Verbannen

Reacties
    261
    27-11-2017

Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Alleen werkt het zo niet.

Tauwbah heeft voorwaarden, zoals dat er sprake van oprechte spijt moet zijn, je direct moet stoppen met de zonde, je best doen om er niet naar terug te keren en daarnaast het recht van degene die jij onrecht aangedaan hebt teruggeven mocht dat het geval zijn.

Er is geen sprake van “eventjes Tauwbah doen” en dan verdergaan, dat is geen Tauwbah.

Overigens vind ik het objectief gezien veel zwakker dat je uit het geloof stapt omdat mensen een beetje druk op je gezet hebben en jij dat hypocriet vond, je religie is dus puur afhankelijk van hoe anderen zich tegen jou gedragen in plaats van je eigen relatie met God.
    Nee, het was een van de kleinere redenen. De grootste reden blijft nog altijd wel datgene wat geen enkele religie ooit is gelukt namelijk voldoende bewijs voorleggen om het bestaan van God op zijn minst aannemelijk te maken (laat staan aan te tonen dat God bestaat) en daarnaast voldoende bewijs kunnen overleggen dat de literaire doctrine (de koran in dit geval) daadwerkelijk het letterlijke woord van God is. Dat zijn echt serieuze claims waar veel moslims naar mijn mening luchtig over doen.

Maar bedankt voor je uitleg. Ik heb inderdaad grote moeite met mensen die schijnheilig zijn in het zich doen uiten als een vrome moslim waarbij ze met de vingers naar anderen wijzen maar ondertussen wel alles doen wat God verboden heeft (of ja wat Mohammed beweerde dat Gabriël aan hem zou hebben doorgegeven dat Allah zou hebben verboden dat...).

Rotterdamse denker.

Reacties
    985
    12-03-2017

Citaat Geplaatst door Darkmatter1991 Bekijk reactie
    Nee, het was een van de kleinere redenen. De grootste reden blijft nog altijd wel datgene wat geen enkele religie ooit is gelukt namelijk voldoende bewijs voorleggen om het bestaan van God op zijn minst aannemelijk te maken (laat staan aan te tonen dat God bestaat) en daarnaast voldoende bewijs kunnen overleggen dat de literaire doctrine (de koran in dit geval) daadwerkelijk het letterlijke woord van God is. Dat zijn echt serieuze claims waar veel moslims naar mijn mening luchtig over doen.

Maar bedankt voor je uitleg. Ik heb inderdaad grote moeite met mensen die schijnheilig zijn in het zich doen uiten als een vrome moslim waarbij ze met de vingers naar anderen wijzen maar ondertussen wel alles doen wat God verboden heeft (of ja wat Mohammed beweerde dat Gabriël aan hem zou hebben doorgegeven dat Allah zou hebben verboden dat...).
    In die discussie heb ik op het moment geen zin, sorry. Omdat daar veel tijd in gaat zitten zou ik dan eerst willen weten of je niet bevooroordeeld bent of vol haat zit en dat soort dingen. En daar ken ik je eerlijk gezegd niet goed genoeg voor.

Altijd paraat

Reacties
    5.776
    21-06-2010

Secularisme ziet er diep in in de cumhuriyeti, veel zien geen kwaad in een glaasje.
    كلنا مقاطعون#

MVC Lid

Reacties
    2.036
    05-03-2017

Met alcohol an sich is niet erg veel mis. Ja, het is een drug en ja het is zelfs een harddrug. Het is lang zo verslavend en vernietigend niet als andere harddrugs zoals heroine, crack en noem het maar op.

Een totaalverbod op alcohol is een achterlijke keuze, ook al is alcohol niet per definitie gezond of ongezond. Je moet het gebruik ervan matigen, een biertje is prima, 10 halve liters per dag is dodelijk op termijn.Er zijn ook onderzoeken die aantonen dat een gematigde consumptie positieve effecten heeft. Zoek dat eerst een verder uit, het verbannen van alchohol in Turkije zal enorme consequenties hebben voor de toerismegebieden in Turkije.. de gebieden waar ze toch al niet erg pro-AK zijn en in het recente verleden al aardig wat inkomsten zijn misgelopen.

MVC Lid

Reacties
    3.826
    15-04-2016

Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Amerika, Engeland en Nederland waren de hoofdschuldigen.
    Bush, Blair en Balkende oftewel de 3 B's.
    Nederland 1 van de drie hoofdschuldigen ja?
    Je weet zelf best dat dat niet waar is (nee ik zeg niet dat Nederland onschuldig is).

MVC Lid

Reacties
    15.982
    03-05-2015

Hier heeft Erdogan gelijk in.nederland moet die rotzooi ook verbieden
    Leef en laat leven.

Bijna Lid

Reacties
    2.756
    23-10-2014

Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Je weet zelf best dat dat niet waar is (nee ik zeg niet dat Nederland onschuldig is).
    Jawel, het waren die 3 landen in het westen die voorop stonden.
    Alleen Frankrijk en Duitsland gaven tegengas maar konden er niet veel aan doen.

MVC Lid

Reacties
    2.295
    24-01-2018

Ik zou best wel willen weten hoe de situatie zou zijn als Amerika geen steun zou krijgen van Balkenende. Net zoals ze de steun net hadden van de NAVO.

Nederland is de hoofdschuldige.

Soms is het zelfs zo dat de gene die de steun uitspreekt nog MEER schuldig is dan degene die iets uitvoert.
    Solidair met Tarik Ibn Ali!

MVC Lid

Reacties
    3.826
    15-04-2016

Citaat Geplaatst door Monddoodbario Bekijk reactie
    Ik zou best wel willen weten hoe de situatie zou zijn als Amerika geen steun zou krijgen van Balkenende. Net zoals ze de steun net hadden van de NAVO.

Nederland is de hoofdschuldige.

Soms is het zelfs zo dat de gene die de steun uitspreekt nog MEER schuldig is dan degene die iets uitvoert.
    Volgens mij waren er veel meer landen die de VS en UK steunden.

Maar de logica dat iemand die steunt schuldiger is dan de dader kan ik me even niet voorstellen.

MVC Lid

Reacties
    553
    11-01-2018

Volgens mij waren er veel meer landen die de VS en UK steunden.

Maar de logica dat iemand die steunt schuldiger is dan de dader kan ik me even niet voorstellen.
    Nederland deed actief mee drol

MVC Lid

Reacties
    3.826
    15-04-2016

Citaat Geplaatst door Al3adnani Bekijk reactie
    Ja dat weet ik.
    Maar nogmaals, er waren er meer dan die drie die actief mee deden dacht ik.

MVC Lid

Reacties
    3.826
    15-04-2016

Citaat Geplaatst door Al3adnani Bekijk reactie
    Ja dat weet ik.
    Maar nogmaals, er waren er meer dan die drie die actief mee deden dacht ik.

MVC Lid

Reacties
    3.826
    15-04-2016

Citaat Geplaatst door URUS Bekijk reactie
    maak dat het dan minder erg?

Het is juist een schande dat landen die claimen moreel superieur te zijn de barbaarse daden uitvoeren.

Dan komt er een IS’je langs -als resultaat van het westers moreel superieur ingrijpen- die de enorme aandacht van het westen, met elke vlieg die ze doden draait letterlijk het westerse propganda machine overtoeren.

Mijn vraag is dan: waarom werden niet alle dodelijke aanvallen van het westers morewl superieur ingrijpen nooit getoond aan de wereld.

Ik meen me te herinneren dat al Jazeera dat deed en dat Bush toevallig deze zender een paar keer heeft gebombardeerd op de grond

Dus wie houden we voor de gek? Het is maar dat de sterksten de geschiedenis schrijven anders was er niks van het moreel superieur westen overgebleven
    Ik wil helemaal niemand voor de gek houden en het maakt het ook niet minder erg, maar zaken moeten wel in het juiste perspectief gesteld worden.
    Ik vind dat we daar niets te zoeken hadden, zelfs niet als er wel echt bewijs voor WMD's was (De indruk is dat Balkenende niet wist dat het bewijs niet echt was, maar dat zullen we nooit zeker weten).
    Alleen hier werd net gesteld dat Nederland de derde grootste initiator en dader was en dat is gewoon niet waar.
    Dat soort framing herken jij toch ook wel lijkt me