1. #136
    Holandesa

    Reacties
    14.526
    02-02-2009

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Maar jah, ben geen oud vrouwtje dus hoef ik het niet te zeggen
    We all decry prejudice, yet are all prejudiced

  2. #137
    بلغوا عني

    Reacties
    29.242
    28-01-2008

    Citaat Geplaatst door habibaziz Bekijk reactie
    klopt!
    Hi Ellen, hopelijk maak je het goed. Vraag voor jou; hoe maak je verschil tussen serieuze gentleman en diegene die het op een oude fiets willen leren (Excuse my french).

    De duivel voor de zonde: "Maak je niet druk, God zal je vergeven!"
    De duivel na de zonde: "God zal jou nooit vergeven!"

    Allaah de Verhevene zegt: “Heb jij hem gezien die zijn eigen lusten (triviale begeerten) tot zijn god genomen heeft? En Allaah (hem als zodanig) wetende, liet hem dwalen en verzegelde zijn oren en zijn hart en plaatste een bedekking over zijn ogen. Wie dan zal hem leiden na Allaah? Laten jullie je dan niet vermanen?” 45:23


  3. #138
    Holandesa

    Reacties
    14.526
    02-02-2009

    Citaat Geplaatst door Slaz Bekijk reactie
    Hi Ellen, hopelijk maak je het goed. Vraag voor jou; hoe maak je verschil tussen serieuze gentleman en diegene die het op een oude fiets willen leren (Excuse my french).
    Iemand die al bijna 6 jaar bij mij is ;het halal wilde maken etc. dat soort dingen ;en die mij nu net belt
    We all decry prejudice, yet are all prejudiced

  4. #139
    بلغوا عني

    Reacties
    29.242
    28-01-2008

    Citaat Geplaatst door habibaziz Bekijk reactie
    Iemand die al bijna 6 jaar bij mij is ;het halal wilde maken etc. dat soort dingen ;en die mij nu net belt
    Wanneer is voor jou het gevoel bereikt van oke ik heb er vertrouwen in en ik geef mezelf? Na zes jaar?

    De duivel voor de zonde: "Maak je niet druk, God zal je vergeven!"
    De duivel na de zonde: "God zal jou nooit vergeven!"

    Allaah de Verhevene zegt: “Heb jij hem gezien die zijn eigen lusten (triviale begeerten) tot zijn god genomen heeft? En Allaah (hem als zodanig) wetende, liet hem dwalen en verzegelde zijn oren en zijn hart en plaatste een bedekking over zijn ogen. Wie dan zal hem leiden na Allaah? Laten jullie je dan niet vermanen?” 45:23


  5. #140
    Holandesa

    Reacties
    14.526
    02-02-2009

    Citaat Geplaatst door Slaz Bekijk reactie
    Wanneer is voor jou het gevoel bereikt van oke ik heb er vertrouwen in en ik geef mezelf? Na zes jaar?
    Blijkbaar al eerder ;hij wilde het snel aan iedereen vertellen;bekendmaken, we hebben moeilijke momenten gehad,maar ook mooie,en zijn ondanks alles nog steeds samen.Ook hij heeft zijn best gedaan voor mij,en doet dat nog,ook gevraagd aan anderen om te bemiddelen als het niet goed ging,niet de handdoek in de ring gegooid
    Je voelt het -wil niet zeggen dat dat 100% garantie is,maar je hebt gekozen voor elkaar
    En leeftijd vind hij geen probleem
    We all decry prejudice, yet are all prejudiced

  6. #141
    بلغوا عني

    Reacties
    29.242
    28-01-2008

    Citaat Geplaatst door habibaziz Bekijk reactie
    Blijkbaar al eerder ;hij wilde het snel aan iedereen vertellen;bekendmaken, we hebben moeilijke momenten gehad,maar ook mooie,en zijn ondanks alles nog steeds samen.Ook hij heeft zijn best gedaan voor mij,en doet dat nog,ook gevraagd aan anderen om te bemiddelen als het niet goed ging,niet de handdoek in de ring gegooid
    Je voelt het -wil niet zeggen dat dat 100% garantie is,maar je hebt gekozen voor elkaar
    En leeftijd vind hij geen probleem
    Mooi!

    Kun je zeggen dat het gevoel nu sterker is dan 6 jaar geleden?

    De duivel voor de zonde: "Maak je niet druk, God zal je vergeven!"
    De duivel na de zonde: "God zal jou nooit vergeven!"

    Allaah de Verhevene zegt: “Heb jij hem gezien die zijn eigen lusten (triviale begeerten) tot zijn god genomen heeft? En Allaah (hem als zodanig) wetende, liet hem dwalen en verzegelde zijn oren en zijn hart en plaatste een bedekking over zijn ogen. Wie dan zal hem leiden na Allaah? Laten jullie je dan niet vermanen?” 45:23


  7. #142
    Holandesa

    Reacties
    14.526
    02-02-2009

    Citaat Geplaatst door Slaz Bekijk reactie
    Mooi!

    Kun je zeggen dat het gevoel nu sterker is dan 6 jaar geleden?
    Ja,door wat je hebt meegemaakt voel je ook meer verbondenheid.In het begin weet je niet precies met wie je te maken hebt ,je bent verliefd, je reageert meer vanuit je gevoel (wat niet verkeerd hoeft te zijn)
    later weet je meer en zie je wie die persoon echt is,met de mooie en minder mooie dingen
    We all decry prejudice, yet are all prejudiced

  8. #143
    بلغوا عني

    Reacties
    29.242
    28-01-2008

    Citaat Geplaatst door habibaziz Bekijk reactie
    Ja,door wat je hebt meegemaakt voel je ook meer verbondenheid.In het begin weet je niet precies met wie je te maken hebt ,je bent verliefd, je reageert meer vanuit je gevoel (wat niet verkeerd hoeft te zijn)
    later weet je meer en zie je wie die persoon echt is,met de mooie en minder mooie dingen
    Bedankt voor je tijd om te antwoorden.

    De duivel voor de zonde: "Maak je niet druk, God zal je vergeven!"
    De duivel na de zonde: "God zal jou nooit vergeven!"

    Allaah de Verhevene zegt: “Heb jij hem gezien die zijn eigen lusten (triviale begeerten) tot zijn god genomen heeft? En Allaah (hem als zodanig) wetende, liet hem dwalen en verzegelde zijn oren en zijn hart en plaatste een bedekking over zijn ogen. Wie dan zal hem leiden na Allaah? Laten jullie je dan niet vermanen?” 45:23


  9. #144
    Holandesa

    Reacties
    14.526
    02-02-2009

    Citaat Geplaatst door Slaz Bekijk reactie
    Bedankt voor je tijd om te antwoorden.
    Graag gedaan Iliass! Ik wens jou een mooie dag toe,en zowiezo al het goede!
    We all decry prejudice, yet are all prejudiced

  10. #145
    MVC Lid

    Reacties
    3
    02-03-2018

    Toegeven aan die druk, is altijd een keuze. Je kan er ook niet in meegaan en meer optrekken met mensen die anders in het leven staat. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk. Dat heeft niet zozeer te maken met wel of niet getrouwd zijn. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die getrouwd zijn en zeer ongelukkig zijn. Bovendien is het altijd goed te relativeren. Je zegt dat je 27 bent. Dat betekent dat je, feitelijk gezien en met goed geluk, nog 13 jaar de tijd hebt om kinderen te krijgen. Er zijn vrouwen van in de 40 die nog vrijgezel zijn. Er zijn jonge gescheiden moeders die er helemaal alleen voor staan. Zo slecht heb jij het dus niet als 27 jarige vrijgezelle jongedame. De wereld ligt aan je voeten, je kan alles doen wat je wilt en hebt nog genoeg tijd om die leuke man te ontmoeten. It's all about mindset.

  11. #146
    MVC Lid

    Reacties
    2.663
    29-08-2013

    Citaat Geplaatst door Waterkokertje Bekijk reactie
    Toegeven aan die druk, is altijd een keuze. Je kan er ook niet in meegaan en meer optrekken met mensen die anders in het leven staat. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk. Dat heeft niet zozeer te maken met wel of niet getrouwd zijn. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die getrouwd zijn en zeer ongelukkig zijn. Bovendien is het altijd goed te relativeren. Je zegt dat je 27 bent. Dat betekent dat je, feitelijk gezien en met goed geluk, nog 13 jaar de tijd hebt om kinderen te krijgen. Er zijn vrouwen van in de 40 die nog vrijgezel zijn. Er zijn jonge gescheiden moeders die er helemaal alleen voor staan. Zo slecht heb jij het dus niet als 27 jarige vrijgezelle jongedame. De wereld ligt aan je voeten, je kan alles doen wat je wilt en hebt nog genoeg tijd om die leuke man te ontmoeten. It's all about mindset.
    -
    Ragaa'ouni einaik El- ayam illi rahou.
    A'alamouni andam, a'ala El-madhi ou gerahou.

    Illi shouftouh abli ma'tshoufak a'ynaiyah.

    Omri dayah yehsibouh izay a'Alaya. <3

  12. #147
    straightforward

    Reacties
    2.133
    03-02-2015

    mensen hier in nl worden steeds depressiever wanneer ze niet voldoen aan de eisen van hun omgeving. dat kan trouwen zijn, werk, studie, materie, status etc. etc.

    de mens is tegenwoordig ziek gemaakt in de consumptiemaatschappij i.c.m. prestatiemaatschappij.
    الحب لا ينظر بالعينين، بل بالعقل

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post133354951

  13. #148
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Het is héél makkelijk de schuld af te schuiven op de "maatschappij"

    De vraag hier is in hoeverre jij je laat meeslepen door die consumptie/prestatie maatschappij?!

    We hebben allemaal onze eigen rol hierin. Neem je verantwoordelijkheid en begin met het zorgvuldig uitkiezen van vrienden bijvoorbeeld . Immers Waar je mee omgaat wordt je mee besmet, zo luidt het spreekwoord.

    Bouw je netwerk op (werk studie) en elimineer mensen uit jou directe omgeving die het negatieve in jou naar boven halen.

    Neem het heft in eigen handen en haal het beste uit jezelf. Doe véél dua en met Allah swt zijn wil zul jij je doelen verwezenijken
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  14. #149
    straightforward

    Reacties
    2.133
    03-02-2015

    ik geef de maatschappij niet de schuld maar aan de inhalige mens! Mensen willen vaak het beste van het beste. Wanneer ze zien dat het mogelijk is dan doen ze veel (tegenwoordig heel veel) om dat allemaal te bereiken en dan gaat het idd ten koste van.

    mensen zoeken hun geluk in stenen, plastic en metaal....maar daaronder komt de relatie met de andere mens onder druk te staan. Het is logisch dat tegenwoordig mensen niet meer kunnen/willen trouwen. Hun hele brein is vergiftigd! dan is het niet raar dat je je leven gaat leven op een kromme manier.
    الحب لا ينظر بالعينين، بل بالعقل

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post133354951

  15. #150
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door opzoekers1234 Bekijk reactie
    ik geef de maatschappij niet de schuld maar aan de inhalige mens! Mensen willen vaak het beste van het beste. Wanneer ze zien dat het mogelijk is dan doen ze veel (tegenwoordig heel veel) om dat allemaal te bereiken en dan gaat het idd ten koste van.

    mensen zoeken hun geluk in stenen, plastic en metaal....maar daaronder komt de relatie met de andere mens onder druk te staan. Het is logisch dat tegenwoordig mensen niet meer kunnen/willen trouwen. Hun hele brein is vergiftigd! dan is het niet raar dat je je leven gaat leven op een kromme manier.
    Je hebt wilskracht,doorzettingsvermogen nodig en discipline héél veel discipline om te blijven zoals je bent houd vast aan jou principes en je zult nooit verdwalen.


    En wanneer ik verdwaal is het mijn eigen schuld en niet van de maatschappij. De maatschappij speelt een rol wellicht dat zonder meer maar zolang ik vrijwillig keuzes maak wijs ik de vinger naar mezelf.

    Verandering begint bij onszelf.
    Wees de verandering die je in de maatschappij wenst te zien
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna