1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    86
    17-06-2017

    Bescherm jullie kinderen

    Bescherm jullie kinderen o dienaren van Allaah. Bescherm ze tegen dwaling, bescherm hun gedachten, bescherm hun lichamen tegen drugs en als eerste bescherm hun geloof.

    Bij Allaah, het is geen lichte zaak die over het hoofd wordt gezien, wees voorzichtig en bescherm jullie kinderen. Houd jullie kinderen in de gaten, verlies ze niet uit het oog. Vroeger was dit land goed, de jongeren waren veilig, ze konden veilig bewegen van hier naar daar omdat ze leefden in een goede gemeenschap met goede broeders. Nu is de situatie veranderd, als ze naar buiten gaan worden ze gepakt door slechte opvattingen en doelgerichte plotten, uitnodigers naar het kwade en degenen die de ideologie en eer vernietigen.

    Voorwaar, jullie zijn in groot gevaar, net als iemand die zijn schapen laat grazen tussen de roofdieren. Wees alert voor jullie zelf en jullie kinderen, bescherm ze tot het uiterste. Meer dan dat jullie je bezit beschermen. Bescherm ze want zij zijn de echte handel en het eigenlijke bezit.

    Tegenwoordig gaan jongens en meisjes vrolijk naar buiten, klein en groot. Ze gaan naar buiten onder het mom van onderwijs en ontspanning terwijl zij een vruchtbare grond zijn voor corrupte ideologieën. Ze worden gepakt en pijlen worden op ze gericht en ze vangen hen waar dan ook. Daarom is het meestal als het kind terugkomt naar huis dat het terugkomt met dwalende ideeën -behalve degenen met wie Allaah genade heeft- of deze dwaling nou groot of klein is. En klein leidt naar groot.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Salaam alaykum

    YaZaak Allah gairan

    Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Beste abu.moesa,


    Ben het zeker met je eens. Buiten spelen ziet er onschuldig uit maar daar beginnen de ellende.

    Ouders moeten meer met hun kinderen leuks doen.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    Even een vraagje aan de ouders hier. Mijn man kwam pas geleden aan met een TV. Ik wilde nooit een TV en hij hoefde het eigenlijk ook niet.
    Ik heb iedereen verboden om te zappen. Blijven op kanaal 1 en 2 (Mekka en Medina). Mijn meisjes vinden het geweldig en bidden mee etc...
    Mijn man vind dat ik ook soms kinderzenders aan ze moet laten zien (vol met sihr, leugens en muziek). Ze zijn gewend aan halal cartoon op tablet zoals toyor al jannah etc.
    Mijn man vind dat ze soms moeten kijken en ik uitleg dat het sihr is of leugens etc... zodat het geen naive meiden worden die niks van de wereld hebben gezien.
    Ben ik te beschermend, of is het juist goed om in de begin jaren alleen 'goede' dingen te introduceren in hun leven. Wat vinden jullie?

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    Mijn dochter van 3 jaar, kijkt bijvoorbeeld verschrikt als ze vrouwen buiten ziet met korte kleding en onbedekte haren. Als ze haar aanraken slaat ze hun hand weg en zegt ze. Mama ze mag mij niet aanraken, ik vind haar vies. Dit heeft ze niet van mij en betekend voor mij dat hele jonge kids heeel veel begrijpen.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    [QUOTE=ummRoqaya;133459672]Even een vraagje aan de ouders hier. Mijn man kwam pas geleden aan met een TV. Ik wilde nooit een TV en hij hoefde het eigenlijk ook niet.
    Ik heb iedereen verboden om te zappen. Blijven op kanaal 1 en 2 (Mekka en Medina). Mijn meisjes vinden het geweldig en bidden mee etc...
    Mijn man vind dat ik ook soms kinderzenders aan ze moet laten zien (vol met sihr, leugens en muziek). Ze zijn gewend aan halal cartoon op tablet zoals toyor al jannah etc.
    Mijn man vind dat ze soms moeten kijken en ik uitleg dat het sihr is of leugens etc... zodat het geen naive meiden worden die niks van de wereld hebben gezien.
    Ben ik te beschermend, of is het juist goed om in de begin jaren alleen 'goede' dingen te introduceren in hun leven. Wat vinden jullie?[/QUO
    Toyor al jannah vind ik persoonlijk juist heel slecht. De hele tijd liedjes die nergens over gaan.
    Waarom vind je kinderzenders slecht? Nederlands kinderzenders dat begrijp ik.
    Maar je heb baraem, voor de kleintjes in het arabisch die programmas zijn wel voor moslims. Niet elke vrouw draagt een hoofddoek maar dat is in het echte leven ook niet zo.
    Jeem is ook een arabisch kinderzender daar doen kleine jongentjes vrijdag koran recitatie met een sheikh.

    Je moet je kinderen de wereld laten zien hoe hij echt is en uitleggen dit is goed, dit is fout, wij moslims moeten dit zo doen enz.
    Dat je dochter iemand zonder hijab vies vind is niet normaal dat word door de ouders aangeleerd.
    Je moet hun vooral uitleggen waarom wij doen wat wij doen zodat ze niet in d’en war geraken als ze groter zijn en je ze niet meer kunt afschermen van de buitenwereld

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    100
    19-02-2015

    Volgens mi is baraem met muziek toch? Je kan ze ook anasheed rawda laten kijken is zondrr muziek en leerzaam allemaal korte programma's. Je kan je kinderen uitleggen dat we niet in een moslim land wonen en niet iedereen moslim is en dat niet iedereen zich aan de regels van Allah houd.

    Voorderest zou ik me niet te veel druk maken en ze juist niet naar nederlandse kinderprogammas laten kijken want kinderen vinden dat nou eenmaal leuker, en ze kunnen het dan stiekem gaan kijken. Ik zou me voor de rest niet te druk maken, want als ze hier opgroeien leren ze zwz wel te maken met andere soorten enz dat gaat vanzelf. Maar subhannaAllaah indien hijra mogelijk is zou ik echt daar voor kiezen
    ام حفصه
    Ummi Hafsah

    Sabran ya nafsi

    Getrouwd.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    172
    24-12-2002

    Citaat Geplaatst door ummRoqaya Bekijk reactie
    Mijn dochter van 3 jaar, kijkt bijvoorbeeld verschrikt als ze vrouwen buiten ziet met korte kleding en onbedekte haren. Als ze haar aanraken slaat ze hun hand weg en zegt ze. Mama ze mag mij niet aanraken, ik vind haar vies. Dit heeft ze niet van mij en betekend voor mij dat hele jonge kids heeel veel begrijpen.
    Leer haar ook bescheiden zijn en niet te oordelen..

    Ik vind j voorbeeld extreem dat een (ik neem aan 3jarig) kind zulke gedachtes heeft + handelingen...

    Op die leeftijd immiteren ze veel... Sta eens stil waar ze het vandaan hft..
    Maar AUB communiceer met je kind en leg uit wat waarom je bv.geen en tv hebt enz...

    Jouw opvoedingsstijl lijkt me verstikkend!..

    Leer ze ihsane ,taqwa en zorg dat ze de wereld begrijpen zodat ze op latere leeftijd 'wijze' beslissingen nemen...

    Allahi hfidhoum ajma3een...

  9. #9
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door ummRoqaya Bekijk reactie
    Mijn dochter van 3 jaar, kijkt bijvoorbeeld verschrikt als ze vrouwen buiten ziet met korte kleding en onbedekte haren. Als ze haar aanraken slaat ze hun hand weg en zegt ze. Mama ze mag mij niet aanraken, ik vind haar vies. Dit heeft ze niet van mij en betekend voor mij dat hele jonge kids heeel veel begrijpen.
    Oei waarom doet ze zo dan? Denk dat ze het onbewust misschien wel van jou en je partner heeft?

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    896
    30-03-2009

    Citaat Geplaatst door ummRoqaya Bekijk reactie
    Mijn dochter van 3 jaar, kijkt bijvoorbeeld verschrikt als ze vrouwen buiten ziet met korte kleding en onbedekte haren. Als ze haar aanraken slaat ze hun hand weg en zegt ze. Mama ze mag mij niet aanraken, ik vind haar vies. Dit heeft ze niet van mij en betekend voor mij dat hele jonge kids heeel veel begrijpen.
    Heftig om dit te lezen , allesbehalve om trots op te zijn.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    100
    19-02-2015

    SubhannaAllaah waarom lijkt haar opvoedings stijl verstikkendv?

    Nederig en bescheiden zijn is een islamitische eigenschap. Je moet de middenweg met alles vinden. Helemaal niet oordelen is niet van de islaam. Islam leert ons dat we niet kunnen oordelen wat er in de harten zit maar wel wat de uiterlijke daden ons laten zien. Dus als iemand er niet islamitisch uitziet kan je niet zeggen niet oordelen maar de dochter hoeft ook niet zo te reageren. Gewoon middenweg uitleggen dat zij geen moslims zijn of dat zij Allah niet met de hijaab gehoorzaam zijn ect.
    ام حفصه
    Ummi Hafsah

    Sabran ya nafsi

    Getrouwd.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    Ten eerste woon ik niet in Nederland.
    Ik heb wel iets beters te doen dan haar leren dat vrouwen zonder hijab vies zijn, maar heb haar wel geleerd dat een gelovige vrouw zich hoort te bedekken. Harde waarheid, maar een kind van 3 begrijpt dit zelfs.... Wat zij vind van een vrouw die zich niet bedekt mag zij zelf weten. Die vrouw kiest er toch voor om niet naar haar Schepper te luisteren.
    Ja inderdaad ik ben trots op haar elhamdulillah dat zij schrikt als zij onbedekte vrouwen ziet met strakke broeken en korte rokken. In het land waar ik woon zijn de meeste vrouwen redelijk goed bedekt. Voor jullie ogen zijn bepaalde fitan blijkbaar normaal.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    Natuurlijk vertel ik mijn dochter waarom zij beter geen TV kan kijken, alles wat zij leert is met daliel. Iedereen heeft een andere opvoeding. Want elke ouder verschilt ook. En inderdaad een kind imiteert zijn ouders. Mijn dochter vind mannen die onder tattoos zit en oorbellen in heeft ook eng en vies. Tjah ik leg haar uit dat zo een man dat mooi vind. En zij zegt dan Allah vind dat echt niet mooi. Nou dat laat ik dan zo en van mij mag zij dat denken. Of gaan jullie nu ook zeggen dat Allah dit niet verboden heeft. Oh ja, je mag niet oordelen.....

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Ummroqaya ik denk dat kleintjes van die leeftijd heel zwart wit denken en daar is helemaal niks mis mee. Mama en papa zijn perfect in hun ogen en allles wat anders is dat vinden ze al anders dan de norm. Ik vind het knap dat je ze islamitisch opvoedt zonder hun mening teveel te sturen.

    Wat betreft je vraag of afschermen beter is dan blootstellen? Ik ben zelf van mening dat wanneer je ze teveel afschermt ze misschien ook een beetje wereldvreemd kunnen raken allaahoe alam. Maar je kindjes zijn nog super klein, dus nu speelt dat denk ik nog niet echt.

  15. #15
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door ummRoqaya Bekijk reactie
    Ten eerste woon ik niet in Nederland.
    Ik heb wel iets beters te doen dan haar leren dat vrouwen zonder hijab vies zijn, maar heb haar wel geleerd dat een gelovige vrouw zich hoort te bedekken. Harde waarheid, maar een kind van 3 begrijpt dit zelfs.... Wat zij vind van een vrouw die zich niet bedekt mag zij zelf weten. Die vrouw kiest er toch voor om niet naar haar Schepper te luisteren.
    Ja inderdaad ik ben trots op haar elhamdulillah dat zij schrikt als zij onbedekte vrouwen ziet met strakke broeken en korte rokken. In het land waar ik woon zijn de meeste vrouwen redelijk goed bedekt. Voor jullie ogen zijn bepaalde fitan blijkbaar normaal.
    Nounou wie zegt dat sommige fitna dingen voor ons normaal zijn? Jammer dat je zo reageert zeg. Het is hartstikke goeed dat je je dochter leert dat een vrouw zich hoort te bedekken. Maar als ze in een land komt waar dit niet de norm is, is het niet de bedoeling dat ze zulke vrouwen vies moet vinden. Er hoort nog altijd respect te zijn. Dat zou ik je dochter ook even meegeven.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)