1. #31
    Sinnerman!

    Reacties
    12
    21-09-2017

    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Dit soort lessen zijn essentieel broeder. Dat ze dat blijkbaar nog steeds (bijna) nergens aanbieden laat zien hoe ze al jarenlang falen in Nederland met dawah. Maarja, het is natuurlijk ook zo dat je genoeg predikers hebt rondlopen met hetzelfde soort gedrag dus zo gek is het niet.

    Klopt, heb het zelf vaak genoeg meegemaakt met dit soort mensen, het syndroom wat je op hbo-scholen en op werkvloeren ziet komt dan weer om de hoek kijken in een ander jasje.

    Het klopt natuurlijk wel dat je daarmee een islamitische uitstraling krijgt en het is ook zeker zo is dat je wel bepaalde offers maakt gezien je standaard scheef aangekeken gaat worden op straat en misschien ook moeite krijgt met werk, maar mensen moeten ook begrijpen dat het ook maar mensen zijn die fouten maken, en zelf moeten ze begrijpen dat ze ook maar standaard personen zijn met niet al teveel kennis die helemaal niet zoveel verschillen met personen die niet of nauwelijks praktiseren.
    Voor zover ik bekend ben met Dawah in Nederland was er een groepje dat zich Sharia4Holland/Belgium noemt en op de dam staat te schreeuwen.
    Ik ben het zwaar met je eens dat het zwaar heeft gefaald betreft Dawah in NL.

    Het klopt natuurlijk wel dat je daarmee een islamitische uitstraling krijgt en het is ook zeker zo is dat je wel bepaalde offers maakt gezien je standaard scheef aangekeken gaat worden op straat en misschien ook moeite krijgt met werk, maar mensen moeten ook begrijpen dat het ook maar mensen zijn die fouten maken, en zelf moeten ze begrijpen dat ze ook maar standaard personen zijn met niet al teveel kennis die helemaal niet zoveel verschillen met personen die niet of nauwelijks praktiseren.

    Een mens betreedt het paradijs in door zijn acties en niet door de looks.
    Inhoud vind ik nog altijd een belangrijke kenmerk van een persoon. Je hebt gelijk dan is het een stuk moeilijker om aan werk te komen maar dat is de beproeving van Allah hoe standvastig is de gelovige

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    736
    09-05-2016

    Ik heb ook afkeer toen ik iemand hoorde spreken.
    Hij had dus een baard.
    Een bekende kwam hem vragen waarom hij een baard had. Hij was altijd tegen.
    Antwoord: mijn omzet is verdubbeld. met baard verkoop je veel meer.

    Ik koop nooit meer bij mannen met baard..

    Ik weet. Deze houding moet ik veranderen.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    736
    09-05-2016

    Citaat Geplaatst door Geefgroen. Bekijk reactie
    Deze gast spot elke keer met islam.
    jouw avatar ook..

  4. #34
    Malika Cartier

    Reacties
    2.744
    06-10-2013

    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Moet je ook doen, je houding moet sowieso zijn van laat maar lullen joh.

    Weet je wat helemaal grappig is, als jij opeens status hebt, dan komen diezelfde figuren opeens helemaal bij je plakken.
    jof wees gewoon je zelf... bij geen behoefte aan een gesprek ga je in houding staan met de juiste oogbewegingen blijven de meeste wel uit je buurt want de onzekere raken door je vibe onzeker en anderen voelen zich weer afgewezen en zijn confused waarom?

    ja inderdaad zo gedraag je je dat zouden meer mocro meiden doen scheelt een hele hoop fake ass luidruchtige salaaams en alles goed meid blablablaaaa in openbare ruimtes ...
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    736
    09-05-2016

    Citaat Geplaatst door Geefgroen. Bekijk reactie
    Jouw ogen ook, die ernaar kijken.
    ik kijk om men hoofd niet tegen een steen te stoten. Dan zie ik abusievelijk bergen. Waarom plaats jij blote fotos?

  6. #36
    ︻╦╤─

    Reacties
    997
    28-05-2014

    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Dat heeft niets met de baard te maken maar meer met het typische Marokkaanse achterstandswijk syndroom wat je wel vaker ziet.

    Je weet wel, net als die figuren die hbo-rechten doen en zich dan voelen alsof ze een opleiding tot kernfysicus volgen. Of die mannetjes die een “leidinggevende” functie hebben in een callcenter en zich dan wanen alsof ze onderdirecteur bij Shell zijn. Drugsdealers die overdreven met geld smijten alsof ze Scarface zijn, je snapt het punt.

    Nou, dat krijg je dus ook als dit soort figuren een baard laten staan, dan zijn ze gelijk Wali, Qaadi en Aalim in een persoon verenigd. Het probleem is denk ik meer sociaal-cultureel i.p.v. religieus, als je altijd niets gehad hebt, dan lijkt iets hebben opeens heel veel in een keer.



    Zo, nog dronken van gisteravond?
    Veel types projecteren ook gewoon hun eigen onzekerheden en wellicht schuldgevoelens op ''baardmannen''. Bij elke interactie moet er gezocht worden naar een gebrek en dat dan afrekenen op de baard, zodat ze zich weer wat beter kunnen voelen en niet hoeven te denken aan hun eigen tekortkomingen.

    Die hoogmoed van iemand die is begonnen met ''praktiseren'', wordt vaak ook maar gewoon ingebeeld door oude vrienden.

  7. #37
    Verbannen

    Reacties
    1.097
    25-06-2016

    Citaat Geplaatst door Geefgroen. Bekijk reactie
    Deze gast spot elke keer met islam.
    Omdat ie een pisnicht is die zijn emoties en begeerten niet kan inhouden.
    Het is een jaloers baardloze zemmer dat 3/4 vrouw is en 1/4 man zei ik gisteren tegen deze pisnicht
    Moet je nu opletten hoe snel deze flikker de topic gaat verwijderen

  8. #38
    Onironisch Fascist

    Reacties
    957
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door 100EURO Bekijk reactie
    Veel types projecteren ook gewoon hun eigen onzekerheden en wellicht schuldgevoelens op ''baardmannen''. Bij elke interactie moet er gezocht worden naar een gebrek en dat dan afrekenen op de baard, zodat ze zich weer wat beter kunnen voelen en niet hoeven te denken aan hun eigen tekortkomingen.
    Het probleem komt inderdaad ook niet alleen van ''baardmannen'' die overrompeld worden. De andere partij staat vaak afwachtend te loeren op een misstap die dan juichend ontvangen kan worden met een ''zie je nou wel?!'' zodat men zichzelf weer wat beter kan voelen en de druk om te veranderen iets minder wordt.
    Doei.

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    736
    09-05-2016

    Citaat Geplaatst door Geefgroen. Bekijk reactie
    Ga je eigen zusjes in de gaten houden!
    Ik houd niemand in de gaten. Ik vertel de boodschap van Koran. Dan op mijn manier. Mensen bepalen zelf wat ze er mee doen.

    Als wij iemand aanwijzen gebruiken we meestal 2 vingers, onze wijsvinger en duim. De andere drie vingers die naar ons zelf wijzen verbergen we met onze duim. Die vergeten we vaak.

  10. #40
    MVC Mtiwie

    Reacties
    2.795
    04-11-2005

    Ik heb wahed 2 weken baard en wie die niet mooi.vind krijgt vork in zn halsslagader.

    Verstuurd vanuit West
    nemo tenetur prodere se ipsum

  11. #41
    Bijna Lid

    Reacties
    324
    10-02-2017

    Citaat Geplaatst door Mtiwiewest Bekijk reactie
    Ik heb wahed 2 weken baard en wie die niet mooi.vind krijgt vork in zn halsslagader.

    Verstuurd vanuit West

    Beste reactie tot zover

  12. #42
    MVC Mtiwie

    Reacties
    2.795
    04-11-2005

    Citaat Geplaatst door Euph_5 Bekijk reactie

    Beste reactie tot zover
    En jij krijgt een zak chips.

    Verstuurd vanuit West
    nemo tenetur prodere se ipsum

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    232
    04-05-2016

    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Dat heeft niets met de baard te maken maar meer met het typische Marokkaanse achterstandswijk syndroom wat je wel vaker ziet.

    Je weet wel, net als die figuren die hbo-rechten doen en zich dan voelen alsof ze een opleiding tot kernfysicus volgen. Of die mannetjes die een “leidinggevende” functie hebben in een callcenter en zich dan wanen alsof ze onderdirecteur bij Shell zijn. Drugsdealers die overdreven met geld smijten alsof ze Scarface zijn, je snapt het punt.

    Nou, dat krijg je dus ook als dit soort figuren een baard laten staan, dan zijn ze gelijk Wali, Qaadi en Aalim in een persoon verenigd. Het probleem is denk ik meer sociaal-cultureel i.p.v. religieus, als je altijd niets gehad hebt, dan lijkt iets hebben opeens heel veel in een keer.



    Zo, nog dronken van gisteravond?
    ik zeg ook niet dat het probleem religieus is, want islam leert alles behalve hoogmoed. Je hebt inderdaad gelijk wat hoogmoed en Marokkanen betreft, voelen zich vaak veel te goed voor vele dingen.

    Gaat er meer om dat ik niet met zulke types om kan gaan en ik dan juist degene lijk die hoogmoedig is?
    Citaat Geplaatst door Euph_5 Bekijk reactie
    Hoe meer ik jouw topics lees hoe meer afkeer ik krijg.
    schat, ga lekker dansen met Angolezen.
    Citaat Geplaatst door BurkaPatient Bekijk reactie
    Misschien hebben ze een baard laten groeien omdat ze het gewoon mooi vinden net zoals er ook meiden zijn die een hoofddoek dragen omdat ze met mooier zijn. Wij vergeten soms dat niemand zonde vrij is.
    ik heb het niet over mode baarden.
    Citaat Geplaatst door uriteller Bekijk reactie
    fout is vaak dat je een ander verdenkt van iets waar je jezelf eigenljk mee verdenkt. brein is wahed rare ding asahbi
    kan vaak ja, maar dit is overduidelijk gap. Ze voelen zich hoog boven andere terwijl islam je leert nederig te zijn. Is jammer en spuug lelijk.

  14. #44
    Bijna Lid

    Reacties
    324
    10-02-2017

    Citaat Geplaatst door Mtiwiewest Bekijk reactie
    En jij krijgt een zak chips.

    Verstuurd vanuit West
    Ik heb net een lesje spinning gehad door Monaco ^^

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    232
    04-05-2016

    Citaat Geplaatst door Emmy. Bekijk reactie
    Heeft met de persoon te maken niet met baard.
    De baard is het middel die een persoon gebruikt.
    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Klopt, als je altijd niets gehad hebt dan lijkt iets hebben opeens heel veel en worden ze vaak overrompeld. Als ze een leidinggevende functie krijgen binnen de moslimgemeenschap in Nederland is het helemaal erg, je hebt serieus mensen rondlopen die anderen verketteren (vaak zelfs zonder bewijs) alsof het een pauselijk decreet is.

    Het probleem is denk ik ook dat als je een baard of ghimaar draagt, je ook gelijk als een soort heilige gezien wordt door de gemeenschap en opeens niets meer fout mag/kan doen, dat is ook brandstof voor dit soort gedrag.

    Een paar lesjes adab en akhlaak tegelijk met die lessen over Aqeeda en Fiqh zou niet misstaan.
    Akhlaak mist heel erg in de Marokkaanse gemeenschap. Wordt weinig tot geen aandacht aan besteed door de subsidie imams/oppassers in de moskee