1. #1
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium

    Gepest meisje schrijft brief: 'Ik word in mijn gezicht geslagen'

    "Een meisje heeft mij keihard in mijn gezicht geslagen en aan mijn haren getrokken", schrijft de tienjarige Amelia. Het meisje uit Almere wordt gepest op school en besloot om een emotionele brief aan haar directrice te schrijven. "Ze noemde mij kut-Marokkaan en kut-moslim. Door haar slaap ik niet goed."

    De school doet volgens de moeder van het meisje al 2,5 jaar niets aan het pestgedrag. Voor haar is de maat vol en daarom heeft ze besloten om haar dochter deze week thuis te houden. Daarnaast stelt ze een ultimatum: 'Pestkop weg of mijn dochter weg'.

    Amelia zit op Sterrenschool De Ruimte in Almere Poort. Een woordvoerder van de school zegt dat er in het belang van de kinderen geen mededelingen worden gedaan. "We gaan eerst uitzoeken wat er precies is gebeurd." De stichting Prisma, waar de school onderdeel van is, wil ook niet inhoudelijk reageren in het belang van beide betrokken kinderen.

    Loze beloftes
    “Twee weken geleden bereikte het pestgedrag een piek”, schrijft Assie Azzamouri op haar Facebookpagina. “Toen is mijn dochter tijdens de les in het gezicht geslagen, met een zwelling tot gevolg.” De ouders van Amelia gingen toen "voor de zoveelste keer" in gesprek met de directie van de basisschool. De school beloofde om wat aan het pesten te gaan doen, maar een week later werd Amelia zowel fysiek als verbaal getreiterd door dezelfde pestkop.

    De ouders van Amelia willen haar naar een andere school sturen als het pesten niet stopt. “Papa en mama willen dat ik naar een andere school ga, maar dat wil ik niet. Daarom wil ik nu om hulp vragen”, reageert het meisje in haar brief.

    De moeder heeft inmiddels honderden reacties gekregen op Facebook. Waaronder ook boze reacties over de ouders van de 'pestkop'. Azzamouri benadrukt dat ze alleen juridisch advies wil en dat ze hoopt een oplossing te vinden die werkt voor beide partijen. Ze sluit af met een wanhopige oproep: "Vrienden, papa's, mama's, mensen, wat moet ik doen om te voorkomen dat mijn dochter zich een keer opknoopt?!"

    Pestprotocol
    Prisma heeft een zogeheten pestprotocol. Daarin staat dat onder meer dat kinderen elkaar niet ongewild mogen aanraken. Ook moeten ze van elkaars spullen afblijven en mogen ze geen grove taal gebruiken.
    http://www.omroepflevoland.nl/nieuws...zicht-geslagen
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    2.5 jaar doet school al niets..


    dit is toch slecht wat hier gebeurd
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Het meisje uit Almere wordt gepest op school en besloot om een emotionele brief aan haar directrice te schrijven. "Ze noemde mij kut-Marokkaan en kut-moslim. Door haar slaap ik niet goed."
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    wie is de pester ? afkomst

  5. #5
    Bij twijfel . . . .

    Reacties
    12.812
    20-11-2006

    “Twee weken geleden bereikte het pestgedrag een piek”, schrijft Assie Azzamouri op haar Facebookpagina. “Toen is mijn dochter tijdens de les in het gezicht geslagen, met een zwelling tot gevolg.” De ouders van Amelia gingen toen "voor de zoveelste keer" in gesprek met de directie van de basisschool.
    Ik zou de ouders van Amelia dringend willen adviseren om aangifte te doen. Niks gesprek met de directie. Die school moet de consequenties maar eens dragen als ze dat pestgedrag niet aanpakken.
    Het is altijd het glas valt uit mijn handen. Nooit ik laat het glas vallen.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door LaPoekel Bekijk reactie
    Ik zou de ouders van Amelia dringend willen adviseren om aangifte te doen. Niks gesprek met de directie. Die school moet de consequenties maar eens dragen als ze dat pestgedrag niet aanpakken.
    het is misschien wel een van je broeders

    die verantwoordelijk is voor deze misdaden en misgedragingen

    zit in jullie genen alleen de ene ontpopt zich sneller als een ander

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Gewoon politie bellen en advocaat inschakelen.
    Heavy

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Waarom je kind naar een witte school sturen als moslim zijnde?
    Islamitische scholen zijn beter en sta je sterker.

  9. #9
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Net als moslims die in witte aka tokkie buurten gaan wonen en dan verbaasd zijn als er een steen door het raam gaat.
    Of werken in een bedrijf die eigenlijk geen moslims willen hebben en dan verbaasd zijn als ze je eruit willen pesten.