1. #211
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Meen je Dit?

    Het staat nota bene in de quote van mij die je Aanhaalt.
    Wat ik 10 pagina's terug al zei. Je bent een idioot. Ik was daarin wat hard, daarvoor mijn excuses. Om het netter te zeggen: Je wilt de feiten niet zien.

    Ja, witte personen zijn in de regel snuggerder dan zwarte personen (racisme). En ja, Aziaten zijn in de regel snuggerder dan witte personen (geen racisme). Het rapport gaat echter over landen, niet rassen. Ben de nuance nu wel even kwijt dus ik geef je mijn originele post nog een keer:

    Volgens mij ging dit niet zozeer over 'rassen' of kleur. Wat FvD zegt is dat dit om landen ging, het iq per land. De initiele uitspraak (waar het eigenlijk om draait) ken ik niet.

    Er is wel degelijk een verschil qua iq per land maar dat heeft met allerlei factoren te maken, scholing, inherente intelligentie (dat zou je als ras kunnen interpreteren), religie, algemene ontwikkeling van het land in kwestie en zo zijn er nog wel honderd factoren waarschijnlijk.

    Het is nou eenmaal een feit dat het iq in Afrikaanse landen en grote delen van het MO lager is dan het iq in de meeste Westerse landen, net zoals dat het volgens die onderzoeken een feit is dat meerdere Oost-Aziatische landen hoger scoren dan Westerse landen. Moet ik, als Nederlander, nu op de barricades omdat enkele onderzoeken aantonen dat een Chinees waarschijnlijk snuggerder is dan mij? Ik accepteer dit gewoon, in Oost-Aziatische landen zijn ze klaarblijkelijk gewoon slimmer dan mensen in Westerse landen over het algemeen. Jammer voor mij maar een feit is een feit.

  2. #212
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    Neoborn heeft een geheel eigen wijze van teksten lezen en interpreteren.
    Bij Neoborn gaat het er niet om wat iemand schrijft, maar wie dat doet.
    Hij rubriceert mensen snel als de "goeden", mensen die zijn mening delen of de "slechten" die dat niet doen.
    Vanaf dat moment verdiept hij zich niet meer in wat deze "slechte" mensen schrijven. Draait dat plaatje af; racist.

  3. #213
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    Wat ik 10 pagina's terug al zei. Je bent een idioot. Ik was daarin wat hard, daarvoor mijn excuses. Om het netter te zeggen: Je wilt de feiten niet zien.

    Ja, witte personen zijn in de regel snuggerder dan zwarte personen (racisme). En ja, Aziaten zijn in de regel snuggerder dan witte personen (geen racisme). Het rapport gaat echter over landen, niet rassen. Ben de nuance nu wel even kwijt dus ik geef je mijn originele post nog een keer:
    Ben jij dezelfde als noord,OB fromage...want die schreef dit

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    Blanke, bruine en rode mensen hebben een lager IQ dan Chinezen... Wat nu?
    En dat is een bewering die niet klopt het feit is dat op iq niet wetenschappelijk is in te delen op basis van huidskleur dat is nu al herhaaldelijk aangetoond en aangehaald.

    @hobbit deze reactie dus.

  4. #214
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Ben jij dezelfde als noord,OB fromage...want die schreef dit



    En dat is een bewering die niet klopt het feit is dat op iq niet wetenschappelijk is in te delen op basis van huidskleur dat is nu al herhaaldelijk aangetoond en aangehaald.

    @hobbit deze reactie dus.

    Zeg er even bij dat hij (Fromage) die reactie vooral moet lezen in zijn context. Die tip had ik jou al gegeven.

    Clown!
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  5. #215
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    Tuurlijk is het niet zo zwart wit.
    In de medische wetenschap/wereld is het ook gewoon een geaccepteerd iets daar zijn onderzoeken naar de genetische verschillen tussen bv witte en zwarte mensen van groot belang.
    Tuurlijk zijn er genetische verschillen, maar niet de geclaimde etnische superioriteit van intelligentie van blanken ten opzichte van niet-blanken, die Baudet en zijn clubje racistische objectivisten voorstaan! Want daar gaat het om in deze discussie.
    Dit is genetisch niet bewezen. Er is biologisch gezien geen verschil tussen de werking en het intellect vermogen van de hersenen van een blanke ten opzichte van een niet-blanke. Er zijn wel individuele verschillen in het intellect tussen mensen onderling, ongeacht etniciteit. Maar dat staat los van biologie en de ideologische rassenleer van FvD.

    Dat je hierin min of meer in meegaat, verbaast mij. Geloof je de rassenleer van FvD nu echt?

  6. #216
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Ben jij dezelfde als noord,OB fromage...want die schreef dit



    En dat is een bewering die niet klopt het feit is dat op iq niet wetenschappelijk is in te delen op basis van huidskleur dat is nu al herhaaldelijk aangetoond en aangehaald.

    @hobbit deze reactie dus.
    Wat kan ik nog meer zeggen dan wat ik in post 163 zei ?
    Terwijl we het beiden met je eens zijn dat er geen wetenschappelijke verantwoording voor racisme voorhanden is, en dat dat maar goed is ook.
    De correlatie tussen diverse etnische groepen en IQ zegt niks over causaliteit. De quote van OBB zegt ook niks over causaliteit. Noch wordt er iets gezegd over de waarde die we aan de correlatie zouden moeten toekennen.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  7. #217
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Tuurlijk zijn er genetische verschillen, maar niet de geclaimde etnische superioriteit van intelligentie van blanken ten opzichte van niet-blanken, die Baudet en zijn clubje racistische objectivisten voorstaan! Want daar gaat het om in deze discussie.
    Dit is genetisch niet bewezen. Er is biologisch gezien geen verschil tussen de werking en het intellect vermogen van de hersenen van een blanke ten opzichte van een niet-blanke. Er zijn wel individuele verschillen in het intellect tussen mensen onderling, ongeacht etniciteit. Maar dat staat los van biologie en de ideologische rassenleer van FvD.

    Dat je hierin min of meer in meegaat, verbaast mij. Geloof je de rassenleer van FvD nu echt?
    De stelling waar ik op reageerde van MikeH ..ging die over intelligentie of over genetische verschillen tussen verschillende bevolkingsgroepen op medisch vlak..??
    Volgens mij toch echt het laatste
    Correct me if i am wrong..

    Genetische verschillen onder bevolkingsgroepen onderzoeken.. waardoor wetenschappers aandoeningen/ andere vormen van bv genetische aanleg voor bep aandoeningen onder bepaalde bevolkingsgroepen duidelijker in kaart kunnen brengen..vindt jij dat racisme van de wetenschap??

  8. #218
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    De stelling waar ik op reageerde van MikeH ..ging die over intelligentie of over genetische verschillen tussen verschillende bevolkingsgroepen op medisch vlak..??
    Volgens mij toch echt het laatste
    Correct me if i am wrong..

    Genetische verschillen onder bevolkingsgroepen onderzoeken.. waardoor wetenschappers aandoeningen/ andere vormen van bv genetische aanleg voor bep aandoeningen onder bepaalde bevolkingsgroepen duidelijker in kaart kunnen brengen..vindt jij dat racisme van de wetenschap??
    Nee, daar ben ik het mee eens. Dit kon je makkelijk uit mijn reactie halen . Dat bepaalde type en soorten biologische en genetische aandoeningen meer en frequenter voorkomen bij diverse etnische groepen dan bij andere volkeren, is evident. Lactose intolerantie bij Mediterrane volkeren b.v. komt vaker voor dan bij Noord-Europeanen enz.

    Ik heb het over DIT onderwerp, waar we nu in discussiëren. Het gaat mij dus meer om je flirterige houding ten op zichte van een fout clubje als FvD en hun racistische stelling.
    Waarom neem jij daar nu niet expliciet afstand van? (Zoals jij mij dikwijls vraagt om stelling te doen om afstand te nemen van die barbaarse honden van Daesh, wat ik dikwijls heb gedaan!)

    Beken jij nu eens even kleur.

    Wat vind jij van de racistische stelling die dat gedrocht van een Ramautarsing heeft gedaan en die Baudet volledig beaamt?

  9. #219
    MVC Lid

    Reacties
    525
    11-01-2018

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Nee, daar ben ik het mee eens. Dit kon je makkelijk uit mijn reactie halen . Dat bepaalde type en soorten biologische en genetische aandoeningen meer en frequenter voorkomen bij diverse etnische groepen dan bij andere volkeren, is evident. Lactose intolerantie bij Mediterrane volkeren b.v. komt vaker voor dan bij Noord-Europeanen enz.

    Ik heb het over DIT onderwerp, waar we nu in discussiëren. Het gaat mij dus meer om je flirterige houding ten op zichte van een fout clubje als FvD en hun racistische stelling.
    Waarom neem jij daar nu niet expliciet afstand van? (Zoals jij mij dikwijls vraagt om stelling te doen om afstand te nemen van die barbaarse honden van Daesh, wat ik dikwijls heb gedaan!)

    Beken jij nu eens even kleur.

    Wat vind jij van de racistische stelling die dat gedrocht van een Ramautarsing heeft gedaan en die Baudet volledig beaamt?
    Barbaar woha enta a chmetta

  10. #220
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    Volgens mij ging dit niet zozeer over 'rassen' of kleur. Wat FvD zegt is dat dit om landen ging, het iq per land. De initiele uitspraak (waar het eigenlijk om draait) ken ik niet.

    Er is wel degelijk een verschil qua iq per land maar dat heeft met allerlei factoren te maken, scholing, inherente intelligentie (dat zou je als ras kunnen interpreteren), religie, algemene ontwikkeling van het land in kwestie en zo zijn er nog wel honderd factoren waarschijnlijk.

    Het is nou eenmaal een feit dat het iq in Afrikaanse landen en grote delen van het MO lager is dan het iq in de meeste Westerse landen, net zoals dat het volgens die onderzoeken een feit is dat meerdere Oost-Aziatische landen hoger scoren dan Westerse landen. Moet ik, als Nederlander, nu op de barricades omdat enkele onderzoeken aantonen dat een Chinees waarschijnlijk snuggerder is dan mij? Ik accepteer dit gewoon, in Oost-Aziatische landen zijn ze klaarblijkelijk gewoon slimmer dan mensen in Westerse landen over het algemeen. Jammer voor mij maar een feit is een feit.
    Je moet het stuk nog eens lezen er staat : "IQ doet geen recht aan de complexiteit van menselijke intelligentie. Het is bovendien een sociale constructie: een specifieke groep mensen die een specifieke groep vragen heeft bedacht, er is weinig universeels aan IQ".

    Bijvoorbeeld vragen wie de Koningin van Engeland is of vragen wie werd er tot vier keer toe gekozen als president van Kenia ? Of Kan je de wortels van een hemlock plant eten ? Of kan je de bladeren van een aardappelplant eten ? Verder neem ik aan dat mensen die in de rimbou leven van o.a. de jacht beter kunnen spoorlezen dan Thierry Baudet bijvoorbeeld, ofwel de vragen die in zo'n inteligentie test worden gesteld zijn opgesteld door mensen uit een bepaalde groep... voor een bepaalde groep...

  11. #221
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    En dan nog wat, denken dat omdat de mensen in het westen rijker zijn en dus intelligenter is ook al zo'n vreemde conclusie..... verbeter me als ik het fout heb, maar het oh zo intelligente westen maakt meer kapot in deze wereld door de consumptie maatschappij dan een Normadische jager in de woestijn.... dus wie is er nou echt intelligent bezig van deze twee ? Als je al een verschil wil maken in niveau van intelligentie....

  12. #222
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Intelligentie zwart versus wit en alles daar tussenin ... Volgens mij in hoofdzaak afhankelijk van context van ontwikkeling.
    En van de vragen en priorteiten die men aan de onderzochte personen stelt.....

  13. #223
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    En dan nog wat, denken dat omdat de mensen in het westen rijker zijn en dus inteligenter is ook al zo'n vreemde conclusie..... verbeter me als ik het fout heb, maar het oh zo inteligente westen maakt meer kapot in deze wereld door de consumptie maatschappij dan een Normadische jager in de woestijn.... dus wie is er nou echt inteligent bezig van deze twee ? Als je al een verschil wil maken in niveau van inteligentie....
    niet alleen dat als er echt zoiets bestond als een intelligente ras dan zouden de Arabieren, amzigh en perzen 500-1000 geleden een hoge iq hebben dan de rest van de wereld.
    En de Chinezen zouden de laagste hebben in de tijd van Mao.
    Als het echt een genetisch eigenschap zou zijn dan zou dit niet veranderen in zo'n korte tijd.

  14. #224
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    En dan nog wat, denken dat omdat de mensen in het westen rijker zijn en dus inteligenter is ook al zo'n vreemde conclusie..... verbeter me als ik het fout heb, maar het oh zo inteligente westen maakt meer kapot in deze wereld door de consumptie maatschappij dan een Normadische jager in de woestijn.... dus wie is er nou echt inteligent bezig van deze twee ? Als je al een verschil wil maken in niveau van inteligentie....
    Wie van deze twee intelligent bezig is, is zelfs voor een simpele ziel als ik duidelijk:
    het Westen is zo dom om te veel mensen uit de woestijn,
    die slim gebruik maken van onduidelijke asielprocedures,
    hier toe te laten ...

  15. #225
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Deze iq scores zitten vol fouten zoals ik al eerder aantoonde.
    Voor sommige Afrikaanse landen zijn er resultaten gebruikt van mentaal gehandicapte en van buurlanden.
    Van andere zijn weer de resultaten gebruikt van in de buitenland wonende bevolking.
    En van andere zoals China zijn de resultaten gebruikt van de elitaire Engels sprekende studenten.