1. #241
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    En dan nog wat, denken dat omdat de mensen in het westen rijker zijn en dus intelligenter is ook al zo'n vreemde conclusie..... verbeter me als ik het fout heb, maar het oh zo intelligente westen maakt meer kapot in deze wereld door de consumptie maatschappij dan een Normadische jager in de woestijn.... dus wie is er nou echt intelligent bezig van deze twee ? Als je al een verschil wil maken in niveau van intelligentie....
    Goed gezegd Gitane.

    Conclusie : intelligentie staat in referentie tot iets. En dat 'iets' is context afhankelijk.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  2. #242
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    En van de vragen en priorteiten die men aan de onderzochte personen stelt.....
    Exact.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  3. #243
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    Dat is ook het probleem met die testen. Er kan (nog?) geen test test gemaakt worden waar geen culturele dingetjes van de maker(s) in sluipen. Dat maakt die testen volgens mij per definitie minder geschikt voor mensen uit andere culturen.

    Stel je voor: ik hoorde in een radio-uitzending een anekdote over Bosjesmannen (Afrika) en Aboriginals (Australie). Begin vorige eeuw werden er (onder andere) testen afgenomen om het ruimtelijk inzicht bij deze volken te meten. De uitkomst: dramatisch slecht. Conclusie: Bosjesmannen en Aboriginals hebben geen/nauwelijks ruimtelijk inzicht.

    Maar wat is eigenlijk ruimtelijk inzicht? Waarom is het belangrijk, waar dient het toe?
    Wat is ruimtelijk inzicht bij volken die zonder moderne hulpmiddelen zonder mankeren hun weg kunnen vinden in ondoordringbare oerwouden, eindeloze steppen en gevaarlijke woestijnen?


    Mijn persoonlijke conclusie hierover? Zinloos onderzoek.
    Er bestaat geen universele intelligentietest.
    Resultaten van intelligentietesten afgenomen bij minder goed ontwikkelde landen moeten met de nodige terughoudendheid geïnterpreteerd worden.
    Dat er genen nodig zijn om potentieel voor intelligentie te hebben lijkt me nogal vanzelfsprekend.

    Maar zoals ook jij zegt heeft alles te maken met context. Zowel de ontwikkeling van het IQ als de appreciatie ervan.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  4. #244
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    "Tegen racisme aanschuren".... kan het nog banaler ? Wat is volgens jou dan een wel echt racistische uitspraak als stellen dat zwarte mensen een lager QI hebben (of Surinamers) tegen racisme aanschuurt dan ben ik benieuwd wat dan volgens jou wel gewoon racisme is...... Of heb je er problemen mee om deze uitspraak "gewoon racistisch te noemen" of "vind je het werkelijk niet echt (duidelijk) racitisch ?
    Denk dat laatste. Het meisje snapt t niet of ze probeert ze zich in allerlei bochten te wringen om de racistische insteek van deze nieuwe populistische partij door de vingers te zien. Daarom durft ze ook geen expliciete stelling te nemen tegen dit soort rechtse partijen.
    Pol flirt wel vaker met rechts.

  5. #245
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Denk dat laatste. Het meisje snapt t niet of ze probeert ze zich in allerlei bochten te wringen om de racistische insteek van deze nieuwe populistische partij door de vingers te zien. Daarom durft ze ook geen expliciete stelling te nemen tegen dit soort rechtse partijen.
    Pol flirt wel vaker met rechts.
    Dus als ik zeg dat het geen racisme is maar wel er tegen aanschurkt maakt me een flirter met rechts..
    If you say so it must be true..

    Zal ik je uitleggen..want vragen doet niemand hier .waarom ik de uitspraak van Ramautarsing niet expliciet racisme vind?

    Omdat Ramautarsing ook erkend dat voeding en klimaat van belang zijn.
    Een echte racist erkend dat niet.
    Is zijn uitspraak daarmee goed gepraat nee..maar is het racisme nee.

    Trouwens lees je openingszin nog ff die staat bol van tegenstrijdigheden

  6. #246
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Attentie. Bekijk reactie
    Er is mij ooit verteld door een oude lid dat je door haten zowel van binnen als buiten lelijk wordt.

    Dan wil je natuurlijk niet op een selfie met zo'n Oostblok raciste/gedrocht uit Kroatië

  7. #247
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    Ik vind het tegen racisme aan schuren..dat staat er toch echt
    En nee ik heb er dus geen probleem mee om te zeggen dat het tegen racisme aanschurkt.
    Vraag : Is de uitsrpaak racistisch of net niet ?

  8. #248
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Vraag : Is de uitsrpaak racistisch of net niet ?
    Ligt aan wat je bedoeld..alleen die uitspraak of het hele interview.
    Ik neem aan dat jij het niet in de context plaatst van het interview dan kun je het inderdaad racisme noemen..maar Ramautarsing zei meer dan dat stukje.

  9. #249
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    Ligt aan wat je bedoeld..alleen die uitspraak of het hele interview.
    Ik neem aan dat jij het niet in de context plaatst van het interview dan kun je het inderdaad racisme noemen..maar Ramautarsing zei meer dan dat stukje.
    Ik heb het hele intervieuw ook gelezn en ik vind dat de racistische uitspraak precies in zijn racistische denkwijze (en dus context) past.

  10. #250
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Ik heb het hele intervieuw ook gelezn en ik vind dat de racistische uitspraak precies in zijn racistische denkwijze (en dus context) past.
    Das prima hoor
    Jij jouw visie ik de mijne en weer iemand anders de zijne/hare.

  11. #251
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    Das prima hoor
    Jij jouw visie ik de mijne en weer iemand anders de zijne/hare.
    Maar goed jouw conclusie is dus dat zijn gedachtegang en dus de uitspraak (net) niet racistisch (genoeg) zijn, begrijp ik je nu goed ?

  12. #252
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Maar goed jouw conclusie is dus dat zijn gedachtegang en dus de uitspraak (net) niet racistisch (genoeg) zijn, begrijp ik je nu goed ?
    Volgens mij heb ik deze vraag nu al 3x beantwoord..
    Verder alles goed

  13. #253
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Maar goed jouw conclusie is dus dat zijn gedachtegang en dus de uitspraak (net) niet racistisch (genoeg) zijn, begrijp ik je nu goed ?
    DC vind de desbetreffende persoon geen racist dat tegen aanschuren is gwn om.niet buiten de boot te vallen.
    Heavy

  14. #254
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    schurkt tegen racisme aan hahahahah zo kan je alles goedpraten

  15. #255
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    Volgens mij heb ik deze vraag nu al 3x beantwoord..
    Verder alles goed
    Nee je bent niet duidelijk als je zegt dat het er tegenaan schuurt.... en nee je bent niet duidelijk als je zegt dat het wel racistische is als je het uyit de context haalt, vervolgens geef je niet aan of het dus niet racistisch is als het in de context geplaatst wordt...precies dus waar ik jou dus om verduidelijking vraag... maar nee je blijft er omheen draaien......