1. #91
    MVC Lid

    Reacties
    5.715
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    SubhanAllah wat een reacties haha. Het ging net nog goed met me Alhamdoulillah tot ik las dat men o.a. mij omschrijft als lelijk en oud.

    Mijn motto: "Lam nogliq li nordi lgolq, lakin li nordi lgaliq.."
    Oftewel we zijn niet geschapen om de mensheid tevreden te houden, maar onze schepper Allah subhanaho wata3ala.

    Naar mijn gevoel gaat de tijd gewoon veel te snel. Ik voel mij helemaal geen 26 en zo zie ik er ook niet uit. Als je tijd constant gevuld is, dan is er voor je het weet weer een jaar voorbij zonder echt tijd te hebben genomen om enige sabab te doen. En als je daar weer op inzoomt, dan zou je niet eens weten welke vorm van sabab je überhaupt zou moeten verrichten. En dan komt er een moment dat je het aan Allah subhanaho wata3ala overlaat. We kunnen hoog of laag springen, maar alleen Hij weet waar en wnr het moment is. En de mensen die zo'n "meskienaaa"-blik trekken.. Tsjah die hebben wel over elke levensfase wel wat te zeggen.


    Lgair inShaAllah.
    Herken dat stuk zie er niet uit als 26. Ik ben deze week 27 geworden. Als je mij ziet geeft je mij net 20 ofzo hahaha en met mijn man ernaast denk je zo een jong stelletje. Is alleen maar goed.

  2. #92
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Hij dient dus veel te vasten. Dit vanwege de overlevering die verhaald is door Ibn Mascoed. Hij zei dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) heeft gezegd: “O jongeren, wie het van jullie kan veroorloven, laat hem trouwen. En wie dat niet kan, laat hem vasten, want het zal een schild voor hem zijn.”

    (al-Boekhaarie)

  3. #93
    Utopist

    Reacties
    7.907
    28-05-2010

    Citaat Geplaatst door Imane001 Bekijk reactie
    Ik deel dezelfde mening als jou maar ik leef in een omgeving waar veel druk heerst waardoor ik ga twijfelen aan mijn gedachtegang.
    Zo zijn er bv vrouwen van 33+ die me vertellen dat ze op een leeftijd gekomen zijn waarbij ze enorm veel spijt hebben. Tot hun 30ste hadden ze er wat vrede mee maar nu hebben ze de hoop al helemaal opgegeven en leven ze gewoon hun leven.
    Ik ben helemaal niet iemand die zichzelf vergelijkt met een ander maar sommige dwingen me om dat te doen, het is constant van: kijk naar je nicht(en) ze leven heel gelukkig met hun man (en kids) hij doet dit en dat voor haar, heeft dit en dat. Ze doen leven zo en zo.
    Dus ben er wel van overtuigd dat je geen partner moet hebben om gelukkig te zijn want wanneer ik alleen ben dan ervaar ik dat ik het prima vind zo. Maar dan verandert de omgeving dat. Ben het gewoon zat dat ik me letterlijk bij iedere bijeenkomst en feesten moet verantwoorden. Ik was gewoon een dieprvies, dingen ondernemen met vriendinnen, shoppen, studeren, uit eten, enz. waren dingen die me gelukkig maken.
    Allah is alhamdoulilah inderdaad de beste plannen. Maar toch zeggen ze ja Allah heeft verschillende mannen op je pad gestuurd en toch werd het niets.
    Ik zeg ook steeds alhamdoulilaah maar men gunt me die rust niet waardoor ik dan ga zitten nadenken & piekeren.
    Je leert t vanzelf. Gwn accepteren en denken wie zijn jullie? Waarom moet ik mezelf verantwoorden tegenover jullie? Ik heb dat gwn dat echt naast me neergelegd boeit me niet meer haha
    "For you see, in the end, it is between you and god. It was never between you and them anyway."

  4. #94
    MVC Lid

    Reacties
    28
    18-03-2018

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Maarja k neem aan dat je wel wat kandidaten hebt gehad door de jaren heen?

    Snap je. Tientallen serieuze mannen terug sturen en daarna slachtoffer spelen

  5. #95
    MVC Lid

    Reacties
    2.663
    29-08-2013

    Citaat Geplaatst door Yoonz22 Bekijk reactie
    Snap je. Tientallen serieuze mannen terug sturen en daarna slachtoffer spelen
    Hoe weet je dat nou? Misschien kwam ze maar geen serieuze mannen tegen? Waarom vul je dingen voor jezelf in?
    Ragaa'ouni einaik El- ayam illi rahou.
    A'alamouni andam, a'ala El-madhi ou gerahou.

    Illi shouftouh abli ma'tshoufak a'ynaiyah.

    Omri dayah yehsibouh izay a'Alaya. <3

  6. #96
    MVC Lid

    Reacties
    28
    18-03-2018

    Citaat Geplaatst door Anoniem1993 Bekijk reactie
    Hoe weet je dat nou? Misschien kwam ze maar geen serieuze mannen tegen? Waarom vul je dingen voor jezelf in?
    Onmogelijk

  7. #97
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Citaat Geplaatst door Yoonz22 Bekijk reactie
    Onmogelijk
    Hahahah Yoonz, je denkt echt dat het serieuze mannen regent. En je zegt tientallen verzoeken, denk je ze staan voor iedereen in de rij?
    لا يعاب المرء على فقره أو شكله فليس له في ذلك حول ولا قوة إنما يعاب عليه قبح لسانه ودناءة أخلاقه

  8. #98
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Nabila1990 Bekijk reactie
    Hahahah Yoonz, je denkt echt dat het serieuze mannen regent. En je zegt tientallen verzoeken, denk je ze staan voor iedereen in de rij?
    Aangezien je op je oude dag nog niet getrouwd bent ga ik ervan uit dat je vast

  9. #99
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Aangezien je op je oude dag nog niet getrouwd bent ga ik ervan uit dat je vast
    Waarom zou ik vasten? Ik kan mij beheersen en val alhamdoelillah niet in de verleidingen en heb mijn kuisheid bewaard tot de dag van vandaag. Immers wat je niet gewend bent, ga je niet missen. Vasten is geadviseerd door de profeet salla Allahoe alaihi wasallam voor de mensen (grootste gedeelte mannen) die in zonden kunnen vervallen door hun seksuele frustraties en behoeften en niet kunnen trouwen. Vasten remt het seksuele verlangen.
    لا يعاب المرء على فقره أو شكله فليس له في ذلك حول ولا قوة إنما يعاب عليه قبح لسانه ودناءة أخلاقه

  10. #100
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Nabila1990 Bekijk reactie
    Waarom zou ik vasten? Ik kan mij beheersen en val alhamdoelillah niet in de verleidingen en heb mijn kuisheid bewaard tot de dag van vandaag. Immers wat je niet gewend bent, ga je niet missen. Vasten is geadviseerd door de profeet salla Allahoe alaihi wasallam voor de mensen (grootste gedeelte mannen) die in zonden kunnen vervallen door hun seksuele frustraties en behoeften en niet kunnen trouwen. Vasten remt het seksuele verlangen.
    Niet enkel dat. Het remt meerdere verleidingen. Ma3liesh, zou ik ook zeggen moest ik dunya bovenaan hebben gezet

  11. #101
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Niet enkel dat. Het remt meerdere verleidingen. Ma3liesh, zou ik ook zeggen moest ik dunya bovenaan hebben gezet
    Jij hebt het vasten net in verband gebracht met het huwelijk en dan gaat het niet om de meerdere verleidingen waar je het over hebt. En ik zei het net in de context van het huwelijk. Dus lees maar terug.
    Maar fijn dat je denkt te weten wat er in mijn hart omgaat. Als jij de dien bovenaan zou hebben gezet, dan zou je je tijd ook niet hier verspillen, maar dag en lang bidden en kennis opdoen. Of ben jij ma3soom 3ani al gata2? Dus veroordeel niemand als je je zelf nog niet hebt bekeken, als je met 1 vinger wijst, wijzen 10 terug. Wa Allahoe 3alimoen bithaatie el sodoor en niet jij.
    لا يعاب المرء على فقره أو شكله فليس له في ذلك حول ولا قوة إنما يعاب عليه قبح لسانه ودناءة أخلاقه

  12. #102
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Nabila1990 Bekijk reactie
    Jij hebt het vasten net in verband gebracht met het huwelijk en dan gaat het niet om de meerdere verleidingen waar je het over hebt. En ik zei het net in de context van het huwelijk. Dus lees maar terug.
    Maar fijn dat je denkt te weten wat er in mijn hart omgaat. Als jij de dien bovenaan zou hebben gezet, dan zou je je tijd ook niet hier verspillen, maar dag en lang bidden en kennis opdoen. Of ben jij ma3soom 3ani al gata2? Dus veroordeel niemand als je je zelf nog niet hebt bekeken, als je met 1 vinger wijst, wijzen 10 terug. Wa Allahoe 3alimoen bithaatie el sodoor en niet jij.
    U doet net het zelfde waarvan je mij beschuldigd. Want ik maak dagelijks fouten. Moest ik me "perfect" voelen zou ik zeggen. "Ik ben perfect". Maar dat ben ik verre van. Maar het belangrijkste is wel dat werkende vrouwen nutteloos zijn. Moesten de vrouwen zich bezig houden met het islamitisch opvoeden en tijd doorbrengen en kennis doorgeven aan de kinderen, dan zou de oummah islamiya nooit op dit laagte zijn gekomen.

    Of te wel zitten ze thuis Turkse series op hun luie kont te bekijken. Of te wel zitte ze steeds bezig met geld te verdienen. Dan worden de kinderen verwaarloosd, komen er dealertjes uit de hoed ewa mohiem en de rest wat je allemaal tegenwoordig ziet.

  13. #103
    MVC Lid

    Reacties
    28
    18-03-2018

    Citaat Geplaatst door Nabila1990 Bekijk reactie
    Hahahah Yoonz, je denkt echt dat het serieuze mannen regent. En je zegt tientallen verzoeken, denk je ze staan voor iedereen in de rij?
    Tuurlijk regent het serieuze mannen.

  14. #104
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    U doet net het zelfde waarvan je mij beschuldigd. Want ik maak dagelijks fouten. Moest ik me "perfect" voelen zou ik zeggen. "Ik ben perfect". Maar dat ben ik verre van. Maar het belangrijkste is wel dat werkende vrouwen nutteloos zijn. Moesten de vrouwen zich bezig houden met het islamitisch opvoeden en tijd doorbrengen en kennis doorgeven aan de kinderen, dan zou de oummah islamiya nooit op dit laagte zijn gekomen.

    Of te wel zitten ze thuis Turkse series op hun luie kont te bekijken. Of te wel zitte ze steeds bezig met geld te verdienen. Dan worden de kinderen verwaarloosd, komen er dealertjes uit de hoed ewa mohiem en de rest wat je allemaal tegenwoordig ziet.
    Wie is hier begonnen met beschuldigen dat ik Doenya bovenaan zou zetten? Jij, niet ik. Als je zelf de Dien niet bovenaan zet, dan zou je die beschuldigingen ook niet richting mij moeten uiten, want dat is sifat al moenafiqien. Al helemaal omdat je mij niet kent en niet weet hoe ik ben en waar ik mee bezig ben. En je weet wat Allah ook zegt in de Koran, inna ba3da al thanni ithm, dus let op wat je tong zegt en wat je vingers tikken.
    Werkende vrouwen zijn nutteloos? Ken je mij? Weet jij wat ik doe in het dagelijkse leven? Ik ben een arts, ik help mijn medemoslims (is een ibada، om het pijn en lijden van je medemoslim te verlichten en daar krijg ik ajar voor) daarnaast, mannen eisen wel dat hun vrouwen door een vrouwelijke arts wordt gezien en niet door een man, maar of een vrouw mag studeren en het werk mag uitoefenen, ho maar.
    Ik heb zelf geen kinderen omdat ik nog niet getrouwd ben, dus kan niemand wat bijbrengen thuis. Maar raad eens? Ik geef bijles aan basisscholieren en middelbare scholieren, ik adviseer ze iedere dag dat ze het beste van hunzelf moeten halen en niet het slechte pad moeten opgaan. Ik geef Arabische les aan kleuters omdat ik het onderwijs leuk vind en helemaal weg ben van de Arabische taal. Dit allemaal vrijwillig. Ken je mij Maroci? Nee, je kent me niet. Dus veroordeel mij niet als je mij niet kent.
    لا يعاب المرء على فقره أو شكله فليس له في ذلك حول ولا قوة إنما يعاب عليه قبح لسانه ودناءة أخلاقه

  15. #105
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Citaat Geplaatst door Yoonz22 Bekijk reactie
    Tuurlijk regent het serieuze mannen.
    Mag je mij doorverwijzen naar het gebied waar het serieuze mannen regent.
    لا يعاب المرء على فقره أو شكله فليس له في ذلك حول ولا قوة إنما يعاب عليه قبح لسانه ودناءة أخلاقه