1. #1
    Be yourself

    Reacties
    1.523
    28-10-2012

    Een partner met Alzheimer...

    Lijkt me echt heel heftig als je zoiets bewust mee zou moeten maken. Een partner die er fysiek nog bij is maar alles en iedereen vergeet en steeds meer aftakelt. (Zelfde geldt natuurlijk voor alle ziekten)

    Dat we onze tijd met al onze geliefden maar moge benutten.

    “O you who are patient! Bear a little more, just a little more remains.”


  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    2.130
    23-03-2016

    Het is inderdaad heftig.

  3. #3
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Yep that's a blessing
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  4. #4
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Check jullie corners
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    2.130
    23-03-2016

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Check jullie corners
    Dankjewel!❤️

  6. #6
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Het is ook heel moeilijk. De opa van een vriendin van mij had ook Alzheimer. Hij herkende op een gegeven moment zijn vrouw ook niet meer en haalde zijn kinderen en kleinkinderen door elkaar. Soms had hij momenten dat hij helder was en iedereen herkende, maar dat was dan zo weer voorbij helaas. De familie was er ook heel erg kapot van dat ze hem zo zagen aftakelen.

    De profeet deed ook altijd dua om niet in de fase van arthali el 3omor terecht te komen. De fase waarin men zo oud is, dat hij in een soort van een kind verandert en datgene vergeet waar hij ooit kennis over had.
    De dua is als volgt:
    اللَّهُمَّ إنِّي أعُوذُ بِكَ مِنَ البُخْلِ، وَأَعوذُ بِكَ مِنَ الجُبْنِ، وَأعُوذُ بِكَ أنْ أُرَدَّ إِلَى أَرْذَلِ العُمُرِ، وَأعُوذُ بِكَ مِنْ فِتْنَةِ الدُّنْيَا، وَأَعُوذُ بِكَ مِنْ عَذَابِ القَبْرِ"

    Uitspraak:
    Allahoemma inie a'3oedoe bika mina al boekhli, wa a'oedoe bika mina al joebnie, wa a'oedoe bika an oeradda ila arthali al oemoeri, wa a'oedoe bika min fitnati al doenya wa a'oedoe bika min adabi al Qabr.

    Vertaling:
    O Allah, ik zoek bescherming bij u tegen gierigheid en zoek bescherming bij u tegen lafheid en zoek bescherming bij u tegen de aftakeling van ouderdom en zoek bescherming bij u tegen het fitna van de doenya en de straf van het graf.

    Amien ya rab el3alamien.

  7. #7
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Djazaak Allah khairan voor het delem

  8. #8
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Correctie: delen

  9. #9
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Djazaak Allah khairan voor het delem
    Wa iyaaki lieve sister.

  10. #10
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Mijn oma had dat. Is niet fijn. Ze wist niet eens dat haar eigen dochter overleden was, mijn tante.
    HAGENEESJE

  11. #11
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Allah yar7amha.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Citaat Geplaatst door Nabila1990 Bekijk reactie
    Het is ook heel moeilijk. De opa van een vriendin van mij had ook Alzheimer. Hij herkende op een gegeven moment zijn vrouw ook niet meer en haalde zijn kinderen en kleinkinderen door elkaar. Soms had hij momenten dat hij helder was en iedereen herkende, maar dat was dan zo weer voorbij helaas. De familie was er ook heel erg kapot van dat ze hem zo zagen aftakelen.

    De profeet deed ook altijd dua om niet in de fase van arthali el 3omor terecht te komen. De fase waarin men zo oud is, dat hij in een soort van een kind verandert en datgene vergeet waar hij ooit kennis over had.
    De dua is als volgt:
    اللَّهُمَّ إنِّي أعُوذُ بِكَ مِنَ البُخْلِ، وَأَعوذُ بِكَ مِنَ الجُبْنِ، وَأعُوذُ بِكَ أنْ أُرَدَّ إِلَى أَرْذَلِ العُمُرِ، وَأعُوذُ بِكَ مِنْ فِتْنَةِ الدُّنْيَا، وَأَعُوذُ بِكَ مِنْ عَذَابِ القَبْرِ"

    Uitspraak:
    Allahoemma inie a'3oedoe bika mina al boekhli, wa a'oedoe bika mina al joebnie, wa a'oedoe bika min an oeradda ila arthali al oemoeri, wa a'oedoe bika min fitnati al doenya wa a'oedoe bika min adabi al Qabr.

    Vertaling:
    O Allah, ik zoek bescherming bij u tegen gierigheid en zoek bescherming bij u tegen lafheid en zoek bescherming bij u tegen de aftakeling van ouderdom en zoek bescherming bij u tegen het fitna van de doenya en de straf van het graf.

    Amien ya rab el3alamien.
    djazak Allahu ghairan voor het delen.
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  13. #13
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Red face

    Citaat Geplaatst door kajol4life Bekijk reactie
    djazak Allahu ghairan voor het delen.
    Wa iyaaki lieve zus! ♡

  14. #14
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    "A good health is real wealth"
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  15. #15
    Be yourself

    Reacties
    1.523
    28-10-2012

    Citaat Geplaatst door Nabila1990 Bekijk reactie
    Het is ook heel moeilijk. De opa van een vriendin van mij had ook Alzheimer. Hij herkende op een gegeven moment zijn vrouw ook niet meer en haalde zijn kinderen en kleinkinderen door elkaar. Soms had hij momenten dat hij helder was en iedereen herkende, maar dat was dan zo weer voorbij helaas. De familie was er ook heel erg kapot van dat ze hem zo zagen aftakelen.

    De profeet deed ook altijd dua om niet in de fase van arthali el 3omor terecht te komen. De fase waarin men zo oud is, dat hij in een soort van een kind verandert en datgene vergeet waar hij ooit kennis over had.
    De dua is als volgt:
    اللَّهُمَّ إنِّي أعُوذُ بِكَ مِنَ البُخْلِ، وَأَعوذُ بِكَ مِنَ الجُبْنِ، وَأعُوذُ بِكَ أنْ أُرَدَّ إِلَى أَرْذَلِ العُمُرِ، وَأعُوذُ بِكَ مِنْ فِتْنَةِ الدُّنْيَا، وَأَعُوذُ بِكَ مِنْ عَذَابِ القَبْرِ"

    Uitspraak:
    Allahoemma inie a'3oedoe bika mina al boekhli, wa a'oedoe bika mina al joebnie, wa a'oedoe bika an oeradda ila arthali al oemoeri, wa a'oedoe bika min fitnati al doenya wa a'oedoe bika min adabi al Qabr.

    Vertaling:
    O Allah, ik zoek bescherming bij u tegen gierigheid en zoek bescherming bij u tegen lafheid en zoek bescherming bij u tegen de aftakeling van ouderdom en zoek bescherming bij u tegen het fitna van de doenya en de straf van het graf.

    Amien ya rab el3alamien.
    Barak Allahoe feeki. Lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken, en dan helemaal als het echt je partner betreft met wie je alles hebt meegemaakt.

    “O you who are patient! Bear a little more, just a little more remains.”