dingen doen waar je voldoening uit kunt halen, zodat je als mens 'compleet' bent en je jezelf ook compleet voelt! Misschien kriebelt het, wil je graag moeder worden, kan ook maar Allah swt heeft alles geschreven staan toch? Als jij moeder had moeten worden of zijn, dan komt dat vanzelf.. en als allah swt anders beslist heeft, accept it! Life has more to offer! Er zijn zoveel dingen waar je geluk uit zou kunnen halen, maar daarvoor moet je echt opzoek gaan naar jezelf en weten waar jij blij van wordt. Je kan wel kijken naar je vriendinnen, of naar mensen met kinderen en bedenken dat je dat allemaal zou kunnen hebben, maar je moet jezelf aanleren sommige dingen te accepteren en vooral nederig te zijn en te kijken naar mensen die zo weinig hebben en kijk wat jij hebt? Iemand die getrouwd is en kinderen heeft is toch niet per definitie gelukkiger? Zo denk ik ja als ik de man tref met wie ik een klik heb op alle vlakken en die gewoon nuchter is en gelovig, ja dan zou ik wel een kindje wensen... maar aan de andere kant denk ik.. hoe ga ik zo iemand beschermen voor wat deze verrotte wereld allemaal in zich heeft? Anyways, kan wel uren doorgaan, gewoon wat meer alhamdoulilah zeggen in je leven, je bent inderdaad nog jong, degene die anders beweert is gek geworden!
    "For you see, in the end, it is between you and god. It was never between you and them anyway."

  9. #54
    MVC Lid

    Reacties
    18.146
    22-03-2009

    Maar is het niet een idee voor de moslima om open te staan voor een huwelijk? Niet als je pas klaar bent voor een huwelijk? Veel vrouwen dachten zoals jij en dan ben je 30. Je zult moeten weten dat het leven zo aan je voorbij gaat. Het is een les voor alle vrouwen en mannen.

  10. #55
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Oma's en opa's aan de top waha. Wat carrière met een mens doet. Eigen schuld dikke bult hè.

  11. #56
    Verbannen

    Reacties
    1.188
    13-10-2017

    Ik ben beschikbaar.

  12. #57
    MVC Lid

    Reacties
    508
    05-03-2015

    Exact the same over here.. don't lose hope!! Allaah heeft een prachtige plan voor je klaar staan.

    In shaa Allaah zal je gauw gelukkiger zijn.
    Only dead fish go with the flow.

  13. #58
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door mevr.koffie Bekijk reactie
    SubhanAllah, je praat alsof de helft van jouw leven er al op zit. Je bijna in de menopauze terecht bent gekomen. En je op een onbewoond eiland leeft.

    Wat heeft jou doen wanhopen aan de genade, kracht en macht van jouw Heer Azza wa djal?

    Dat mensen om jou heen trouwen of kinderen krijgen is hun qadr. Jij hebt je eigen qadr. Jij weet niet wanneer je trouwt, wanneer je overlijdt of wanneer je moeder wordt.
    Het enige wat jij kunt doen is je leven goed leven, dikhr doen, werk, investeer in je familie in je vriendinnen. Investeer in jezelf.
    Wat zijn jouw doelen, wat wil je bereiken.

    Die mannen uit het verleden waren niet jouw elmektab, dus laat dat los. Wanhoop niet aan de rahma van Allah subhanahoe wa ta3alah.
    Maak de beste versie van jezelf, jij bent jouw eigen prioriteit. De rest vult jouw leven aan. Maar uiteindelijk leef je met jezelf.
    +1 ❤
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  14. #59
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Honnete Bekijk reactie
    Je hersenen hebben een soort van applicatie waar je alle crap van mensen in kunt dumpen. Een soort van ''prullenbak'' zeg maar. Die moet je aanzetten wanneer ze het hierover hebben. 26 jaar is nog jong en je hebt nog alle tijd om kinderen te krijgen. Moge Allaah je voorzien van hetgeen je hart begeert, ameen.
    Ameen op je dua

    Ik heb een aantal reacties voorbij zien komen waar een kern van waarheid in zit. En weer reacties waarvan ik dacht ...seriously?!

    26 is inderdaad nog jong... niet te jong om te trouwen en zeker niet te oud!

    @topicstartster, doe veel dua en twijfel nooit aan de timing van Allah swt. Hij is de beste planner der planners.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  15. #60
    MVC Lid

    Reacties
    97
    20-01-2018

    na wat reacties te hebben gelezen is mijn vermoeden opnieuw bevestigd , marokkaanse meisjes denken echt allemaal dat ze speciaal zijn , dat ze de mooiste zijn , dat ze het meest gewild zijn , dat ze prinsessen zijn , ze leven echt in een sprookje , in een droomwereld die ze al van kleins mee krijgen , blijf lekker verder dromen , je ziet het ook aan die 40 + marokkaanse vrouwen hoe depressief en gefrustreerd hun gezichten zijn , omdat ze in hun jonge jaren zo feministisch waren en te kieskeurig en een man moet mij bijna aanbidden wilt hij mij krijgen ahahahah