1. #1
    ...

    Reacties
    1.557
    25-12-2006

    Trouwen voor de nederlandse wet

    Salam dames,

    Weet iemand hoe het zit met trouwen voor de nederlandse wet met iemand die zonder verblijfdocumenten in nederland verblijft. Zij zelf heeft de nederlandse natiobaliteit. Hij verblijft illegaal in Nederland, maar gaat binnenkort terug naar Marokko om de inburgeringsexamen af te leggen waarna ze de aanvraag voor verblijfsvergunning kunnen doen. Alleen is een eis voor aanvraag verblijfsvergunning dat er een trouwakte aanwezig is. Ze willen hier alvast voor de nederlandse wet trouwen zodat hij daarna terug kan naar Marokko.

    Weet iemand uit te leggen hoe dat te werk gaat? Trouwen voor de nederlandse wet met een illegaal? Welke documenten zijn nodig etc? En kunnen ze met die nederlandse trouwakte de aanvraag voor verblijfsvergunning doen? Zal dat geen problemen veroorzaken in de aanvraag?

    Graag jullie hulp. Ze is ten einde raad en weet niet waar ze moet beginnen. Ze zijn al een tijdje verloofd, maar weten niet hoe ze nu verder moeten.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1
    03-03-2018

    Hee,

    Nee helaas kan dat niet. Hij moet dan een visa hebben. Enige optie is gewoon naar marokko gaan en via t marokkaanse wet trouwen. Ik wens haar veel succes. Is zo veel drama. Ik ben ook nu bezig met papieren van mij man. Ik moet nu eerst een werk contract regelen.

  3. #3
    ...

    Reacties
    1.557
    25-12-2006

    Bedankt voor het antwoord. Het is al uitgezocht en nagevraagd bij de gemeente zelf. Het kan wel.

    Amaltetounia op basis waarvan zeg jij dat het niet kan? Hoe kom jij aan die info? Of ia het gewoon speculatie?

  4. #4
    Alhamdoelilaah

    Reacties
    3.191
    10-11-2011

    Mijn vriendin is getrouwd met iemand die geen papieren heeft, het kon wel, alleen niet bij de consulaat. Deze heeft ze in Marokko gedaan.
    رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ [2:201

    (Onze Heer, geef ons in de wereld wat goed is en het Hiernamaals wat goed is en bescherm ons tegen de bestraffing van de Hel)