1. #1
    MVC Premium

    Reacties
    494
    31-10-2009

    MVC Premium MVC Premium

    Djamaa'ah tabliegh

    Assalaamoe 'alaykoem. Plusminus tien jaar terug ben ik een aantal maanden opgetrokken met een groep mensen behorende tot djamaa'ah tabliegh (djamaa3ah tabliegh, tablighi djamaa3ah, tableegh enzovoort..).

    Wij bezochten dan elk weekend een andere moskee in - met name het noorden en oosten van Nederland (Noord-Holland, Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel) en dan gaf de Amir van de groep na elke salaah een soort van vermaning of advies. Allereerst dankzij de gunst en hulp van Allah en daarna door de gulheid van de moslims werden dit soort groepen met open armen ontvangen in de moskeeën en bij de moslims thuis. Ik vond - en nu eigenlijk nog steeds - toentertijd dat helaas veel mensen binnen deze organisatie hun da'wah te weinig focussen op primaire zaken als tawhied en/of 'aqiedah. . ,. Nu is het zo dat er aanstaande vrijdag een groep tablieghies vanuit het VK naar 'mijn' moskee komt. Er is nu een discussie gaande tussen enkele broeders en de imaam of wij dit soort mensen wel of geen platform moeten geven (in feite: de reguliere lessen cancellen om deze mensen vrij baan te geven). Ik vroeg me af of hier broeders zijn die ook da'wah hebben gedaan of op een andere manier ervaring hebben met de da'wah van djamaa'ah tabliegh.

  2. #2
    MVC Premium

    Reacties
    494
    31-10-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Ik wil dus graag weten wat jullie ervaringen zijn met deze organisatie

  3. #3
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Wa alaikoem salaam wa rahmatoelah.

    The speech of the Kibaar al-Ulama on Jamaat at-Tabligh

    https://m.youtube.com/watch?v=xr2Rv-M2TWw

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  4. #4
    MVC Premium

    Reacties
    494
    31-10-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Gta6 Bekijk reactie
    Deoband deoband!!!
    De Amier van mijn groep was een Palestijn afgestudeerd aan Oem Al-Qoera in Mekkah. 100 procent atharie

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Niet echt ervaring met de tablieghies.

    https://www.kalamullah.com/Books/The...0Awakening.pdf

    Op blz. 213 zegt ibn 3oethaymien dat we niet allemaal groepjes moeten maken zoals selefies, ikhwaanies en tablieghies. Het gaat verder over punten van da3wah die we onszelf eigen moeten maken.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Vanaf blz 235 gaat hij er meer in op verschillende groepen. Vanaf blz. 247 gaat hij dieper in op de tablieghies.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."