1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    @Hidaya: hehe mijn dochter is 3 jaar. Daarom reageer ik zo. een kind van haar leeftijd wil alles weten en heeft ook een mening over alles. Ze heeft genoeg tijd om te leren hoe de wereld in elkaar zit. Ik heb denk ik niet meer dezelfde mening als toen ik 3 jaar was.... Ze vind soms haar groente ook vies... Vraag me af of bepaalde mensen mij nu ook gaan aanvallen of ik haar dat heb aangeleerd... Voor zover ik weet eet ik mijn groente op zonder te klagen....

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    @Kurdi: indd ik heb ook anasheed al rawdah. En heb nieuwe filmpjes gedownload die heel leerzaam zijn ook zonder muziek en islamitische onderwerpen. TV issue is opgelost en staat alleen op mekka en Medina.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    172
    24-12-2002

    Citaat Geplaatst door Kurdi Bekijk reactie
    SubhannaAllaah waarom lijkt haar opvoedings stijl verstikkendv?

    Nederig en bescheiden zijn is een islamitische eigenschap. Je moet de middenweg met alles vinden. Helemaal niet oordelen is niet van de islaam. Islam leert ons dat we niet kunnen oordelen wat er in de harten zit maar wel wat de uiterlijke daden ons laten zien. Dus als iemand er niet islamitisch uitziet kan je niet zeggen niet oordelen maar de dochter hoeft ook niet zo te reageren. Gewoon middenweg uitleggen dat zij geen moslims zijn of dat zij Allah niet met de hijaab gehoorzaam zijn ect.
    Als jij haar kennis meegeeft, hoe Allah en de boodschapper Saw het liefst een mens zien dan zal ze bescheiden blijven en niet oordelen...

    Als jij je mening uit op basis van jouw gevoel en kennis en ervaringen dan neemt h kind dat snel over en ja hoor dan leren ze op een brute manier oordelen....

    En leer ze op die leeftijd eerst het innerlijke!
    Dat jij dan al uiterlijk belangrijk vindt zegt meer over jezelf dan het kind en islam in h algemeen!

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    172
    24-12-2002

    Citaat Geplaatst door ummRoqaya Bekijk reactie
    Ten eerste woon ik niet in Nederland.
    Ik heb wel iets beters te doen dan haar leren dat vrouwen zonder hijab vies zijn, maar heb haar wel geleerd dat een gelovige vrouw zich hoort te bedekken. Harde waarheid, maar een kind van 3 begrijpt dit zelfs.... Wat zij vind van een vrouw die zich niet bedekt mag zij zelf weten. Die vrouw kiest er toch voor om niet naar haar Schepper te luisteren.
    Ja inderdaad ik ben trots op haar elhamdulillah dat zij schrikt als zij onbedekte vrouwen ziet met strakke broeken en korte rokken. In het land waar ik woon zijn de meeste vrouwen redelijk goed bedekt. Voor jullie ogen zijn bepaalde fitan blijkbaar normaal.
    De zin " Wat zij vindt van een vrouw die zich niet bedekt mag zij zelf weten"
    ZE IS 3JAAR!!

    Dat kan ze nog niet omdat ze nog niet kan relativeren noch heeft ze de kennis en noch begrijpt ze deze.
    Het kind is intellectueel nog niet ontwikkeld om al een mening te hebben over zulke onderwerpen! Is nog te abstract voor hen...
    Laatst gewijzigd door wolfje: 02-07-2018 om 11:32 Reden: Woord Vergeten

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door wolfje Bekijk reactie
    De zin " Wat zij vindt van een vrouw die zich niet bedekt mag zij zelf weten"
    ZE IS 3JAAR!!

    Dat kan ze nog niet omdat ze nog niet kan relativeren noch heeft ze de kennis en noch begrijpt ze deze.
    Het kind is intellectueel nog niet ontwikkeld om al een mening te hebben over zulke onderwerpen! Is nog te abstract voor hen...
    Waarom kan ze dat niet begrijpen dan? Als mijn zoontje van 2 een donkere persoon ziet blijft hij ook staren en staren en staren. Hij heeft daar nooit iets over gehoord in ons huis, maar kennelijk kan hij al onderscheid maken? Een kindje van 3 kan al behoorlijk verschillen maken hoor en daar ook een mehing over hebben. Ik ben het wel met je eens dat er altijd ruimte is om je kind ook te leren iets genuanceerder te denken, maar daar zijn ze op deze leeftijd waarschijnlijk nog wel te jong voor.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    140
    21-05-2019

    Citaat Geplaatst door ummRoqaya Bekijk reactie
    Mijn dochter van 3 jaar, kijkt bijvoorbeeld verschrikt als ze vrouwen buiten ziet met korte kleding en onbedekte haren. Als ze haar aanraken slaat ze hun hand weg en zegt ze. Mama ze mag mij niet aanraken, ik vind haar vies. Dit heeft ze niet van mij en betekend voor mij dat hele jonge kids heeel veel begrijpen.



    Heftig
    Levensgenieter❤️

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    406
    20-06-2018

    Ben het wel met wolfje eens.
    leer ze eerst over tawheed belangrijkste
    Mijn zoontje staart ook of zegt ook rare uitspraak maar is niet erg jij als moeder legt uit hoe en wat ...