Utopist

Reacties
    7.457
    28-05-2010

Jeetje zeg wat een mindset! Misschien moet je iets gaan doen met je leven.. behalve werken? Vrijwillig iets doen in jouw buurt? Ben bijna 29, tijd vliegt en misschien ligt het aan hoe ik in het leven sta, maar ik vergelijk mezelf eigenlijk niet met mijn vriendinnen, zou jij ook niet moeten doen. Haar komt toe wat voor haar geschreven staat, dat geldt ook voor jou! Jouw leven hoort niet stil te staan nu jij geen partner hebt. Ik heb er weleens over nagedacht ahahah en mezelf er een beetje in verdiept, waarom moet je minder gelukkig zijn of je minder gelukkig voelen zonder een partner? We zijn in paren geschapen, klopt! Maar misschien is degene die voor mij geschreven stond ergens tegen een boom aan gereden en overleden. Ik denk dat je gelukkig moet zijn met jezelf, je moet werken aan jezelf, de dingen doen waar je voldoening uit kunt halen, zodat je als mens 'compleet' bent en je jezelf ook compleet voelt! Misschien kriebelt het, wil je graag moeder worden, kan ook maar Allah swt heeft alles geschreven staan toch? Als jij moeder had moeten worden of zijn, dan komt dat vanzelf.. en als allah swt anders beslist heeft, accept it! Life has more to offer! Er zijn zoveel dingen waar je geluk uit zou kunnen halen, maar daarvoor moet je echt opzoek gaan naar jezelf en weten waar jij blij van wordt. Je kan wel kijken naar je vriendinnen, of naar mensen met kinderen en bedenken dat je dat allemaal zou kunnen hebben, maar je moet jezelf aanleren sommige dingen te accepteren en vooral nederig te zijn en te kijken naar mensen die zo weinig hebben en kijk wat jij hebt? Iemand die getrouwd is en kinderen heeft is toch niet per definitie gelukkiger? Zo denk ik ja als ik de man tref met wie ik een klik heb op alle vlakken en die gewoon nuchter is en gelovig, ja dan zou ik wel een kindje wensen... maar aan de andere kant denk ik.. hoe ga ik zo iemand beschermen voor wat deze verrotte wereld allemaal in zich heeft? Anyways, kan wel uren doorgaan, gewoon wat meer alhamdoulilah zeggen in je leven, je bent inderdaad nog jong, degene die anders beweert is gek geworden!
    "For you see, in the end, it is between you and god. It was never between you and them anyway."

MVC Lid

Reacties
    18.594
    22-03-2009

Maar is het niet een idee voor de moslima om open te staan voor een huwelijk? Niet als je pas klaar bent voor een huwelijk? Veel vrouwen dachten zoals jij en dan ben je 30. Je zult moeten weten dat het leven zo aan je voorbij gaat. Het is een les voor alle vrouwen en mannen.

Happy

Reacties
    2.509
    13-02-2017

Oma's en opa's aan de top waha. Wat carrière met een mens doet. Eigen schuld dikke bult hè.

Verbannen

Reacties
    2.391
    13-10-2017

Ik ben beschikbaar.

MVC Lid

Reacties
    340
    05-03-2015

Exact the same over here.. don't lose hope!! Allaah heeft een prachtige plan voor je klaar staan.

In shaa Allaah zal je gauw gelukkiger zijn.
    Nieuwe eigenaar!!!

Reacties
    12.702
    10-01-2009

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door mevr.koffie Bekijk reactie
    SubhanAllah, je praat alsof de helft van jouw leven er al op zit. Je bijna in de menopauze terecht bent gekomen. En je op een onbewoond eiland leeft.

Wat heeft jou doen wanhopen aan de genade, kracht en macht van jouw Heer Azza wa djal?

Dat mensen om jou heen trouwen of kinderen krijgen is hun qadr. Jij hebt je eigen qadr. Jij weet niet wanneer je trouwt, wanneer je overlijdt of wanneer je moeder wordt.
    Het enige wat jij kunt doen is je leven goed leven, dikhr doen, werk, investeer in je familie in je vriendinnen. Investeer in jezelf.
    Wat zijn jouw doelen, wat wil je bereiken.

Die mannen uit het verleden waren niet jouw elmektab, dus laat dat los. Wanhoop niet aan de rahma van Allah subhanahoe wa ta3alah.
    Maak de beste versie van jezelf, jij bent jouw eigen prioriteit. De rest vult jouw leven aan. Maar uiteindelijk leef je met jezelf.
    +1 ❤
    A woman's heart should be so close to Allah swt that a man has to seek Him just to find her.❤

Reacties
    12.702
    10-01-2009

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Honnete Bekijk reactie
    Je hersenen hebben een soort van applicatie waar je alle crap van mensen in kunt dumpen. Een soort van ''prullenbak'' zeg maar. Die moet je aanzetten wanneer ze het hierover hebben. 26 jaar is nog jong en je hebt nog alle tijd om kinderen te krijgen. Moge Allaah je voorzien van hetgeen je hart begeert, ameen.
    Ameen op je dua

Ik heb een aantal reacties voorbij zien komen waar een kern van waarheid in zit. En weer reacties waarvan ik dacht ...seriously?!

26 is inderdaad nog jong... niet te jong om te trouwen en zeker niet te oud!

@topicstartster, doe veel dua en twijfel nooit aan de timing van Allah swt. Hij is de beste planner der planners.
    A woman's heart should be so close to Allah swt that a man has to seek Him just to find her.❤

Verbannen

Reacties
    284
    04-03-2018

Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Oma's en opa's aan de top waha. Wat carrière met een mens doet. Eigen schuld dikke bult hè.
    Rare reactie. Best bekrompen ook. Het leven bestaan niet alleen uit trouwen. Een combinatie van alles is het beste. Carrière maken is juist slim.

MVC Lid

Reacties
    36
    20-01-2018

na wat reacties te hebben gelezen is mijn vermoeden opnieuw bevestigd , marokkaanse meisjes denken echt allemaal dat ze speciaal zijn , dat ze de mooiste zijn , dat ze het meest gewild zijn , dat ze prinsessen zijn , ze leven echt in een sprookje , in een droomwereld die ze al van kleins mee krijgen , blijf lekker verder dromen , je ziet het ook aan die 40 + marokkaanse vrouwen hoe depressief en gefrustreerd hun gezichten zijn , omdat ze in hun jonge jaren zo feministisch waren en te kieskeurig en een man moet mij bijna aanbidden wilt hij mij krijgen ahahahah

MVC Lid

Reacties
    122
    11-03-2018

Het komt goee in shaa Allah.

MVC Lid

Reacties
    1.216
    14-10-2015

Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    +1 ❤
    Allahie hafdek!

Reacties
    12.702
    10-01-2009

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door mevr.koffie Bekijk reactie
    Allahie hafdek!
    Ameen hbiba heta nti Rabbi hafdek

MVC Lid

Reacties
    3.139
    25-11-2009

Geniet van je leven want trouwen is ook niet alles.

MVC Lid

Reacties
    389
    22-05-2010

Alles op zn tijd

MVC Lid

Reacties
    71
    04-03-2018

Citaat Geplaatst door Meid_ Bekijk reactie
    Jeetje zeg wat een mindset! Misschien moet je iets gaan doen met je leven.. behalve werken? Vrijwillig iets doen in jouw buurt? Ben bijna 29, tijd vliegt en misschien ligt het aan hoe ik in het leven sta, maar ik vergelijk mezelf eigenlijk niet met mijn vriendinnen, zou jij ook niet moeten doen. Haar komt toe wat voor haar geschreven staat, dat geldt ook voor jou! Jouw leven hoort niet stil te staan nu jij geen partner hebt. Ik heb er weleens over nagedacht ahahah en mezelf er een beetje in verdiept, waarom moet je minder gelukkig zijn of je minder gelukkig voelen zonder een partner? We zijn in paren geschapen, klopt! Maar misschien is degene die voor mij geschreven stond ergens tegen een boom aan gereden en overleden. Ik denk dat je gelukkig moet zijn met jezelf, je moet werken aan jezelf, de dingen doen waar je voldoening uit kunt halen, zodat je als mens 'compleet' bent en je jezelf ook compleet voelt! Misschien kriebelt het, wil je graag moeder worden, kan ook maar Allah swt heeft alles geschreven staan toch? Als jij moeder had moeten worden of zijn, dan komt dat vanzelf.. en als allah swt anders beslist heeft, accept it! Life has more to offer! Er zijn zoveel dingen waar je geluk uit zou kunnen halen, maar daarvoor moet je echt opzoek gaan naar jezelf en weten waar jij blij van wordt. Je kan wel kijken naar je vriendinnen, of naar mensen met kinderen en bedenken dat je dat allemaal zou kunnen hebben, maar je moet jezelf aanleren sommige dingen te accepteren en vooral nederig te zijn en te kijken naar mensen die zo weinig hebben en kijk wat jij hebt? Iemand die getrouwd is en kinderen heeft is toch niet per definitie gelukkiger? Zo denk ik ja als ik de man tref met wie ik een klik heb op alle vlakken en die gewoon nuchter is en gelovig, ja dan zou ik wel een kindje wensen... maar aan de andere kant denk ik.. hoe ga ik zo iemand beschermen voor wat deze verrotte wereld allemaal in zich heeft? Anyways, kan wel uren doorgaan, gewoon wat meer alhamdoulilah zeggen in je leven, je bent inderdaad nog jong, degene die anders beweert is gek geworden!
    Ik deel dezelfde mening als jou maar ik leef in een omgeving waar veel druk heerst waardoor ik ga twijfelen aan mijn gedachtegang.
    Zo zijn er bv vrouwen van 33+ die me vertellen dat ze op een leeftijd gekomen zijn waarbij ze enorm veel spijt hebben. Tot hun 30ste hadden ze er wat vrede mee maar nu hebben ze de hoop al helemaal opgegeven en leven ze gewoon hun leven.
    Ik ben helemaal niet iemand die zichzelf vergelijkt met een ander maar sommige dwingen me om dat te doen, het is constant van: kijk naar je nicht(en) ze leven heel gelukkig met hun man (en kids) hij doet dit en dat voor haar, heeft dit en dat. Ze doen leven zo en zo.
    Dus ben er wel van overtuigd dat je geen partner moet hebben om gelukkig te zijn want wanneer ik alleen ben dan ervaar ik dat ik het prima vind zo. Maar dan verandert de omgeving dat. Ben het gewoon zat dat ik me letterlijk bij iedere bijeenkomst en feesten moet verantwoorden. Ik was gewoon een dieprvies, dingen ondernemen met vriendinnen, shoppen, studeren, uit eten, enz. waren dingen die me gelukkig maken.
    Allah is alhamdoulilah inderdaad de beste plannen. Maar toch zeggen ze ja Allah heeft verschillende mannen op je pad gestuurd en toch werd het niets.
    Ik zeg ook steeds alhamdoulilaah maar men gunt me die rust niet waardoor ik dan ga zitten nadenken & piekeren.