1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    5
    02-02-2018

    Question Waarom creëerde GOD het geloof voor mensen? wat is zijn intentie?

    Hallo allemaal

    Ik ben niet Marokkaans, maar ik ben heel erg benieuwd om te horen hoe Marokkanen in het algemeen denken over deze vraag?

    - Waarom stuurde god (Allah) ons het geloof (islam)?

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Salaam alaykum

    Dankjewel voor je vraag .
    Omdat we dan barmhartig,liefdevol en respectvol met elkaar omgaan .
    Islam is onze manier van leven ,onze houvast en steun Alles wat je nodig hebt .
    Aller belangerijkste is Je overgeven aan de wil van Allah SWT.
    Maar een bredere uitleg hopelijk kan iemand me hier aanvullen .

    Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    185
    03-09-2012

    Hoe zou het verkeer eruit zien zonder regelement? Hoe zou een land eruit zien zonder een hoofd en/of regering?

    Hoe zou een leven eruit zien zonder godsdienst? Ik denk als ieder zou doen wat die wil doen dan stond de wereld op zijn kop denk je niet?

    Groetjes

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    5
    02-02-2018

    Citaat Geplaatst door Angel_Eyez Bekijk reactie
    Hoe zou het verkeer eruit zien zonder regelement? Hoe zou een land eruit zien zonder een hoofd en/of regering?

    Hoe zou een leven eruit zien zonder godsdienst? Ik denk als ieder zou doen wat die wil doen dan stond de wereld op zijn kop denk je niet?

    Groetjes
    Hi

    Bedankt voor je reactie. leuk dat je hebt gereageerd.

    Juist omdat het belangrijk is willen ons hierin verdiepen.

    Groetjes

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    5
    02-02-2018

    Citaat Geplaatst door betuls Bekijk reactie
    Salaam alaykum

    Dankjewel voor je vraag .
    Omdat we dan barmhartig,liefdevol en respectvol met elkaar omgaan .
    Islam is onze manier van leven ,onze houvast en steun Alles wat je nodig hebt .
    Aller belangerijkste is Je overgeven aan de wil van Allah SWT.
    Maar een bredere uitleg hopelijk kan iemand me hier aanvullen .

    Fi amaani Allah
    Hallo Fi amaani Allah,

    Bedankt voor je reactie en duidelijke antwoord.

    Ik ben blij om te horen dat volgens jou god z'n wil is dat we barmhartig, liefdevol en respectvol met elkaar omgaan.
    Een gelovig persoon moet zich dus altijd afvragen of hij/zij bij elk daad(of gedachte) aan deze criteria voldoet.

    bv. stelen is een zonde want dat is geen actie uit liefde. Hiermee doe je dus iemand anders pijn.
    of bv. als je achter de rug van iemand anders praat. Dit is ook niet respect vol want als zij/hij er achter komt krijgt zij/hij wel pijn.

    Nu komt het vervolg vraag wie behoort tot het groep die we met respect en liefdevol moeten behandelen?

    alle wezen? of alle mensen? of alleen mensen met dezelfde geloof?


    Als iemand mij hierover duidelijkheid wil scheppen graag.

    Alvast bedankt

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    5
    02-02-2018

    Citaat Geplaatst door Kickboxer062 Bekijk reactie
    Allah swt heeft ons op deze wereld gezet voor 1 ding...dat is hem aanbidden...hem alleen en niemand of iets anders naast hem...maar omdat de mensen de reden van het bestaan vergaten en in dwaling raakten....stuurde allah swt de profeten om de mensen weer bij te sturen...en bewust te maken van de reden van hun bestaan....waarom leef je....Lol...

    Je kun allah swt niet aanbidden als je niet van hem houdt....je kunt niet van allah swt houden als je hem niet gehoorzaamt...dus aanbidding is...liefde en gehoorzaamheid voor allah swt....Lol..
    Hartelijk dank voor je reactie:
    uit jouw reactie en die van anderen kan ik dus het volgende concluderen:
    De reden van ons bestaan is om God aan te bidden, maar omdat we dat hadden vergeten heeft god ons het geloof toegestuurd.

    Hiermee wil hij dus ons vragen om hem telkens te gaan herinneren en aan te bidden en te gehoorzamen.
    Bovendien vraagt geloof(islam) ons nadrukkelijk om barmhartig, liefdevol en respectvol met elkaar om te gaan.

    Dit betekent dat we door liefdevol en respectvol met elkaar om te gaan, god kunnen gehoorzamen en hem aanbieden.
    met andere woorden: door anderen lief te hebben en niemand pijn te doen kunnen we allah aanbieden en gehoorzamen.

    conclusie: vreedzaam zijn is de eerste regel om een goed en gelovig mens (moslim) te kunnen zijn.

    klopt toch?

    Nogmaals bedankt voor je reactie
    Groetjes,

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.465
    07-11-2014

    Doel van het geloof (de islam) is rechtvaardigheid.

    allereerst rechtvaardigheid tegenover je Schepper, door Hem en alleen Hem aan te bidden. Omdat alleen Hij subhanahoe wa ta'ala het recht heeft aanbeden te worden.

    rechtvaardig tegenover jezelf door de regels van Allah op jezelf toe te passen en die na te leven. rechtvaardig tegenover je broeders en zusters, rechtvaardig tegenover de mensheid, rechtvaardig tegenover je gehele omgeving en alle scheppingen (planten, dieren etc etc)

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door sshomali Bekijk reactie
    Hallo Fi amaani Allah,

    Bedankt voor je reactie en duidelijke antwoord.

    Ik ben blij om te horen dat volgens jou god z'n wil is dat we barmhartig, liefdevol en respectvol met elkaar omgaan.
    Een gelovig persoon moet zich dus altijd afvragen of hij/zij bij elk daad(of gedachte) aan deze criteria voldoet.

    bv. stelen is een zonde want dat is geen actie uit liefde. Hiermee doe je dus iemand anders pijn.
    of bv. als je achter de rug van iemand anders praat. Dit is ook niet respect vol want als zij/hij er achter komt krijgt zij/hij wel pijn.

    Nu komt het vervolg vraag wie behoort tot het groep die we met respect en liefdevol moeten behandelen?

    alle wezen? of alle mensen? of alleen mensen met dezelfde geloof?


    Als iemand mij hierover duidelijkheid wil scheppen graag.

    Alvast bedankt
    Salaam alaykum beste sshomali

    Iedereen dien je goed te behandelen ongeacht geloof etc.Natuur,dieren.
    En zelf het goede voorbeeld geven en uiteindelijk zijn we niet perfect en maken we allemaal fouten maar moeten we wel vergeving vragen en de fouten niet herhalen niet bewust in ieder geval .

    Mvg betuls.

    Fi amaani Allah (betekend:moge Allah SWT je beschermen )
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.465
    07-11-2014

    Uiteraard alle wezens, alle mensen...ook mensen met een ander geloof. Maar in het bijzonder je ouders !

    Allah heeft de moslims dus bevolen om goed te zijn voor de ouders. Daarnaast heeft de Profeet (vrede zij met hem) ons geleerd dat de beste daad na het geloven in Allah en de Boodschapper (vrede zij met hem) het eren van de ouders is.

  10. #10
    The Laws Of Mozes!!!

    Reacties
    2.549
    29-09-2010

    Hij is De Schepper. Hij schept wat Hij wilt en Hoe hij het wilt. Hoewel veel (verschillende) geschriften allemaal het hebben over het einde van de wereld, staat er nergens in welk geschrift dan ook dat Hij nadat de wereld zoals wij die nu kennen eindigt, Hij dan stopt met Scheppen van andere werelden.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  11. #11
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Als je echt met vragen zit zou ik eerder dingen vragen aan mensen die echt kennis hebben over de islam en die duidelijkere antwoorden kunnen geven zonder hun gevoel mee te laten spelen. Iedereen kan amtwoord geven op je vragen, maar of we daarmee ook echt het juiste antwoord geven en ons geloof dus recht aan doen is maar de vraag.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.598
    29-06-2017

    Allah heeft ons geschapen om Hem te aanbidden, Hem aanbidden heeft verschillende vormen oa zoals het gebed en vasten maar ook bv het planten van een boom, iets schadelijks verwijderen van de weg, dIt behoort ook tot het aanbidden van Allah

    wat hiermee samenhangt is het erkennen dat de profeet de Boodschapper is van Allah , de profeet is gezonden als genade voor de mensheid, hij was een mens, dus ook een voorbeeld voor ons de mensheid

    zoals je merkt is het tegenwoordig een zooitje geworden en is de term islam zijn eigen leven gaan leiden anno 2018