1. #16
    Verbannen

    Reacties
    1.372
    16-06-2016

    Hoe willen ze dat doen met gehandicapten en analfabeten. De overheid wil alles van je en nu ook je lichaam.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door NBDC Bekijk reactie
    Er zijn onderzoeken gepubliceerd de afgelopen twee jaar die mijn standpunt bevestigen. Jij komt pas kijken over dit onderwerp. Pia was hier 2/3 jaar al mee bezig.
    Ik ben benieuwd hoeveel schandalen en tuchtzaken vanaf 2020 zullen ontstaan door deze wet.

    Nabestaanden hebben zogenaamd het laatste woord...maar het veto wat erbij hoort hebben ze niet.....draak van een wet.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Abdul_Karim Bekijk reactie
    Netto resultaat 0 donoren erbij, oké misschien 1.

    Ik denk dat dat wel meevalt. Ik geloof wel dat veel mensen zich niet als donor aangemeld hebben vanuit een soort gemakzucht, misschien zelfs desinteresse.
    Ik behoor zelf tot die groep (eigenlijk schandalig...). Wat mij betreft is deze wet een verbetering!
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    2.083
    28-10-2015

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Ik ben benieuwd hoeveel schandalen en tuchtzaken vanaf 2020 zullen ontstaan door deze wet.

    Nabestaanden hebben zogenaamd het laatste woord...maar het veto wat erbij hoort hebben ze niet.....draak van een wet.
    Kom met iets concreets, wat is voor jouw een veto? Want in hoeverre ik de wet ken en de motie die vandaag is ingediend hebben de nabestaanden de grootste rol van betekenis.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    2.083
    28-10-2015

    Citaat Geplaatst door Gigi7 Bekijk reactie
    Hoe willen ze dat doen met gehandicapten en analfabeten. De overheid wil alles van je en nu ook je lichaam.
    Die worden GEEN donor. Zij zijn de wilsonbekwamen.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    2.083
    28-10-2015

    Citaat Geplaatst door Abdul_Karim Bekijk reactie
    Ik heb iedere politieke partij die voor is ondertussen gevraagd om een voorspelling te doen, het antwoord is, ze hopen want andere landen, maar feitelijk hebben ze geen idee.
    Dus ga ik uit van nul tot anders aangetoond.

    Heel veel zal het echter niet zijn, want je moet op het juiste moment, de juiste persoon zijn die op de juiste wijze net niet dood is (laatste is geen 2% van alle doden). Dit herhaalt zich dan na een aantal jaar (prijskaartje is best eng).

    Nederland 2017 overleden 150.147 mensen, 21.662 waren onder de 65. Boven die 65 zullen steeds meer organen niet nuttig zijn.
    2% van het totaal is 3.000 mensen. Die moeten net geschikt zijn voor die 1.000 op de lijst. Is die kans echt groot? Zeker als je rekening houd dat bij oudere leeftijd steeds meer organen niet nuttig zijn.

    In België waar ze dit systeem al hebben, hebben ze ongeveer 1200 mensen op de wachtlijst, dat is 200 meer dan het grotere Nederland.

    Zeg maar waar ik het mis heb.
    https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond...rgaanontvangst

    Of de partijen nou een voorspelling doen of niet, de cijfers liegen niet. Hoe jij ook aan de informatie komt is mij een raadsel. Je doet een aanname en daarachter wil je ook een conclusie trekken, wat doe je nou?

    En Nederland die heeft er 1300 op de lijst staan. Nogmaals, ik kan je veel cijfers sturen over wetenschappelijke onderzoeken die nodig waren om de wet door de tweede kamer te loodsen.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    2.083
    28-10-2015

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Je zal zelf maar een kind hebben dat enkel levensvatbaar is mits donororgaan.
    Ik heb in dichtbij meegemaakt hoe een 13 jarige jongen is overleden omdat ze geen hart voor hem konden vinden. Het was het ergste wat je kon waarnemen. Vooral toen bleek dat een substantieel groep mensen donor willen zijn maar het simpelweg niet aangeven uit laksheid.

  8. #23
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Rapporten bij eurotransplant
    http://statistics.eurotransplant.org

    Deceased donors used, per million population, by year, by donor country
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Ondanks dat ik voor doneren ben, kan het niet zo zijn dat mensen actief iets moeten doen om geen donor te zijn.
    Het lijkt me een beter plan om bv bij aanvraag van een nieuw paspoort mensen te vragen of ze een codicil in willen vullen

  10. #25
    Verbannen

    Reacties
    1.372
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door NBDC Bekijk reactie
    Ik heb in dichtbij meegemaakt hoe een 13 jarige jongen is overleden omdat ze geen hart voor hem konden vinden. Het was het ergste wat je kon waarnemen. Vooral toen bleek dat een substantieel groep mensen donor willen zijn maar het simpelweg niet aangeven uit laksheid.
    Die groep mensen die donor willen zijn moeten ook nog hersendood zijn. Dus die jongen heeft gewoon pech. Het was zijn tijd om te gaan. Ik geloof niet dat het verplichten van donorregistratie daar veel kan helpen.
    Ik denk dat de meeste mensen die donor willen zijn dat aangeven en twijfelaars niet. Waarom verplichten, het is jouw lichaam en waarom moet jij aan de overheid doorgeven wat er met je lichaam moet gebeuren. Dat is privé.

  11. #26
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ondanks dat ik voor doneren ben, kan het niet zo zijn dat mensen actief iets moeten doen om geen donor te zijn.
    Het lijkt me een beter plan om bv bij aanvraag van een nieuw paspoort mensen te vragen of ze een codicil in willen vullen
    Ik ben er niet van overtuigd dat het nee-tenzij-systeem effectiever is dan dat met automatisch donorschap.
    Als die cijfers kloppen dan waren er in 2017 om en bij de 30 (per mln) donoren in België tegenover een 15-tal (per mln) in Nederland.

    Misschien een moeilijke vergelijking maar je wordt toch ook 'automatisch' geholpen door een reanimatie-team zonder voorafgaand een codicil in te vullen?
    (In België kan je een negatieve wilsverklaring afleggen die voorkomt dat je in zo'n situatie gereanimeerd wordt.)
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  12. #27
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Gigi7 Bekijk reactie
    Die groep mensen die donor willen zijn moeten ook nog hersendood zijn. Dus die jongen heeft gewoon pech. Het was zijn tijd om te gaan. Ik geloof niet dat het verplichten van donorregistratie daar veel kan helpen.
    Ik denk dat de meeste mensen die donor willen zijn dat aangeven en twijfelaars niet. Waarom verplichten, het is jouw lichaam en waarom moet jij aan de overheid doorgeven wat er met je lichaam moet gebeuren. Dat is privé.
    Zou je bij volle bewustzijn een mens hulp verlenen, of dat proberen te doen, mocht die zich in een acute levensbedreigende situatie bevinden?
    Stel, een ongeval, brand, drenkeling, ...
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    Citaat Geplaatst door Al3adnani Bekijk reactie
    Ja nog ff, niemand komt aan mijn lichaam. Welk nr kan ik bellen om ze uit te leggen dat ik niks wil afstaan?
    Voorop gesteld dat jij iets bruikbaars zou hebben en niet wil dat men ermee gaat lopen, hier kun je 'NEE' zeggen.

    https://www.donorregister.nl/

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    525
    11-01-2018

    Citaat Geplaatst door Aviator Bekijk reactie
    Voorop gesteld dat jij iets bruikbaars zou hebben en niet wil dat men ermee gaat lopen, hier kun je 'NEE' zeggen.

    https://www.donorregister.nl/
    Oke vooropgesteld ga naar reactie 8 op pagina 1 en kom erachter dat jij achtergesteld bent. Verder als ik iets bruikbaars zou hebben dan wil ik niet dat een varken daarvan kan profiteren. Sowieso ieder zijn graf en niemand gaat aan mijn organen komen. Trek die organen maar van een varken.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Smerige trucje dit ik heb gewoon nee gezegd vertrouw ze voor geen meter.
    Heavy