1. #46
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Overgeleverd van Djarier is dat de Profeer heeft gezegd: "Als de slaaf vlucht, word er geen gebed van hem geaccepteerd." 124/40

    Sahieh Muslim

  2. #47
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Overgeleverd van Ash-Sha'bi van Djarier is dat hij heeft gezegd: ' Elke slaaf die vlucht van zijn meesters, heeft [een daad van] ongeloof gepleegd, totdat hij naar hen terugkeert.' Mansoer heeft gezegd: Bij Allaah, deze uitspraak is een overlevering van de Profeet, maar ik heb er een afkeer van dat hij hier in Al-Basrah aan mij word toegeschreven.' (122/68

    Sahieh Muslim

  3. #48
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Overgeleverd van Anas Ibn Maalik is dat de Boodschapper van Allah heeft gezegd: " Allah doet geen enkele gelovige onrecht aan [zelfs] wat betreft een enkele goede daad: Hij ontvangt er [een vergoeding] voor in deze wereld en wordt ervoor beloond in het hiernamaals. Wat betreft de ongelovige: De goede daden die hij voor Allah heeft verricht worden aan hem vergoed in deze wereld in de vorm van levensvoorziening. Als hij vervolgens naar het hiernamaals gaat, houdt hij geen enkele goede daad over om voor beloond te worden."
    ( 56/2808 )

    Sahieh Muslim

  4. #49
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Waarschuwing tegen beproevingen

    Overgeleverd van Hudhayfah is dat hij heeft gezegd: ' Wij waren eens met de Boodschapper van Allah toen hij zei: "Tel voor mij het aantal mensen dat de islam uitspreekt." Wij vroegen:' O Boodschapper van Allah vreest u voor ons terwijl ons aantal tussen de zes- en de zevenhonderd is?' Hij zei:" Jullie weten niet of jullie ooit beproefd zullen worden." Hij [Hudhayfah] heeft gezegd: ' We zijn later inderdaad beproefd, waardoor wij het gebed slechts stiekem verrichten.' ( 235/149)

    Sahieh Muslim

  5. #50
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Overgeleverd van Abu Hurairah is dat de Boodschapper van Allah heeft gezegd: "Toen de nachtelijke reis met mij werd gemaakt, kwam ik Moessa tegen. Hierop beschreef de profeet hem. Hij was een lange man met stijl haar, alsof hij een van de mensen van [ de stam van] Shanu'ah was." Hij heeft verder gezegd: " Ik kwam ook Iesaa tegen. Hierop beschreef de Profeet hem. Hij had een normaal postuur en een rood gezicht, alsof hij net uit een badhuis kwam." Hij heeft verder gezegd: "Ik kwam ook Ibraahiem tegen. Ik ben degene van zijn kinderen die het meest op hem lijkt." Hij heeft verder gezegd: " Er werden mij twee kruiken gebracht: de ene was gevuld met melk en de andere met water. Er werd tegen mij gezegd: ' Neem degene van de twee die je wenst.' Ik nam de melk en dronk ervan. Hierop zei hij tegen mij: ' Je bent geleid naar de natuurlijke keuze [ Fitrah] ( Of: Je hebt een natuurlijke keuze gemaakt.) Als je had gekozen voor de wijn, zou je ummah afdwalen'." ( 272/168)

    Sahieh Muslim

  6. #51
    MVC Lid

    Reacties
    81
    17-02-2018

    Salam wa aleikoum ,
    Volgens mij staat er een foutje in de laatste hadith eerst 2 kruiken met water en melk en later wordt er over wijn gepraat.
    Barak Allahu Fiek

    Wa Allahu 'alem.

  7. #52
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Abu-Milka Bekijk reactie
    Salam wa aleikoum ,
    Volgens mij staat er een foutje in de laatste hadith eerst 2 kruiken met water en melk en later wordt er over wijn gepraat.
    Barak Allahu Fiek

    Wa Allahu 'alem.
    Wa Alaikoem asalaam. Ik zag het in het boek. Maar in de Arabische versie die ernaast staat, staat 2 keer wijn. Misschien is het vergissing van de vertaling, of in de Arabische taal kan water misschien ook wijn betekenen.

    Wa Allahoe A3lam.