MVC Lid

Reacties
    3
    30-06-2016

Trouwen volgens Marokkaanse wet bij de consulaat

Salam walaykom,

Ik heb een vraag omtrent het huwelijk volgens de Marokkaanse wet. 2 maart trouw ik volgens de Nederlandse wet.
    Vervolgens wil ik volgens de Marokkaanse wet trouwen. Ik sta ingeschreven bij de consulaat
    in Den Bosch en mijn vrouw bij die van Rotterdam. Kunnen we beide trouwen bij de consulaat naar keuze, of hangt er een
    regel aan? Welke documenten heb ik nodig en kan ik van te voren een afspraak maken?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik probeer de consulaat te bereiken alleen wordt er niet opgenomen.

MVC Lid

Reacties
    3.829
    23-02-2011

Citaat Geplaatst door Mr.serious Bekijk reactie
    Salam walaykom,

Ik heb een vraag omtrent het huwelijk volgens de Marokkaanse wet. 2 maart trouw ik volgens de Nederlandse wet.
    Vervolgens wil ik volgens de Marokkaanse wet trouwen. Ik sta ingeschreven bij de consulaat
    in Den Bosch en mijn vrouw bij die van Rotterdam. Kunnen we beide trouwen bij de consulaat naar keuze, of hangt er een
    regel aan? Welke documenten heb ik nodig en kan ik van te voren een afspraak maken?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik probeer de consulaat te bereiken alleen wordt er niet opgenomen.
    Waar trouwen jullie voor de wet? In regio Den Bosch of regio Rotterdam. Als het regio Den Bosch is, dan ga je naar het consulaat daar. Is het regio Rotterdam, dan trouw je daar.
    Je moet documenten volgende meenemen:
    - internationale huwelijksakte (Bij het trouwen bij de Gemeente, dien je vooraf aan te geven dat je deze wilt. Dan krijg je die mee op 2 maart)
    - Internationale uittreksel BRP (jij één en jouw partner één) (Aanvragen bij de Gemeente waar je staat ingeschreven)
    - Internationale geboorteakte (jij één en jouw partner één) (Aanvragen bij de Gemeente waar je staat ingeschreven)
    - Geboorteakte bij de Marokkaanse consulaat waar je staat ingeschreven. Zowel jij als zij. Als je geboren bent in Marokko dan moet je daarvoor naar Marokko.
    - Akte waarop staat wat je huwelijkse staat is van de consulaat waar je staat ingeschreven. (hiervoor moet je jouw internationale uittreksel BRP meenemen naar consulaat) Jouw partner haalt die dus in Rotterdam, jij in Den Bosch.
    - 2 getuigen (mannen) met Marokkaanse nationaliteit. Zij moeten hun la carte meenemen.
    - Jouw Nederlandse paspoort en haar Nederlandse paspoort
    - La carte zowel van jou als van haar
    - 2 pasfoto's.

Voor een afspraak moet je bellen of langsgaan. Succes, moge Allaah jullie huwelijk zegenen.