1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.303
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Moslimhaat is het nieuwe kwaad

    De Haagse as-Soennah moskee heeft een dringende oproep gedaan aan ChristenUnie-fractievoorzitter Gert-Jan Segers om moslimhaat hoger op de politieke agenda te zetten.



    Afgelopen vrijdag heeft de Haagse as-Soennah moskee een dringende oproep gedaan aan ChristenUnie-fractievoorzitter Gert-Jan Segers om moslimhaat hoger op de politieke agenda te zetten. Dit naar aanleiding van zijn oproep om antisemitisme zwaarder te straffen. De inkt was nog niet opgedroogd of diezelfde vrijdagnacht is geprobeerd een moskee in Drachten in brand te steken. De moslimgemeenschap in Nederland beschouwt dit als een terreuraanslag gericht tegen onschuldige burgers.

    Het is beangstigend om te zien en te ervaren dat onze volksvertegenwoordigers, zowel op lokaal als op landelijk niveau, oorverdovend stil zijn over wat er in Drachten is gebeurd. Ook de gevestigde media heeft hier geen aandacht aan besteed, terwijl de terreuraanslag vlak voor het vroege ochtendgebed heeft plaatsgevonden. Er zijn gelukkig geen slachtoffers gevallen, maar het had zo anders kunnen aflopen, schrijft het bestuur van de as-Soennah moskee in de oproep.

    Meerdere moskeeën hebben de afgelopen tijd te maken gehad met bedreigingen en geweld. Wij zien niet alleen een intensivering in het aantal (gewelds)incidenten, maar deze beginnen ook steeds gevaarlijkere vormen aan te nemen, getuige de verscheidene brandstichtingen in het land. In onze gesprekken met de bevoegde autoriteiten hebben wij meermaals onze zorgen geuit over de toenemende moslimhaat.

    Wij moeten helaas vaststellen dat de bevoegde autoriteiten in onvoldoende mate maatregelen treffen om haat en geweld tegen moslimburgers te voorkomen. De overheid stelt zich te afwachtend op, wat de rechtsextremisten en xenofoben in hun overtuiging sterkt om door te gaan en hun gewelddadigheden op te voeren. In tegenstelling tot de bevoegde autoriteiten, zijn wij wel van mening dat de dreiging ernstig genoeg is om passende maatregelen te treffen. De aanvallen op moskeeën zijn niet weg te zetten als slechts baldadigheid, maar zijn een regelrechte aanval op onze rechtsstaat en alles waar wij in Nederland voor staan. Wanneer (religieuze) minderheden zich niet veilig en thuis kunnen voelen in ons land, dan begeven wij ons op een hellend vlak.

    Wij roepen de verantwoordelijke ministers van Justitie en Veiligheid en SZW op moslimhaat te prioriteren en met een heldere set aan maatregelen te komen. Moslimhaat is onder geen enkele omstandigheid acceptabel. Het is twee over twaalf en wij mogen absoluut niet wachten tot er daadwerkelijk dodelijke slachtoffers vallen.

    Ondertekend door:
    SIORH : Samenwerking Islamitische Organisaties Haaglanden
    SPIOR : Stichting Platform Islamitische Organisaties Rijnmond
    SMBZ : Samenwerkingsverband Moskeebesturen Brabant en Zeeland
    G4 : G4 Moskeeën
    SMUO : Samenwerking Moskeeën Utrecht en Omstreken
    FIO : Federatie Islamitische Organisaties

    Bron: Al-Yaqeen

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Moslimhaat is normaal en niemand hier gaat er wat aan doen want Armageddon komt eraan.
    Heavy

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    1.479
    08-02-2017

    Citaat Geplaatst door Redactie Bekijk reactie
    De Haagse as-Soennah moskee heeft een dringende oproep gedaan aan ChristenUnie-fractievoorzitter Gert-Jan Segers om moslimhaat hoger op de politieke agenda te zetten.



    Afgelopen vrijdag heeft de Haagse as-Soennah moskee een dringende oproep gedaan aan ChristenUnie-fractievoorzitter Gert-Jan Segers om moslimhaat hoger op de politieke agenda te zetten. Dit naar aanleiding van zijn oproep om antisemitisme zwaarder te straffen. De inkt was nog niet opgedroogd of diezelfde vrijdagnacht is geprobeerd een moskee in Drachten in brand te steken. De moslimgemeenschap in Nederland beschouwt dit als een terreuraanslag gericht tegen onschuldige burgers.

    Het is beangstigend om te zien en te ervaren dat onze volksvertegenwoordigers, zowel op lokaal als op landelijk niveau, oorverdovend stil zijn over wat er in Drachten is gebeurd. Ook de gevestigde media heeft hier geen aandacht aan besteed, terwijl de terreuraanslag vlak voor het vroege ochtendgebed heeft plaatsgevonden. Er zijn gelukkig geen slachtoffers gevallen, maar het had zo anders kunnen aflopen, schrijft het bestuur van de as-Soennah moskee in de oproep.

    Meerdere moskeeën hebben de afgelopen tijd te maken gehad met bedreigingen en geweld. Wij zien niet alleen een intensivering in het aantal (gewelds)incidenten, maar deze beginnen ook steeds gevaarlijkere vormen aan te nemen, getuige de verscheidene brandstichtingen in het land. In onze gesprekken met de bevoegde autoriteiten hebben wij meermaals onze zorgen geuit over de toenemende moslimhaat.

    Wij moeten helaas vaststellen dat de bevoegde autoriteiten in onvoldoende mate maatregelen treffen om haat en geweld tegen moslimburgers te voorkomen. De overheid stelt zich te afwachtend op, wat de rechtsextremisten en xenofoben in hun overtuiging sterkt om door te gaan en hun gewelddadigheden op te voeren. In tegenstelling tot de bevoegde autoriteiten, zijn wij wel van mening dat de dreiging ernstig genoeg is om passende maatregelen te treffen. De aanvallen op moskeeën zijn niet weg te zetten als slechts baldadigheid, maar zijn een regelrechte aanval op onze rechtsstaat en alles waar wij in Nederland voor staan. Wanneer (religieuze) minderheden zich niet veilig en thuis kunnen voelen in ons land, dan begeven wij ons op een hellend vlak.

    Wij roepen de verantwoordelijke ministers van Justitie en Veiligheid en SZW op moslimhaat te prioriteren en met een heldere set aan maatregelen te komen. Moslimhaat is onder geen enkele omstandigheid acceptabel. Het is twee over twaalf en wij mogen absoluut niet wachten tot er daadwerkelijk dodelijke slachtoffers vallen.

    Ondertekend door:
    SIORH : Samenwerking Islamitische Organisaties Haaglanden
    SPIOR : Stichting Platform Islamitische Organisaties Rijnmond
    SMBZ : Samenwerkingsverband Moskeebesturen Brabant en Zeeland
    G4 : G4 Moskeeën
    SMUO : Samenwerking Moskeeën Utrecht en Omstreken
    FIO : Federatie Islamitische Organisaties

    Bron: Al-Yaqeen
    Je gaat toch niet de christen unie vragen om wat te doen tegen islamhaat van een partij die er zelf aan mee doet .

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.715
    09-09-2009

    het bekende verhaaltje , een poging tot brandstichting op een moskee en ik heb letterlijk niets meegekregen , als het hier niet stond dan had ik nooit ergens anders gelezen. Maar als dit bij een kerk of synago was dan stond dit letterlijk op alle voorpagina's

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    3.019
    26-05-2017

    Laatst was er een aanslag gepleegd op een Islamitisch centrum in Warschauw. Geen enkele krant pikte dat op. Maar de kranten stonden wel vol over artikelen van die gekke gast die ramen insloeg van een Joods restaurant in Amsterdam.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Moslimhaat is er altijd al geweest, vanaf het moment dat Iblies uitstel kreeg.... vanaf het begin van de mensheid... niks nieuws.

  7. #7
    ondertitel?

    Reacties
    19.142
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Het nieuwe kwaad... zullen we 1400 jaar over en weer ellende even opsommen? Niets nieuws aan, het is een menselijke eigenschap om mensen die vreemd zijn met wantrouwen te benaderen, zeker als ze bovenmatig ellende produceren.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door Abdul_Karim Bekijk reactie
    Het nieuwe kwaad... zullen we 1400 jaar over en weer ellende even opsommen? Niets nieuws aan, het is een menselijke eigenschap om mensen die vreemd zijn met wantrouwen te benaderen, zeker als ze bovenmatig ellende produceren.
    ^de gedachtegang van de doorsnee pvv/fvd stemmer.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Moslimhaat is normaal en niemand hier gaat er wat aan doen want Armageddon komt eraan.

    Mensen als jij, met jouw uitspraken jegens ongelovigen, met jouw uitspraken jegens mensen die andere opvattingen als jij zelf hebt, mensen als jij dragen dagelijks toe aan aan de moslimhaat - voorzover die al bestaat in ons land.

    Ook jij timmert goed aan de weg!

    https://www.rd.nl/vandaag/binnenland...caal-1.1406465
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  10. #10
    ondertitel?

    Reacties
    19.142
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    ^de gedachtegang van de doorsnee pvv/fvd stemmer.
    Je bedoeld dat je niet snapt wat er staat?
    Het is simpel, de claim is het is nieuw. Denk je echt dat hetnin 1400 jaar een en al vrede was? Zo nee, dan is er dus niets nieuws aan.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Tattoo_Mocro_ Bekijk reactie
    Laatst was er een aanslag gepleegd op een Islamitisch centrum in Warschauw. Geen enkele krant pikte dat op. Maar de kranten stonden wel vol over artikelen van die gekke gast die ramen insloeg van een Joods restaurant in Amsterdam.

    Heb je het over Poolse kranten of over Nederlandse kranten?

    Ik kan me voorstellen dat Nederlandse kranten schrijven over aanslagen die in Nederland gepleegd worden....
    Poolse kranten schrijven over aanslagen die daar gepleegd worden. Maar ik lees geen Poolse kranten.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Moslimhaat is er altijd al geweest, vanaf het moment dat Iblies uitstel kreeg.... vanaf het begin van de mensheid... niks nieuws.

    Sinds het begin van de mensheid? Grapjas!

    De mens bestond al tientallen eeuwen voordat de islam ontstond...
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    ^de gedachtegang van de doorsnee pvv/fvd stemmer.

    Nee man. Gezond verstand!

    Eigenlijk is het gewoon zielig dat je deze reactie framed als een reactie van een doorsnee PVV/FvD stemmer.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    Mensen als jij, met jouw uitspraken jegens ongelovigen, met jouw uitspraken jegens mensen die andere opvattingen als jij zelf hebt, mensen als jij dragen dagelijks toe aan aan de moslimhaat - voorzover die al bestaat in ons land.

    Ook jij timmert goed aan de weg!

    https://www.rd.nl/vandaag/binnenland...caal-1.1406465
    Noord zoek een leven terrorist.
    Heavy

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Noord zoek een leven terrorist.

    Beertje, ik heb een leven en ik hou v.an mijn leven, dit leven.
    Jouw leven zoekt naar de dood, en het leven na dit leven. Jouw versie van jouw geloof.

    Maakt me niet uit, wat kan mij het schelen hoe jij, en wat jij gelooft?

    Maar laat me alsjeblieft verschoond blijven van jouw domme kritiek en denigrerende opmerkingen, opvattingen over niet- of anders gelovigen.

    Los van jou persoonlijke aanvallen, ad hominem, op mij.


    Vergeet niet: ook jij draagt jouw steentje bij!

    https://www.rd.nl/vandaag/binnenland...caal-1.1406465
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!