1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    12
    21-12-2016

    Vrouw ongehoorzaam tegen man ?

    Vinden jullie het ongehoorzaam van een vrouw als; een man zn verloofde verbied om naar een bruiloft te gaan waar een feest(muziek) wordt gehouden en ze toch gaat met haar gezin ? Of is het hajak dat een man haar verplicht om niet te gaan ?

  2. #2
    Ik weet het.

    Reacties
    495
    04-09-2016

    Als daar muziek gespeeld wordt, dan is het sowieso verboden om te gaan. Los van wat haar aanstaande zegt, dit is een gebod van Allaah.
    Om iemand te kennen, moet men eerst een schepel zout met hem gegeten hebben.

  3. #3
    Wahba-Allah

    Reacties
    9.841
    25-11-2013

    Als hij zijn verplichtingen nakomt en een oprechte rechtvaardige man is. Die zelf ook niet naar dat soort bijkomsten gaat. Dan is ze ongehoorzaam. En nee ik vind het niet overdreven als een man dit van je vraagt. Ligt er wel aan of hij dit doet om haar te sarren of omdat hij om haar geeft?

  4. #4
    Ik weet het.

    Reacties
    495
    04-09-2016

    Citaat Geplaatst door Emmy. Bekijk reactie
    Als hij zijn verplichtingen nakomt en een oprechte rechtvaardige man is. Die zelf ook niet naar dat soort bijkomsten gaat. Dan is ze ongehoorzaam. En nee ik vind het niet overdreven als een man dit van je vraagt. Ligt er wel aan of hij dit doet om haar te sarren of omdat hij om haar geeft?
    De man dient gehoorzaamd te worden in het goede. Als hij zelf in bepaalde zonden valt, is dat tussen hem en zijn Heer.

    Nu lijkt het alsof je zegt: ''als hij wel naar feesten met muziek gaat, dan hoef je niet naar hem te luisteren. Omdat hij zondigt, kun jij dat ook doen.''
    Om iemand te kennen, moet men eerst een schepel zout met hem gegeten hebben.

  5. #5
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Hij is nog niet haar man, dus in principe is ze niet verplicht om hem te gehoorzamen (in algemene zin) In dit geval, heeft hij wel gelijk. Het is Islamitisch gezien sowieso verboden om naar bruiloften te gaan met muziek en mix van vrouwen en mannen etc etc
    لا يعاب المرء على فقره أو شكله فليس له في ذلك حول ولا قوة إنما يعاب عليه قبح لسانه ودناءة أخلاقه

  6. #6
    Wahba-Allah

    Reacties
    9.841
    25-11-2013

    Citaat Geplaatst door Zoutkorrel Bekijk reactie
    De man dient gehoorzaamd te worden in het goede. Als hij zelf in bepaalde zonden valt, is dat tussen hem en zijn Heer.

    Nu lijkt het alsof je zegt: ''als hij wel naar feesten met muziek gaat, dan hoef je niet naar hem te luisteren. Omdat hij zondigt, kun jij dat ook doen.''
    Beste zoutkorrel,

    Sa7 als vrouw dien je sowieso de geboden van Allah op te volgen, ongeacht of haar man deze nalaat. Het is alleen wel zo dat we jammer genoeg niet in een idealistische wereld leven waarin de vrouw een robot is, en de man van zwak vlees is geschapen, snap je?

    Mijn reactie(mening) is wat ik om mij heen zie gebeuren. En niet gebaseerd op islamitische jurisprudentie. Het is een mening die gebaseerd is op wat er in de realiteit gebeurt.

    Ontopic had het 1 en ander te snel gelezen. Het is haar verloofde ga eerst menna verloofde menna settas

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    430
    22-05-2016

    Ga eerst trouwen voordat je eisen kunt stellen. En daarna: wees consistent.

    Dus als je je vrouw verbiedt om naar een bruiloft te gaan waar muziek wordt gedraaid en waar de geslachten door elkaar lopen dan moet je haar ook verbieden om naar ZARA te gaan, winkelcentra en markten. Anders klopt er iets niet in je beredenering.

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    8.798
    11-11-2011

    Citaat Geplaatst door Classsse Bekijk reactie
    Wat ook erg belangrijk is om te weten is: is het al (halal) je vrouw? Of alleen nog een verloofde?

    Als je al met haar bent getrouwd en 'verloofd' dus aan het wachten op de bruiloft dan is ze je zeker ongehoorzaam. Een vrouw hoort namelijk dan al te lusiteren( mits je een gelovige rechtvaardige man) bent.
    Is geen voorwaarde alvorens jij je man moet gehoorzamen.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    108
    15-09-2017

    Citaat Geplaatst door Emmy. Bekijk reactie
    Als hij zijn verplichtingen nakomt en een oprechte rechtvaardige man is. Die zelf ook niet naar dat soort bijkomsten gaat. Dan is ze ongehoorzaam. En nee ik vind het niet overdreven als een man dit van je vraagt. Ligt er wel aan of hij dit doet om haar te sarren of omdat hij om haar geeft?
    Lol

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door Onbekendeh_ Bekijk reactie
    Vinden jullie het ongehoorzaam van een vrouw als; een man zn verloofde verbied om naar een bruiloft te gaan waar een feest(muziek) wordt gehouden en ze toch gaat met haar gezin ? Of is het hajak dat een man haar verplicht om niet te gaan ?
    Laat haar gaan want dan wordt ze misschien nog slimmer en verlaat ze jou

    Muziek maakt slim!

    Muziek maken is leuk en bovendien hebben wetenschappelijke onderzoeken bewezen dat het een zeer positieve invloed heeft op de intelligentie en de sociale vaardigheden van kinderen. Door zelf muziek te maken wordt het intelligentiequotiënt van kinderen verhoogd en vooral het abstractievermogen en het analytisch denken sterk verbeterd. Het gezamenlijk musiceren versterkt daarbij het groepsgevoel en de discipline, evenals de sociale en emotionele vaardigheden. Bovendien leidt dit tot een positiever zelfbeeld.

    Hoe komt dit?

    Uit hersenonderzoeken is gebleken, dat bij musicerende kinderen de linker hersenhelft (spraak en intellect) en de rechter hersenhelft (gevoelstoestand) sterker met elkaar verbonden raken dan bij niet-musicerende kinderen. Deze resultaten ontstaan, doordat muziek maken een positieve en stimulerende werking heeft op de neuronale verbindingen. De neuronen worden geactiveerd waardoor er minder afsterven en er betere verbindingen ontstaan. Dat bepaalt uiteindelijk het intelligentieniveau.


    https://youtu.be/R0JKCYZ8hng

    Wetenschappelijke conclusies

    Hieronder vindt u vier belangrijke conclusies van een zes jaar durend wetenschappelijk onderzoek op Berlijnse scholen door Prof. H.G. Bastian naar effecten van muziekbeoefening op leerprestaties van kinderen:
    • Kinderen met een gemiddeld IQ ontwikkelen zich de eerste jaren op de basisschool op een zelfde manier. Na vijf jaar op school en vier jaar uitgebreid muziekles vertonen de kinderen op de muziekactieve basisscholen een significant hoger IQ
    • Het IQ van kinderen van de op muziekgerichte scholen die reeds bij aanvang van het onderzoek een bovengemiddeld IQ hadden, neemt na vier jaar les in solo- en ensemblespel duidelijker toe dan dat van vergelijkbare kinderen uit de controlegroep zonder verder muzikale vorming.
    • Sociaal zwakke en in hun cognitieve ontwikkeling achterlopende kinderen (met een lager IQ dan gemiddeld) profiteren ook van uitgebreid muziekonderwijs. Hun IQ neemt met de jaren toe, wat voor kinderen met een lager IQ dan gemiddeld zonder muziekonderwijs niet gezegd kan worden.
    • Leerlingen van de basisschool die gedurende hun gehele schooltijd extra muzieklessen hebben gekregen, blijken over een twee maal hoger acceptatieniveau te beschikken, dan leerlingen die weinig tot geen muziekonderwijs kregen. Bij deze eerste groep blijkt men beter en makkelijker de medemens te kunnen respecteren dan bij de tweede groep.

    Prof. dr. Erik Scherder over de invloed van muziekluisteren en muziekbeoefening op de hersenen.

    https://youtu.be/9Kq3rwjMxTE

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door Nabila1990 Bekijk reactie
    Hij is nog niet haar man, dus in principe is ze niet verplicht om hem te gehoorzamen (in algemene zin) In dit geval, heeft hij wel gelijk. Het is Islamitisch gezien sowieso verboden om naar bruiloften te gaan met muziek en mix van vrouwen en mannen etc etc
    Waarom, mogen ze in Mekka wel gemixt zijn dan?

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    312
    27-01-2014

    Citaat Geplaatst door Classsse Bekijk reactie
    Wat ook erg belangrijk is om te weten is: is het al (halal) je vrouw? Of alleen nog een verloofde?

    Als je al met haar bent getrouwd en 'verloofd' dus aan het wachten op de bruiloft dan is ze je zeker ongehoorzaam. Een vrouw hoort namelijk dan al te lusiteren( mits je een gelovige rechtvaardige man) bent.
    Dit is de beste reactie tot nu toe.

    Wat ik eraan wil toevoegen.

    Of ze nou verloofde is of niet. Een goede vrouw met hart op de juiste plek die zou gehoorzaamd hebben. Dan benoem ik niet eens erbij als ze echt gelovig is.

    Dit is voor jou een teken.

    Als dit een vrouw was waarmee ik ging trouwen zou ik nu hebben gezegd ik kap ermee. Want als ze nu niet gehoorzaamd zal ze dat straks ook niet doen of moesakil veroorzaken.

    Ik kende een stel die ook verloofd waren en waar de zelfde situatie bij plaats vond en zij waren alleen verloofd. Hij verbood haar zij ging toch en ze waren uiteindelijk getrouwd en in het huwelijk was ze nimmer ten alle tijden gehoorzaam waardoor het huwelijk onder ander om deze reden is beëindigd.

  13. #13
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Citaat Geplaatst door gekke-meid Bekijk reactie
    Waarom, mogen ze in Mekka wel gemixt zijn dan?
    In Mekka zijn ze Allah aan het aanbidden door te bidden en tawaf te doen. Op een bruiloft zijn de vrouwen aan het dansen en worden ze door de mannen bekeken of dansen ze mee. Een wezenlijk verschil vind je niet?
    لا يعاب المرء على فقره أو شكله فليس له في ذلك حول ولا قوة إنما يعاب عليه قبح لسانه ودناءة أخلاقه

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    537
    24-09-2016

    Verloofd zijn zegt niks. Dus je mag wel er wat van zeggen maar niks van eisen.
    I was told i was dangerous..i asked why? they said ''because you dont need anyone. ''That's when i smiled.

  15. #15
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door Nabila1990 Bekijk reactie
    Hij is nog niet haar man, dus in principe is ze niet verplicht om hem te gehoorzamen (in algemene zin) In dit geval, heeft hij wel gelijk. Het is Islamitisch gezien sowieso verboden om naar bruiloften te gaan met muziek en mix van vrouwen en mannen etc etc
    Hier sluit ik mij bij aan.
    HAGENEESJE

Tags voor deze discussie