1. #1
    Bijna Lid

    Reacties
    464
    15-06-2012

    Ik weet het niet meer!

    Ten einde raad!

    Ik ben een halfjaar getrouwd nu en loop tegen enorm een paar dingen aan. Alles gaat elhamdoulilah goed, ik kom niet perse iets tekort MAAR wel 1 ding. Meneer gaat bijna dagelijks naar cafe om met vrienden neven te chillen kaarten en koffie drinken. Een x per week vind ik echt niet erg, heerlink quality time voormezelf. Doordeweeks is dat 3x per week en dan tot een uur of 2 en weekend is dat tot 4 uur. Hij werkt wel gewoon maar heeft middag avonddiensten dus wanneer ik ga slapen omdat ik er vroeg uit moet, gaat hij de deur uit! Ik ben het zat!! Ik heb zoveel ruzie gemaakt, het met zijn ma besproken, genegeerd echt alles, belangrijkste ook dua gedaan om hem te leiden. Maar walou. Hij beloofd dat hij minder gaat, dat houdt ie even vol en dan gaat hij weer. Elk weekend gaat dat zo! Elk weekend zit ik met een kutgevoel en kan ik ook niet normaal weekend vieren zoals ieder ander. Ik heb weekend juist nodig om bij te komen, maar er komt dan ruzie waardoor de hele weekend verpest is en je met een kutgevoel zit. Ik ben het negeren en met een benauwd gevoel thuislopen vanwege ruzie of schreeuwen naar elkaar zat. Ik ben er helemaal klaar mee!

    Maken jullie dit ook mee en hebben jullie misschien tips!?

    Tips als, geef aan dat het niet van de islam is dat hij zn vrouw alleen laat slapen etc.. helpt helaas niet. Alhoewel een hadith of video hierover wel welkom is, zodat ik het hem kan toesturen.

    Het voelt alsof ik alleen leef, zit er over na te dneken om paar dagen weg te gaan naar mn ouders maar ben bang dat h3t erger wordt.

    Hij geeft aan dat hij dat nodig heeft, onspannen en dat hij mansgenoeg is om zelf de keuzes te maken, hij voelt zich niet mansgenoeg als ik hem vaak bel on te zeggen dat ie naar huis moet komen.

  2. #2
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Pff ik voel je frustratie. Heel lastig dit. Sommige mannen weten niet wat een huwelijk inhoudt. Welke man laat zn vrouw nou alleen in de nacht en dat terwijl ze aangeeft dat ze het niet fijn vindt en het komt ook nog eens vaker in de week voor. Vind dat echt echt niet kunnen en jij ook niet zo te lezen. Goed zo! Je moet dit gedrag nooit accepteren. Blijven praten met hem en hulp inschakelen. Desnoods idd een paar dagen weg om je standpunt duidelijk te maken als niks lukt. Jij staat in je recht meid, hij is degene die fout is.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  3. #3
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Het is denk ik beter als een man met hem gaat praten. Zijn vader? Een broer van hem? Jouw vader?

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    464
    15-06-2012

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Pff ik voel je frustratie. Heel lastig dit. Sommige mannen weten niet wat een huwelijk inhoudt. Welke man laat zn vrouw nou alleen in de nacht en dat terwijl ze aangeeft dat ze het niet fijn vindt en het komt ook nog eens vaker in de week voor. Vind dat echt echt niet kunnen en jij ook niet zo te lezen. Goed zo! Je moet dit gedrag nooit accepteren. Blijven praten met hem en hulp inschakelen. Desnoods idd een paar dagen weg om je standpunt duidelijk te maken als niks lukt. Jij staat in je recht meid, hij is degene die fout is.
    Jaaa precies, ik wil de schoonfamilie niet inshakelen nog een keer. Ik wil die afstand nog beetje behouden. Maar echt wollahN ik zit mer mijn handen in het haar. Van dagen zo slecht voelen en negeren is mijn gezondheid erop achteruit gegaan.

  5. #5
    Bijna Lid

    Reacties
    464
    15-06-2012

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Het is denk ik beter als een man met hem gaat praten. Zijn vader? Een broer van hem? Jouw vader?
    Jaa ik vind dat alleen erg lastig, liefst niet. Want hij zal dat niet waarderen en daarbij ben ik bang dat ala dat gebeurt dat een bepaalde schaamte en respect tegenover elkaar ala familie er niet meer zal zijn.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Ik begrijp je frustratie, want dit is zeker geen leuke situatie. Maar je bent wel goed bewust van zijn reden. Ik denk ook dat hij daar voor ontspanning gaat die hij thuis mist ( niet beledigend naar jou bedoeld overigens! ). Maar wat Hidaya zegt, het is misschien een beter idee, dat je iemand anders inschakelt. Jouw manier en aanpak werkt niet of zorgt voor meer weerstand en meer vluchten.
    Aan de andere kant. Het erbij betrekken van andere tussen jullie kan ook nog meer boosheid veroorzaken.
    Weet je wat ik jou zou willen aanraden? Kijk een keer bewust naar jezelf. Wat wil je precies van je man ( ja natuurlijk dat hij je gezelschap houdt). Maar welke boodschap geef je hem? Dat je misschien heel erg afhankelijk bent van hem? Werkt dat misschien benauwd bij hem waardoor hij vlucht? Of dat hij verplicht is als man om een 'goede' echtgenoot te zijn? Geef je hem niet onbewust signalen dat hij geen goede echtgenoot is. Ben je misschien te kritisch? Heb je een hoge verwachtingspatroon? En wat doet dat met hem? Wordt hij daardoor onzeker? Gaat hij liever bij vrienden in gezelschap die hem waardering geven?
    Hiermee wil ik jou niet de schuld geven van de situatie. Maar ik wil je aansporen om dieper te zoeken naar signalen en boodschappen die jullie elkaar geven. Want met een filmpje of een goed woord vanuit een vriend/oom/vader kom je niet altijd tot een oplossing.

    Een goed gezegend huwelijk en opvoeding komt niet vanzelf. Je hebt veel kennis nodig en de beste kennis waar je mee kunt beginnen is bij jezelf! Zelfkennis.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Heftig dit. Wat ik juist niet zou doen is familie inschakelen.
    Veel mannen waarderen dat niet en het word meestal erger.
    Probeer dua te blijven doen, en geduld te blijven hebben. En zeg het hem elke keer opnieuw op een rustige manier dat je zo niet kunt leven. En hopelijk zal hij de klik maken in zn hoofd.

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    464
    15-06-2012

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Ik begrijp je frustratie, want dit is zeker geen leuke situatie. Maar je bent wel goed bewust van zijn reden. Ik denk ook dat hij daar voor ontspanning gaat die hij thuis mist ( niet beledigend naar jou bedoeld overigens! ). Maar wat Hidaya zegt, het is misschien een beter idee, dat je iemand anders inschakelt. Jouw manier en aanpak werkt niet of zorgt voor meer weerstand en meer vluchten.
    Aan de andere kant. Het erbij betrekken van andere tussen jullie kan ook nog meer boosheid veroorzaken.
    Weet je wat ik jou zou willen aanraden? Kijk een keer bewust naar jezelf. Wat wil je precies van je man ( ja natuurlijk dat hij je gezelschap houdt). Maar welke boodschap geef je hem? Dat je misschien heel erg afhankelijk bent van hem? Werkt dat misschien benauwd bij hem waardoor hij vlucht? Of dat hij verplicht is als man om een 'goede' echtgenoot te zijn? Geef je hem niet onbewust signalen dat hij geen goede echtgenoot is. Ben je misschien te kritisch? Heb je een hoge verwachtingspatroon? En wat doet dat met hem? Wordt hij daardoor onzeker? Gaat hij liever bij vrienden in gezelschap die hem waardering geven?
    Hiermee wil ik jou niet de schuld geven van de situatie. Maar ik wil je aansporen om dieper te zoeken naar signalen en boodschappen die jullie elkaar geven. Want met een filmpje of een goed woord vanuit een vriend/oom/vader kom je niet altijd tot een oplossing.

    Een goed gezegend huwelijk en opvoeding komt niet vanzelf. Je hebt veel kennis nodig en de beste kennis waar je mee kunt beginnen is bij jezelf! Zelfkennis.
    Jaaa shokran voor je advies!!
    Je hebt zeker gelijk, wat ik wil is dat hij deze onbenulle tijdverdoen steekt in betere zaken. Waarom kunnen andere mannen dat wel en hij niet?

    Waarom kan hij niet samen slapen met mij, vind het ook onvolwassen. Ik heb het geboel dat hij kan doen wat hij wil en dat ik me aanpas aan hem.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door Speentje Bekijk reactie
    Jaaa shokran voor je advies!!
    Je hebt zeker gelijk, wat ik wil is dat hij deze onbenulle tijdverdoen steekt in betere zaken. Waarom kunnen andere mannen dat wel en hij niet?

    Waarom kan hij niet samen slapen met mij, vind het ook onvolwassen. Ik heb het geboel dat hij kan doen wat hij wil en dat ik me aanpas aan hem.
    Ja lieve schat, jullie voeren een strijd met elkaar. Vergelijk hem niet met andere mannen. Want jouw man is jouw man en andere mannen zijn andere mannen. Ze komen niet uit dezelfde buik, ze hebben niet dezelfde opvoeding genoten, ze hebben niet dezelfde opvattingen en overtuigingen.
    Maar bedenk dat ondanks dat hij nu liever voor de gezelschap van zijn vrienden kiest, dat hij toch ooit voor jou gevallen is. En dat is niet zomaar. Als je nu niet getrouwd was en je zou je man voor jou laten vallen. Zou je dan dezelfde vrouw zijn als dat je nu bent? Zou je dezelfde woorden gebruiken en dezelfde manier?
    In een huwelijk voer je geen strijd en heb je geen regels en wetten voor elkaar. Er zijn wel rechten en plichten, maar die bereik je via compassie. Compassie komt door elkaar eerst te accepteren hoe je bent met je fouten en tekortkomingen. En dat je probeert te begrijpen waar dit vandaan komt? Wat heeft jou of jouw man gemaakt tot wie jullie zijn?

    Mag je man zichzelf zijn bij jou? Voelt hij zich thuis bij jou? ZOals Allah zeiin de koran dat we 'sakan' zijn voor elkaar? Of moet hij veranderen naar een persoon waar jij tevreden over bent. Probeer je onbewust je man tot maken tot iemand die voldoet aan jouw wensen??

    Als ik jouw man deze zin zou laten afmaken, hoe zou hij het invullen volgens jou?

    Jouw vrouw is een bron van....


    Moge Allah jouw huwelijk zegenen en jou man leiden tot waar Allah tevreden over is.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Zo een Jongen,(Man is het niet) zou ik precies aanpakken met spiegelgedrag.

    Maar.....je moet ook dan echt alle risico's durven nemen,dus al wordt het een scheiding,niet bang zijn,hij houdt geen rekening met jou,dan ook geen rekening met hem,schijt hebben aan hem,ook leuke dingen ondernemen met je familie.ga ook gezellig tot heel laat uit eten,en lekker lang natafelen,zodat je ook pas heel laat thuis bent.en hem ook niet gaat missen.

    Dit soort jongens,willen een vrouw puur voor de status,nu is hij zogenaamd een Man,want hij is getrouwd,dit soort jongens trouwen ook om verzorgd te worden,het draait om hem,en niet om zijn vrouw.

    Dit soort wil een schoonmaakster,seksmaatje,kok,en chaperonne voor de familie bruiloftenetc...en zelf offert hij helemaal niks voor zijn vrouw,zijn vrouw moet op nummer 1 staan,anders ben je een verlengstuk van zijn leven,wil je daar voor je leven slijten?

    Ten eerste,als je van jezelf houdt,zal je NOOIT een man jou zo laten behandelen,dan is het of veranderen van zijn kant of kiezen voor jezelf.

    Echter,ontstaan dit soort huwelijken,alleen als men mekaar niet goed kent,en je eigenlijk niet bij mekaar past,daarom moet men ook pas trouwen als je echt bij mekaar past,want dan kun je er wat van maken.

    Ik hoop echt dat jullie eruitkomen,maar heb vaker dit soort huwelijken gezien,of de vrouw cijfert zich helemaal weg,en wordt steeds ongelukkiger,

    Of ze stellen ultimatums,houdt hij zich er niet aan,scheiden en open staan voor je eigen geluk.❤️
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    464
    15-06-2012

    Citaat Geplaatst door Goldenlocks Bekijk reactie
    Je hebt al eerder deze geplaatst of niet. Precies zelfde verhaal. Weet wel dat er ook wel marokkaanse dames werken of komen ook al maken de mannen hun vrouw wijs van niet. Succes ermee.
    Nee heb het niet erder geplaatst. Nee het is klein cafe in de buurt

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    16
    12-10-2016

    Ja hidaya en zahar probeerden je toen zelfs te helpen maar ze weten t niet meer.rare chick bn jij.

  13. #13

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    16
    12-10-2016

    Heel raar huwelijk hb je meid..

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    16
    12-10-2016

    Citaat Geplaatst door Mamavanf Bekijk reactie
    Genoeg mensen die serieus de boel bij elkaar liegen, ze wonen nog bij mama en papa thuis op de zolder zichzelf vol te vreten nauwelijks sociale leven en komen dan doen alsof ze getrouwd zijn, super triest!
    zielig geval wolahila