1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.313
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Mohammed VI-A-satelliet: militair gebruik bevestigd

    In een baan op een hoogte van 694 km zal de Mohammed VI-A-satelliet ook voor 'militaire doeleinden' worden gebruikt.



    De informatie werd bevestigd door het tijdschrift ''L'Espace Marocain'', het wetenschappelijke tijdschrift van de Koninklijke Luchtstrijdkrachten (FRA).

    Begin 2018 zal Marokko doorgaan - opnieuw volgens een bevestiging van het FRA-tijdschrift, met de lancering van een tweede soortgelijke observatiesatelliet.

    Beide satellieten werken als een paar om het Pleiades-systeem te vormen. Het Pleiades-systeem is bedoeld voor zowel civiel als militair gebruik. Het kan 1000 foto's per dag leveren en een strook land van 800 km breed waarnemen.

    De twee satellieten geven het Koninkrijk het vermogen om "met grote precisie de wapencentra te lokaliseren, toezicht te houden op de bewegingen van militaire troepen en de bewaking van de land- en zeegrenzen ", aldus het tijdschrift.

    Het civiele gebruik van het Pléiades-systeem omvat ook het monitoren van landbouwactiviteiten, observatie van klimaatverandering, cartografie en monitoring van woestijnvorming, evenals het voorkomen van natuurrampen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    525
    11-01-2018

    Dajjal-achtige taferelen.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    894
    07-06-2016

    Het heelal hoort licht te geven, toch? Waarom zie ik dat niet terug in de afbeelding? Geldt trouwens voor meerdere afbeeldingen die op internet staan.

    Iemand die mij meer uitleg kan geven, want de ene keer zie ik een afbeelding met de aarde en een lichtgevend heelal en de andere keer zie ik de aarde met een donker heelal.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    3.019
    26-05-2017

    Citaat Geplaatst door Al3adnani Bekijk reactie
    Dajjal-achtige taferelen.
    Nee,dit is een defensief ingestelde actie van Marokko.

    Algerije is een onbetrouwbare buurland dat gewapende militie´s ( lees;terreurgroepen) faciliteert die op hun beurt de samenleving in zuid-Marokko proberen te ontwrichten.


    Met dit soort militaire observaties vanuit de ruimte ( wat de vs,china,india,pakistan etc etc overigens ook doen) waarborgt de Marokkaanse overheid de veiligheid en stabiliteit in Marokko.

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    3.019
    26-05-2017

    Citaat Geplaatst door URUS Bekijk reactie
    Heel wat mocro s die meiden banen op het dak... dus dat feestje gaat ook niet meer door
    Dit bedoel ik. Een clown die grappig probeert te zijn en zwaar mislukt in zijn poging daartoe.


    MJA is naar de kleute door dit soort gastjes!


    Trollen,beledigen,trollen nog eens trollen en beledigen. wéér trollen én dan proberen grappig te doen.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    515
    06-11-2017

    Marokko is de op één na grootste investeerder in defensie op het Afrikaanse continent. Met de huidige budget van 3,5 miljard dollar verwachten experts dat de komende 5 jaar het jaarlijkse budget zal stijgen naar 3,9 miljard dollar.

    Aangezien het feit dat Algerije een jaarlijks budget heeft van om en nabij de 10 miljard dollar (het is daarmee de grootste investeerder in defensie in Afrika), is het onvermijdelijk dat het jaarlijkse Marokkaanse defensiebudget de komende jaren en misschien zelfs decennia alleen maar zal stijgen. De lancering van deze observatiesatelliet en de andere observatiesatelliet in 2018 lijken deze voorspellingen te bevestigen

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    3.019
    26-05-2017

    Citaat Geplaatst door Orionis91 Bekijk reactie
    Marokko is de op één na grootste investeerder in defensie op het Afrikaanse continent. Met de huidige budget van 3,5 miljard dollar verwachten experts dat de komende 5 jaar het jaarlijkse budget zal stijgen naar 3,9 miljard dollar.

    Aangezien het feit dat Algerije een jaarlijks budget heeft van om en nabij de 10 miljard dollar (het is daarmee de grootste investeerder in defensie in Afrika), is het onvermijdelijk dat het jaarlijkse Marokkaanse defensiebudget de komende jaren en misschien zelfs decennia alleen maar zal stijgen. De lancering van deze observatiesatelliet en de andere observatiesatelliet in 2018 lijken deze voorspellingen te bevestigen
    Klopt, maar deels. Mede omdat Marokko de observatie-satelliet en de dure observatie die daarbij komt kijken, niet enkel met het defensie-budget heeft betaald.

    Er zijn verschillende ministerie´s van de Marokkaanse overheid betrokken bij dit,voor Afrikaanse begrippen, peperdure project.


    Algerije krijgt letterlijk en figuurlijk het nakijken.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Citaat Geplaatst door Orionis91 Bekijk reactie
    Marokko is de op één na grootste investeerder in defensie op het Afrikaanse continent. Met de huidige budget van 3,5 miljard dollar verwachten experts dat de komende 5 jaar het jaarlijkse budget zal stijgen naar 3,9 miljard dollar.

    Aangezien het feit dat Algerije een jaarlijks budget heeft van om en nabij de 10 miljard dollar (het is daarmee de grootste investeerder in defensie in Afrika), is het onvermijdelijk dat het jaarlijkse Marokkaanse defensiebudget de komende jaren en misschien zelfs decennia alleen maar zal stijgen. De lancering van deze observatiesatelliet en de andere observatiesatelliet in 2018 lijken deze voorspellingen te bevestigen
    Maar ziekenhuizen walloe. Ga toch weg met je zielige propaganda. De Marokkaanse elite in Marokko gebruikt dit soort propaganda alleen om idioten zoals jou en je familie die daar woont voor de gek te houden zodat je afgeleid bent van de echte problemen in Marokko zoals dat er totaal geen ziekenhuizen zijn in Marokko en mensen in vieze stinkende gangen in deze 'ziekenhuizen' tevergeefs om hulp wachten. Logisch want je moet eerst 1000 euro neertellen voordat je op een smerig bed mag plaatsnemen

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    515
    06-11-2017

    Citaat Geplaatst door MorrocanUtrecht Bekijk reactie
    Maar ziekenhuizen walloe. Ga toch weg met je zielige propaganda. De Marokkaanse elite in Marokko gebruikt dit soort propaganda alleen om idioten zoals jou en je familie die daar woont voor de gek te houden zodat je afgeleid bent van de echte problemen in Marokko zoals dat er totaal geen ziekenhuizen zijn in Marokko en mensen in vieze stinkende gangen in deze 'ziekenhuizen' tevergeefs om hulp wachten. Logisch want je moet eerst 1000 euro neertellen voordat je op een smerig bed mag plaatsnemen
    Is geen propaganda bro. Dit zijn de feiten er is een soort van wapenwedloop gaande tussen Marokko en Algerije. Dat ik feiten presteer hier maakt mij nog geen idioot, zoals jij mij noemt. Je hoeft mij niet te vertellen dat Marokko één van de slechtste zorg heeft in de wereld dat weet ik zelf ook wel, ik kom er ieder jaar en ik heb daar familie wonen. Het ging hier over defensie, je hoeft niet zo lichtgevoelig te doen...

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Citaat Geplaatst door Orionis91 Bekijk reactie
    Is geen propaganda bro. Dit zijn de feiten er is een soort van wapenwedloop gaande tussen Marokko en Algerije. Dat ik feiten presteer hier maakt mij nog geen idioot, zoals jij mij noemt. Je hoeft mij niet te vertellen dat Marokko één van de slechtste zorg heeft in de wereld dat weet ik zelf ook wel, ik kom er ieder jaar en ik heb daar familie wonen. Het ging hier over defensie, je hoeft niet zo lichtgevoelig te doen...
    Oke, meende het niet op die manier, maar vind het apart om te zien hoeveel mensen meegaan in deze onzin. er is niks aan de hand tussen Algerije en Marokko

    Er zijn daar zionisten aan de macht die persoonlijke vetes met elkaar hebben. Moeten er nog twee islamitische landen bijkomen waar chaos en oorlog heerst? Er zijn op youtube genoeg filmpjes van mensen in zowel Marokko als Algerije die zeggen dat deze bullshit alleen door de politieke elites wordt gecreëerd. Waarom gaan Algerije en Marokko zich bijvoorbeeld niet inzetten voor de Palestijnen of Syriërs en schuiven ze Syrische vluchtelingen over de grens heen en weer naar elkaar toe en beschuldigen ze elkaar? Zijn dit moslims of gewoon twee seculiere regimes die ook dit deel van de wereld in brand willen steken met hun persoonlijke belangetjes?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Citaat Geplaatst door Faid-D_Salami Bekijk reactie
    Ik las net dat de islam in 2070 de grootste religie wordt. Maar toch op de een of andere manier blijven de Joden aan de touwtjes trekken...

    .
    Nog eerder dan dat zelfs, vieze zionist. Dus begin maar vast te schijten. Je vrouw, je zus en je dochters nemen we gevangen en je weet wel wat er dan met ze gaat gebeuren

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    3.019
    26-05-2017

    Citaat Geplaatst door Faid-D_Salami Bekijk reactie
    Ik heb geen zus of vrouw, maar je mag me buurvrouw met een hoofddoekje wel beffen als je dat graag wilt.
    Want ik denk niet dat stoere keyboardjihadi's iets anders kunnen doen.

    Allah Snackbar.
    Al-Mahdi laat zijn echte gezicht zien. Ik verwacht niks anders van een rat als jij.

    Een ziek gast met 3 gezichten.

    @ MoroccanUtrecht......geen aandacht geven aan deze rat. Zijn ban komt. Hij zit nu als een vieze rat te dansen op de tafels.

    Al-Mahdi is ontmaskert. Hij is 2 keer met mij in discussie gegaan en en werd 2 keer gebanned.

    Morgen komt zijn 3e ban. En het accoutn Al-Mahdi wordt definitief geschrapt.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Citaat Geplaatst door Faid-D_Salami Bekijk reactie
    Ik heb geen zus of vrouw
    Oke

  14. #14
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door Faid-D_Salami Bekijk reactie
    Wil je afspreken? Stuur maar een pm, keyboardjihadi.

    Allah Snackbar

    Heb je misschien last van een psychische stoornis genaamd homofilie?
    Gekke mahi heeft zijn masker laten vallen.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Citaat Geplaatst door Faid-D_Salami Bekijk reactie
    Wil je afspreken? Stuur maar een pm, keyboardjihadi.
    Jeukt je kont? Ga op een cactus zitten