1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    477
    02-01-2007

    medicatie adhd

    salaam,

    Zijn er moeders die kinderen hebben met adhd en besloten hebben GEEN medicatie te geven.
    Mijn kind heeft adhd en heeft 2 jaar medicatie gehad en is er ongeveer jaar mee gestopt doordat hij veel last had van bijwerkenigen en heeft ook nog steeds veel last van tics.
    De school adviseert nog steeds medicatie.
    Nou ben ik opzoek naar een ander alternatief zonder medicatie.
    Graag ervaringen van moeders!

  2. #2
    Married.

    Reacties
    2.002
    23-03-2010

    Ik had eens gelezen dat gezonde voeding bi idni allah ook zorgt voor genezing wa allahu a3lem. Daarmee bedoel ik geen suikers, geen e nummers etc.

  3. #3
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Nooit geven zorg dat hij of zij iets doet waar veel lichaamsbeweging aan te pas komt.
    Bijwerkingen zijn nefast en kunnen soms een lange duur kennen.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    477
    02-01-2007

    Citaat Geplaatst door Elhamdoulillah_ Bekijk reactie
    Ik had eens gelezen dat gezonde voeding bi idni allah ook zorgt voor genezing wa allahu a3lem. Daarmee bedoel ik geen suikers, geen e nummers etc.
    Het is heel lastig om helemaal geen suikers meer te geven want in bijna al het eten zit suikers.
    Maar zoals snoep ,koekjes enz probeer ik meer te verminderen.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.598
    29-06-2017

    adhd? was dat niet die ziekte die eigenlijk geen ziekte is en ook niet bestaat, waarvan de ' uitvinder ' ervan deze bedrog op zijn sterfbed heeft toegegeven?

    tegenwoordig als een kind meskien een klein beetje teveel of te wild speelt is het al adhd (adhd bestaat niet), laat je kind in zijn waarde en kap met deze onzin, ik snap niet dat je zo dom bent om toe te geven aan wat de school vraagt, als ze morgen vragen om je kind plat te gooien met marihuana ga je dat dan ook doen? want ik twijfel soms aan dat soort domheid van sommige ouders

  6. #6
    Ik PM niet meer.

    Reacties
    8.512
    24-02-2009

    probeer eens cbd olie.
    Citaat Geplaatst door Mellls Bekijk reactie
    Ik wil hem! Waar kan ik hem kopen?
    ik wil hem anders ook wel aan je voorlezen als je lyca hebt

  7. #7
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Ik ben dan wel geen kind, maar ik had ook teveel last van de bijwerkingen. Zoveel, dat ik er na een korte tijd mee gestopt ben.

    Misschien heb je niks aan mijn reactie, maar dan weet je dat er meer mensen zijn die last hebben van de bijwerkingen.
    HAGENEESJE

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door oumaima1 Bekijk reactie
    salaam,

    Zijn er moeders die kinderen hebben met adhd en besloten hebben GEEN medicatie te geven.
    Mijn kind heeft adhd en heeft 2 jaar medicatie gehad en is er ongeveer jaar mee gestopt doordat hij veel last had van bijwerkenigen en heeft ook nog steeds veel last van tics.
    De school adviseert nog steeds medicatie.
    Nou ben ik opzoek naar een ander alternatief zonder medicatie.
    Graag ervaringen van moeders!
    Wa alaikoem salam warahmatuAllah

    Ik heb hier geen ervaring mee, maar had een neefje die ook hyper actief was nooit medicijnen gebruikt en hij is na mate die ouder werd zelf rustiger geworden SubhaanAllah .
    Dat je je kind hebt afgehaald van de medicijnen is alleen maar goed denk ik dan. Ben zwz niet van de medicijnen.
    Ik zou ruqia proberen voor je kind.
    Gezond eten ,sporten.
    Gedrags training/therapy misschien.
    Veel sterkte en moge Allah SWT jullie helpen Allahouma Ameen.

    Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    896
    30-03-2009

    Adhd bestast niet

    Adhd is een verzonnen ziekte om geld uit de zakken te kloppen van mensen die goedgelovig zijn. Een kind is van nature druk en actief, in Nederland willen ze kinderen lam maken en ze het liefste zien als gedrogeerde kippen. Trap daar niet in!! Een gezond kind is druk enzit niet als een robot op een stoel!

    Stop met snoep frisdrank en toevoegingen, maak alles zelf ook brood en vries dat in. Maak zelf koekjes met banaan etc om het zoet te maken en geef je kind voldoende lichaamsbeweging. Bi idni Allah gast hij zich beter uiten. Alsjeblieft doe je kind dat niet aan en geloof niet alles wat iromijen je willen wijsmaken. Moge Allah jullie het goede geven.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    325
    27-06-2013

    Ik heb adhd
    Mijn ouders kende dat niet als ik druk was kreeg ik pak slaag tot ik vergeten was waar ik slaag voor kreeg hahaha.
    Met jouw medicatie
    Als je medicatie geeft leert hij er niet mee om te gaan en zal hij later niet meer zonder kunnen.
    Beste wat helpt is zoals ik sporten contact sport en vooral veel uitdagingen anders gaat alles vervelen.
    Als je nog vragen hebt vraag maar dan
    As Salaam alaikoem warahmatollah