1. #151
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door JKHC Bekijk reactie
    Een vrouw wordt al snel al kech bestempeld, bijvoorbeeld al wanneer zij haar mening uit. Terwijl een man kan uitgaan, seks kan hebben en dit niks negatiefs doet voor zijn reputatie en zonder dat hij een stempel krijgt. De verhoudingen zijn dus erg scheef en daar mag een vrouw kritiek op uiten zonder dat zij wordt weggezet als kech. De maatstaf lijkt nu te zijn: hou je mond en wees onderdanig en dan ben je "Een echte vrouw" anders ben je een kech. En met die maatstaf is iets mis.
    Daar heb je helemaal gelijk in. Dat een vrouw een negatieve naam krijgt als ze sexueel actief is in verhouding tot een man/jongen, is ook in andere culturen een probleem, bij de ene een stuk erger dan bij de andere, da's waar... hoe machoachtiger, hoe erger (dit staat helemaal los van het geloof trouwens, kijk maar naar bijvoorbeeld de zigeunercultuur).

  2. #152
    MVC Lid

    Reacties
    254
    29-05-2017

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Daar heb je helemaal gelijk in. Dat een vrouw een negatieve naam krijgt als ze sexueel actief is in verhouding tot een man/jongen, is ook in andere culturen een probleem, bij de ene een stuk erger dan bij de andere, da's waar... hoe machoachtiger, hoe erger (dit staat helemaal los van het geloof trouwens, kijk maar naar bijvoorbeeld de zigeunercultuur).
    Ze schrijft niet seksueel actief ze schrijft :als een vrouw haar mening uit ze al als " kech" bestempeld wordt.

  3. #153
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Daar heb je helemaal gelijk in. Dat een vrouw een negatieve naam krijgt als ze sexueel actief is in verhouding tot een man/jongen, is ook in andere culturen een probleem, bij de ene een stuk erger dan bij de andere, da's waar... hoe machoachtiger, hoe erger (dit staat helemaal los van het geloof trouwens, kijk maar naar bijvoorbeeld de zigeunercultuur).
    Natuurlijk is het iets van alle culturen maar het kan inderdaad niet ontkend worden dat het binnen bepaalde gemeenschappen meer voorkomt of in ergere vorm. Sommige mensen doen alsof dit onzin is maar het is helaas echt zo. Waar je in bepaalde culturen een hoertje bent als je seks hebt, is seks hebben bij een vrouw niet eens nodig om kech genoemd te worden binnen de Marokkaanse gemeenschap.

  4. #154
    Bij twijfel . . . .

    Reacties
    12.812
    20-11-2006

    Citaat Geplaatst door Bellefleurtje Bekijk reactie
    Jonguh conservatiever worden mag net zoals er ook meiden zijn die niet conservatief zijn..en die moeten ook zonder groepsdruk vrij hun weg kunnen vinden..
    Wat snap jij daar niet aan
    Plaats dan ook niet zo'n ingewikkeld stuk [emoji6]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Het is altijd het glas valt uit mijn handen. Nooit ik laat het glas vallen.

  5. #155
    MVC Lid

    Reacties
    254
    29-05-2017

    Citaat Geplaatst door LaPoekel Bekijk reactie
    Plaats dan ook niet zo'n ingewikkeld stuk [emoji6]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

    Zal dat het zijn?
    Erg vermoeiend dit..ppff

  6. #156
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door JKHC Bekijk reactie
    Natuurlijk is het iets van alle culturen maar het kan inderdaad niet ontkend worden dat het binnen bepaalde gemeenschappen meer voorkomt of in ergere vorm. Sommige mensen doen alsof dit onzin is maar het is helaas echt zo. Waar je in bepaalde culturen een hoertje bent als je seks hebt, is seks hebben bij een vrouw niet eens nodig om kech genoemd te worden binnen de Marokkaanse gemeenschap.

  7. #157
    MVC Lid

    Reacties
    29.973
    06-12-2008

    Citaat Geplaatst door JKHC Bekijk reactie
    Natuurlijk is het iets van alle culturen maar het kan inderdaad niet ontkend worden dat het binnen bepaalde gemeenschappen meer voorkomt of in ergere vorm. Sommige mensen doen alsof dit onzin is maar het is helaas echt zo. Waar je in bepaalde culturen een hoertje bent als je seks hebt, is seks hebben bij een vrouw niet eens nodig om kech genoemd te worden binnen de Marokkaanse gemeenschap.
    Ik begrijp wat je bedoelt hoor en ik ben het gewoon roerend met je eens en dus had ik het vanaf het begin goed begrepen. want nav deze reactie
    Citaat Geplaatst door JKHC Bekijk reactie
    Verbaast mij dat je mening pas valide is als je openlijk van alles en nog wat haat, anders gaan mensen blijkbaar van alles voor je invullen wat niks te maken heeft met het betreffende onderwerp, om je in diskrediet te brengen.

    Waarom vind je dat nodig?
    dacht ik even dat jij mij iets verweet...

  8. #158
    MVC Lid

    Reacties
    254
    29-05-2017

    Citaat Geplaatst door JKHC Bekijk reactie
    Natuurlijk is het iets van alle culturen maar het kan inderdaad niet ontkend worden dat het binnen bepaalde gemeenschappen meer voorkomt of in ergere vorm. Sommige mensen doen alsof dit onzin is maar het is helaas echt zo. Waar je in bepaalde culturen een hoertje bent als je seks hebt, is seks hebben bij een vrouw niet eens nodig om kech genoemd te worden binnen de Marokkaanse gemeenschap.
    Niet alleen daar hoor..
    Het is onbegrijpelijk dat we in 2018 hier over moeten discussiƫren dat er rechten zijn waar sommige vrouwen geen gebruik van kunnen maken zonder dat er heel veel pijn verlies tegen over staat.

  9. #159
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Ik begrijp wat je bedoelt hoor en ik ben het gewoon roerend met je eens en dus had ik het vanaf het begin goed begrepen.
    Top! Gelukkig maar

  10. #160
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Citaat Geplaatst door Bellefleurtje Bekijk reactie
    Niet alleen daar hoor..
    Het is onbegrijpelijk dat we in 2018 hier over moeten discussiƫren dat er rechten zijn waar sommige vrouwen geen gebruik van kunnen maken zonder dat er heel veel pijn verlies tegen over staat.
    Nee niet alleen daar maar binnen gemeenschappen als de Marokkaanse, Turkse, Indische etc krijg je die stempel al heel snel en dit houdt ook meer in dan bijvoorbeeld binnen de Nederlandse of Amerikaanse cultuur.

  11. #161
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Die stempel is terecht

  12. #162
    MVC Lid

    Reacties
    254
    29-05-2017

    Citaat Geplaatst door JKHC Bekijk reactie
    Nee niet alleen daar maar binnen gemeenschappen als de Marokkaanse, Turkse, Indische etc krijg je die stempel al heel snel en dit houdt ook meer in dan bijvoorbeeld binnen de Nederlandse of Amerikaanse cultuur.
    Ook binnen bv wat nationalistisch culturen bv Balkan bestaat..das meer met bv een relatie buiten die cultuur.
    Kom daar niet aanzetten met bv een moslim.

  13. #163
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Citaat Geplaatst door Gitane Bekijk reactie
    Ik begrijp wat je bedoelt hoor en ik ben het gewoon roerend met je eens en dus had ik het vanaf het begin goed begrepen. want nav deze reactie dacht ik even dat jij mij iets verweet...
    Haha nee ik verwijt je niks, Ik dacht dat je mij wat verweet haha. Misschien ben ik een beetje autistisch wanneer ik een reactie online lees in plaats van hoor. Je kunt sommige dingen op verschillende manieren opvatten.

  14. #164
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Citaat Geplaatst door Bellefleurtje Bekijk reactie
    Ook binnen bv wat nationalistisch culturen bv Balkan bestaat..das meer met bv een relatie buiten die cultuur.
    Kom daar niet aanzetten met bv een moslim.
    Dat klopt, ik zeg ook dat het binnen bepaalde culturen/gemeenschappen heftiger is, Ik had het over de Marokkaanse gemeenschap omdat dat ook in dat stuk wordt benoemd en omdat ik zelf Marokkaans ben.

  15. #165
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door JKHC Bekijk reactie
    omdat ik zelf Marokkaans ben.