1. #16
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door tanger1981 Bekijk reactie
    SubhaanAllah, je lacht om iemand die het woord "mongool" gebruikt.
    Het wordt tijd dat je bij een gezin langs gaat die iemand heeft met syndroom van down.

    Hoe weet je of ik om die reden lach? Je lijkt een beetje op Durani

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    19
    06-11-2014

    Hij zeg toch waarom SubhanAllah nu snap ik waarom die zegt megool

    Lees wat die zegt Bijvoorbeeld: iemand doet sujood op de grond en persoon A zegt: hij is mushrik. Persoon B zegt: hij is geen mushrik.
    Hoe kan persoon B een mushrik worden als hij niet wist dat onder die grond wen dode ligt begraven?

    Dit is precies hetzelfde als democratie. Alleen spreken we nu over de qawa3id en niet over de realiteit van nu waar iedereen het weet.

  3. #18
    ~Smile~

    Reacties
    651
    05-10-2014

    Citaat Geplaatst door tanger1981 Bekijk reactie
    Ff serieus, of je legt mij uit en InshaaAllah zal ik hierdoor geleid worden of jij begrijpt iets niet.

    Persoon A en persoon B zien persoon C soejoed verrichten voor ander dan Allah.
    Persoon A doet takfeer maar persoon B zegt dat persoon GEEN mushrik is.

    Mijn vraag:
    Welke reden voert persoon B aan om geen takfeer te verrichten op persoon C ? Waarom stopt hij ?
    Dat jij deze ezel serieus neemt begrijp ik ook niet...

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Citaat Geplaatst door muaadibnamar Bekijk reactie
    Hij zeg toch waarom SubhanAllah nu snap ik waarom die zegt megool

    Lees wat die zegt Bijvoorbeeld: iemand doet sujood op de grond en persoon A zegt: hij is mushrik. Persoon B zegt: hij is geen mushrik.
    Hoe kan persoon B een mushrik worden als hij niet wist dat onder die grond wen dode ligt begraven?

    Dit is precies hetzelfde als democratie. Alleen spreken we nu over de qawa3id en niet over de realiteit van nu waar iedereen het weet.
    Allahu Akbar.. Wallahi jij hebt het begrepen!

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Wat een obsessie voor takfir. Kan je alleen maar dit soort topics openen. Islam is gekomen om mensen te leiden naar de waarheid. Ga je daar eens mee bezighouden. De profeet s.a.w. wilde zelfs dat de hypocrieten geleid werden en een deel van hen werd geleid. Jouw begrip bevat geen wijsheid.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Citaat Geplaatst door tanger1981 Bekijk reactie
    Ff serieus, of je legt mij uit en InshaaAllah zal ik hierdoor geleid worden of jij begrijpt iets niet.
    1. Zulke vragen stellen onwetenden niet. Jij bent wetend over wat hazimi zegt en wat andere 'ulama zeggen over takfir 'adhir.
    2. Als jij zehma onwetend en oprecht was, zou je mij prive benaderen zoals ik jou aangaf en dan zou ik je uitleggen.
    Maar jij bent niet oprecht. Dat is het.
    En 3. Jij bent aan het testen. AllahuMusta3an

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Wat een obsessie voor takfir. Kan je alleen maar dit soort topics openen. Islam is gekomen om mensen te leiden naar de waarheid. Ga je daar eens mee bezighouden. De profeet s.a.w. wilde zelfs dat de hypocrieten geleid werden en een deel van hen werd geleid. Jouw begrip bevat geen wijsheid.
    Jij komt met ikhwaani uitspraken. 'Aqidah is wat begrepen dient te worden om moslim te zijn.
    Maar jij wilt dat niet begrijpen, want jij bent een zindiq.

  8. #23
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Wil iemand weten waarom ik lach? Bij serieuuze interesses ga ik het vertellen.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Citaat Geplaatst door Abu-Silaah Bekijk reactie
    1. Zulke vragen stellen onwetenden niet. Jij bent wetend over wat hazimi zegt en wat andere 'ulama zeggen over takfir 'adhir.
    2. Als jij zehma onwetend en oprecht was, zou je mij prive benaderen zoals ik jou aangaf en dan zou ik je uitleggen.
    Maar jij bent niet oprecht. Dat is het.
    En 3. Jij bent aan het testen. AllahuMusta3an
    Jouw aqeedah is dus:

    De 3aathir bil-djahl voor grote afgoderij is nog steeds een moslim totdat het bewijs is geleverd.

    Je excuseert de 3aadhir bil-djahl maar je excuseert de shirk-pleger niet voor onwetendheid ? Hier zit geen consistentie in.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Citaat Geplaatst door tanger1981 Bekijk reactie
    Jouw aqeedah is dus:

    De 3aathir bil-djahl voor grote afgoderij is nog steeds een moslim totdat het bewijs is geleverd.

    Je excuseert de 3aadhir bil-djahl maar je excuseert de shirk-pleger niet voor onwetendheid ? Hier zit geen consistentie in.
    Dat komt omdat jij het verschil niet begrijpt tussen aslu deen en furu'u deen.

    Maar jij begrijpt mijn voorbeeld ook niet.
    Diegene die sujood deed, wist niet dat daar een graf is. Hij heeft die graf niet gezien en deed gewoon sujood, daarom is er een excuseerder.

    Dit is duidelijk voor een kind van 9. Ik heb het nu in basisschool taal uitgelegd.
    Als je het nu nog steeds niet begrijpt.. laat maar zitten dan.

  11. #26
    ~Smile~

    Reacties
    651
    05-10-2014

    Citaat Geplaatst door Abu-Silaah Bekijk reactie
    Jij komt met ikhwaani uitspraken. 'Aqidah is wat begrepen dient te worden om moslim te zijn.
    Maar jij wilt dat niet begrijpen, want jij bent een zindiq.
    Jij wordt al gestraft door Allaah omdat jouw zielige leven alleen maar uit haat bestaat. Islam is licht, vrede en rust, jij bevindt je in duisternis en haat. Moge Allaah ons behoeden voor een dergelijke bestraffing.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Citaat Geplaatst door Abu-Silaah Bekijk reactie
    Dat komt omdat jij het verschil niet begrijpt tussen aslu deen en furu'u deen.

    Maar jij begrijpt mijn voorbeeld ook niet.
    Diegene die sujood deed, wist niet dat daar een graf is. Hij heeft die graf niet gezien en deed gewoon sujood, daarom is er een excuseerder.

    Dit is duidelijk voor een kind van 9. Ik heb het nu in basisschool taal uitgelegd.
    Als je het nu nog steeds niet begrijpt.. laat maar zitten dan.
    Okey, weet je wat ? Ik zal nu een voorbeeld geven en alleen als je wilt, dus voel je niet gedwongen om antwoord te geven maar zo is kennis nou eenmaal.

    Abu silaah en tanger1981 lopen langs een begraafplaats en beiden horen we een vrouw het volgende zeggen:

    "O moulay abdeslaam, genees mij want ik ben ziek en vergeef mijn zondes"

    En dit zegt zij een aantal malen terwijl wij allebei toekijken.

    Ik weet dat jij haar als een moeshrik ziet en ook gelooft dat ze hiermee kaafira is. Het leveren van bewijs is geen voorwaarde hiervoor.

    Maar nu komt het, tanger1981 zegt tegen Abu silaah dat tanger1981 geen takfeer doet op haar omdat ze wellicht onwetend is over datgene wat ze doet, dat het shirk akbar is. Tanger1981 doet dus tawaqoef. Tanger1981 is dus de aathir.

    Vraag voor Abu silaah:

    Is tanger1981 ook een moeshrik of stel jij eerst het leveren van bewijs tegen tanger1981 voor takfeer en dit betekent dus dat tanger1981 tot het leveren van bewijs NOG moslim is.

  13. #28
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Gevaar in zo'n persoon zit hem in dat hij gaat geloven dat het vragen aan een dode geen shirk is, hij is mushrik of zit er heel dichtbij.

  14. #29
    abu_dhar offline...

    Reacties
    324
    17-02-2016

    Citaat Geplaatst door Abu-Silaah Bekijk reactie
    Okeee saff Alhamdoulillah.
    Ik heb jou weleens hazimi en fawzaan zien citeren.
    En voor mij zijn deze doorgestreept.
    zegt hazimi dat de koning moslim is???

  15. #30
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door tanger1981 Bekijk reactie
    Okey, weet je wat ? Ik zal nu een voorbeeld geven en alleen als je wilt, dus voel je niet gedwongen om antwoord te geven maar zo is kennis nou eenmaal.

    Abu silaah en tanger1981 lopen langs een begraafplaats en beiden horen we een vrouw het volgende zeggen:

    "O moulay abdeslaam, genees mij want ik ben ziek en vergeef mijn zondes"

    En dit zegt zij een aantal malen terwijl wij allebei toekijken.

    Ik weet dat jij haar als een moeshrik ziet en ook gelooft dat ze hiermee kaafira is. Het leveren van bewijs is geen voorwaarde hiervoor.

    Maar nu komt het, tanger1981 zegt tegen Abu silaah dat tanger1981 geen takfeer doet op haar omdat ze wellicht onwetend is over datgene wat ze doet, dat het shirk akbar is. Tanger1981 doet dus tawaqoef. Tanger1981 is dus de aathir.

    Vraag voor Abu silaah:

    Is tanger1981 ook een moeshrik of stel jij eerst het leveren van bewijs tegen tanger1981 voor takfeer en dit betekent dus dat tanger1981 tot het leveren van bewijs NOG moslim is.
    Jij met je voorbeelden. Echt leraar gewoon