Zwerver

Reacties
    6.464
    25-01-2006

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door miSs_temsamane2 Bekijk reactie
    Helaas is dit een probleem waar zowel de vrouwen en mannen tegen aanlopen. Er zijn vele redenen hiervoor en vaak is dat men voor het huwelijk zich anders(goed) voordoet dan na het huwelijk. Want zodra men onder 1 dak woont komt de ware aard naar boven en heeft 1 van hen geduld terwijl andere niet inziet wat ie fout doet. Geduld raakt op waardoor dit kan leiden tot een scheiding.
    Wat je ook ziet is dat de goede mannen en vrouwen bezig zijn met hun carriere of studie waardoor ze niet in aanmerking komen met de juiste persoon. En doelend op het koppelen, tegenwoordig wordt bij het koppelen een persoon als goed, serieus omschreven etc (in het goede daglicht gezet) en wanneer je het een kans geeft dan blijkt het het tegenovergestelde. En dat zorgt ervoor dat hij/zij 10x nadenkt om het een kans te geven omdat het vertrouwen wordt beschadigd. Dit geldt ook als een man een vrouw aanspreekt bijv. Om met de juiste intenties verder te gaan. Tegenwoordig moet een man zich bewijzen dat ie echt voor haar gaat omdat er zovaak met gevoelens wordt gespeeld. Hierdoor spelen dames hard to get waardoor ze niet makkelijk bereikbaar zijn. .

Dus jaa.....het is tegenwoordig heel lastig zou ook niet weten hoe en wat. Maar ghair insha allah alles is uiteindelijk mektab Wees gewoon eerlijk en open tegen elkaar als je iemand leert kennen. Communication and sabr is the key!
    Deze is klopt, heel viel mooi. Heb me nooit echt bezig gehouden met het zoeken van een vrouw. Eten, Slapen, Werken op repeat

De Leven

MVC Lid

Reacties
    573
    12-04-2011

Ik weet niet waar deze idiote theorie op gebasseerd is. Maar dit is klinkklare onzin
    Er komt een punt in je leven dat je je realiseert;
    Wie belangrijk is, wie nooit belangrijk was, wie niet meer belangrijk is en wie nooit belangrijk zal zijn. Maak je geen zorgen om mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet hebben gered in jouw toekomst.

MVC Lid

Reacties
    880
    30-03-2009

Wat vinden jullie van mannen die hun vrouwen uitschelden?

Adouz ♡

Reacties
    713
    21-03-2014

Citaat Geplaatst door Noabloem Bekijk reactie
    Wat vinden jullie van mannen die hun vrouwen uitschelden?
    Respectloos. Men kan ook normaal communiceren zonder uit te schelden. Wil diegene niet luisteren, dan laat je diegene tieren en boos worden totdat diegene uitgeraasd is en dan doe je je woord. Wees als water bij vuur. Schelden is als olie bij vuur, wakkert het alleen maar aan en zorgt voor de ontwikkeling van haatgevoelens tussen een echtpaar.
    لا يعاب المرء على فقره أو شكله فليس له في ذلك حول ولا قوة إنما يعاب عليه قبح لسانه ودناءة أخلاقه

MVC Lid

Reacties
    880
    30-03-2009

Shokran nabila, helder....maar hoe moet je dit vanuit islamitische oogpunt aanpakken? Ik befoel met zo iemand wil je het bed niet delen.....

Adouz ♡

Reacties
    713
    21-03-2014

Shokran nabila, helder....maar hoe moet je dit vanuit islamitische oogpunt aanpakken? Ik befoel met zo iemand wil je het bed niet delen.....
    Ben zelf niet getrouwd, dus heb geen ervaring met zulke zaken. Haha. Maar wat ik weet vanuit Islamitische oogpunt is dat een vrouw nooit een man moet laten slapen terwijl hij boos op haar. Ik denk dat een vrouw dus vanuit haar zachtaardige karakter in staat is om een man zo te laten bijdraaien dat hij zelf zijn fout inziet en toegeeft. Hoe ik het zou aanpakken bijv, ik zou nooit beginnen met jij dit of jij hebt zus dit of zus zo gedaan. Ik zou altijd vanuit mijn gevoelens gaan spreken, bijv: Ik snap dat je boos bent omdat ik dit of dat heb gedaan, maar ik wil ook graag mijn mening geven etc etc ik voel me er niet goed bij als we een ruzie hebben en wil graag dat je tevreden over me bent. Ik word hier verdrietig van.
    Gebruik je zachtaardigheid en vrouwelijkheid en praat op een rustige wijze toon. Als het een verstandige man is, zal hij nadenken bij zichzelf: hey, waar ben ik mee bezig, ze verdient het niet om zo slecht behandeld te worden. Hij zal voor je smelten en zelf zijn excuus komen aanbieden en dan is het alsof er niks is gebeurd. Het huwelijk is siyasa, men moet weten hoe te handelen.
    لا يعاب المرء على فقره أو شكله فليس له في ذلك حول ولا قوة إنما يعاب عليه قبح لسانه ودناءة أخلاقه

MVC Lid

Reacties
    880
    30-03-2009

Shokran voor je moeite. Hoe joj het beschrijft is de ideale manier echter im de praktijk moeilijk. Dit soort schuift de fout altijd in je schoenen dat is het frustrerende, een gebrek aan respect, goede manieren en een ander niet willen begrijpen

Adouz ♡

Reacties
    713
    21-03-2014

Shokran voor je moeite. Hoe joj het beschrijft is de ideale manier echter im de praktijk moeilijk. Dit soort schuift de fout altijd in je schoenen dat is het frustrerende, een gebrek aan respect, goede manieren en een ander niet willen begrijpen
    Klopt, maar daarom is het belangrijk om een man heel goed op zijn gedrag te screenen. Elke detail telt mee en geeft cruciaal informatie voor hoe diegene in het huwelijk zal zijn.
    Met dergelijke soort met onbeschoft gedrag is het in de eerste instantie sabr hebben en dua doen dat Allah zijn toestand verbetert. Mocht diegene niet verbeteren of nog erger verslechteren, dan heb je altijd nog het recht om te scheiden. Maar dan zou ik alles maar ook alles doen om het huwelijk te redden, maar op een gegeven moment is de maat vol.

MVC Lid

Reacties
    880
    30-03-2009

Shokran voor je wijze woorden

MVC Lid

Reacties
    976
    16-02-2017

Allah azza wa jal is de enige die iedereen door en door kent; zelfs over zaken en kwesties die men zich helemaal niet realiseert. Wat je o.a. uiteindelijk kan doen is bidden en dua's verichten dat je toekomstige vrouw/man een verrijking zal zijn in je leven.

We verdienen allemaal iemand die goed voor ons is. En met goed zijn bedoel ik niet perfectie, maar iemand die je behandelt zoals jij verdient om behandeld te worden.

Adouz ♡

Reacties
    713
    21-03-2014

Shokran voor je wijze woorden
    Graag gedaan, lieve zuster ♡

Honour.

Reacties
    743
    09-08-2010

Omdat mensen het per se haram willen doen. Mensen willen elkaar per se leren kennen door dates, relaties, intimiteit etc. Hoe kan je verwachten dat een huwelijk zal slagen als de fundering haram is.
    May the eyes of the cowards never sleep.

MVC Lid

Reacties
    340
    05-03-2015

Citaat Geplaatst door Inversus Bekijk reactie
    Omdat ze wellicht sebab zijn naar het goede of het is een test.

Één van de slechtste man (fir'awn) had de beste vrouw die je maar hebben kan.
    Één van de beste man (Noach) had de slechtste vrouw die je maar hebben kan.
    Soubhaan Allaah very true.
    Nieuwe eigenaar!!!

MVC Lid

Reacties
    13
    09-02-2018

Nee dat is misschien zo in jouw omgeving, het verschilt gewoon genoeg goede mannen met goede vrouwen.

MVC Lid

Reacties
    517
    24-09-2016

Daar lig ik niet wakker van wie wat betaald.
    I was told i was dangerous..i asked why? they said ''because you dont need anyone. ''That's when i smiled.